Connect with us
Publicitate

Eveniment

CLASA PREGĂTITOARE: În luna mai, învăţătorii întocmesc şi prezintă părinţilor raportul de evaluare a elevilor. Competenţele urmărite

clasa pregatitoare

Publicat

clasa pregatitoare În luna mai, în urma observării si evaluării elevilor din clasa pregătitoare pe tot parcursul anului şcolar, fiecare cadru didactic întocmeşte un raport de evaluare în vederea pregătirii copiilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar. Evaluarea acestora este prezentată şi părinţilor, individual, pentru a-i implica în procesul şcolar.

Raportul este realizat în urma consultării şi în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog şcolar, profesorul logoped, consilierul şcolar, medicul şcolar, alţi profesori ai clasei, părinţii / reprezentanţii legali.

Ministrul Educaţiei a aprobat, prin ordin emis la 8 aprilie 2015 şi publicat în Monitorul Oficial din 15 aprilie, Metodologia de întocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregătitoare.

(P)  Haine sport copii – adidasi, tricouri, teniși, accesorii. Online pe FashionSport.ro.  Peste 40.000 de articole sport pentru femei, bărbați și copii de la branduri Nike, Adidas, Umbro, Puma, Dunlop, Slazenger, Lee Cooper, Karrimor, Everlast etc. Reduceri mari în fiecare zi.

Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare se completează în luna mai pentru toţi elevii din clasele pregătitoare din cadrul unităţilor de învăţământ de stat sau particular. Se întocmeşte pentru orientarea si optimizarea procesului educativ, în vederea pregătirii elevilor pentru a răspunde solicitărilor de tip şcolar. Este un document-tip, în care se consemnează nivelul realizării competenţelor generale, respectiv a competenţelor specifice asociate fiecărei discipline.

Evaluarea are ca scop identificarea competenţelor specifice dobândite de elevii aflaţi la finalul clasei pregătitoare, prevăzute în programele școlare în vigoare pentru clasa pregătitoare.

Citește și BACALAUREAT 2015. CALENDARUL şi modele de SUBIECTE actualizate de Ministerul Educaţiei. Înscrierile încep în 25 mai

Structura Raportului de evaluare:

Date de identificare ale elevului

Discipline:

Comunicare în limba română

Comunicare în limba modernă 1

Matematică şi explorarea mediului

Religie

Arte vizuale şi abilităţi practice

Muzică şi mişcare

Educaţie fizică, respectiv Dezvoltare personală.

Competenţele generale, precum și competenţele specifice asociate fiecărei discipline, prevăzute în programele școlare în vigoare pentru clasa pregătitoare, în dreptul cărora cadrul didactic responsabil consemnează, în baza documentelor-suport, nivelul achiziţiei: ,,realizată” sau ,,în curs de realizare”, după caz

Aprecieri si recomandări.

La Comunicare în limba română, cadrul didactic urmăreşte evaluarea copilului în funcţie de:

receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute (identificarea semnificaţiei unui mesaj scurt, pe teme familiare, rostit clar şi rar; identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj scurt, rostit clar şi rar; identificarea sunetului iniţial şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar, exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute)

exprimarea de mesaje orale în diverse situaţii de comunicare (pronunţarea clară a sunetelor şi a cuvintelor în enunţuri simple, transmiterea unor informaţii referitoare la sine şi la universul apropiat, prin mesaje scurte, participarea cu interes la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală, exprimarea propriilor idei în contexte cunoscute, manifestând interes pentru comunicare)

receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute (recunoasterea unor cuvinte uzuale, din universul apropiat, scrise cu litere mari şi mici de tipar, identificarea semnificaţiei unei/ unor imagini care prezintă întâmplări, fenomene, evenimente familiare; identificarea semnificaţiei unor simboluri care transmit mesaje de necesitate imediată, din universul familiar; exprimarea în cuvinte proprii a mesajelor redate pe suport vizual sau auditiv, manifestând interes pentru lucrul cu cartea).

redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare (trasarea elementelor grafice si a contururilor literelor, folosind resurse variate; redactarea unor mesaje simple, în contexte uzuale de comunicare; exprimarea unor idei, trăiri personale şi informaţii prin intermediul limbajelor neconvenţionale)

La Matematică şi explorarea mediului

utilizarea numerelor în calcule elementare (recunoaşterea şi scrierea numerelor în concentrul 0-31; compararea numerelor în concentrul 0-31; ordonarea numerelor în concentrul 0-31, folosind poziţionarea pe axa numerelor; efectuarea de adunări si scăderi în concentrul 0-31, prin adăugarea /extragerea a 1-5; elemente dintr-o mulţime dată; efectuarea de adunări repetate/ scăderi repetate prin numărare si reprezentări obiectuale în concentrul 0-31; utilizarea unor denumiri si simboluri matematice (sumă, total, diferenţă, =, +. -) în rezolvarea şi/sau compunerea de probleme)

evidenţierea caracteristicilor geometrice ale unor obiecte localizate în spaţiul înconjurător (orientarea şi mişcarea în spaţiu în raport cu repere/direcţii precizate, folosind sintagme de tipul: în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos, stânga, dreapta, orizontal, vertical, oblic; identificarea unor forme geometrice plane – pătrat, triunghi, dreptunghi, cerc – şi a unor corpuri geometrice – cub, cuboid, sferă – în obiecte manipulate de copii si în mediul înconjurător)

identificarea unor fenomene/ relaţii/ regularităţi /structuri din mediul apropiat (descrierea unor fenomene/procese/ structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi; manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul familiar)

generarea unor explicaţii simple prin folosirea unor elemente de logică (formularea unor observaţii asupra mediului apropiat folosind limbajul comun, reprezentări prin desene si operatorii logici „si”, „nu”; identificarea relaţiilor de tipul „dacă… atunci<” între două evenimente succesive)

rezolvarea de probleme pornind de la sortarea şi reprezentarea unor date (sortarea/clasificarea unor obiecte/ materiale etc., pe baza unui criteriu dat; rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-5; unităţi în concentrul 0-31, cu ajutorul obiectelor)

– utilizarea unor etaloane convenţionale pentru măsurări şi estimări (utilizarea unor măsuri neconvenţionale pentru determinarea şi compararea lungimilor; utilizarea unor unită_i de măsură pentru determinarea/ estimarea duratelor unor evenimente familiare; realizarea unor schimburi echivalente valoric folosind reprezentări neconvenţionale în probleme-joc simple de tip venituri-cheltuieli, cu numere din concentrul 0-31)

Vezi Modelul de raport de evaluare cu toate informaţiile despre evaluarea copilului: Raport_de_evaluare_clasa_pregatitoare_2014_2015

Pentru elevii care învaţă în școlile și secţiile cu predare în limbile minorităţilor naţionale, se completează, suplimentar, și Anexa la Raportul de evaluare, care cuprinde următoarele discipline: Comunicare în limba română, Comunicare în limba maternă, respectiv Muzică şi mişcare.

Vezi Anexa_Raport_de_evaluare_minoritati_nationale_2014_2015

Completarea Raportului de evaluare se realizează la finalul clasei pregătitoare, în luna mai a anului școlar în curs, în urma observării si evaluării elevilor, desfăşurate de către fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului şcolar.

Completarea Raportului de evaluare se realizează de către profesorul pentru învăţământ primar / institutorul / învăţătorul care predă la clasa respectivă, în urma consultării şi în colaborare, după caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog şcolar, profesorul logoped, consilierul şcolar, medicul şcolar, alţi profesori ai clasei, părinţii / reprezentanţii legali.

Profesorul pentru învăţământ primar / institutorul / învăţătorul care predă la clasa respectivă prezintă părinţilor / reprezentanţilor legali ai elevilor clasei pregătitoare, în mod individual, conţinutul raportului de evaluare, până la încheierea anului şcolar, cu scopul de a-i implica pe acestia în activitatea educativă, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activităţii elevilor, respectiv a rezultatelor care urmează să fie ameliorate.

O copie a raportului de evaluare este înmânată părinţilor / reprezentanţilor legali ai copilului.

Raportul de evaluare face parte integrantă din portofoliul educaţional al elevului.

În cazul în care, la încheierea clasei pregătitoare, elevul se transferă într-o altă unitate de învăţământ, părintele/reprezentantul legal al elevului primeste o copie a raportului, care va purta ştampila ,,conform cu originalul”, precum şi semnătura directorului unităţii de învăţământ.

sursa: edu.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate