Connect with us
Publicitate

Actualitate

CNAIR pregătește noi reparații pe A1, Sebeş – Sibiu. Stoc de asfalt pentru autostrada demolată

Publicat

Autorităţile de la drumuri fac stoc de asfalt pentru Autostrada Sibiu – Deva, inclusiv pentru porţiunea ce a fost demolată şi reconstruită, acum trei ani.

Potrivit unui anunţ publicat pe SEAP, contractul acord cadru de furnizare mixtură stocabilă inclusiv punere în operă este valabil 4 ani şi va fi încheiat de CNAIR prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov, SDN Braşov, Sectia Autostrăzi Sibiu, scrie capital.ro.

„Frecvenţa şi valoarea contractelor ce vor fi atribuite: Valoarea maximă estimată a acordului cadru = 768.371,37 lei fără TVA. Valoarea estimată pentru fiecare lot este: Lot 1: SDN Braşov: maxim 708.768,69 lei fără TVA; Lot 6: Secţia Autostrăzi Sibiu: maxim 59.602,68 lei fără TVA; valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent, pe fiecare lot în parte: Lot 1: SDN Braşov = 227.893 lei; Lot 6: Secţia Autostrăzi Sibiu = 14.900,67 lei. Frecvenţa şi valoarea contractelor subsecvente ce vor fi atribuite: Autoritatea contractantă estimează să încheie minim 4 contracte subsecvente pentru fiecare lot în parte, pe durata acordului cadru, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat anual, pentru încheierea contractelor subsecvente „, se arată în anunţul de licitaţie.

Cererile de documente sau acces la documente se depun până la 14 februarie, iar ofertele vor fi evaluate cel târziu pe 13 martie.

Reamintim că anul trecut au fost derulate mai multe lucrări de reparaţii pe Autostrada Sibiu – Deva, în special între Sebeş şi Sibiu şi în apropierea tronsonului cu probleme de la Aciliu sau Cunţa. Au fost denivelări şi gropi în carosabil, ce au necesitat intervenţii repetate în teren.

Lotul de autostradă amenințat de alunecările de teren are o lungime totală de 22,11 km și este situat între localitățile Cunța (județul Alba) și Săliște (județul Sibiu). Antreprenorul general al lucrării, Salini Impregilo Spa, avea termen inițial de finalizare a acestui lot III din autostrada Orăștie – Sibiu luna aprilie a anului 2013. Din cauza alunecărilor de teren și a altor probleme invocate, termenul de finalizare a fost tot amânat.
Deschiderea circulației (care nu a însemnat și finalizarea lucrărilor) pe cei 22,11 km de autostradă a avut loc în data de 10 noiembrie 2014. Zece zile mai târziu, însă, circulația a fost restricționată pe o bandă a sensului de mers Orăștie – Sibiu, din cauza unei fisuri cu o lungime de 50 de metri.

Citește și FOTO / VIDEO AERIAN: Zona unde a fost ruptă autostrada Sibiu-Orăștie. Imagini filmate cu drona pe tronsonul electoral care s-a prăbușit la un an de la inaugurare

În cele din urmă, din cauza acestei fisuri circulația a fost închisă total în septembrie 2015, iar pentru remedierea defecțiunilor italienii de la Salini Impregilo SpA au demolat terasamentul în zonă pe o lungime de 200 de metri. După care au părăsit șantierul. În aceste condiții, autoritățile române au anunțat că reziliază contractul, fapt consumat în ianuarie 2016. Dată până la care celor de la Salini Impregilo Spa le-au fost plătite facturi de 602,9 milioane de lei (dintr-un total contractual de 604,7 milioane de lei).

Citeşte şi FOTO: Au pregătit-o de iarnă de i-au sărit plombele. Autostrada A1, plină de gropi între Sebeș și Sibiu

Terasamentul demolat pe o lungime de 200 de metri a fost refăcut în cele din urmă de CNAIR, care a plătit alte 8,9 milioane de lei pentru utilajele, manopera și materialele necesare refacerii terasamentului în zonă. Circulația a fost redeschisă în octombrie 2016.

sursă: capital.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate