Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consilierul local PDL Oana Badea, despre iniţiativa privind Parcul Industrial Aiud. Proiectul a primit doar 6 voturi „pentru”


Publicat

Unul dintre subiectele discutate în şedinţa Consiliului Local Aiud de miercuri este iniţiativa reprezentanţilor PDL din acest for privind asocierea CL cu Consiliul Judeţean Alba, în scopul înfiinţării unui parc industrial. Potrivit declaraţiilor consilierului local Oana Badea, acesta a primit doar 6 voturi „pentru”. De altfel, în raportul de specialitate al proiectului, întocmit de specialiştii din Primărie se arată că „în momentul de faţă este prematur a se iniţia un proiect de hotărâre în vederea procedurii de constituire a unui parc industrial, dat fiind faptul că partenerii (…)  nu au putut susţine financiar un proiect de asemenea anvergură”.

Consilierul local PDL Oana Badea a transmis o interpelare pe care a înaintat-o în şedinţa de Consiliu Local:

„Proiectul de hotărâre privind asocierea Consiliului Local al Municipiului Aiud cu Consiliul Judeţean Alba în scopul înfiinţării unui parc industrial – SC Parc Industrial Aiud –  Alba a primit doar 6 voturi pentru. Că așa este în politică.

Context

Potrivit numărului de locuitori, primele 3 orașe din județul Alba sunt: Alba Iulia: 58.681 locuitori, Sebeș: 24.165 locuitori, Aiud: 22.495 locuitori. Demografic, municipiul Aiud este într-un continuu  declin, fapt relevat de rezultatele ultimelor două recensăminte: 1992 – 31,894 (+29.5%); 2002 – 28,909 (−9.4%): 2011 – 22,495( −22.2%).

Oficial din cei 22495 locuitori, 794 sunt șomeri. „Statistica Ministerul Muncii folosește un mod de calcul al ratei șomajului care duce la raportarea unor cifre mai mici decât cele la care s-ar ajunge prin folosirea metodologiei aplicate în majoritatea țărilor UE”, explica actualul ministru al muncii, Mariana Câmpeanu, când era în opoziție. Aveți știință să se fi modificat ceva în metoda de calcul?

Neoficial, la începutul anului 2012  existau peste 10.000 de aiudeni scoși din evidențele agenției de șomaj. Această cifră neoficială era în sprijinul USL până când nu a ajuns la putere. Alții erau cei răi. La începutul  anului 2013 numărul celor care nu mai sunt în evidențe, dar care nu au locuri de muncă a crescut cu aproximativ 1.000. Să fie oare șomajul real în municipiul Aiud în jur de 52%? Dacă ar fi doar un sfert din acest număr și tot ar fi foarte grav.

Cu o populație aflată în continuu declin demografic, într-un proces treptat de îmbătrânire și cu  șomajul ajuns la procente alarmante, prioritatea oricărui ales local trebuie să fie crearea oportunităților pentru apariția locurilor de muncă.

Perioada 2006-2011 reprezintă perioada în care ideea unui parc industrial la Aiud a oscilat între declarații politice și realitate

În 2006, Consiliul Local Aiud aprobă un parteneriat pentru înființarea Parcului Industrial Aiud  fără a conveni într-un acord prealabil limitele și reperele acestui acord. Consiliul Județean Alba a atras atenția că terenul pus la bătaie de Primăria Aiud a fost supraevaluat. Expertiza tehnică a terenului a relevat o valoare de 15 de ori mai mare decât a unei suprafețe similare la Blaj. Consiliul Județean nu putea aloca banii conjudețenilor în acest parteneriat ca și când n-ar fi observat exagerarea expertizei. Consiliul local Aiud, majoritatea PNL și tot ceea ce a coagulat ea de-a lungul timpului nu a renunțat niciodată la acea expertiză. Un teren situat la marginea municipiului, fără utilități și lipsit de orice atractivitate pentru investitori, supraevaluat pe deasupra nu poate fi garanție pentru nicio afacere. Investitorii nu vin decât acolo unde simt oportunitatea de dezvoltare. Deși între 2006-2011 s-a vehiculat intens subiectul în spațiul public,  n-au existat valuri de investitori care să preseze CJ în favoarea deciziilor luate de administrația Josan. De ce? Pentru că realitatea economică bate întotdeauna gargara politicianistă. Toată lumea avea ochi să vadă și minte să priceapă corect situația. În paranteză fie spus, proiectul prezentat de domnul primar pentru realizarea acestui parc în parteneriat cu Consiliul Judeţean Alba propunea pentru început ca 90 de miliarde vechi să fie cheltuite pe studii. Bun început dar nu pentru aiudeni.

Sunt câteva declarații care spun aproape totul.

22.03.2011

<(…) În concluzie, la şedinţa din 31 martie, atât eu cât şi consilierii locali vom rupe acest parteneriat şi vom găsi altă soluţie de valorificare a parcelelor de teren, astfel încât să dezvoltăm activităţi economice în Aiud şi deci să oferim posibilitatea creării locurilor de muncă pentru aiudeni>- Josan Horațiu

Pe drept cuvânt orice aiudean poate să-l întrebe astăzi pe domnul primar dacă a găsit acele soluții sau a rămas tot la stadiul de intenție.

1.04.2011

<La propunerea primarului Horaţiu Josan, terenul va fi valorificat prin alte metode, chiar şi prin valorificarea individuală a parcelelor>- purtătorul de cuvânt al Primăriei Aiud

Firesc este să te întrebi după atâta vreme care sunt metodele de valorificare și cu ce rezultat au fost folosite.

1.02.2012

<O să găsesc altă soluţie curând, nu-mi abandonez proiectul. Pe de altă parte, revenind la promisiunea mea, nu e atribuţia unui primar să creeze singur locuri de muncă> – Josan Horațiu

Având în vedere elementele prezentate  precum și declarațiile, vă rog, domnule primar, să răspundeți scris și oral la următoarele trei întrebări:

Care este proiectul dumneavoastră pentru crearea de locuri de muncă?

Care este soluția identificată pentru valorificarea parcelelor și câte ați valorificat?

Din aprilie 2011 când ați înaintat aceste soluții, câte locuri de muncă s-au creat pornind de la valorificarea individuală a parcelelor?



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cât lemn a confiscat Poliția în 7 zile. Zeci de apeluri despre transporturi ilegale și peste o mie de controale

Publicat

În ultima săptămână, polițiștii Direcției de Ordine Publică au efectuat peste 1.000 de controale și au întocmit 324 de dosare penale, în cadrul acțiunilor desfășurate pentru protejarea fondului forestier, anunță IGPR.

Au fost primite zeci de apeluri ce semnalau transporturi ilegale de lemn.

Potrivit IGPR, în perioada 19 – 25 februarie 2021, polițiștii au desfășurat 1.021 de controale pentru verificarea provenienței, prelucrării, depozitării şi valorificării lemnului, precum și pentru verificarea legalității transportului materialului lemnos.

Au fost verificate obiective cum sunt exploatări forestiere, instalații de debitat, depozite, târguri, piețe, oboare și ocoale silvice.

Pentru neregulile constatate în domeniul silvic, au fost înregistrate 324 de dosare penale, fiind cercetate 126 de persoane și au fost aplicate 230 de sancțiuni contravenționale la Legea 171/2010 – Legea privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, în valoare de 368.000 de lei.

Ca măsuri complementare, au fost confiscați 1.144 de metri cubi de lemn, fără documente legale, în valoare de 343.440 de lei.

Au fost înregistrate 41 de apeluri care semnalau posibile transporturi ilegale de material lemnos, 14 dintre acestea confirmându-se în urma verificărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce trebuie să știe cei care merg cu ATV-uri sau motociclete la munte, în păduri sau pe trasee turistice. Legislație și amenzi

Publicat

Polițiștii atenționează că intrarea pe trasee turistice montane sau în zone din fondul forestier, cu motociclete, enduro sau ATV-uri sau alte mijloace auto numai în anumite condiții. Amenzile pot ajunge până la 3000 de lei.

Potrivit IPJ Sibiu, Legea nr. 46 din 2008 (Codul Silvic), la art. 54, alin. 1, prevede accesul public pedestru în pădure ca fiind permis pe răspunderea celui care intră, numai în zone amenajate, pe trasee și poteci marcate în acest sens, pe drumuri forestiere și în păduri cu funcții de protecție predominant sociale  (zone forestiere semideschise publicului, pe considerente geografice, geologice, botanice etc). Aceeași lege prevede, la alin. 1, indice 1 al art. 54, faptul că accesul public cu bicicleta este permis pe drumurile forestiere și poteci/trasee marcate și amenajate, pe răspunderea celui care intră, dar cu respectarea condițiilor stabilite de administratorul fondului forestier/proprietar, după caz.

Legea nr. 46 din 2008 (Codul Silvic), la art. 54, alin. 2, prevede interzicerea accesului public cu autovehicule/motociclete/ATV-uri/mopede în fondul forestier național, cu excepția activităților sportive, de recreere și turism, organizate numai cu acordul șefului ocolului silvic în cazul fondului forestier din proprietatea statului sau cu acordul proprietarului, dar cu avizul șefului ocolului silvic care asigură serviciile silvice proprietății forestiere private.

Legea nr. 46 din 2008 (Codul Silvic), la art. 54, alin. 3, prevede că, în cazul reprezentanților ONG-urilor care pătrund în fondul forestier național, indiferent sub ce pretext și care folosesc pentru deplasare autovehicule/motociclete/ATV-uri/mopede, accesul este permis doar în urma semnării unui protocol cu administratorul fondului forestier din proprietatea statului sau  a unui  protocol semnat cu proprietarului, dar cu avizul administratorului care asigură serviciile silvice proprietății forestiere private.

Legea nr. 46 din 2008 (Codul Silvic), la art. 54, alin. 4 și 5 prevăd  că orice amenajare făcută în fondul forestier național pentru poteci, trasee de plimbare, alergare și biciclete se face cu acordul administratorului sau proprietarului, după caz, folosindu-se doar  pământ, pietriș și lemn,  dar aceste amenajări nu vor  face obiectul  scoaterii definitive din fondul forestier național (nu necesită autorizație de construcție, amenajarea fiind permisă numai în situațiile în care nu sunt implicate tăieri de arbori/defrișări).

Încălcările legale enumerate anterior reprezintă contravenții și, conform  Legii nr. 171 din 2010, sunt constatate în ordinea descrisă de lege, de către:

Personalul silvic – din cadrul Gărzii forestiere, din cadrul administratorilor  fondului forestier proprietate publică a statului și din cadrul structurilor de rang superior ale Romsilva și Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

Ofițerii și agenții de poliție din cadrul Poliției Române și ofițerii și subofițerii din cadrul Jandarmeriei Române.

Pentru fondul cinegetic, Legea nr. 407 din 9 noiembrie 2006 a vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic INTERZICE, prin art. 23, litera 1 circulaţia în scop de agrement, cu mijloace auto în afara căilor de circulaţie publică în fondurile cinegetice, fără acordul gestionarului.

Contravenția descrisă mai sus se sancționează cu amendă de la 1.000 la 3.000 lei,  iar constatarea și sancționarea sa este descrisă tot în legea nr. 407 din 2006, ca fiind atributul:

– personalului salariat cu atribuţii în domeniul cinegetic din cadrul administratorului fondului cinegetic naţional şi al gestionarilor fondurilor cinegetice;

– personalului structurilor de administrare a ariilor naturale protejate;

– ofiţerilor şi agenţilor de poliţie din cadrul Poliţiei de Frontieră Române pentru faptele constatate în zona specifică de competenţă, ofițerilor şi agenţilor de poliţie din cadrul Poliţiei Române, ofițerilor și subofițerilor din cadrul Jandarmeriei Române;

– altor persoane specializate în domeniul cinegetic împuternicite în acest scop de către conducătorul autorităţii publice centrale care răspunde de vânătoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA: Schimbări radicale. Temperaturi de iarnă, după cele mai călduroase zile din februarie. Ce spun meteorologii

Publicat

În următoarele zile, vremea continuă să înregistreze variații mari de temperatură. După câteva zile ce au marcat record de căldură în februarie, se întorc condițiile de iarnă.

Dacă în Transilvania și în alte zone din țară au fost, vineri, 15-17 grade, în sudul țării s-au înregistrat 20-22 de grade Celsius.

„Joi și vineri am avut recorduri la nivelurile maxime și minime. Vineri, la 17 stații meteo am avut cele mai ridicate valori din perspectiva minimelor pentru o zi de 26 februarie. Ieri, la zece stații meteo au fost cele mai ridicate valori ale temperaturilor maxime pentru o zi de 25 februarie.

Joi am avut 22 de grade Celsius la Vărădia de Mureș, iar la București au fost 19 grade, o valoare cu 11 grade mai mare peste cea normală la această dată.

Azi (vineri – n.r.) la ora 12.00 aveam deja 20 de grade la Târgoviște, Câmpina, Pătârlagele și Stei, 17 – 18 grade la București”, a declarat la Digi24 directorul ANM, Elena Mateescu.

Veștile nu sunt la fel de bune pentru următoarea perioadă.

Acest sfârșit de săptămână va aduce vreme în răcire în cea mai mare parte a țării. La munte, la peste 1.500 de metri va ninge, iar vântul va sufla cu până la 90 de km pe oră.

Iarna revine pentru puțină vreme și chiar și pentru prima zi de martie.

Sunt diferențe mari de temperatură într-un timp foarte scurt. Tot sezonul de iarnă a fost caracterizat de aceste alternanțe de vreme foarte călduroasă urmată de intervale cu valori coborâte față de cele specifice perioadei.

De marți intrăm în încălzire treptată, când vom avea maxime de 11- 12 grade. Miercuri, valorile vor crește spre 15 – 17 grade Celsius spre finele săptămânii viitoare în cea mai mare parte a țării”, a explicat Elena Mateescu.

A fost a patra cea mai călduroasă iarnă din țara noastră.

Vineri, Administrația Națională de Meteorologie a emis informare de vreme rea. Temperaturile scad, vântul se intensifică și vor fi din nou ninsori la munte.

Din a doua parte a nopții de vineri spre sâmbătă (26/27 februarie) vântul se va intensifica treptat, la început în nord-est și la munte, iar pe parcursul zilei de sâmbătă (27 februarie) în cea mai mare parte a țării.

Duminică (28 februarie) și luni (1 martie) intensificări temporare ale vântului vor mai fi îndeosebi în regiunile estice și în zona de munte.

Se vor înregistra viteze la rafală, în general, de 45-55 km/h, iar în zona înaltă a Carpaților Meridionali se vor depăși 80-90 km/h.

La munte, în general la altitudini mai mari de 1500 m, vor fi intervale în care va ninge, iar în estul teritoriului, îndeosebi din a doua parte a nopții de duminică spre luni (28 februarie/1 martie), și pe parcursul zilei de luni (1 martie) vor predomina ninsorile.

Vremea va intra într-un proces de răcire ce se va resimți treptat în toate regiunile, astfel că valorile termice se vor situa în jurul celor normale.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE MAI 2021: ÎNSCRIERI la şcolile de agenţi de POLIȚIE şi subofiţeri jandarmi, pompieri. LOCURI, CALENDAR, condiții

Publicat

Din 15 februarie, cei interesați de carieră în poliție, jandarmerie sau la pompieri își pot depune dosarele de înscriere la școlile de agenți de poliție și cele de subofițeri jandarmi și pompieri din țară.

Înscrierile se pot face până în data de 28 februarie.

„Începând cu 15 februarie şi până în 28 februarie, cererile de înscriere se pot depune la structurile de resurse umane aparţinând inspectoratelor generale şi judeţene, cu precizarea că dosarul de candidat trebuie completat până în 10 martie 2021” informează MAI.

În afara evaluării cunoştinţelor, care va avea loc în 27 martie, candidaţii vor mai susţine testarea psihologică şi proba sportivă, conform planificării. Pentru cei care trec de aceste etape, urmează examinarea medicală”, a anunțat ministrul de Interne, Lucian Bode.

Vor fi disponibile 2.403 locuri repartizate astfel:

– 1.483 locuri specializare agent de poliţie;
– 220 locuri specializare agent de poliţie de frontieră;
– 400 locuri specializare subofiţer de jandarmerie;
– 278 locuri specializare subofiţer de pompieri şi protecţie civilă;
– 22 locuri specializare maistru militar auto.

NUMĂRUL DE LOCURI LA UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT ALE MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE  – TOTAL: 2403 din care 42 pentru candidați romi și 25 pentru minorități – sesiunea februarie-aprilie 2021

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina – specializarea Agent de poliţie – 1.283 locuri din care 1160 IGPR, 3 DGL, 2 DGAESRI, 30 IGI, 8 DSG, 40 DEPABD, 2 CNSIS, 5 DGA, 15 DGP, 4 DRPCIV, 3 CFIC, 1 DGCTI, 10 SIE; din acestea, 25 locuri IGPR (romi) și 15 locuri IGPR (minorități)

Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca – specializarea Agent de poliție – 200 locuri din care 190 IGPR, 5 DGA, 5 DGP; dintre acestea, 4 locuri IGPR (romi) și 3 locuri IGPR (minorități)

Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – specializarea Agent de poliţie de frontieră220 locuri din care 200 IGPF, 10 IGI, 10 DGP (3 IGPF – romi; 3 IGPF – minorități)

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgăşani – specializarea subofiţer de jandarmi200 locuri din care 155 IGJR, 25 SIE, 20 SPP (4 IGJR – romi; 2 IGJR – minorități)

Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni – specializarea subofiţer de jandarmi200 locuri din care 175 IGJR, 25 SIE (4 IGJR – romi; 2 IGJR – minorități)

Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti

– specializare subofiţer de pompieri şi protecţie civilă (durata de școlarizare: 1 an) – 278 locuri din care 275 IGSU, 1 IGAv, 1 DGA, 1 DGPI (2 IGSU – romi)

– calificarea Maistru militar auto (durata de școlarizare: 1 an) – 22 locuri din care 5 IGSU, 2 DGPI, 1 CMPS, 3 DGCTI, 1 DGA, 4 IGPR, 5 IGJR, 1 IGAv – – Total locuri – Învăţământ postliceal

CALENDAR și detalii de organizare ADMITERE școli agenți de poliție/subofițeri jandarmi și pompieri – 2021 – sursa M.A.I. – D.G.M.R.U:

Înscrieri: 15 – 28 februarie 2021; la înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs; codul unic de identificare atribuit se menționează în scris, în cererea-tip de înscriere, de către persoana cu sarcini de recrutare, iar candidatul ia cunoștință de acestea pe bază de semnătură; candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală

Vezi Anexa-1-cerere-inscriere-scoli-postliceale-MAI

Vezi Anexa-1.1-cerere-inscriere-institutii-MApN

Depunerea documentelor pentru recrutare: până în 10 martie. Dosarul de recrutare conține avizul psihologic, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și consimțământul informat; alte documente: diploma de bacalaureat (față/verso)/adeverința eliberată de liceu în cazul în care nu i s-a eliberat candidatului diploma de bacalaureat, foaia matricolă, în format scanat.

Vezi Model-consimtamant-informat

Evaluarea psihologică: până în 8 martie 2021, potrivit planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare

Proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice: 18 martie – 24 martie 2021, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție; pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală; nu se admit contestații, repetări sau reexaminări; candidații obțin calificativul promovat sau nepromovat

CENTRE ZONALE DE SELECȚIE pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice

· Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea

· Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea

· Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu

· Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș

· Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea

· Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui

· Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

Proba de verificare a cunoștințelor: 27 martie 2021, la unitățile de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice; susținerea probei de verificare a cunoștințelor se realizează în spații destinate, pe timpul desfășurării probei, exclusiv acesteia; lista provizorie cu ierarhizarea candidaților se afișează pe site-ul fiecărei unități de învățământ.

Pentru a promova proba de verificare a cunoștințelor, candidații trebuie să obțină numărul minim de puncte stabilit, echivalent al notei 5.

Departajarea candidaţilor cu medii egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii: a) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat; b) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat; c) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat; d) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole; e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Contestaţiile la proba de verificare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere, la sediul acesteia. Candidaţii pot contesta numai rezultatul obţinut la propria lucrare sau locul ocupat pe lista celor declaraţi neadmis, contrar rezultatelor obţinute în urma susţinerii probelor de concurs.

Pentru candidații la Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldeşti, contestațiile se depun personal, la sediul școlii, în termen de 2 ore de la afișarea rezultatelor la proba scrisă

Examinarea medicală: 29 martie – 16 aprilie 2021, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba de verificare a cunoștințelor. Unitățile de învățământ afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere

Rezultatele finale ale admiterii sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul oficial al unităților de învățământ, până la data de 17 aprilie 2021.

CONDIȚII de recrutare:

Condiții legale de recrutare (Anexa nr.2 din Ordinul ministrului afacerilor interne nr.177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare) a candidaţilor pentru admiterea în instituțiile de învățământ destinate formării inițiale a cadrelor militare:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic. (Aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale M.A.I., printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu);
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
  • să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat (dovada se face cu diplomă sau cu adeverinţă care îndeplineşte condiţiile de valabilitate, din care să rezulte faptul că au susţinut şi promovat examenul de bacalaureat);
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate / principiilor care guvernează profesia;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

Criterii specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de admitere în instituţiile de învăţământ, forma de învăţământ cu frecvenţă, în vederea formării profesionale iniţiale, sunt următoarele:

  • să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere (IGSU) / adeverinţă care să ateste faptul că solicitantul, copil devenit major, se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 26 de ani (persoanele îndreptățite să beneficieze de prevederile Ordinului M.A.I. nr. 35/2014, cu modificările și completările ulterioare) – școli de poliție
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii pe locurile repartizate Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă;
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

La școlile de poliție: candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic. Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pe locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Pentru admiterea la instituţiile de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, altele decât cele din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pe locurile rezervate Ministerului Afacerilor Interne, candidaţii trebuie să îndeplinească în mod suplimentar, după caz, şi criteriile specifice de recrutare prevăzute de acestea.

Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere conţine următoarele documente (școala de poliție):

a) cererea de înscriere şi CV;

b) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

c) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului;

f) cazierul judiciar; g) o fotografie color 9×12 cm;

h) fişa medicală-tip de încadrare în MAI;

i) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare

– avizul psihologic, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, consimțământul informat (model formular mai sus).

Alte condiții la examen:

Pe perioada desfăşurării concursului de admitere sunt interzise organizarea de controale, verificări şi alte activităţi care pot perturba desfăşurarea acestuia, precum și pătrunderea pe bazele sportive, în cabinetele medicale, în sălile de concurs în timpul desfăşurării probelor şi în spaţiile destinate activităţii comisiilor a persoanelor care nu sunt angrenate în organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, în ordinea strict descrescătoare a punctajelor/mediilor obţinute/criteriilor de departajare şi pe baza opţiunilor personale, prin redistribuirea de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ a candidaţilor declaraţi neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în condițiile prevederilor alin. (1), în baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis, în ordinea descrescătoare a punctajelor/mediilor obținute/criteriilor de departajare obținute de candidați, stabilite în condițiile art. 19 alin. (5) și (6), fără luarea în considerare a punctajelor acordate din oficiu. (3) Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate după aplicarea prevederilor alin. (1), sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea strict descrescătoare a punctajelor/mediilor obţinute/criteriilor de departajare în condițiile art. 19 alin. (5) și (6) şi pe baza opţiunilor personale.

Activitatea de elaborare a subiectelor, transmiterea, multiplicarea și distribuirea acestora, precum și susținerea probelor de concurs se înregistrează audio și video, astfel încât să se asigure vizibilitatea tuturor persoanelor implicate și a activităților desfășurate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate