Administrație
Cereri la orice primărie sau serviciu public comunitar local de evidență a persoanelor, pentru eliberarea actelor de stare civilă
Locuitorii vor putea depune cereri la orice primărie sau serviciu public comunitar local de evidență a persoanelor, în cazul în care au nevoie de documente de stare civilă.
Un proiect de ordonanță aprobat săptămâna aceasta de către Guvern stabilește cadrul legal pentru operaționalizarea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC).
Acest sistem va avea ”impact asupra soluționării cu celeritate a cererilor cetățenilor români și străini ale căror acte și fapte de stare civilă sunt înregistrate în România”, potrivit unui comunicat al Guvernului.
Se instituie posibilitatea cetățenilor de a depune cererile în materie de stare civilă la oricare serviciu public comunitar local de evidență a persoanelor sau primărie, în acord cu evoluția tehnologică, astfel încât să fie simplificate procedurile specifice.
În text e subliniat faptul că acest lucru va fi posibil din 24 septembrie 2023, potrivit avocatnet.ro.
Ordonanța prevede stabilirea competenței de soluționare a cererilor în materie de stare civilă de către serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor sau primăria la care este depusă cererea, astfel încât să se faciliteze obținerea documentelor de stare civilă și reducerea timpului alocat soluționării.
Alte modificări se referă la stabilirea termenului pentru întocmirea actului de naştere în situația declarării tardive, dar nu mai târziu de un an de la naştere, respectiv la abilitarea serviciilor publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor, respectiv a municipiului București, de a soluționa cererile cetățenilor aflați în situații deosebite privind eliberarea certificatelor/extraselor multilingve de stare civilă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News