Economie
AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Când ar putea fi reluate lucrările pe loturile 3 şi 4, întrerupte din cauza autorizaţiilor de construire
Lucrările pe tronsoanele 3 şi 4 din Autostrada Sebeş-Turda ar putea fi deblocate la sfârşitul lunii mai, după ce au fost sistate din cauza autorizaţiilor. Dacă se respectă calendarul creionat după adoptarea ordonanţei de guvern care simplifică procedura de acordare a autorizaţiilor de construire, contractele ar putea fi finalizate la sfârşitul anului şi date în circulaţia în primăvara anului viitor.
Sunt precizări oferite de Cătălin Drulă, consilierul premierului pe probleme de infrastructură. Acesta a oferit explicaţii despre situaţia autostrăzii, pe reţeaua de socializare, publicate de Asociaţia Pro-Infrastructură.
„S-a creionat și un calendar care trebuia să rezulte în deblocarea contractelor Sebeș-Turda lot 3 și 4 pînă la sfârșitul lunii mai. Asta ar însemna că contractele ar putea fi aproape finalizate la sfîrșitul anului (probabil date în circulație în primăvara viitoare)”, a precizat Cătălin Drulă, pe Facebook.
Pe Lotul 3, de 21,45 km, de la Aiud până la Unirea, lucrează Tirrena Scavi S.p.A, iar, din cele mai recente date, erau executate în procent de 48,68%. Aici, lucrările au început anul trecut, în mai, iar termenul de finalizare potrivit contractului este 20 martie.
Pe Lotul 4, de la Decea la Turda, respectiv 16,3 km, Porr executase 46,3% dintre lucrări, până în martie.
Vezi şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Stadiul lucrărilor în luna aprilie pe cele patru loturi şi situaţia autorizaţiilor de construire
“În toamnă am găsit aceste mari proiecte într-o situație de blocaj. În teren, există lucrări de sute de milioane de lei, spre exemplu lotul 3 din autostrada Sebeș-Turda este executat pe jumătate”, mai transmite Drulă.
Lucrările au fost sistate de autorităţile de control (Inspectoratul de Stat în Construcții), iar autorizația nu putea fi emisă pentru că nu exista o procedură pentru lucrări deja sau parţial executate, mai explică sursa citată.
Astfel, a fost adoptată OUG 7/2016, care a reglementat şi aceste situaţii aparte.
Autorizaţia în aceste condiţii se eliberează pe baza procedurii de până acum, iar în plus luând în considerare o expertiză „care să certifice că lucrările executate sunt cele din proiectul tehnic aprobat și sunt în conformitate cu acordul de mediu”.
În textul ordonanţei se arată că:
„Pentru lucrările aferente infrastructurii de transport de interes naţional, decizia menţinerii sau a desfiinţării construcţiilor realizate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea prevederilor acesteia se va lua de către Ministerul Transporturilor pe baza unor expertize tehnice întocmite în condiţiile legii sau, după caz, de instanţa judecătorească”.
„În vederea fundamentării deciziei privitoare la menţinerea sau desfiinţarea construcţiilor executate fără autorizaţie de construire sau cu nerespectarea prevederilor acesteia, rezultatele expertizei tehnice se supun aprobării Consiliului tehnico-economic al Ministerului Transporturilor pentru analiza conformităţii lucrărilor executate cu proiectul tehnic de execuţie elaborat conform legii şi cu respectarea condiţiilor din acordul de mediu sau punctul de vedere al autorităţii competente emis cu respectarea legislaţiei privind protecţia mediului. Decizia menţinerii/desfiinţării construcţiilor se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor şi stă la baza emiterii autorizaţiilor de construire/desfiinţare”.
Vezi integral detalii din ordonanţa de guvern, AICI.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Ai nostri...
joi, 12.05.2016 at 12:29
https://youtu.be/RlW7KSmRQxE?t=5