Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum arată o zi de vaccinare în Alba: 4 cadre medicale, 250 de kilometri parcuși, 611 persoane vaccinate și 15 ore de muncă


Publicat

Peste 250 de kilometri străbătuți, 611 persoane vaccinate și 15 ore de muncă neîntreruptă – cifrele zilei de vaccinare anti-COVID de miercuri, 19 mai 2021, ale echipei mobile de vaccinare de la Centrul Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, coordonată de doctorul Paula Iordache.

Echipa mobilă a Centrului de vaccinare al Universității ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a pornit miercuri dis de dimineață din Alba Iulia, cu destinația Blaj unde a participat la vaccinarea angajaților din două întreprinderi, de aici s-a pornit către Lupșa iar din centrul comunei s-a mers în localitățile aparținătoare Mușca, Curmătura și Hădăreni.

Echipa a revenit la Alba Iulia unde, în jurul orei 22.00, a mai avut de vaccinat o ultimă persoană pe ziua de ieri. În total 255 de kilometri parcurși și 611 persoane vaccinate într-o singură zi de către echipa formată din dr. Diana Morariu, asistent Ioana Bardan, asistent Anca Cristea și registrator Daniela Spataro.

Ele au fost ajutate de către asistent medical comunitar Rodica Șpan din cadrul Primăriei Lupșa și de către autoritățile locale din comună.

”A fost doar o altă zi obișnuită pentru medicii și asistentele din echipele mobile de vaccinare din Alba, adevărații făuritori ai statisticilor care dau ne dau atâta satisfacție, cei care au pus concret umărul la locul 7 ocupat de județul Alba în topul național al vaccinării.

Vreau să le mulțumesc lor și întregului personal medical care participă la procesul de vaccinare și fără de care nu am fi putut vorbi despre un succes al campaniei de vaccinare din județ”, a declarat Alexandru Sinea, directorul DSP Alba într-un comunicat de presă.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum poți verifica online câți bani ai în cont la Pilonul II de pensii. Doar 10% dintre români își verifică sumele acumulate

Publicat

Aproape 7,8 milioane de români cotizează în prezent la Pilonul II de pensii private obligatorii. Dintre aceștia, doar 10% își verifică online sumele de bani acumulate în contul personal de pensie privată obligatorie, potrivit Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR).

„Doar 780.000 de români își verifică online contul personal de pensie privată obligatorie (Pilonul II), adică 10% din numărul total de 7,78 milioane de participanți înregistrați, potrivit datelor Asociației pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) – asta deși toți cei 7 administratori existenți pe piață oferă această facilitate încă de startul sistemului, pe portalurile proprii de Internet”, explică reprezentanții APAPR, într-un comunicat.

Cum poți verifica online câți bani ai în cont la Pilonul II de pensii?

Cetățenii care cunosc la ce fond de pensii contribuie, pot solicita online informații despre suma de bani acumulată în contul de pensii de la Pilonul II.

APAPR a pus la dispoziție o pagină de Internet care conține legături către platformele online ale administratorilor Pilonului II, respectiv:

Oamenii se pot autentifica utilizând CNP-ul, adresa de email și parola pentru a afla câți bani s-au acumulat în contul de pensii de la Pilonul II.

Pagina APAPR conține și legături către platformele administratorilor Pilonului III, respectiv: Aegon Pensii Private, Allianz Tiriac Pensii Private, BCR Pensii, BRD Pensii, BT Pensii, Generali Pensii, NN Asigurări de Viață.

Dacă nu se cunosc astfel de detalii referitoare la cont, cei interesați pot să afle folosindu-se de o aplicație pusă la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), disponibilă AICI.

APAPR derulează în prezent o amplă campanie națională de informare pentru conștientizarea acestei opțiuni. În cursul anului 2021, precedenta campanie APAPR s-a concentrat pe posibilitatea participanților de a primi pe e-mail scrisoarea anuală de informare, în locul formatului pe hârtie, pentru a stimula digitalizarea și eficientizarea comunicării dintre fondurile de pensii private și participanți. Mai multe detalii sunt disponibile pe website-ul de campanie, www.proprietardepensie.ro .

„Accesarea în online a informațiilor legate de conturile individuale de pensie privată este un beneficiu pe care dorim să îl promovăm în perioada următoare, având în vedere avantajele de transparență și accesibilitate pe care le oferă. Îi încurajez pe toți cei care au o pensie administrată privat să își deschidă un cont online la administratorul fondului lor”, a declarat Radu Crăciun, președintele APAPR.

În cursul anului 2021, fondurile de pensii private și-au continuat evoluția pozitivă, înregistrând câștiguri semnificative pentru participanți prin plasamente diversificate, în condiții de risc redus. După creșteri robuste în primele 9 luni ale lui 2021, fondurile de pensii au înfruntat în ultimul trimestru provocările aduse de reaprinderea globală a inflației (cu maxime istorice pentru ultimii 25 de ani în SUA și Zona Euro), creșterea dobânzilor pe piața internă și turbulențele de pe piețele financiare internaționale cauzate de incertitudinile privind noua variantă Omicron a coronavirusului.

Pilonul II (pensii private obligatorii)

Numărul total de participanți înregistrați în sistem a ajuns la 7,78 milioane la finele anului 2021, dintre care numărul mediu al participanților cu contribuții virate lunar a fost de 4 milioane, în creștere cu 140.000 față de 2020. Sumele administrate de cele 7 fonduri de pensii private obligatorii au ajuns la peste 89 miliarde de lei (18 miliarde EUR), în creștere cu 18,6% față de finele lui 2020.

Randamentul mediu ponderat al celor 7 fonduri a fost de 5,88% în 2021, ușor sub cel de 6,19% din 2020. Acest randament se traduce într-un câștig net pentru participanți în valoare de 4,5 miliarde de lei (910 milioane EUR) în 2021, ușor peste câștigul de 4,4 miliarde de lei (900 mil. EUR) generat în 2020. De la lansare (mai 2008) și până în prezent, fondurile de pensii de Pilon II au înregistrat un randament mediu anual de 8%, generând pentru participanți un câștig (net de toate comisioanele) în valoare totală de 21,7 miliarde de lei (4,4 miliarde EUR).

Volumul total de contribuții virate în Pilonul II în 2021 a fost de 9,77 miliarde de lei (2 mld. EUR), cu 9,6% mai mare decât în 2020, evoluție explicată în principal de creșterea salariilor din economie, dar și de intrările de noi participanți în sistem. De asemenea, administratorii au efectuat în 2021 plăți către participanți și beneficiari în valoare totală de circa 278 milioane RON, cu 56% mai mare decât în 2020. Valoarea totală a plăților efectuate din Pilonul II (de la lansare și până în prezent) este de 675 milioane de lei.

Pilonul III (pensii private facultative)

Numărul total de participanți la fondurile de pensii private facultative a ajuns la circa 565.000 la finele anului 2021, crescând cu 37.000 față de 2020, cel mai semnificativ spor din ultimii 5 ani. Participanții la Pilonul III au virat în 2021 contribuții totale de aproximativ 420 milioane de lei, cu 13% mai mult decât în 2020 și o valoare maximă istorică în termeni anuali.

Contribuția medie lunară pentru participanții activi a ajuns în cursul anului 2021 la 150 de lei, adică exact plafonul de deductibilitate fiscală (400 EUR / an atât pentru salariați, cât și pentru angajatori). Aceste evoluții arată pe de-o parte interesul și încrederea participanților în sistemul de pensii facultative, precum și necesitatea creșterii plafonului de deducere fiscală, rămas neactualizat de 12 ani în pofida creșterii în această perioadă a salariului mediu net pe economie cu 144%. Aceasta face ca în termeni relativi facilitatea fiscală acordată Pilonului III are o semnificație mai mică de jumătate decât atunci când a fost introdusă în legislație.

Randamentul mediu ponderat al celor 10 fonduri a fost de 5,5% în 2021. De la lansare (mai 2007) și până în prezent, fondurile de pensii de Pilon III au înregistrat un randament mediu anual de 6,3%.

Sumele administrate de Pilonul III au depășit 3,4 miliarde de lei (690 milioane EUR) la finele anului 2021, cu 16,5% mai mult decât în 2020. Plățile realizate de fondurile de pensii private facultative au atins 100 milioane de lei în 2021, cu 30% mai mult decât în 2020. Valoarea totală a plăților efectuate din Pilonul III (de la lansare și până în prezent) este de 420 milioane de lei.

sursa: apapr.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Creșă modernă cu o capacitate de 110 locuri, construită de CNI la Alba Iulia. Cum va arăta clădirea și cât va costa

Publicat

O nouă creșă cu o capacitate de 110 copii va fi construită în curând în municipiul Alba Iulia. Clădirea va avea o arhitectură modernă și va putea găzdui 11 grupe de copii. Spațiul interior va cuprinde, printre altele, 11 dormitoare, 6 camere de joacă, un spațiu pentru luat masa și un cabinet medical cu izolator.

De asemenea, creșa va fi prevăzută atât cu panouri fotovoltaice cât și cu panouri solare. Valoarea investiției se ridică la peste 15,2 milioane de lei. 

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat vineri, 21 ianuarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru proiectare – faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada execuției lucrărilor pentru obiectivul de investitii pe baza proiectului tip: „Construire creșa mare, str. Gheorghe Șincai, nr. 14, municipiul Alba Iulia, judetul Alba”.

Valoarea totală este estimată la 15.276.121,11 de lei, fără TVA. 

Terenul pe care urmează să fie realizată creșa are o suprafață de 4.562,51 mp și este situat în zona Talciocului din Alba Iulia, pe strada Gheorghe Șincai. Acesta a fost predat de Primăria Alba Iulia, pe bază de protocol, către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, prin Compania Națională de Investiții.

Clădirea va avea o suprafață construită de 2.409,13 mp (lungime construcție – 97,62 m, lățime construcție – 34,13 m).

Creșă pentru maxim 11 grupe / 110 copii

Potrivit memoriului de arhitectură, se propune construirea unei creșe pentru 110 copii. Construcția va avea regimul de înălțime parter, separată în 3 nuclee funcționale după cum urmează: nucleul administrativ (zona de acces), nucleul de copii și nucleul tehnico-gospodăresc.

Construcția propusă are următoarele dimensiuni: lățime 34,10 m și o lungime totală de 97,6 m. Înălțimea maximă a acoperișurilor înclinate este de 7,75 m.

Accesele în clădire sunt separate pentru copii și personal.

Construcția este configurată pentru accesul și utilizarea acesteia de către persoanele cu dizabiltăți – rampă acces, grupuri sanitare, coridoare, etc., configurate corespunzător.

Terenul va fi amenajat cu spații verzi și locuri de joacă.

Clădirea va fi prevăzută atât cu panouri fotovoltaice cât și cu panouri solare.

Imobilul pentru învățământ antepreșcolar, cu regim de înălțime Parter, este configurat după cum urmează:

– Accesul pentru grupele pentru antepreșcolari se realizează la nivelul parterului pe latura scurtă a terenului, prin nucleul administrativ.

– Funcțiunea de creșă prevede următoarele spații:

  • 11 dormitoare
  • 6 camere de joacă, prevăzute cu vestiar filtru și grupuri sanitare
  • un spațiu pentru luat masa
  • grup sanitar persoane cu dizabilități
  • zona de primire
  • cabinet medical cu izolator
  • zona adminstrativă
  • nucleul tehnico-gospodăresc

Închideri exterioare și finisaje

Închiderile exterioare sunt realizate din zidărie de cărămidă cu goluri. Pereții exteriori vor fi izolați termic cu termosistem clasa de reactie la foc A1, cu vată bazaltică de 15 cm grosime, protejată cu o masă de șpaclu de minim 5 mm grosime și finisată cu tencuială decorativă.

Pardoselile interioare vor fi realizate din:

  • plăci ceramice antiderapante la grupuri sanitare, vestiare, bucătărie, camera personal auxiliar interior, camera personal auxiliar exterior, camera sterilizare obiecte, depozit lenjerie curată, depozit lenjerie murdară, spații tehnice
  • din pardoseala poliuretanică, antiderapantă și cu rezistență mare la uzură la nucleele de copii, coridoare, administrație, cabinet medical, izolare, spațiu multifuncțional, depozitări

Tâmplărie interioară

Ușile interioare obișnuite vor fi realizate din tâmplărie de lemn. După caz, ele pot fi prevăzute cu dispozitiv de autoînchidere.

Ușile și separările de la grupurile sanitare pentru grupe și de la grupul sanitar pentru personal din nucleul administrativ vor fi realizate din panouri de HPL pe picioruse din inox.

Circulații

Accesul pietonal în clădire pentru grupele pentru antepreșcolari se realizează cu trepte și rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități. Treptele vor avea înălțimea de 15 cm, vor fi dimensionate conform normelor în vigoare și vor avea suprafața de călcare cu tratamente antiderapante.

Balustradele vor fi realizate din confecții metalice, respectiv platbandă de oțel cu mână curentă din profil de țeavă la cota 90 cm, respectiv 60 cm, grunduite și vopsite, având distanța maximă între traverse de 10 cm.

Rampa pentru accesul persoanelor cu dizabilități va avea o pantă de max 8 %.

Acoperișul și învelitoarea

Acoperișul este de tip terasa necirculabilă. Aticul terasei necirculabile va fi prevăzut cu o bară perimetrală metalică pentru prinderea centurii de siguranță la lucrări de intervenție, „linia vieții”.

Accesul pe terasa necirculabilă se va realiza printr-o scară de pisica amplasată pe peretele nucleului tehnico-gospodăresc.

Termoizolația peretilor exteriori de fațada va fi ridicată pe toată înălțimea aticului terasei. Termoizolarea aticului interior (atât partea verticală cât și cea orizontală) se va realiza cu termosistem cu polistiren extrudat.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Documentația PUZ pentru noul magazin Kaufland din Alba Iulia, în cartierul Ampoi 1, intră la aprobare în Consiliul Local

Publicat

Documentația PUZ pentru magazinul Kaufland care va fi construit în zona Ampoi I din Alba Iulia intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 ianuarie.

Potrivit acesteia, magazinul va avea cel mult patru niveluri, plus subsol și 264 de locuri de parcare.

Va fi situat pe strada Tudor Vladimirescu nr. 78, lângă actualul magazin Penny Market, pe terenul fostei baze Autotrans.

Imobilul are asigurat acces pietonal și carosabil din străzile Tudor Vladimirescu, Livezii și din incinta supermarket Penny.

Va fi amenajată și zonă verde (vor fi plantați aproximativ 57 de arbori).

În documentație se mai precizează că, la strada Tudor Vladimirescu se păstrează construcția existentă și se schimbă fațada (se adaugă copertine și vitrine).

În Alba Iulia, în prezent sunt trei supermarketuri Lidl, un Selgros, câte un Profi sau un Penny prin aproape fiecare cartier. În Ampoi 1, Kaufland va construi un al doilea magazin al său din municipiu.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

DN AGRAR GROUP SA preia ferma de vaci APOLD. Tranzacția a fost avizată de Consiliul Concurenței (P)

Publicat

DN AGRAR GROUP SA a primit avizul autorității Consiliului Concurenței din România, pentru achizitia fermei APOLD, de la Fondul de Investiții olandez GÂRBOVA CV.

Pentru efectuarea acestei tranzacții, DN AGRAR GROUP SA a obținut un împrumut de investiții în valoare de 13,8 milioane de euro, de la ING BANK N.V. AMSTERDAM, pentru care urmează ca, la finele lunii ianuarie 2022, să semneze contractele de finanțare.

În urma finalizării acestei tranzacții, DN AGRAR GROUP SA va deține integral capitalul social al fermei APOLD.

Ca date financiare înregistrate la finele lunii decembrie 2020, ferma APOLD avea o cifră de afaceri netă în valoare de 41,6 milioane lei, active imobilizate în valoare de 44 de milioane de lei și capitaluri proprii în valoare de 24,46 de milioane lei.

Obiective după preluarea fermei Apold

Obiectivul principal după preluarea fermei Apold este acela de a crește capacitatea de producție de lapte a fermei cu 50%, până la finele acestui an. Acest proiect de investiții include construirea unei săli de muls suplimentare, adăposturi pentru animale, creșterea efectivului de animale și hală suplimentară de stocare a furajelor.

După finalizarea tranzacției, poziția financiară a fermei APOLD se va adăuga performanțelor financiare ale grupului de firme DN AGRAR GROUP SA, care înregistra, la 31 decembrie 2020, o cifră de afaceri în valoare de 38,2 milioane lei și active imobilizate în valoare de 57,6 milioane lei.

DN AGRAR GROUP SA devine cea mai mare fermă zootehnică cu producție de lapte de vacă din România

Ferma DN AGRAR APOLD SRL are integrate producția vegetală și zootehnică, precum și managementul fermei în agribusiness-ul grupului de firme DN AGRAR, astfel că, după finalizarea tranzacției de preluare, nu va fi necesar un proces de tranziție al acestor activități.

“Tranzacția de preluare a fermei LACTO AGRAR SRL s-a încheiat cu succes la finele lunii decembrie 2021. Pentru ferma APOLD, estimăm că tranzacția se va finaliza în luna martie a.c.

Cu aceste achiziții, DN AGRAR GROUP SA va deveni cea mai mare fermă zootehnică cu producție de lapte de vacă din România. Astfel, ne-am atins obiectivul propus odată cu lansarea demersurilor pentru listarea companiei pe piața AeRO, a Bursei de Valori București, respective acela de a fi cel mai mare producător de lapte de vacă și lider de piață ȋn România”, spune Jan G. de Boer, CEO-ul companiei.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate