Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Lista documentelor pe care le poți obține online de la FISC. Procedura de comunicare la peste 30 de acte fiscale

Publicat

anaf ajfp finante alba

anaf ajfp finante alba Fiscul poate transmite contribuabilului prin e-mail, fax sau printr-o platformă online peste 30 de acte administrative fiscale, potrivit unui act normativ al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), publicat luni în Monitorul Oficial. Pentru ca acest lucru să fie posibil, persoanele fizice, dar şi cele juridice, trebuie să adreseze organului fiscal o cerere, prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare menţionate.

Ordinul MDRAP nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) şi art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală a intrat în vigoare luni, 5 decembrie. Documentul aprobă lista actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local, și procedura de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, precum şi condiţiile în care aceasta se realizează.

Astfel, contribualilii pot primi de la Fisc documente şi în varianta electronică sau pe fax. Persoanele fizice şi juridice trebuie să adreseze organului fiscal o cerere prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare.

Actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte care pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă şi/sau care pot fi tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura şi ştampila organului fiscal local, emise în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, sau al Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, sunt următoarele:

1. Titlu executoriu;

2. Somaţie;

3. Decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii;

4. Înştiinţare privind stingerea creanţelor fiscale;

5. Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti;

6. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;

7. Înştiinţare de compensare;

8. Înştiinţare de restituire;

9. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

10. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, în temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

11. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclamă şi publicitate în cazul contribuabililor persoane juridice;

12. Declaraţie fiscală/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate;

13. Decizie de impunere privind creanţele datorate bugetului local în urma inspecţiei fiscale;

14. Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local;

15. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;

16. Decizie de instituire a măsurilor asigurătorii;

17. Decizie de ridicare a măsurilor asigurătorii;

18. Adresă de înfiinţare a popririi;

19. Adresă de înfiinţare a popririi asigurătorii;

20. Înştiinţare privind înfiinţarea popririi;

21. Proces-verbal de constatare a contravenţiei;

22. Notă de plată;

23. Extras de rol;

24. Aviz de inspecţie fiscală;

25. Invitaţie;

26. Certificat de nomenclatură stradală şi adresă;

27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silită;

28. Proces-verbal de constatare şi declarare a insolvabilităţii;

29. Certificat de atestare fiscală pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale şi alte venituri datorate bugetului local;

30. Raport de inspecţie fiscală;

31. Anexă certificat de atestare fiscală privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile;

32. alte acte emise de organul fiscal local.

Potrivit ordinului, actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte emise de organul fiscal local comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanţă sunt valabile şi opozabile contribuabililor sau terţilor fără semnătura olografă şi ştampila conducătorului organului fiscal, însă vor purta semnătura electronică extinsă bazată pe un certificat calificat al organului fiscal local.

Organele fiscale locale pot opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local către contribuabil prin următoarele mijloace electronice de transmitere la distanţă:

–  fax;

e-mail (căsuţă de poştă electronică);

platformă de contact pusă la dispoziţie de către organele fiscale locale.

Comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local conform alin. (1) lit. b) se poate realiza doar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

organul fiscal local deţine un certificat calificat;

contribuabilul persoană juridică deţine un certificat calificat;

contribuabilul se obligă să transmită un e-mail de confirmare a primirii actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primire.

Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local, contribuabilii trebuie să opteze, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local, prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail, respectiv prin utilizarea numelui de utilizator şi a parolei puse la dispoziţie de către organul fiscal local sau prin utilizarea unui certificat digital calificat, după caz.

Cererea prevăzută se depune, în scris, personal, la registratura organului fiscal local şi va conţine inclusiv adresa de corespondenţă a contribuabilului. Organul fiscal local comunică, în scris, contribuabilului luarea în evidenţă a solicitării şi data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.

Contribuabilii pot opta pentru modificarea sau renunţarea la comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice, pe bază de cerere, în scris, depusă la registratura organului fiscal local.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanţă furnizate de către organele fiscale locale sunt gratuite.

sursa: lege5.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax