Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Consiliul Judeţean Alba vrea să modernizeze DJ 107K la Întregalde cu bani europeni. Investiţie de 1,8 milioane de euro

drum gropi pietruit

Publicat

Consiliul Judeţean Alba a aprobat, în şedinţa din 30 august, documentaţia pentru modernizarea DJ107K Galda de Jos-Mesentea-Benic-Întregalde, pe un segment de 6 kilometri, lucrare pentru care va fi depusă cerere de finanţare prin POR 2018, apel proiecte nefinalizate. Valoarea investiţiei este de 8,3 milioane lei, inclusiv TVA, iar durata lucrărilor este de 9 luni.

Drumul județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107 H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura -Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghioncani – DJ 107 I (Bîrleşti) traversează localităţile Galda de Jos, Mesentea, Galda de Sus, Măgura, Poiana Galdei, Modoleşti, Întregalde, Ivăniş, Ghioncani și Bîrleşti, asigurând legătura cu drumul județean DJ 107H și drumul național DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba, potrivit documentaţiei de proiect.

Drumul are lungimea totală de 37,5 km iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5 şi 6 metri, cu o lățime a părții carosabile între 4 şi 5 metri și acostamente cu lățimi variabile de 0-0,50 m. Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat între km 0 şi 17,7, iar restul de 19,8 km este pietruit.

Tronsonul de drum județean DJ107K poziționat de la km 17+700 – km 23+700, respective în intravilanul și extravilanul comunei Întregalde, prezintă numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă, iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite. Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar, mai precizează reprezentanţii CJ Alba, în documentaţia proiectului.

Aceştia propun modernizarea acestui tronson de drum, având în vedere lansarea apelului de proiecte nefinalizate POR 2018/6/6.1/6, destinat pentru finanţarea proiectelor care se afla la stadiul de contract de lucrari semnat sau care se află în procesul de încheiere a contractului.

Prin soluția de proiectare adoptată în Studiul de fezabilitate s-a propus modernizarea sectorului de drum cuprins între km 17+700 – 23+700, realizarea unei structuri rutiere elastice din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare.

Conform devizului general actualizat, valoarea totală a investiției este de 8.309.360,18 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 7.347.467,46 lei (inclusiv TVA). Durata de realizare a investiției este estimată la 9 luni.

Indicatori economici:

– valoarea totală a investiţiei 6.983.740,02 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.325.620,17 lei, cu un total de 8.309.360,18 lei (inclusiv TVA) din care C+M 6.174.342,40 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.173.125,06 lei, cu un total de 7.347.467,46 lei (inclusiv TVA).

– durata de execuție estimată: 9 luni.

Indicatori tehnici:

– Categoria funcțională a drumului: Drum județean;

– Categoria de importanță: C;

– Clasa tehnică: IV;

– Viteza de proiectare: 25 km/h;

– Lungimea totală a traseului amenajat: 6000 m;

– Lățimea părții carosabile: 4 – 5 m;

– Lățimea acostamentelor: 0 – 0,50 m;

– Lățimea platformei: 5 – 6 m;

– Panta unică de 2,5% și pantă de acoperiș de 2,5%.

– Structura rutieră adoptată:

Structură rutieră nouă:

– strat de bază din piatră spartă în grosime de 25 cm după compactare;

– strat de legătură din mixtură asfaltică de tip BAD 20 în grosime de 6 cm

conform AND 605-2014);

– strat de uzură din beton asfaltic de tip BA 16 în grosime de 4 cm conform

AND 605-2014);

Pentru scurgerea şi evacuarea apelor pluviale s-a prevăzut executarea următoarelor amenajări:

– rigole carosabile – 792,60 ml;

– rigole de pământ – 5207,40 ml;

Descărcarea apelor din dispozitivele de colectare a apelor se va face la podeţele proiectate:

– poduri existente reparate/înlocuite – 4 buc.;

– podețe traversare noi DN1000 – 9 buc.;

– lucrări de consolidare – gabioane: 443 ml;

– parapet metalic: 443 ml.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate