Eveniment
Autostrada Timișoara – Belgrad: Contractul pentru documentația tehnică, prelungit de 12 ori, a ajuns la 53 de luni
Autostrada Timișoara – Belgrad, un proiect care ar trebui să interconecteze România și Serbia printr-o nouă vamă, are întârzieri mari din cauza studiilor de fezabilitate pentru bucata din țara noastră, Timișoara – Moravița (A9).
Noul punct de trecere a frontierei va fi înființat la Moravița/Vatin.
CNAIR a aprobat proiectantului Search Corporation o nouă prelungire a contractului, pentru realizarea studiilor.
Potrivit Economedia, noul termen pentru predarea documentației tehnice este octombrie 2024.
Vorbim despre o întârziere de doi ani și jumătate față de termenul inițial de predare, care era mai 2022.
Autostrada Timișoara – Belgrad are pe hârtie o lungime de 73 de kilometri, iar în funcție de lotizare, termenele de execuție (din contract) ar trebui să fie cuprinse între 24-30 de luni fiind o autostradă la câmpie.
Astfel, în octombrie 2024, dacă proiectantul va reuși să livreze documentația tehnică, va fi stabilit un nou record în ceea ce privește întârzierile: 53 de luni de la ordinul de începere.
La jumătatea anului trecut, atunci când ,,s-a pus borna” de la Moravița-Vatin (terminalul din prima vamă România-Serbia pe un drum de mare viteză), Search avea termen de predare aprilie 2024.
Vezi și Acord SEMNAT pentru autostrada A9, la ieșirea din țară spre Serbia, Macedonia și Grecia. 73 de kilometri și 6 noduri rutiere
Era la prelungirea cu numărul 10, mai precizează Economedia.
În decurs de doar 6 luni s-au mai adăugat încă două acte adiționale și s-a ajuns la termenul octombrie 2024.
Însă, proiectul CNAIR nu ajunge până la Vatin, ci doar până la Moravița.
Pentru secțiunea lipsă de 2,1 kilometri, finanțarea ar urma să vină prin fondul CEF- Connecting Europe Facility.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
marți, 09.01.2024 at 10:56
Mi se pare normal, ce păstoreşte PSD-ul, la Sfântu aşteaptă.