Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

„Programul Casa Verde”: 109,3 milioane lei de la Guvern, pentru instalarea sistemelor de încălzire cu energie regenerabilă


Publicat

Guvernul a aprobat miercuri 109,3 milioane lei, fonduri pentru Programul „Casa Verde”. Prin intermediul acestuia, românii pot primi bani de la stat pentru instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire pentru persoane fizice.

Potrivit programului, finanţările pe care le pot obţine ce interesaţi sunt până la 3.000 lei, pentru instalarea panourilor solare nepresurizate; până la 6.000 lei, pentru instalarea panourilor solare presurizate; până la 8.000 lei, pentru instalarea pompelor de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-aer.

Prin program se finanţează următoarele sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv cele destinate înlocuirii sau completării sistemelor clasice de încălzire:
– instalarea de panouri solare presurizate/nepresurizate;
– instalarea de pompe de căldură, exclusiv pompele de căldură aer-aer.

Criteriile de eligibilitate a solicitantului

Este considerat eligibil solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
– este persoană fizică şi are domiciliul pe teritoriul României;
– este proprietar/coproprietar al imobilului-teren și al imobilului-construcţie pe care se implementează sistemul de încalzire pentru care se solicită finanţare; imobilele nu trebuie să facă obiectul unui litigiu în curs de soluţionare la instanţele judecătoreşti, vreunei revendicări potrivit unei legi speciale sau dreptului comun, unei proceduri de expropriere pentru cauză de utilitate publică;
– nu are obligaţii restante la bugetul de stat, bugetul/bugetele local/locale, conform legislaţiei naţionale în vigoare;
– în activitatea desfăşurată anterior începerii proiectului nu a fost condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărare judecătorească definitivă;
– nu a mai primit finanțare în cadrul aceluiași program pentru același imobil în sesiunile derulate anterior.
Categoriile de cheltuieli eligibile
– achiziţia de sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv a celor destinate înlocuirii sau completării sistemelor clasice de încălzire;
– cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului;
– taxa pe valoarea adăugată (TVA).
Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă.

Comunicarea hotărârii Comitetului de avizare al Autorităţii privind proiectele aprobate, respectiv centralizatorul cuprinzând proiectele respinse, se realizează prin postarea pe site-ul Autorităţii.

Agenţia judeţeană pentru protecţia mediului pe raza căreia domiciliază solicitantul procedează la completarea fişei administrative ce conţine documentele de mai jos:
– cerere de finanţare nerambursabilă, completată prin tehnoredactare computerizată şi semnată de solicitant, în original;
– decizia emisă de către autoritatea tutelară competentă teritorial, în copie legalizată, în cazul persoanei puse sub interdicţie sau al persoanei asupra căreia a fost instituită curatela sau tutela potrivit prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că tutorele ori curatorul este expres mandatat să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul persoanei ocrotite;
– declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, completată şi semnată de către solicitant, în original;
– actul de identitate al solicitantului, în copie;
– actul de identitate al persoanei tutorelui sau curatorului, dacă este cazul, în copie;
– extras de carte funciară pentru informare nu mai vechi de 30 de zile, valabil la data depunerii cererii de finanţare, care să ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra imobilului-teren și imobilului-construcţie pe care se implementează sistemul de încălzire, în original, pentru solicitanţii care deţin individual un imobil;
documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situaţia în care adresa de implementare din cererea de finanţare diferă de cea din extrasul de carte funciară, în original;
– copia cărţii funciare şi extras de carte funciară individuală; pentru proprietăţi comune, pot fi maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate trebuie să fie egale cu 1 (un) întreg;
– pentru imobilelele deţinute în coproprietate se va depune o declaraţie notarială, semnată de toţi coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanţare, precum şi persoana solicitantă, în original;
– certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza cărora îşi are domiciliul solicitantul, în original;
– în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare se va depune şi certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele competente de pe raza teritorială unde va fi implementat proiectul, în original;
– certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original;
– certificat de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;
– adeverinţă privind existenţa contului bancar al solicitantului finanţării, emisă de o bancă comercială, sau extras de cont.

Guvernul va finanța, în anul 2017, proiecte și programe pentru protecția mediului, în valoare de aproximativ 1 miliard de lei, constând în alocări bugetare și credite de angajament. Executivul a aprobat, în ședința de miercuri, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2017 al Fondului pentru mediu și al Administrației Fondului pentru Mediu.

Potrivit actului normativ, în buget s-au estimat atât venituri totale, cât și cheltuieli  în sumă de 562,51 milioane de lei.

Pentru angajarea și finanțarea proiectelor și programelor-pilot pentru protecția mediului, precum și a proiectelor și programelor pentru protecția mediului pe anul 2017 a fost estimată o valoare a creditelor de angajament și a creditelor bugetare în cuantum de 531,2 milioane lei pentru fiecare din aceste două categorii.

Printre programele care urmează să fie finanțate din Fondul pentru Mediu se numără:

– Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național, pentru care, prin proiectul de buget s-au alocat 316,6 de milioane lei;

– Programul de stimulare a achiziționării de mașini noi electrice și hibride (Rabla Plus), alocarea fiind de 110 milioane de lei;

– Programul „Casa Verde” privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire pentru persoane fizice are o alocare de 109,3 milioane lei;

– Programul de protecție a resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, canalizare, stații epurare are prevăzută pentru finanțare o sumă de 230 milioane de lei în acest an;

– Pentru împădurirea terenurilor degradate, reconstrucție ecologică și gospodărirea durabilă a pădurilor sunt estimate 80 de milioane de lei;

– Gestionarea deșeurilor, program care are alocate 30 de milioane lei.

surse: gov.ro, realitatea.net



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Furnizorii de energie, amendați de ANRE cu peste 1,1 milioane lei. Care sunt neregulile constatate

Publicat

curent

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat cei patru mari furnizori de energie din România cu peste 1,1 milioane de lei.

În contextul liberalizării pieţei de energie electrică, ANRE a demarat acţiuni de control la furnizori pentru a verifica respectarea frecvenţei de emitere a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal; modalitatea de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură de către operatorul de reţea; informarea clienţilor casnici din portofoliu cu privire la oferta pentru serviciu universal, ofertele concurenţiale proprii aplicabile precum şi la dreptul clienţilor de a încheia un contract de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială cu orice furnizor licenţiat.

Astfel, Enel Energie a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor, iar Enel Energie Muntenia a primit o amendă de 200.000 lei, de asemenea pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor.

CEZ Vânzare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 200.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare.

E.ON Energie România a primit o amendă contravenţională în valoare de 210.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind informarea clienţilor şi frecvenţa de emitere a facturii.

Totodată, Electrica Furnizare a fost sancţionată cu amendă contravenţională în valoare de 300.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale privind frecvenţa de emitere a facturii şi facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

Sumele aferente sancţiunilor aplicate de ANRE se constituite integral ca venit la bugetul de stat.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vlad Voiculescu spune că ar putea fi nominalizat din nou de USR PLUS pentru funcția de ministru al Sănătații

Publicat

Vlad Voiculescu afirmă că ar putea fi nominalizat din nou de USR PLUS pentru funcția de ministru al Sănătății.

”Eu n-am văzut încă argumente prin care această variantă să fie complet scoasă de pe masă”, a declarat Voiculescu, luni, la Europa FM, întrebat dacă este posibil să revină în funcție.

Ministrul demis săptămâna trecută spune că nu există niciun motiv pentru care Alianța USR Plus să nu îl nominalizeze din nou pentru această funcție.

Vlad Voiculescu a făcut aceste afirmații la Europa FM când a explicat că viitorul ministru al Sănătății trebuie să schimbe modul în care se ocupă funcțiile din sistemul sanitar.

R: Suntem una dintre puținele țări unde există aceste contracte pe viață. Ați propune o astfel de schimbare?

Vlad Voiculescu: Nu numai dacă aș reveni, o să propun oricum. Și USR PLUS, prin noul ministru, că o să fiu eu sau altul, cu siguranță trebuie să o facă.

R:O secundă, cum să fiți dumneavoastră noul ministru?

Vlad Voiculescu:Da, eu n-am văzut încă argumente prin care această variantă să fie complet scoasă de pe masă.

R: Adică, azi la negocieri, coaliția se duce cu numele dumneavoastră?

Vlad Voiculescu: Asta e treaba Coaliției.

Vlad Voiculescu a declarat că demiterea sa din funcție nu a venit în urma unei analize a premierului. Fostul ministru mai admite că i-ar fi greu să lucreze cu premierul Florin Cîțu, căruia Alinața USR PLUS i-a restras sprijinul politic.

R: Pentru dumneavoastră există speranță că veți fi propus, din nou, ca ministru?

Vlad Voiculescu: Speranța mea e mai puțin legată de punctele acestea, vă spun foarte onest că sunt dezamăgit la nivel personal și afectat. Dincolo de asta, nu e o funcție de care să mă agăț și, în general, nu o să mă agăț de funcții. Dar, USR PLUS are niște lucruri de făcut în Sănătate.

R: Adică nu excludeți o întoarcere în Minister într-o formă sau alta.

Vlad Voiculescu: Nu, deci aș exclude lucrul ăsta. Dacă aș avea ceva să-mi reproșez cu adevărat, nici nu aș avea curajul să spun lucrul ăsta.

R: Dar mai puteți lucra cu domnul Cîțu?

Vlad Voiculescu: Cu domnul Cîțu îmi închipui că este greu de lucrat, pentru mine, presupun că și pentru dumnealui, între timp. Dar, am mai spus-o, domnul Cîțu nu a demonstrat nici leadershipul, nici spiritul de echipă, nici înțelepciunea politică, nici nimic din toate acele abilități care credeam noi că îl califică pentru funcția de premier.”

Coaliția se reunește în ședință

Coaliţia de guvernare are programată azi o şedinţă de lucru, prima după revocarea ministrului Sănătăţii Vlad Voiculescu, care a produs o ruptură între PNL şi USR PLUS, care acum cere schimbarea premierului Cîţu.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Bogdan Lazăr, fost candidat ALDE pentru Primăria Alba Iulia, s-a înscris în PNL Alba

Publicat

Bogdan Lazăr, fost candidat ALDE pentru Primăria Alba Iulia și consilier local, a anunțat că s-a alăturat echipei PNL. Spune că ”valorile liberale comune mă fac să simt acest pas ca pe o întoarcere acasă”.

”După o perioadă în care am analizat foarte mult tot ceea ce s-a întâmplat, de la alegerile locale și cele generale, până la evenimentele politice la zi, am luat o decizie corectă, dar și asumată. Pe unii poate îi voi surprinde, însă pe cei mai mulți îi voi convinge că tot ce va însemna viitorul meu politic, de acum  încolo, va fi mereu pentru oameni și mereu între oameni.

Fără a avea neapărat o experiență imensă în spate, am totuși acea experiență politică prin care știu cum să pun totul în folosul celor care așteaptă atât de multe de la clasa politică, dar mai ales de la oamenii de administrație (la orice nivel ar fi ea). Mai am mult de crescut și multe de învățat! Prima și singura mea experiență politică a fost în ALDE, pentru că am crezut în valorile liberale care, la acel moment, păreau a fi susținute cel mai mult de Călin Popescu Tăriceanu. Motiv pentru care am făcut pasul de a intra în politică alături de acei colegi, mulți dintre ei devenindu-mi prieteni. Din păcate, politica alianțelor nefericite și drumul pe care l-a luat ALDE au transformat acest partid într-un proiect politic eșuat, pe care am decis să îl părăsesc încă de anul trecut.

Acesta este și motivul pentru care ideologia mea ca om, ca antreprenor și ca tânăr politician mă face să îmi doresc mult mai mult, dar și să muncesc cu adevărat într-un grup, într-un partid și într-o familie care se bazează pe valorile de dreapta, pe valorile liberale.

Pornesc acest nou capitol din viața mea, cu o foarte mare încredere că alăturarea mea echipei PNL este un pas corect. Și, chiar dacă nu am făcut niciodată parte din acest partid, valorile liberale comune mă fac să simt acest pas ca pe o întoarcere acasă. Am toată convingerea că proiectele ce vor urma vor demonstra că a fost decizia corectă!”, a transmis Bogdan Lazăr, într-un comunicat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Șase persoane prinse la muncă fără forme legale, amenzi de peste 130.000 lei după controale la firme în județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au dat amenzi în valoare totală de peste 130.000 de lei și au depistat șase persoane care se aflau la muncă fără forme legale de angajare. Sunt rezultatele controalelor la firme din județ, derulate săptămâna trecută.

În perioada 12 –17 aprilie, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 49 de angajatori care au în total 486 de salariați.

Inspectorii constatat 110 nereguli și au aplicat opt sancțiuni: patru amenzi de 121.500 lei (trei în cuantum total de 120.000 de lei, pentru șase persoane depistate în lucru fără forme legale de angajare) și patru avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 37 de unități și constatate 90 de nereguli. Au fost sancționați 19 angajatori cu trei amenzi de 12.500 lei și 23 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

În perioada aprilie – noiembrie 2021, Inspectoratul Teritorial de Munca Alba va desfășura o campanie de verificare a modului de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă la lucrările din domeniul construcțiilor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate