Educație
Competențe adaptate în funcție de profilul elevilor și orientare școlară la finalul clasei a VIII-a. Planuri pentru 2023
Ministrul Educației a dat detalii despre o nouă programă școlară la liceu, care va intra în vigoare în septembrie 2023, bazată pe competențe adaptate elevilor.
“Începând cu septembrie 2023 vom avea planuri de învățământ noi, curriculum adecvat adaptat conform cerințelor societății și conform nevoilor elevilor de a dobândi aceste competențe cunoscute, și astfel de evaluări standardizate vor sprijini inclusiv definirea planurilor de învățământ și a curriculei care trebuie să fie gata în septembrie 2023. Sunt un instrument serios de sprijin în acest sens,” spune ministrul Cîmpeanu, la Digi24, potrivit edupedu.ro.
Potrivit sursei citate, o schimbare importantă va fi extinderea de curriculumul la decizia școlii. Curriculum la decizia școlii (CDS) înseamnă discipline/domenii de studiu/module de pregătire opţionale ofertate la nivel naţional şi/sau la nivelul unităţilor de învăţământ, numite generic opţionale.
“Avem un nivel al competențelor generale, avem competențe specifice în domeniul digital, avem competențe de comunicare nu numai în limba română, ci și comunicare în limbi de circulație internațională, avem competențe specifice adaptate profilului fiecărui elev, pentru că vom dezvolta și acele competențe către care elevii au o înclinație mai mare. Este vorba de un curriculum la dispoziția școlii mult extins în funcție de profilul elevilor din fiecare școală,” a spus ministrul Cîmpeanu.
Planurile cadru înseamnă lista de discipline și numărul de ore aferente pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a și a XII-a. Au fost realizate în 2020 și lansate în dezbatere publică după ce Sorin Cîmpeanu și-a preluat mandatul. Au fost însă retrase pentru a redacta unele noi, cu justificarea că ministerul a primit “prea multe propuneri”, 10 mii la număr.
Orientare școlară la finalul clasei a VIII-a
Ministrul a spus și că la finalul clasei a VIII-a elevii vor face orientare școlară, fără să dea detalii dacă va fi o disciplină, o sarcină a dirigintelui la clasă sau a consilierului școlar.
“Avem de asemenea alături de aceste competențe și operațiunea de orientare școlară care va fi făcută la finalul clasei a VIII-a prin care aceste elemente definitorii pentru profilul fiecărui absolvent de învățământ gimnazial vor fi identificate și vor constitui o bază solidă pentru opțiunile fiecărui elev după absolvirea cursurilor gimnaziale pentru intrarea în liceu și mai apoi în facultate,” a spus Sorin Cîmpeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News