Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna MAI 2015: Termene la Fisc pentru declarațiile de mențiuni, situații, formulare și plăți


Publicat

finante Alba 2015Obligații fiscale pentru luna MAI 2015. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna mai 2015. Vedeți mai jos până când se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

Calendarul obligaţiilor fiscale pe luna MAI 2015:

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 7 mai

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România. Formular: Declaratie_092

– contribuabilii înregistraţi în scop de TVA care utilizează ca perioadă fisc.ală trimestrul şi care au efectuat o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligaţi să‑şi modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. OPANAF 1165/2009

– declaraţia se depune la organul fiscal competent, în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare; formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 11 mai

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul fiscal. Formular: Declaratie 096

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depăşit plafonul de scutire şi care doresc să fie scoase din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA. C.F. art. 152, alin. (7), OPANAF 1768/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de țigarete/țigări și țigări de foi în luna/anul. Formular: Anexa31^1

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat; C.F. art. 206^15 alin. (7); HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna/anul. Formular: Anexa31^2

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat, C.F. art. 206^15 alin. (7), HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (produse energetice); C.F. art. 206^20, HG 1620/2009 pct. 82 alin. (22)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (alcoolul etilic şi a produse alcoolice); C.F.  art. 206^58, HG 1620/2009 pct. 111 alin. (30)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile pentru luna precendentă. Formular: Anexa 47 Declaraţie

– destinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali pentru achiziţiile şi livrările intracomunitare de produse accizabile; C.F. art. 206^50, HG 44/2004  pct. 105 alin. (2) – (3).

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie pentru luna precendentă. Formular Anexa 48.1-48.5: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie produse accizabile; C.F. art. 206^55 alin. (1)-(2), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal  de depozitare pentru luna precendentă. Formular Anexa 49: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare produse accizabile; C.F. art. 206^55, alin. (1) şi (3), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea jurnalelor privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa nr. 52.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa nr. 52.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie/depozitare, HG 44/2004 pct. 113 alin. (12) subpct. 113.1.1 alin. (9), (10) şi (14) şi subpct. 113.1.1 alin. (7) şi (8).

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea jurnalelor privind achiziţiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa 53.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa 53.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare, HG 1620/2009 pct. 113.1 alin. (13) subpct. 113.1.1 alin. (5), (11), (12), (16) şi subpct. 113.1.2 alin. (9), (10), (16)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Situaţiei privind privind livrările de produse accizabile în luna … anul … pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 55.1)

– operatorii economici care deţin autorizaţii de expeditor înregistrat, HG 44/2004 subpct. 90.1 alin. (8^1)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 15 mai

Depunerea Evidenţei achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 57)

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcării, C.F. art. 206^64, HG 1620/2009 subpct. 117.2 alin. (9)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Plata contribuţiei trimestriale pentru medicamente pentru trimestrul I 2015.

– deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii legali ai acestora. O.G. 77/2011 art. 5 alin. (8)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă. Plătitorii de următoarele venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din contracte/ convenţii civile şi de agent;

– expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;

– obţinute de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică (nu generează o persoană juridică)

– din premii şi jocuri de noroc

– obţinute de nerezidenţi

– din alte surse

C.F. art. 52 alin. (3), art. 52^1 alin. (1) şi (4), art. 77 alin. (6), art. 79 alin. (3), art. 116 alin. (4) şi (5)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat. Formular Declaratia_100 (format electronic)

– lunar, contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.1.

– alte termene: contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.4

– se completează electronic, de către plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii sociale cărora le revin obligaţii de plată la bugetul stat; se folosesc programele respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001. Ceilalţi contribuabili depun declaraţia la organul fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Formular Declarația 112

– pentru luna precedentă: persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori, precum şi entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente; instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului; orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor (art. 296۸3 lit. g), C.F. art. 296^19 OMFP 1045/2012.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea declaraţiilor privind veniturile realizate din România sau din străinătate, după caz, pentru fiecare categorie şi sursă de venit pentru anul trecut

Declaraţia 200: Formular Declaratie_200_2014

– persoane fizice cu venituri din activităţi independente, venituri din cedarea folosinţei bunurilor (fără arendare), venituri din activităţi agricole, din silvicultură şi piscicultură, câştiguri rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, operaţiuni de vânzare -cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, câştigul/pierderea din orice alte operaţiuni de acest gen. C.F.art.83, OMEF 2371/07, OPANAF 24/2013

Declaraţia se depune, împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire ori prin celelalte metode prevăzute de lege. Declaraţia poate fi depusă şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin utilizarea serviciului de depunere declaraţii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro. Aici, program.

Declaraţia 201: Formular Declaratie_201_2014

contribuabilii care au realizat venituri din străinătate: profesii libere, activităţi comerciale, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinţei bunurilor, dividende, dobânzi, premii şi jocuri de noroc, câştiguri din transferul titlurilor de valoare, alte venituri din investiţii, pensii, precum şi alte venituri aflate în străinătate. Declaraţia se depune şi de către persoanele fizice care îndeplinesc condiţiile de rezidenţă prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 23 lit. b) sau lit. c), timp de 3 ani consecutivi; C.F.art. 90 alin.(3), şi art. 7 alin. (1) pct. 23 lit. b) sau lit. c). 7, OMEF 2371/07

Se completează de mână, în două exemplare, din care unul rămâne la contribuabil. Declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată. Nu se declară veniturile din salariile obţinute în străinătate.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Cererii privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe salarii şi venituri asimilate salariilor.

Formular Cerere_230_2014

– persoanele fizice cu venituri din salarii şi asimilate acestora, în următoarele situaţii:

– au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform Legii nr. 376/2004 şi solicită restituirea acestora;

– optează pentru virarea unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii sau a unităţilor de cult,  precum şi contribuabililor care solicită deducerea din veniturile impozabile din salarii, obţinute la funcţia de bază, a cheltuielilor efectuate pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ, potrivit legii, în limita unei sume maxime egale cu 300 lei pe an; C.F.art.57 alin. (4), OPANAF 4018/2014.

Formularul se depune în format hârtie, la registratura organului fiscal competent sau se comunică prin poştă cu confirmare de primire. Formularul se poate transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Aici, program.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind venitul estimat / norma de venit pentru anul în curs.

Formular Declaratia_220_2013

– contribuabilii care în anul anterior au realizat pierderi şi cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum şi cei care, din motive obiective, estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel puţin 20% faţă de anul fiscal anterior; C.F. art. 81 alin. (3); OPANAF 184/2013

Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează, în mod individual sau într-o formă de asociere, venituri în bani şi/sau în natură din România, provenind din: activităţi independente; cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia veniturilor din arendă; activităţi agricole impuse în sistem real; silvicultură şi piscicultură. Formularul se utilizează pentru declararea veniturilor şi cheltuielilor estimate a se realiza în anul de impunere, pentru exercitarea opţiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net, precum şi pentru recalcularea plăţilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit legii. Declaraţia se depune şi de către contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente impuse pe bază de norme de venit. Declaraţia se completează pe surse şi categorii de venit, de către contribuabil sau de către împuternicitul acestuia, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute de formular. Declaraţia se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Declaraţia poate fi depusă şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin utilizarea serviciului de depunere declaraţii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro. Aici, program.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind veniturile din activităţi agricole impuse pe bază de norme de venit pentru anul în curs

Formular Declaratia_221_2014

– contribuabilii care obţin venituri din activităţi agricole, conform C.F. art. 71; C.F.art.74 alin.(2), OPANAF 530/2014

Declaraţia se completează şi se depune de către persoanele fizice care realizează, în mod individual, venituri impozabile din România, din activităţi agricole pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit, provenind din: a) cultivarea produselor agricole vegetale; b)  exploatarea plantaţiilor viticole, pomicole, arbuştilor fructiferi şi altele asemenea; c) creşterea şi exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animală, în stare naturală.

Declaraţia se depune astfel: 1. În situaţia în care activitatea se desfăşoară în mod individual, declaraţia se completează în două exemplare: – originalul se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.- copia se păstrează de către contribuabil sau de împuternicitul/curatorul acestuia. 2 În situaţia în care activitatea se desfăşoară în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică: eclaraţia se completează în două exemplare: – originalul se depune la organul fiscal la care asocierea este luată în evidenţă fiscală; – copia se păstrează la domiciliul fiscal al asocierii, împreună cu celelalte documente privind activitatea acesteia.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică şi entităţile supuse regimului transparenţei fiscale pentru anul în curs

Formular Declaratia_223

Se depune de către asociatul desemnat prin contract de asociere şi se completează în cazul asocierii fără personalitate juridică, constituite între persoanele fizice care realizează venituri din activităţi independente – comerciale şi profesii libere, inclusiv din activităţi adiacente, venituri din activităţi agricole pentru care venitul net anual se determină în sistem real pe baza contabilităţii în partidă simplă, precum şi venituri din silvicultură şi piscicultură.

Declaraţia se depune şi în cazul persoanelor fizice cu venituri dintr-o activitate desfăşurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică (SPRL) constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale. C.F.art.81 alin.(3), OPANAF 184/2013.

În cazul societăţii civile cu personalitate juridică constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, se aplică regulile de determinare a venitului net din activităţi independente. Persoanele fizice care obţin venituri dintr-o activitate desfăşurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică (SPRL) constituită potrivit legii speciale şi care este supusă regimului transparenţei fiscale, potrivit legii, au obligaţia să asimileze acest venit distribuit, venitului net anual din activităţi independente. Asocierile în cadrul cărora se obţin venituri de natura celor mai sus menţionate, din mai multe surse, depun câte o declaraţie estimativă pentru fiecare sursă, respectiv pentru fiecare categorie de venit. Declaraţia se completează şi se depune de către asociatul desemnat prin contractul de asociere să răspundă de îndeplinirea obligaţiilor asocierii faţă de autorităţile publice, înscriind cu majuscule, citeţ şi corect toate datele prevăzute în formular. Declaraţia se depune în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poştal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă. Formular Declaratie_224

– persoanele fizice care obţin salarii din străinătate pentru activităţi în România şi persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România, C.F.art. 60 alin. (2) OPANAF 52/2012

– se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată Formular Declaratia 300 (format electronic)

– persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de TVA conform art. 153 C.F., C.F.art.156^2 alin. (1), OPANAF 1790/2012

– lunar, trimestrial, semestrial, anual – după caz (vezi instrucţiunile de completare din formular, C.F.art.156^2, alin. (1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Decontului special de taxă pe valoarea adăugată pentru luna precedentă Declaratia_301_decont special TVA (format electronic)

– persoanele menţionate în instrucţiunile de completare a formularului, pentru fiecare secţiune, C.F. art. 156^3, alin. (2) OPANAF 30/2011

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată. Formular Declaratia 307

– persoanele impozabile prevăzute la art. 134 alin.(5), art. 128 alin. (7), art. 152 alin. (7), art. 153 alin. (9) lit. a) – e) şi g) din C.F. (OPANAF 2223/2013): a) persoana impozabilă, beneficiară a transferului de active în calitate de succesor al cedentului în ceea ce priveşte ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este înregistrată în scopuri de TVA şi nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului; b) locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului; c) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, care a efectuat ajustări incorecte sau nu a efectuat ajustările de taxă; d) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, şi care: – nu a efectuat ajustările de taxă prevăzute de lege în ultimul decont depus înainte de scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA sau a efectuat ajustări incorecte; – trebuie să efectueze regularizările/ajustările legale pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) ‐ e) din Codul fiscal. Formular Declaratia_311

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. art. 153 alin. (9) lit. a) ‐ e) C.F. şi care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări şi/sau achiziţii /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA, OPANAF 2224/2013

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei recapitulative privind livrările / achiziţiile /prestările intracomunitare de bunuri pentru luna trecută. Formular Declarația 390 VIES

– contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din C.F. art. 156^4, OPANAF 3162/2011; care au efectuat livrări, achiziţii sau prestări de servicii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea Declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art. 156^1 din C.F.). Formular Declarația 394. Se completează electronic. AICI, program.

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal şi care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) şi (7), pentru operaţiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) şi taxabile cu cota prevăzută de lege; b) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziţii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevăzută de lege. Se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România. Declaraţia se poate depune la registratura organului fiscal competent (ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire) în format electronic, pe suport electronic, însoţit de anexa nr. 1 la ordin, în format hârtie (doar prima pagină), semnat şi ştampilat, conform legii. Declaraţia se completează/validează cu ajutorul programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF. OPANAF 3806/2013.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Plata impozitului pe construcţii, rata I

a) persoanele juridice române, cu excepţia instituţiilor publice, institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, asociaţiilor, fundaţiilor şi a celorlalte persoane juridice fără scop patrimonial, potrivit legilor de organizare şi funcţionare;

b) persoanele juridice străine care desfăşoară activitate prin intermediul unui sediu permanent în România;

c) persoanele juridice cu sediu social în România înfiinţate potrivit legislaţiei europene.

C.F. art. 296^36, OPANAF 1950/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 25 mai

Depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare. Formular Declaratia 097

– persoane impozabile care depăşesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoane impozabile care renunţă la aplicarea sistemului TVA la încasare. OPANAF 3884/2013.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Publicat

Momentul viiturii de pe râul Goagiu, în zona comunei Stremț, a fost surprins miercuri de un cetățean al comunei Stremț.

Imaginile impresionante au fost postate pe contul acestuia de Facebook și arată cum, în doar câteva secunde, albia râului s-a umflat și au început să curgă din amonte lemne, gunoaie și tot ce a adunat apa în calea ei.

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Autoritățile anunțaseră ploi de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

VIDEO: Facebook, Dorel Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 250 de români și-au depus candidaturile pentru un post de astronaut la Agenția Spațială Europeană

Publicat

Un număr de 255 de români (199 de bărbați și 56 de femei) și-au depus candidaturile pentru ocuparea unui post de astronaut al Agenției Spațiale Europene (ESA), după ce pentru prima oară în ultimii 11 ani, ESA a lansat un apel pentru candidați astronauți.

În total, la nivel european, s-au înscris peste 22.000 de candidați, informează Agenția Spațială Română (ROSA), citată de Digi24.ro.

Astfel, ESA caută între patru şi şase astronauţi de carieră, care vor primi poziţii de angajaţi permanenţi şi care vor fi distribuiţi în cadrul unor misiuni spaţiale.

Agenţia doreşte să angajeze, de asemenea, până la 20 de bărbaţi şi de femei în calitate de „rezerve”, iar aceste persoane vor fi selectate pentru o serie de misiuni specifice.

Un astronaut ESA poate ajunge să câștige și peste 10.000 de euro pe lună.

Rundele de evaluare vor determina numărul exact de înscrieri complete și valide depuse și vor marca începutul unui proces de un an și jumătate pentru selecția viitoarei clase de astronauți și astronauți de rezervă ESA.

Etapele prin care vor trece candidații sunt:

Screening: se vor desfășura mai multe runde de screening pe baza tuturor documentelor prezentate împreună cu formularul de cerere, precum și a chestionarului de screening completat ca parte a cererii. În plus, cererile de selecție a candidaților cu dizabilități fizice vor fi supuse unui control medical pe baza deficiențelor eligibile.

Faza 1 de testare: testarea cognitivă, tehnică, motrică și de personalitate

Faza 2 de testare: testarea psihometrică, exerciții de grup și individuale și teste practice

Faza 3 de testare: abilitățile fizice și mentale ale candidaților sunt măsurate în raport cu standardele medicale internaționale pentru misiunile spațiale.

Runda 1 de interviu: interviu în cadrul căruia candidații sunt testați în baza competențelor tehnice și comportamentale (sunt verificate calificările educaționale și verificări ale cazierului judiciar).

Runda 2 de interviu: etapa finală a procesului de selecție. Candidații care ajung în această etapă se pot aștepta la un interviu cu Directorul General al ESA, iar apoi se va lua decizia finală.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: Modernizarea străzii Viilor din Alba Iulia: piste de biciclete, carosabil nou și 150 de locuri de parcare în fața Apulum

Publicat

Lucrările de modernizare a străzii Viilor sunt în plină desfășurare, a anunțat viceprimarul din Alba Iulia, Marius Filimon.

Proiectul prevede lucrări la sistemul rutier (aproape 10.000 de metri pătrați), rețea de colectare a apelor pluviale, modernizarea iluminatului public și peste 4.000 de metri pătrați de zone verzi.

Față de vechea infrastructură a străzii, aceasta va avea 2.120 de metri pătrați de piste pentru biciclete iar în zona fabricii S.C. Apulum S.A. numărul de parcări va crește, ajungând la 150, prin reorganizarea parcării deja existente.

”Până în acest moment au fost finalizate integral lucrările de reparație a trotuarului aflat pe partea dreaptă a străzii.

Pe primul tronson este turnat stratul de beton asfaltic de legătură (binder) pe pista de biciclete, s-au montat stâlpii de iluminat și au fost executate lucrări de captare a apelor pluviale.

Pe al doilea tronson se lucrează intens la pregătirea pistei pentru turnarea asfaltului dar și la celelalte operații necesare modernizării străzii. Peste 40% din lucrările prevăzute sunt realizate în acest moment” a anunțat Marius Filimon.

Valoarea totală a investiției este de 5,8 milioane lei și este suportată din bugetul local.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Epuizarea fondurilor din PNDL aruncă în aer investițiile locale. Ce spun primarii din Alba, despre impactul deciziei

Publicat

Scandal imens în administrația locală din toată țara. Ministerul Dezvoltării a informat o parte dintre primării că a epuizat bugetul de 4 miliarde de lei dedicat controversatului Program Național de Dezvoltare Locală (PNDL).

În Alba, majoritatea primarilor au început aflat miercuri despre această situație și au început să evalueze, împreună cu angajații din instituție, situația în care se regăsesc bugetele lor. 

Pe grupurile de Whatsapp ale unora dintre primarii din județ a început să circule documentul emis de Ministerul Dezvoltării și Lucrărilor Publice. Acesta poate fi vizualizat AICI.

După tonul discuțiilor din grupuri, problema este serioasă și o mare parte dintre administrațiile care au în derulare proiecte prin PNDL, mai ales cele din comune, vor fi nevoite să sisteze lucrările începute prin acest program.

Majoritatea primarilor din Alba sunt liberali, astfel încât au fost moderați în declarațiile publice.

În scrisoarea transmisă primarilor (pe care o mare parte nu au primit-o încă), ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, îi anunță că ministerul ”a epuizat creditele bugetare alocate PNDL pentru anul în curs” și le transmite că există două posibilități de acțiune.

Potrivit Economedia.ro, prima posibilitate este decontarea lucrărilor din surse proprii (de la bugetul local), iar a doua posibilitate este sistarea lucrărilor ”în vederea evitării înregistrării de arierate”.

Informația publicată de economedia a stârnit vâlvă la nivel local.

Ce spune premierul Cîțu

Premierul Florin Cîțu a postat pe contul său de Facebook o ”clarificare” în care promite că plățile restante vor fi achitate după rectificarea bugetară de la jumătatea anului.

”Toate lucrările de investiții prin PNDL vor fi finanțate de Guvernul României, conform legii.

Ultimele tranșe de plată se referă la facturile depuse până în 15 iunie, care vor fi achitate etapizat până la 20 iulie.

Plățile restante vor fi achitate imediat după rectificarea bugetară obișnuită, la mijlocul anului.

Îi asigur pe toți aleșii locali că toate facturile conforme vor fi achitate și reafirm îndemnul de a lucra pentru a avea posiblitatea să decontăm cât mai mult” a scris Cîțu.

Situația în Alba

Orașele mici și comunele sunt cele mai afectate de această măsură. Asta pentru că nu au fonduri să continue singure investițiile începute și nici nu pot apela la alte surse.

Este opinia primarului din Cugir, Adrian Teban, care este și președintele Asociațiilor Orașelor din România.

Acesta a spus că și la Cugir are un proiect pentru o grădiniță și o creșă, finalizat în procent de 60%. Restul de 40% reprezintă o sumă de aproximativ 1,5 milioane de lei, pe care o va susține de la bugetul local.

”Sperăm să fie o chestiune de 2,3 luni și apoi, la rectificare să se rezolve situația. Există soluția de a apela la bugetul local sau la împrumuturi din Trezorerie. Problemele apar la comune și orașele mici care nu au bugete să susțină aceste investiții” a declarat Adrian Teban.

Alba24 a discutat și cu alți primari din județ, în condițiile în care pe grupurile lor de Whatsapp a început să circula și un document emis de Ministerul Dezvoltării și Lucrărilor Publice, pe care nu l-au primit toți.

Primarul din Abrud, Cristian Albu (PNL) spune că nu poate continua lucrările pe cei 19 kilometri de drumuri vicinale și comunale, pentru că nu are buget.

Este vorba despre o sumă de aproximativ 7,3 de milioane de lei. ”Va trebui să sistăm lucrările” a spus Albu.

În orașul vecin, la Câmpeni, un proiect de reabilitare a străzii Gării (în valoare de aproape 900.000 de lei va începe după 1 iulie, iar reprezentanții administrației locale speră ca până la prima factură emisă de constructor, să fină și banii din rectificarea bugetară de la București.

Primarul Dan Cristian Pașca spune că mai sunt câteva investiții, însă acestea sunt relativ mici și pot fi gestionate.

La Blaj, situația este ceva mai bună. Primarul Gheorghe Valentin Rotar spune că nu are probleme din cauza PNDL, pentru că a finalizat proiectele prin acest program.

Acesta a adăugat că abia în septembrie va demara o serie de lucrări la niște străzi dintr-un sat aparținător, dar că suma este relativ mică și că oricum până atunci vor reîncepe, cel mai probabil, alocările bugetare după rectificare.

Primarul Aiudului, Oana Badea, a spus că are proiecte finanțate prin PNDL dar că nu dorește să comenteze situația, în condițiile în care nu a fost informată oficial în legătură cu acest lucru.

Aceasta a spus că ministrul Czeke Attila, care a vizitat recent Aiudul, nu a vorbit despre așa ceva.

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a declarat că municipiul nu mai are proiecte în derulare cu finanțare prin PNDL.

”Colegiul Economic și Strada Brândușei au fost ultimele proiecte pe care am reușit să le recepționăm și nu avem probleme de finanțare” a spus Pleșa.

Ce se întâmplă în comune

Nici comunele bogate, nu au bani pentru a finaliza aceste investiții.

Primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, care este și vicepreședinte la nivel național al Asociațiilor Comunelor din România, spune că mai are un singur proiect prin PNDL, realizat în procent de aproximativ 70%.

Este un proiect foarte important: un pod peste râul Mureș. Pentru finalizare mai are nevoie de aproximativ 3 milioane de lei, dar alte 3 milioane reprezintă facturile restante pentru constructor.

”Am dispus sistarea lucrărilor” a spus Gheorghe Damian. Acesta a adăugat că era previzibil ca PNDL să rămână fără bani, în condițiile sumelor alocate din bugetul național.

Ce este PNDL

PNDL este un program gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) și cea mai importantă sursă de alocări din bugetul național pentru infractructură.

Acesta este reglementat prin OUG 28/2013 și a continuat o serie de programe începute încă din anii ‘90 care acopereau cheltuieli pentru drumuri județene și locale, pietruiri, alimentare cu apă sau canalizare.

PNDL 2 acoperă și construcția pentru școli și grădinițe. Este un program din care s-a construit infrastructură mai degrabă mică și mijlocie, nu drumuri naționale sau autostrăzi.

Întrebat de reporterul Economedia.ro cu cât va fi suplimentat bugetul PNDL la rectificarea din august, ministrul Dezvoltării a spus că ”acum facem analiza pentru rectificare, va fi o finanțare importantă. Ca grad de mărime va fi comparabilă cu bugetul inițial (de 4 miliarde de lei – nota redacției)”.

Ministrul Cseke Attila a mai adăugat că bugetul din acest an s-a epuizat rapid și pentru că au existat plăți restante de circa 2 miliarde de lei de anul trecut.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate