Connect with us
Advertisement

Educație

Copiii din județul Alba, la coada educației: Număr foarte mic de elevi înscriși în programul de ore remediale lansat de minister

Publicat

Județele Alba, Călărași, Covasna și Satul Mare se află pe ultimele locuri în ceea ce privește numărul elevilor înscriși în programul de recuperare a materiei pierdute din cauza pandemiei.

La nivel național la programul Ministerului Educației pentru ore remediale s-au înscris 140 de mii de elevi de școală generală, cei mai mulți din Iași, Argeș și Bacău.

La aceștia se adaugă 90 de mii de liceeni care recuperează lacunele din pandemie prin programul ROSE. Nevoia este însă mult mai mare: datele de la guvern și de la IRES estimează că între 600 de mii și un milion de copii au avut acces limitat la educație online în ultimul an, adică de cel puțin trei ori mai mulți.

Din analiza Școala 9 rezultă și că județele cu cei mai mulți elevi înscriși la ore remediale nu sunt neapărat și județele cu cele mai multe pierderi, după cum arată experții care lucrează cu copii din mediile dezavantajate.

Potrivit datelor solicitate de Școala 9, situația copiilor până în clasa a VIII-a înscriși la ore remediale în perioada 25 februarie-15 martie arată că:

– în total s-au înscris 139.729 de copii: 78137 la ciclul primar și 61592 la ciclul gimnazial;

– primele 10 județe, unde s-au înscris cei mai mulți copii: Iași (10627), Argeș (7221), Bacău (6983), Dolj (6635), Neamț (6299), Mureș (6245), Maramureș (4943), Bihor (4797), Teleorman (4516) și Brașov (4087);

– județele unde s-au înscris cei mai puțini copii: Ilfov (1675), Olt (1645), Sălaj (1584), Buzău (1579), Cluj (1574), Prahova (1569), Alba  (1430), Călărași (1421), Covasna (1379) și Satu Mare (1366).

În România nu s-a făcut o analiză a pierderilor de învățare în vreme de pandemie. În schimb, un studiu din SUA arată că procentul elevilor din clasa întâi considerați „mult sub nivelul de bază” a crescut de la 27%, în toamna anului 2019, la 40% în toamna anului 2020.

Posibile cauze în județele unde s-au înscris cei mai puțini elevi

Acolo unde erau deja implementate proiecte de educație remedială pe fonduri structurale, profesorii n-au mai solicitat părinților să-și înscrie copiii la programul desfășurat de Ministerul Educației.

„Unor profesori le-a fost teamă să nu fie acuzați că beneficiază de dublă finanțare pentru același tip de program. Este un fenomen întâlnit în mai multe județe“, mai explică Mihaela Nabăr, directoare executivă World Vision România.

Vezi AICI analiza realizată de Scoala 9

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement