Recepţia lotului ar fi trebuit să aibă loc încă de luna trecută, însă constructorul nu trimisese încă raportul privind încheierea lucrărilor nefinalizate şi remedierea neconformităţilor constatate la pre-recepţie, explica atunci Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Mai mult, constructorul nici nu efectuase testările dinamice la structuri.
Potrivit reprezentantului CNAIR, termenul pentru recepţie depinde de momentul în care constructorul va termina „cu adevărat” lucrările.
Una dintre nemulţumirile celor de la Drumuri ar fi că firma de construcţii a montat becuri cu sodiu şi nu cu LED, aşa cum era prevăzut în proiect. Deşi pare un detaliu minor, soluţia aleasă de constructor ar dubla costurile lunare ale CNAIR cu reţeaua de iluminat. Astfel, factura lunară pentru iluminatul acestui lot de autostradă ar fi între 90.000 de euro – 100.000 de euro pe soluţia cu becuri de sodiu, dublu faţă de nivelul de 40.000 de euro – 50.000 de euro, estimat pentru soluţia cu becuri LED.
Lotul 3 din autostrada Sebeş – Turda este cel mai avansat sector de şosea nouă ce putea fi deschis circulaţiei anul acesta. Având în vedere că se amână recepţia acestuia, este puţin probabil să ma fie inaugurată altă autostradă în 2017.
Astfel, România va încheia anul acesta doar cu 15 kilometri noi de autostradă, respectiv secţiunea dintre Traian Vuia şi Margina din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, deschisă traficului în luna martie.
Ionel
sâmbătă, 09.12.2017 at 10:03
De ce l-ar interesa pe un constructor strain sustenabilitatea in timp a lucrarii sale din Romania si costurile post-finalizare? De ce sa nu plateasca altii aceste costuri? Mai un bec mai vechi, mai un strat mai subtire de asfalt, mai o consolidare uitata si uite-asa…