Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat- Peste 1.000 de noi parcări publice, rețea cu linii de tramvai, pod nou peste Mureș: măsuri propuse de USR-PLUS


Publicat

Echipa USR-PLUS pentru Alba Iulia, condusă de Gabriel Pleșa, lansează în dezbatere publică programul de mobilitate urbană „Mobilitate durabilă și reală pentru Alba Iulia – un oraș pentru oameni, nu pentru mașini”.

Programul presupune mai multe măsuri care să rezolve problemele grave de mobilitate, care au transformat Alba Iulia într-un oraș sufocat: ambuteiajele de la intrarea în municipiu dinspre Sebeș, intrarea Șard/ Micești și respectiv la trecerea de nivel cu calea ferată spre șoseaua de centură, lipsa parcărilor în zonele instituțiilor publice și aglomerația din proximitatea unităților de învățământ.

„Alba Iulia trebuie să devină un oraș al mobilității durabile și să se bazeze pe un transport public inteligent și eficient, care să stimuleze cetățenii să renunțe la autoturismul personal și să folosească mijloacele de transport în comun. De asemenea traficul infernal dintre Alba Iulia și Sebeș este o problemă care afectează grav cetățenii din cele două municipii și care nu poate fi ignorată de o administrație publică responsabilă. Alături de echipa USR-PLUS și împreună cu albaiulienii lansez o dezbatere serioasă despre proiectele de mobilitate urbană care trebuie promovate urgent în municipiu. Alba Iulia a ajuns un oraș sufocat din cauza lipsei de viziune a administrației locale, iar exemplul revoltător este podul peste Râul Mureș.

Cei care conduc acum vremelnic Primăria Alba Iulia își demonstrează incapacitatea administrativă montând două panouri prin care se spală pe mâini de problema podului. Practic își bat joc de albaiulieni. E timpul să îi trimitem să croșeteze sau să gătească, lucruri la care observăm că se pricep mai bine decât la administrație, și noi, cei care iubim cu adevărat Alba Iulia, să trecem la treabă. Avem mult de lucru și doar cu seriozitate și cu proiecte serioase putem reconstrui ceea cea au distrus băieții deștepți care au confiscat în ultimii 30 de ani Alba Iulia”, a spus Gabriel Pleșa, candidatul Alianței USR – PLUS pentru funcția de primar al municipiului Alba Iulia.

Măsuri din programul de mobilitate urbană al USR – PLUS

Un nou pod peste Râul Mureș – o administrație responsabilă nu poate exclude acest proiect din planurile de mobilitate urbană

Un nou pod peste Râul Mureș! Nu este o utopie sau o promisiune electorală, ci un proiect care trebuie să devină realitate în următorii ani. În lipsa acestui proiect cei aproape 50.000 de șoferi, care tranzitează zilnic Alba Iulia, vor îndura în continuare calvarul celor câțiva kilometri parcurși în zeci de minute sau uneori în ore întregi. Realitatea este că actualul pod este depășit moral și cârpelile viitoare vor consuma inutil bani fără să rezolve adevărata problemă: podul este o construcție veche, care nu va mai putea asigura nici măcar siguranța traficului rutier din cauza fisurilor apărute în grinzi. Singura soluție este construirea unui nou pod într-un parteneriat Primăria Alba Iulia și Guvernul României (Ministerul Transporturilor și CNAIR), iar sursele de finanțare vor fi disponibile prin programele europene.

Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, spre exemplu, are un buget total de 8,368 miliarde euro, iar C.N.A.I.R. se regăsește printre beneficiarii eligibili. Sau AXA 2 – Îmbunătățirea conectivității prin dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru accesibilitate teritorială, are ca beneficiari eligibili administrațiile locale și în cadrul acesteia se pot finanța și construcția/modernizarea accesului municipiilor la sectoarele rețelei rutiere primare.

Este adevărat că podul este al CNAIR, așa cum ne anunță mândră conducerea PNL a Primăriei Alba Iulia și Voicu Paul, dar majoritatea oamenilor care îndură zilnic umilința traversării acestui pod sunt din Alba Iulia. Din respect pentru ei, un primar serios și o administrație cu bun-simț ar începe deja să lucreze la proiectul unui nou pod.

Rețea pentru tramvaie în zona metropolitană Alba Iulia – Sebeș – Șard

Un proiect care va fi privit din nou utopic de echipa fără viziune, condusă de duetul Hava – Paul, este construirea unei rețele pentru transportul electric cu tramvaie. Soluția va fi inclusă în planul de mobilitate urbană și ar rezolva atât problema ambuteiajelor dintre Alba Iulia și Sebeș, cât și problema aglomerației la anumite ore în zona intrarea Alba Iulia Șard/Micești – zona Kaufland, respectiv centrul municipiului Alba Iulia. Construirea unei linii de tramvai între Sebeș și Alba Iulia ar rezolva problema traficului infernal dintre cele două municipii, problemă care nu se încheie odată cu deschiderea tronsonului de autostradă.

Aglomerarea traficului este generată de navetiștii care lucrează în Sebeș și în Alba Iulia, fiind o mare mișcare/mobilitate a forței de muncă între cele două municipii. Proiectul trebuie asumat de ambele administrații locale, iar sursele de finanțare sunt disponibile pe Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 și Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027. Pentru Alba Iulia linia de tramvai ar urma să intre până în centru și să se continue până în la ieșirea spre Șard, rezolvând și problema gravă de mobilitate din acea zonă. Un transport verde și civilizat va încuraja albaiulienii să renunțe la autoturismele personale pentru a merge la serviciu.

Transport gratuit pentru elevi cu autobuze speciale (curse de transport școlar)

Transportul pentru toți elevii din Alba Iulia trebuie să fie gratuit, însă pentru a încuraja părinții să aibă încredere în acest transport trebuie să se realizeze cu autobuze speciale destinate doar transportului școlar. Astfel, pe modele care funcționează în Cluj-Napoca sau în alte orașe mari europene, trebuie regândit întreg transportul public astfel încât să fie create curse pentru elevi, care să îi preia din zone cât mai apropiate de casă și să îi lase în zona școlilor. De asemenea pe fiecare astfel de cursă copiii trebuie însoțiți de asistenți medicali din rețeaua școlară, care să se asigure că transportul acestora va fi în siguranță. Doar așa părinții vor avea încredere în transportul școlar și vor renunța să își mai ducă copiii la școală cu autoturismele proprii. Sursa de finanțare: bugetul local, în condițiile în care Alba Iulia plătește milioane de euro anual ca subvenție companiei locale de transport.

1000 de parcări noi în următorii 4 ani

Problema parcărilor nu mai este de mult o noutate în Alba Iulia, iar în următorii ani trebuie gândite urgent 4 parcări supraetajate în Alba Iulia, în zona Centru (Primărie), Centru (Taxe și Impozite Locale), Cetate (Spital) și Cetate (Piață). În zona Primăriei, Cinematograful Columna va fi transformat în centru multifuncțional cu sală pentru evenimente publice și parcări, care să fie folosite gratuit până la ora 16,00 de cetățenii care vin la instituțiile publice, pe baza unui tichet validat la acea instituție. Seara parcarea va deveni parcare de reședință pentru locuitorii din zonă. Pentru fiecare din celelalte zone există terenuri disponibile care pot fi folosite pentru astfel de proiecte, singura provocare fiind în zona Cetate (Piață), unde soluțiile tehnice sunt mai complicate. Sursa de finanțare: Programul Operațional Regional 2021 – 2027 și bugetul local (o parte din sumele încasate pentru taxarea parcărilor în Alba Iulia).

Alba Iulia, un oraș care aparține oamenilor, nu mașinilor

Alba Iulia trebuie să redevină un oraș care aparține oamenilor, nu mașinilor prin proiecte de regenerare urbană a unor zone publice. Alba Iulia trebuie să redevină un oraș prietenos pentru pieton, a cărui viață în multe zone este pusă în pericol. Pentru mămicile cu cărucioare sau pentru vârstnici, trotuarele din municipiu sunt o adevărată cursă cu obstacole. Nu mai vorbim despre trecerile de pietoni care nu sunt accesibile și bine luminate sau despre mobilierul urban din micile zone de recreere din cartiere care lipsește cu desăvârșire. Alba Iulia trebuie să redevină un oraș pentru oameni, curat, verde, confortabil și accesibil.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeana Alba, parte a alianței electorale “Alianța  USR PLUS”, cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FCSB nu mai are destui jucători pentru meciul cu Slovan Liberec. Lotul, afectat de focarul de coronavirus

Publicat

FCSB ar trebui să joace joi, de la ora 20.30, meciul cu Slovan Liberec, dar nu are destui fotbaliști. Clubul are doar nouă jucători disponibili pe lista trimisă la UEFA.

Cazurile de COVID de la FCSB continuă să se înmulţească. 13 jucători au coronavirus şi nu vor fi în lotul pentru meciul de calificare în grupele Europa League cu Slovan Liberec.

Secretarul general al FRF, Justin Ştefan, a spus, miercuri, că FCSB le-a solicitat celor de la UEFA să amâne meciul cu FCSB pentru sâmbătă.

„Regulamentul (FRF – n.r.) spune aşa, e ca la UEFA în mare parte, joci dacă ai cel puţin 13 jucători în lot, dintre care un portar şi avizul DSP. Dacă nu îndeplineşti una dintre aceste condiţii, meciul se amână o singură dată, nu poate fi reprogramat mai repede de şapte zile şi dacă nici atunci nu poate fi programat se pierde jocul cu 3-0. Eu cred că nu se va ajunge în această situaţie şi sunt sigur că în acest sezon vom disputa toate meciurile pe terenul de joc”, a declarat Justin Ştefan pentru Pro X.

Sursă: Stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cât costă și ce poate face noul Tesla S ”Plaid Mode”, cea mai rapidă mașină de serie din lume. Atinge 100 de km/h în 2,5 secunde

Publicat

Tesla S „Plaid Mode” va fi cea mai rapidă mașină de serie din lume. Va fi propulsată de trei motoare electrice, care vor dezvolta împreună 1.100 de cai-putere.

Herghelia uriașă îi va permite modelului Tesla să atingă 100 km/oră în 2,5 secunde, iar viteza maximă va fi de 320 km/oră.

Un element de noutate este și autonomia noului model: Tesla Model S Plaid va putea rula între 610 și 840 de kilometri cu o încărcare completă a bateriilor (în funcție de modelul cu care este dotată).

Mașina poate fi comandată acum, însă clienții vor primi mașinile spre finalul anului viitor. Prețul modelului Tesla S Plaid va fi de aproximativ 120.000 de dolari.

În cadrul aceluiași eveniment, Elon Musk a mai spus că și-ar dori ca producția Tesla să ajungă la 20 de milioane de unități pe an. Acest număr depășește numărul mașinilor de pasageri vândute anul trecut în Statele Unite.

Spre exemplu, grupul Volkswagen, care deține brandurile Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Skoda și altele, a vândut 11 milioane de unități la nivel mondial în 2019.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Precizări AEP: Cum vor vota persoanele infectate cu noul coronavirus. Vor putea cere urnă mobilă, dar cine o va duce?

Publicat

Una dintre principalele întrebări în legătură cu alegerile locale este cea legată de modul în care vor vota persoanele infectate cu noul coronavirus.

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mituleţu-Buică, afirmă că acestea, atât cele aflate în carantină sau izolare, cât şi cele din spitale, vor putea vota la alegerile locale folosind urna mobilă.

„Vor putea să ceară urna specială, denumită urnă mobilă în termeni populari. Îşi vor exercita dreptul la vot în condiţii normale, pentru că Institutul Naţional de Sănătate Publică a comunicat că portul măştii de către ambele persoane diminuează aproape la maximum această răspândire a virusului”, a declarat Mituleţu-Buică.

El a precizat că vor fi „condiţii speciale” doar pentru bolnavii aflaţi în secţiile de terapie intensivă, unde se vor lua măsuri suplimentare de siguranţă.

Există însă riscul ca persoanele desemnate să meargă cu urna mobilă să refuze acest lucru, în condițiile în care intrarea în secțiile speciale din spitale atrage riscuri pe măsură.

Ce se întâmplă cu persoanele care se prezintă la urne cu simptome

La rândul său, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat că persoanele care prezintă simptome specifice COVID-19 și care se vor prezenta la vot, la alegerile locale, vor avea un circuit separat.

Pentru aceste persoane va fi pregătită o cabină specială.

„Persoanele care se vor prezenta la vot şi vor avea simptomatologie vor avea un circuit separat, vor avea prioritate şi vor avea o cabină de vot dedicată pentru acest lucru”, a spus ministrul.

Întrebat ce se întâmplă dacă o persoană a fost declarată pozitivă şi a fost în secţia de votare, Tătaru a răspuns: „Acea persoană atrage după sine o anchetă epidemiologică”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Klaus Iohannis, despre majorarea pensiilor și a salariilor profesorilor: România poate pierde 3 miliarde de euro, bani europeni

Publicat

p

Președintele Klaus Iohannis a declarat miercuri că acum nu este momentul prielnic pentru majorarea cu 40% a pensiilor și pentru creșterea cu 25% a salariilor profesorilor, așa cum a decis Parlamentul. În plus, acesta a precizat că mai mulți oficiali ai Comisiei Europene au avertizat că, dacă măsurile votate de Parlament vor intra în vigoare, România va pierde aproximativ 3 miliarde de euro.

Declarațiile președintelui Iohannis, întrebat dacă va promulga legea adoptată marți de parlament privind majorarea pensiilor și a salariilor profesorilor:

”Este o chestiune pe care am mai discutat-o. Este de dorit să crească pensiile și salariile profesorilor. Sunt lucruri pe care și eu mi le doresc, și guvernul și le dorește.

Chiar dacă ne dorim mai mult, trebuie să ținem cont de contextul în care ne aflăm: suntem în criză economică și bugetul este sub presiune. PSD a împovărat bugetul pentru anul viitor cu 6% din PIB.

Acest spațiu fiscal nu există, ar trebui sp luăm bani din altă parte, dar de peste tot banii au fost reduși la minim.

Chiar dacă ne dorim ca aceste creșteri să intre în vigoare, trebuie să așteptăm momentul prielnic. Acum nu este.

Există nu doar avertismente, ci și discuții cu înalți responsabili din Comisia Europeană, care ne-au spus franc: dacă această rectificare intră în vigoare, ni se vor tăia aproximativ 3 miliarde de euro pentru că încălcăm mai multe prevederi din tratate.

De asemenea, agențiile de rating ne vor retrograda ratingul de țară dacă aceste cheltuieli imense vor fi aprobate.

Nu există bani, dați-vă seama ce se întâmplă dacă se blocehază miliarde de euro din fonduri UE, dacă ne scade ratingul de țară și ne vom împrumuta mai scump. Este un scenariu de groază”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate