Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Criza de pe piaţa RCA: Transportatorii cer demiterea de urgenţă a consiliului ASF, de către Parlament. Cum motivează

Publicat

TIRuri camioane trafic coloana 10Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) consideră că Parlamentul ar trebui să demită în regim de urgență Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). În opinia transportatorilor, decizia ar trebui luată în contextual crizei de pe piaţa RCA.

“Considerăm că demiterea întregului consiliu al ASF de către Parlamentul României trebuie să aibă loc în regim de urgenţă, pentru că această caracatiţă a cuprins întregul consiliu ASF şi afectează grav toţi asiguraţii români şi industriile conexe, cum este cea de transport şi cea de reparatii auto”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, potrivit unui comunicat de presă al Confederaţiei.

În urma raportului prezentat de către ASF cu privire la evoluţia primelor RCA pentru vehicule de transport în perioada ianuarie 2015 – iulie 2016 şi trimis şi Guvernului, COTAR a efectuat o analiză asupra acestui document şi a concluzionat că modul de calcul al primelor de asigurare folosite de către asiguratori nu au niciun fel de legătură cu calculele actuariale, potrivit sursei citate.

De asemenea, au constatat o “discriminare majoră, chiar şi de 80%”, între preţurile ofertate de către asiguratori pentru flotele mari, în comparaţie cu transportatorii care deţin unul sau câteva camioane.

“Cum este posibil, ca acelaşi camion, cu aceeaşi clasă de bonus (B1), să fie ofertat de către asiguratori cu preţuri cuprinse între 4.609 lei şi (peste) 20.000 lei? Poliţa RCA de 20.000 de lei fiind preţul cel mai scăzut pe care un transportator cu puţine autovehicule l-a putut obţine în intreaga piaţă de asigurări românească”, se arată în comunicat.

“Asemenea discounturi pot fi aplicate doar produselor de imbracaminte sau incaltaminte in perioada promotiilor Black Friday si nu unei piete care pretinde ca are la baza acestor produse, calcule actuariale sofisticate ce tin cont de profilul de risc si un istoric al daunalitatii. Faptul ca ASF a putut autoriza aceste calcule ne arata de fapt, nivelul de pregatire a acestor functionari” a mai transmis Ştefănescu.

Potrivit COTAR, construcţia preturilor politelor RCA vandute de catre piata de asigurari din Romania nu tine cont de daunalitatea unui autovehicul, astfel, o polita RCA are aceeasi valoare, indiferent daca autovehiculul este situat in clasa de Bonus 14 sau Malus 8.  “Aceste constructii aberante de calcule ale politelor RCA ne confirma faptul ca sistemul Bonus/ Malus este in realitate o pacaleala de care asiguratorii se folosesc in manipularea pretului RCA”, precizează şeful COTAR.

Potrivit Confederaţiei, cauzele care au condus la cresterea tarifelor politelor RCA, evidentiate partial si în materialul transmis in data de 31 august 2016, in cadrul consiliului ASF, de catre sectorul de asigurari, sunt următoarele:

„- societatile de asigurari doresc sa se capitalizeze (conform cerintelor de prudentialitate) prin tarife ridicate si nu prin infuzie de capital

– noile tarife din 2016 (semnificativ marite) au ca tinta, acoperirea daunelor viitoare, cat si a daunelor vechi

– preturile de transfer prin care multinationalele din asigurari exporta banii colectati din plata primelor RCA

– alocarea cheltuielilor si pierderilor acumulate pe alte linii de asigurare care apoi, sunt tranferate segmentului RCA, pentru cresterea artificiala a costurilor aferente acestui produs de asigurare, costuri artificiale care se regasesc ulterior, in pretul RCA-ului

– daune fictive acoperite de polite RCA, prin care societatile de asigurari isi “albesc” si isi extreg profitul. Acest tip de daune fictive au de obicei, loc in afara tarii, pentru a ingreuna depistarea urmelor acestor fraude”.

Alte observaţii COTAR, pe baza raportului ASF:

“Pentru autoutilitarele de pana in 3,5 tone si clasa B0, observam o crestere a pretului RCA de aproximativ 22,64% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.

Pentru autoutilitarele cu masa cuprinsa inte 7,5 – 16 tone si clasa B0, observam o crestere a pretului RCA de 26% in perioada (7 luni) ianuarie 2016 – iulie 2016

Pentru autovehiculele de transport persoane cu capacitatea de pana la 18 locuri, achizitionate de catre PF si clasa B0, pretul RCA a crescut cu 314,75% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.

Pentru autovehiculele de transport persoane cu capacitatea intre 18 – 40 locuri si clasa B0, pretul RCA a crescut cu aproximativ 66,76% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.

In cazul autovehiculelor cu masa mai mare de 16 tone, observam ca in ultimele 19 luni, prima medie RCA a crescut cu 233%, adica, o crestere de 12,2% in fiecare luna.

In perioada iunie 2015 – iulie 2016, crestere pentru PF de 276,61%.

In cazul primelor RCA pentru autovehiculele folosite in regim de taxi, identificam o majorare a tarifului de peste 81% in decurs de 19 luni. Prima medie RCA fiind in ianuarie 2015 de 1577 lei, iar in iulie 2016, aceasta ajungand la 2865 lei, fiind inregistrata o crestere de 4,2 % in fiecare luna. In luna august 2016, pretul unei polite RCA pentru un autoturism nou Logan, cu clasa B0, folosit in regim taxi, costa 3600 lei, rezultand o crestere de aproximativ 233% fata de perioada ianuarie 2015”.

COTAR, împreună cu patronatele din transporturi vor continua acţiunile de mobilizare şi organizare pentru mitingul de protest care va avea loc în 15 septembrie, în toată ţara.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax