Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cărți de identitate cu „cip” din 1 aprilie 2014: Ce elemente și informații personale vor conține noile documente


Publicat

Începând cu 1 aprilie 2014, românii vor primi noi documente de identitate , printre acestea numărându-se și cărțile de identitate electronice, care vor conține mai multe informații personale și câteva elemente de particularizare. Detaliile sunt prevăzute intr-un proiect de Hotarare de Guvern al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Aceste buletine noi vor conţine mai multe elemente de particularizare. Datele cu caracter vizibil care există şi în prezent sunt: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a a titularului, imaginea facială, CNP şi adresa de domiciliu.

În afara acestora, noile cărţi de identitate electronice vor mai conţine: datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului, prenumele părinţilor titularului, certificate şi certificate calificate, date biometrice ale titularului constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete.

‘Cartea de identitate va avea încorporat un cip cu interfaţă contact, iar Cartea electronică de identitate (CEI) şi Cartea electronică provizorie vor avea încorporate un cip cu dublă interfaţă, cu contact şi contactless. Cip-urile includ microcontrolere integrate, cu capabilităţi de procesare criptografică, memorie internă şi au implementate intern măsuri de protecţie avansată împotriva accesului neautorizat şi a copierii/alterării informaţiilor conţinute (…) Asigurarea confidenţialităţii datelor transmise/primite între CEI/CER şi cititor se face prin utilizarea metodelor criptografice şi/sau a unei infrastructuri de chei publice’, se arată în nota de fundamentare.

Totodată, accesul la datele necesare creării semnăturilor digitale va fi permis numai după o validare suplimentară de către titularul CEI cum ar fi un număr personal de identificare (PIN).

Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărţii electronice de identitate se realizează numai în prezenta titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor sau al Direcţiei, cu excepţia situaţiei în care persoana este netransportabilă, respectiv la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular care înregistrează cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate.

În acelaşi timp, imaginile impresiunilor papilare colectate pentru eliberarea cărţii electronice de identitate şi stocate în Sistemul naţional informatic de evidenţă a persoanelor se şterg prin procedură automată, imediat după ridicarea cărţii electronice de identitate sau, dacă nu a fost ridicată, cel târziu la împlinirea unui termen de 3 luni de la data programată pentru eliberarea acesteia.

‘Procedurile de ştergere asigură imposibilitatea recuperării parţiale sau totale a datelor şterse’, se precizează în proiect.

Cărţile de identitate electronice vor fi făcute de Direcţia Generală de Paşapoarte, prin Centrul National Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice.

Noile carti de identitate vor contine prenumele parintilor, dar si amprentele a doua degete. In plus, MAI propune modificarea mai multor reglementari ce stabilesc forma si continutul actelor de identitate, scrie AvocatNet.ro.

Astfel, buletinele electronice vor fi puse in circulatie incepand cu 1 aprilie, in timp ce alte documente vor fi eliberate, treptat, in maximum 18 luni de la emiterea primei carti electronice de identitate.

Potrivit proiectului HG, documentele electronice CEI și CER reprezintă o opțiune pe care solicitanții o au la dispoziție în raport cu actele de identitate sau actele de rezidență clasice.

„CEI și CER se eliberează numai la solicitarea persoanei interesate, în varianta în care aceasta consideră că răspunde intereselor sale: cu sau fără amprente digitale”, se specifică în nota de fundamentare.

Potrivit proiectului HG, memoria inclusă în cip va avea trei zone: zona de date cu caracter personal, zona de date biometrice (la care accesul se face numai pe baza unor certificate digitale eliberate de statul român) și zona de certificate și certificate calificate care reprezintă „o carte de identitate” virtuală ce permite identificarea in mediul electronic.

„Datele biometrice se colectează exclusiv pentru a fi introduse în CEI/CER și nu se stochează în baze de date pentru interogări ulterioare. După personalizarea CEI respectiv a CI i transmiterea acestora la autoritatea competentă să le elibereze, toate datele stocate în bazele de date de producție se șterg imediat prin procedură automată și ireversibilă”, se subliniază în nota de fundamentare.

În același timp, imaginile impresiunilor papilare colectate pentru eliberarea cărții electronice de identitate și stocate în Sistemul național informatic de evidență a persoanelor se șterg prin procedură automată, imediat după ridicarea cărții electronice de identitate sau, dacă nu a fost ridicată, cel târziu la împlinirea unui termen de 3 luni de la data programată pentru eliberarea acesteia.

surse: Realitatea TV, Agerpres


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. Anonim

    vineri, 03.01.2014 at 20:59

    O sa fim obligati sa schimbam buletinele?

    • raspuns

      sâmbătă, 04.01.2014 at 10:45

      din cate am auzit nu o sa trebuiasca

  2. Anonim89

    sâmbătă, 04.01.2014 at 21:47

    sunt foarte buna , cu ele veti fi dealui dracu 100% garantat 😉

    si CNP-ul e satanist la fel si NET-ul !

    Vati nascut in pacat si la fel muriti pacatosilor !

  3. DuDu!

    miercuri, 08.01.2014 at 19:17

    „Anonim89
    04/01/2014 – 21:47
    avatar
    sunt foarte buna , cu ele veti fi dealui dracu 100% garantat 😉
    si CNP-ul e satanist la fel si NET-ul !
    Vati nascut in pacat si la fel muriti pacatosilor !”

    De ce zici ca „Vati nascut in pacat si la fel muriti pacatosilor !” de ce pe tine te-a fatat cineva? Si „muriti pacatosilor !” pai tu cine esti de nu te reprezinti si pe tine in aceea fraza?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Publicat

Pentru a beneficia de ajutorul de la stat pentru șomajul tehnic, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, dar și cei cu contracte de activitate sportivă și persoanele cu drepturi de autor pot transmite online, de astăzi, cereri la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Documentele se transmit până în 10 aprilie, pentru perioada 16-31 martie 2020. Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este [email protected]

Vezi și VIDEO: PROCEDURA pentru ȘOMAJUL TEHNIC. Ce acte trebuie depuse online din 1 aprilie de către firme, PFA și alte categorii

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și familiale (ÎF), profesii liberale (PF):

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe:

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

– copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență

Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, vor depune structurile sportive:

– cuantum: 75% din banii aferenți prestației potrivit contract – maximum 75% din câștigul salarial mediu brut; vor trebui plătite și contribuțiile aferente și impozitul (vor fi reglementate ulterior); plata se face în cont bancar în cel mult 10 zile de la depunerea cererii; condiția este să fie suspendat contractul din cauza epidemiei; structura sportivă poate negocia cu persoana respectivă și alte forme de compensație pentru diminuarea venitului

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere semnată (model, AICI)

– copie CI (a administratorului structurii sportive)

– lista sportivilor (model, AICI)

Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Continue Reading
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanță Județean Alba, ANGAJEAZĂ fără concurs. Vezi locurile de muncă disponibile

Publicat

Serviciul de Ambulanță Județean Alba primește dosare, pentru a angaja fără concurs, pe durată determinată de șase luni, sau până la revenirea titularului de post. Locurile de muncă disponibile sunt:

Un post de șofer pe autosanitară I la substația Câmpeni;

Două posturi de șofer autosanitară I ( 1 post la stația centrală Alba Iulia și un post la substația Aiud)

Patru posturi de asistent medical generalist (PL), ( câte un post la substațiile Aiud, Sebeș, Zlatna și Baia de Arieș).

Dosarele de concurs se depun pe mail la adresa: [email protected] până la data de 6 aprilie, ora 15.00. De asemenea trebuie specificat și un număr telefonic de contact.

Condițiile și cerințele necesare pentru ocuparea locurilor de muncă pot fi vizualizate AICI

 

Continue Reading
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Batalionul 136 Geniu „Apulum” împlinește 83 de ani de existență. Misiuni și realizări ale geniștilor albaiulieni

Publicat

Batalionul 136 Geniu „Apulum” împlinește miercuri 83 de ani de existență. La 1 aprilie 1937, Batalionul 2 ”Poduri Râuri” aparţinând Regimentului de Pontonieri Brăila a fost dislocat în garnizoana Alba Iulia și şi-a desfăşurat întreaga activitate ca unitate aparte, deşi în mod practic nu a încetat să facă parte din Regim entul de Pontonieri Brăila.

Începând cu 28 august 1945, Batalionului 2 ”Poduri Râuri” Alba Iulia i s-a schimbat denumirea în Batalionul 2 ”Pontonieri Râuri” iar la 1 iulie 1949, în baza Deciziei Marelui Stat Major nr. 46408, ca urmare a înfiinţării unei noi unităţi de pontonieri fluvii, a devenit Batalionul 3 ”Pontonieri Râuri”.

În vara anului 1950, Batalionul 3 ”Pontonieri Râuri” a fost transformat în Regimentul 3 ”Pontonieri” iar acestuia, la 1 iulie 1952, i s-a atribuit denumirea de Regimentul 270 ”Pontonieri” Alba-Iulia.

Începând cu 1 iunie 1953, conform Ordinului Marelui Stat Major nr. 005310, Regimentul 270 ”Pontonieri” Alba-Iulia a fost trecut din subordinea Comandamentului Trupelor de Geniu în subordinea Regiunii a III-a Militară Cluj iar la 1 mai 1958 a fost desfiinţat, resursele umane şi materiale ale acestuia fiind transferate altor unităţi de geniu.

Începând cu 1 iulie 1961, s-a reînfiinţat în garnizoana Alba Iulia o unitate de pontonieri în subordinea Armatei a 3-a Cluj, sub denumirea de Batalionul 136 ”Pontonieri”, cu efective şi mijloace de trecere provenite din unităţile de geniu la care acestea fuseseră trasferate anterior.

Cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale a României, la 1 decembrie 1991, Batalionului 136 ”Pontonieri” i s-a atribuit denumirea onorifică de „Căpitan Anton Berindei”.

În contextul procesului de restructurare şi modernizare a Armatei, în anul 1998 Batalionul 136 ”Pontonieri” a fost transformat în Centrul 136 ”Instrucţie Mobilizare” (Pontonieri) în compunerea Corpului 4 Armată Teritorial „Mareşal Constantin Prezan”.

În anul 2002, Centrul 136 ”Instrucţie Mobilizare” (Pontonieri) a fost reorganizat sub denumirea de Batalionul 136 ”Treceri”, în subordinea Brigăzii 4 Geniu Teritorială Deva iar începând cu 1 iunie 2007 este resubordonat Corpului 4 Armată Teritorial „Mareşal Constantin Prezan”.

Începând cu data de 27 aprilie 2009, Batalionului 136 ”Treceri” i s-a acordat denumirea onorifică „Apulum” iar din anul 2010 se află în subordinea Brigăzii 10 Geniu ”Dunărea de Jos” din Brăila.

Printre cele mai importante misiuni și realizări ale geniștilor albaiulieni se numără:

Între anii 1937-1958, principalele misiuni ale unităţilor de pontonieri au constat în:

– participarea la războiul antihitlerist alături de sovietici, pentru eliberarea Transilvaniei, Ungariei şi Cehoslovaciei;

– amenajarea trecerilor peste cursurile de apă prin întinderea podurilor de echipaj şi realizarea unor portiţe sau poduri umblătoare;

– participarea cu echipaje de pontonieri şi ambarcaţiuni la forţarea cursurilor de apă;

– participarea la construirea podurilor din lemn improvizate sau semipermanente și amenajarea drumurilor;

– asigurarea protecţiei podurilor împotriva îngheţului şi pe timpul dezgheţului;

– participarea la executarea unor lucrări de amenajare a terenului şi lucrări de baraje;

În perioada 1961-1989 , unitatea a fost implicată în următoarele misiuni:

– prezentarea demonstrativă a unei aplicaţii privind modul de lucru cu parcul de pod românesc P.R. – 57 în faţa elevilor din Şcoala Superioară de Ofiţeri Sibiu şi a membrilor Comitetului Unificat al Tratatului de la Varşovia;

– lichidarea urmărilor provocate de inundaţii pe cursul râului Jiu, în zona localităţii Câmpul lui Neag;

– executarea de lucrări de îndiguire în raionul localităţii Turdeni, judeţul Cluj;

– prevenirea unor dezastre  provocate de  îngheţarea albiei râului Sebeş pe traseul Oaşa – Şugag, care ar fi pus în pericol Şantierul de Construcţii Hidrotehnice Sebeş;

– participarea cu un detaşament la construirea drumului Transfăgărăşan–Nord;

– executarea unui punct de trecere pe pod de pontoane peste râul Olt, în raionul localităţii Făgăraş;

În urma inundaţiilor din anii 1981, 1996, 1999, 2002, 2005, 2006 şi 2010 Batalionul  participă cu tehnică şi 2ommune22 la înlăturarea urmărilor provocate de acestea iar la solicitarea organelor administraţiei locale s-au executat lucrări de refacere, consolidare şi reamenajare a unor puncte de trecere peste cursurile de apă în judeţele Alba, Caraş Severin, Cluj, Hunedoara, Timiş.

Batalionul a pus la dispoziţie cadre militare pentru participarea la acţiunile întreprinse de armata română în cadrul „Parteneriatului pentru Pace” din Bosnia – Herţegovina, Afganistan şi Irak şi instruirea în comun cu armatele statelor din compunerea NATO.

În perioada 2009 – 2016, principalele misiuni și realizări ale batalionului au fost:

– restaurarea monumentelor reprezentative pentru arma geniu construite pe drumul Transfăgărăşan (“POARTA ÎNTÂLNIRII” şi „ POARTA GENIŞTILOR”);

– executarea unui punct de trecere pe pod de pontoane peste râul Mureş, fluxul de maşini peste pod fiind de aproximativ 15.000 în 24 ore;

– participarea cu 2ommune22 şi tehnică în cadrul exerciţiului multinaţional „TISA 2011” în garnizoana Râmnicu-Vâlcea;

– participarea la activităţi de instruire şi pregătire a exerciţiului BLONDE AVALANCHE 2012, în cadrul taberei de instrucţie la apă în poligonul de instrucţie „Vărsătura” din garnizoana Brăila;

– organizarea şi desfăşurarea exerciţiului multinaţional IEL MILU (2012, 2014) cu participarea militarilor din 4 ţări: Bulgaria, Croaţia, Georgia şi România;

– participarea la exercițiul Capable Logistician (2013,2015) din Slovacia și Ungaria;

– executarea în premieră a unei misiuni de instalare a unei rampe mobile pentru debarcarea tehnicii militare de mare tonaj, în staţia de cale ferată Voila din județul Brașov;

– participarea la exerciţiul „Resolute Castle 15” și ”Resolute Castle 16, în CNIÎ de la Cincu, exerciţiu în comun cu 2ommune2 genişti ai Gărzii Naţionale din statul Alabama/ S.U.A ;

– participarea la exerciţiul multinaţional „IEL MILU 15” în Tbilisi, Georgia;

– organizarea exerciţiului „Dragoon Crossing 15 ”, în zona localităţii Mândruloc, la care militarii noștri au fost felicitați de însuși președintele României, prezent la activități, pentru profesionalismul și dăruirea de care au dat dovadă;

– participarea cu personal de stat major la exerciţiile „Scorpions Fury 15”, „Trident Joust 2015”;

– participarea la exercițiul multinațional ”IEL MILU 2016” din Croația;

– continuarea participării cu efective și utilaje de geniu la exercițiul româno-american ”Resolute Castle 2016” din poligonul Cincu, pentru amenajarea infrastructurii;

– organizarea și desfășurarea exercițiilor multinaționale ”IEL MILU 2017/1” la Alba Iulia și ”IEL MILU 2017/2” la Rm. Vâlcea;

– participarea cu efective și tehnică la exercițiul multinațional ”Saber Guardian 2017” din zona localității Râureni, unde, în premieră, militarii noștri s-au antrenat alături de colegi din state membre NATO, în construcția podurilor de pontoane pe timp de noapte.

În anul 2018 principalele misiuni ale Batalionul 136 Geniu „Apulum” au fost:

– înlăturarea efectelor produse de ploile abundente în zona localităților Ighiu și Bucerdea Vinoasă din județul Alba unde geniștii albaiulieni au degajat un pod de beton prăbușit în albia râului, cu ajutorul unei automacarale din dotare și au intervenit la îndepărtarea aluviunilor și reziduurilor aduse de torenți în gospodăriile localnicilor;

– participarea cu un detașament de 7 militari la exercițiul multinațional “IEL MILU 2018 BGR” organizat la Plovdiv în Bulgaria;

– desfășurarea rotației a IV-a exercițiului ”RESOLUTE CASTLE 18”, și îndeplinirea obiectivelor 3ommune de instruire de către militarii români și americani în scopul îmbunătățirii infrastructurii și facilităților de instrucție din Centrul Național de Instruire Întrunită “Getica” din Cincu;

– organizarea și desfășurarea unui pachet larg de evenimente dedicate aniversării Centenarului Marii Uniri 1918-2018:

– 26 AUGUST 2018, ORAȘUL ZLATNA – OMAGIEREA EROILOR CĂZUȚI ÎN PRIMUL RAZBOI MONDIAL ;

– 25 IUNIE 2018, ALBA IULIA – CEREMONII MILITARE ORGANIZATE ÎMPREUNĂ CU ASOCIAȚIA DE TRADIȚII MILITARE ROMÂNEȘTI ”REGIMENTUL 3 ARTILERIE 1877”;

– OCTOMBRIE 2018, ALBA IULIA – DOI MILITARI DIN BATALIONUL 136 GENIU ”APULUM” SUN ÎNSCRIȘI ÎN ”CAMPANIA 100 PENTRU ROMÂNIA”;

– 17 NOIEMBRIE 2018, ALBA IULIA – CEREMONIE MILITARĂ ȘI RELIGIOASĂ DE ”PUNERE ÎN URNĂ A ȚĂRÂNEI STROPITE CU SÂNGELE OSTAȘILOR CARE ȘI-AU JERTFIT VIAȚA PENTRU ÎNTREGIREA ȚĂRII DIN PERIOADA MARELUI RĂZBOI;

– OCTOMBRIE-NOIEMBRIE 2018, ALBA IULIA – REABILITAREA CLĂDIRILOR CU IMPACT VIZUAL DIN ZONA PIEȚEI CETĂȚII;

– OCTOMBRIE-NOIEMBRIE 2018, ALBA IULIA – SPRIJINUL GENIȘTILOR ALBAIULIENI ÎN REALIZAREA MONUMENTULUI MARII UNIRI;

– 23 NOIEMBRIE 2018, ORAȘUL TEIUȘ – DEZVELIRE PLACĂ COMEMORATIVĂ ”IOAN ARION”, REALIZATĂ DE CĂTRE BATALIONUL 136 GENIU ȘI ASOCIAȚIA ”EFTIMIE CROITORU”;

– 24 NOIEMBRIE 2018, CLUJ NAPOCA – ALBA IULIA – ORGANIZARE EVENIMENT SPORTIV ”MARATON 100 DE ANI – 100 DE KM”;

– NOIEMBRIE 2018, ALBA IULIA – CONSTRUIRE TRIBUNĂ OFICIALITĂȚI;

– 30 NOIEMBRIE 2018 – FESTIVITATEA DE INAUGURARE A COMPLEXULUI EXPO-MEMORIAL ”GLORIE OSTAȘILOR ROMÂNI”;

– 02 DECEMBRIE 2018 – RECONSTITUIREA ISTORICĂ A INTRĂRII ARMATEI ROMÂNE ÎN ORAȘUL MARII UNIRI;

Anul 2019 aduce noi provocări pentru batalion, printre cele mai semnificative numărându-se:

– intervenția pentru limitarea efectelor produse de inundații în zona localității Dobra din județul Alba;

– amenajarea unor locuințe modulare în sprijinul populației afectate de inundații, în localitatea Răchita din județul Alba;

– participarea la exercițiul româno-american ”Resolute Castle 2019”;

– participarea cu personal și tehnică la exercițiul multinațional ”Capable Logistician 2019” din Polonia;

– organizarea, în premieră pentru unitate, a unei tabere militare pentru elevi.

La acest moment aniversar, Batalionul 136 Geniu ,,Apulum”, se prezintă cu o bogată tradiţie şi experienţă dobândite în executarea unui spectru larg de misiuni, cu personal bine pregătit şi motivat pentru a acţiona oportun la realizarea obiectivelor viitoare. Geniștii batalionului au datoria de a fi mereu acolo unde este nevoie de ei, dedicarea și satisfacția lucrului ”bine făcut” reprezentând calități care îi definesc.

Continue Reading
Publicitate

ACTUALITATE

Procedura pentru înregistrarea decesului. Precizări de la Primăria Alba Iulia

Publicat

Primăria Alba Iulia transmite măsuri luate de Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia, în ceea ce privește înregistrarea decesului și eliberarea adeverinței de înhumare.

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia, în contextul pandemiei generate de virusul COVID-19 în România, având în vedere instituirea stării de urgență pe teritoriul României, în scopul asigurării protecției beneficiarilor și a securității și sănătății tuturor angajaților, precum și în scopul limitării contactului ofițerului de stare civilă competent cu persoanele îndreptățite, în cazul solicitării înregistrării actelor și faptelor de stare civilă, pentru celeritatea înregistrării decesului și eliberarea adeverinței de înhumare, a decis luarea următorului set de măsuri:

medicul care a constatat decesul/ persoana desemnată la nivelul Spitalului/ unității medicale/ serviciului de medicină legală/ medicul de familie aflat/ă pe raza de competență a SPCLEP Alba Iulia, va transmite, cel mai târziu în a 3-a zi de la data încetării din viață a persoanei, prin intermediul serviciilor electronice securizate (e-mail, fax etc.), certificatul medical constatator al decesului împreună cu actul de identitate al defunctului/dovada eliberată de instituțiile competente prin care se confirmă datele de identitate ale acestuia, în lipsa actului de identitate;

adeverința de înhumare, va fi transmisă unității medicale de către SPCLEP Alba Iulia tot prin intermediul serviciilor de poștă electronică;

certificatul de deces se va elibera persoanei îndreptățite la încetarea stării de urgență.

La încetarea cauzelor care au determinat luarea acestor măsuri, activitățile specifice vor reveni la fluxul normal de lucru.

Detalii suplimentare la telefon 0258/815565, 0258/814550 sau pe mailul serviciului [email protected]

Continue Reading
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate