Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum să contești un act administrativ fiscal. Termenele de contestare, elemente și procedura


Publicat

anafOrice cetățean care se consideră lezat de către efectele unui act administrativ fiscal are dreptul să depună o contestație. Procedura contestației este reglementată de noul Cod de procedură fiscală adoptat prin Legea nr. 207/2015, în vigoare de la 1 ianuarie 2016.

Totodată, prin OpANAF nr. 3741/2015 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru aplicarea titlului VIII din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală s-a dezvotat și creat cadrul procedural efectiv de administrare a unei contestații.

Elementele minime ale unei contestați sunt următoarele:

– datele de identificare a contestatorului;

– obiectul contestației;

– motivele de fapt și de drept;

– dovezile pe care se întemeiază;

– semnatură contestatorului sau a împuternicitului acestuia.

În cazul în care contestația nu este bine argumentată și probată, aceasta poate fi respinsă printr-una dintre metodele enumerate de OpANAF nr. 3741/2015, astfel:

– neîntemeiată, în situația în care argumentele de fapt și de drept prezentate în susținerea contestației nu sunt de natură să modifice cele dispuse prin actul administrativ fiscal atacat;

– nemotivată, în situația în care contestatorul nu prezintă argumente de fapt și de drept în susținerea contestației;

– fiind fără obiect, în situația în care sumele și măsurile contestate nu au fost stabilite prin actul administrativ fiscal atacat;

– inadmisibilă, în situația contestării deciziilor de impunere emise în temeiul deciziei referitoare la baza de impunere (conf. art. 268 alin. (6) din Codul de procedură fiscală) precum și în situația contestării de sine stătătoare a Raportului de inspecție fiscală sau a Procesului-verbal emis de organele fiscale sau vamale. Această soluție o pronunță organul fiscal emitent al actului atacat.

Contestația împotriva actelor administrativ fiscale prin care s-a început executarea silită a contribuabilului:

Potrivit legii, persoanele interesate pot face contestaţie împotriva oricărui act de executare efectuat cu încălcarea prevederilor prezentului cod de către organele de executare silită, precum şi în cazul în care aceste organe refuză să îndeplinească un act de executare în condiţiile legii.

„Contestaţia poate fi făcută şi împotriva titlului executoriu în temeiul căruia a fost pornită executarea, în cazul în care acest titlu nu este o hotărâre dată de o instanţă judecătorească sau de alt organ jurisdicţional şi dacă pentru contestarea lui nu există o altă procedură prevăzută de lege. Contestaţia se introduce la instanţa judecătorească competentă şi se judecă în procedură de urgenţă”, mai prevede actul normativ.

Astfel, contestația împotriva executarii silite se depune la instanța de contencios administrativ și fiscal la care este arondat organul fiscal emitent al actului administrativ fiscal contestat.

Termenul de depunere al unei contestații este de 15 zile de la comunicarea actului administrativ fiscal conform art. 213 alin. (14) coroborat cu art. 261 din Codul fiscal.

Contestație depusă împotriva actului administrativ fiscal ce nu începe executarea silită a contribuabilului:

Potrivit art. 270 din Codul de procedură fiscală, termenul de depunere al unei contestații este de 45 zile de la comunicarea actului administrativ fiscal contestat. OpANAF nr. 3741/2015 vine să precizeze modul de determinare al acestui termen.

– Termenul de depunere a contestaţiei se calculează pe zile libere, cu excepţia cazului în care prin lege se prevede altfel, neintrând în calcul nici ziua când a început, nici ziua când s-a sfârşit termenul.

De exemplu: Actul administrativ fiscal este comunicat contribuabilului în data de 29 iunie, termenul de 45 de zile începe să curgă de la data de 30 iunie şi se împlineşte în data de 13 august, astfel încât ultima zi de depunere a contestaţiei este 14 august.

– Termenul care se sfârşeşte într-o zi de sărbătoare legală sau când serviciul este suspendat (de exemplu, zile de repaus săptămânal) se va prelungi până la sfârşitul primei zile de lucru următoare.

De exemplu: În situaţia în care data de 30 iulie prezentată la exemplul anterior este sâmbătă, ultima zi de depunere a contestaţiei este luni, 1 august.

– Termenul de 3 luni prevăzut la art. 270 alin. (4) din Codul de procedură fiscală se sfârşeşte în ziua lunii corespunzătoare zilei de plecare.

De exemplu: Actul administrativ fiscal este comunicat contribuabilului în data de 15 ianuarie, termenul de 3 luni se sfârşeşte în data de 15 aprilie, astfel încât ultima zi de depunere a contestaţiei este data de 15 aprilie.

– Termenul care, începând la data de 29, 30 sau 31 a lunii, se sfârşeşte într-o lună care nu are o asemenea zi se va socoti împlinit în ultima zi a lunii, cum ar fi exemplul expus mai jos:

Actul administrativ fiscal este comunicat în data de 30 noiembrie, termenul de 3 luni se sfârşeşte în ultima zi a lunii februarie, respectiv 28 sau 29 februarie, reprezentând ultima zi de depunere a contestaţiei.

sursă: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Bonus pentru medicii de familie, dacă îi conving pe oameni să se vaccineze. Cât vor primi pentru fiecare pacient imunizat

Publicat

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu a declarat că Guvernul a adoptat o ordonanţă de urgenţă care stabileşte cum vor fi renumerate cadrele medicale care vor participa la procesul de vaccinare. Medicii de familie vor primi un bonus de 30 de lei pentru fiecare pacient imunizat, sumă ce ulterior poate crește. 

Astfel, medicii de familie vor trebui să informeze, programeze în platformă, să se asigure că vin pacienții la vaccinare, după monitorizeze. Aceștia vor primi 30 lei pentru fiecare pacient. Când se trece de 50% din lista de pacienți pe care îi are medicul de familie, plata va fi de 50 de lei pe pacient, respectiv 60%, 60 de lei pe pacient.

„Medicii de familie sunt esenţiali în această periodă şi sunt esenţiali întotdeauna şi sistemul de sănătate trebuie să le acorde importanţa pe care o au peste tot în lume. În perioada următoare ne bazăm pe medicii de familie şi îi programeze pe pacienţii care vin să se vaccineze şi să stea la dispoziţie oamenilor după vaccinare. Medicii de familie vor fi renumeraţi pentru această muncă suplimentară, e vorba de o plată suplimentară pentru o muncă suplimentară.

Vorbim de programare, informare şi monitorizarea pacienţilor. Această plată despre care vorbesc va fi de 30 lei pentru fiecare pacient, pentru acest serviciu, acolo unde medicul de familie îl programează pe pacient şi acolo unde pacientul merge şi se vaccinează şi lucrurile merg în regulă. Când se trece de 50% de lista persoanelor eligibile la vaccinare, noi considerăm că e efort mare al medicului de familie şi atunci plata se face cu 50 lei pe pacient, respectiv 60% din lista persoanelor eligibile vorbim de 60 de lei. Aceste două puncte au aplicabilitate practică şi de mâine ne bazăm pe oamenii care vor veni alături de cei care vor veni alături de cei din centrul de vaccinare”, a precizat Vlad Voiculescu.

Pentru că este o muncă suplimentară, în afara programului normal de lucru, medicii vor fi renumeraţi cu 90 lei pe oră, cu 45 lei pe oră asistenţii medicali şi cu 20 lei pe oră registratorii.

Ordonanţa de urgenţă privind măsurile pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID 19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii stabileşte „unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID 19 care desfăşoară activitate în centrele de vaccinare organizate în conformitate cu prevederile Strategiei naţionale de vaccinare împotriva COVID 19 în România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1031/2020, precum şi alte măsuri în domeniul sănătăţii”, arată actul normativ.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO REPORTAJ: O familie cu 9 copii din Alba Iulia va rămâne fără casă. Cum vrea să îi ajute revoluționarul Oliviu Gașpar

Publicat

9 copii, 2 adulți și un cățel – 12 suflete stau într-o cameră și jumătate, la capătul străzii Olteniei din Alba Iulia. 

Două paturi suprapuse și o canapea, în opt metri pătrați, reprezintă camera copiilor, iar într-o altă cameră stau cei doi părinți, alături de copilul cel mai mic, în vârstă de 1 an. Totul se termină într-o bucătărie în care încape un aragaz, un dulap și o chiuvetă; de baie nu a mai fost loc. 

Cei nici douăzeci de metri pătrați i-a ferit, timp de opt ani, de frig și ploaie, însă situația se va schimba în curând: aceștia mai pot sta în casă doar pentru două luni, până la sfârșitul lunii martie. 

Însă cineva vrea să îi ajute: acest cineva este revoluționarul albaiulian Oliviu Gașpar, care vrea să le construiască o casă. 

Am fost în casa familiei Rațiu alături de Oliviu Gașpar, pentru a afla povestea acestora și a asculta planul pe care revoluționarul albaiulian îl are.

I-am găsit pe Andrei, Sebi, Dani, Robert, Mihai, Ștefan, Denisa, Adișor (care pe tot parcursul interviului a pus stăpânire pe trepied) și Georgiana, fetița de un an a soților Adrian și Ramona.

Cea mai mare dintre copii este Denisa, care acum se pregătește pentru examenul de Evaluare Națională, fiind în clasa a VIII-a.

În mijlocul pandemiei de COVID-19, acești copii au fost nevoiți să facă școala online, însă din partea statului au primit doar două tablete; două tablete la opt copii.

Toți copiii merg la școală și, după ore, intră la centrul de zi al Asociației Filantropia Ortodoxă din Alba Iulia, unde sunt ajutați la teme și primesc o masă caldă.

Cei 20 de metri pătrați pe care îi numesc casă

De peste opt ani, aceștia locuiesc într-o cameră și jumătate, la care se adaugă un hol. Două paturi supraetajate, o canapea și două rafturi într-o cameră, iar în alta încă un pat, un televizor și patul mai mic al fetiței de un an.

Casa aparține Cooperativei ”Mureșul”, iar terenul aparține unei familii de sași. Familia plătește o chirie modică, lunar, către societate, dar noul director are alte planuri pentru clădire, așa că din luna iunie 2020 i-a anunțat pe aceștia că trebuie să elibereze casa.

De atunci, societatea le-a tot prelungit termenul pe care aceștia îl au să elibereze casa. Acum mai au timp până la sfârșitul lunii martie 2021.

Nimeni nu-i primește în chirie când aud că au 9 copii

Aceștia au început să-și caute chirii pe la casele din Alba Iulia. Dar la prețuri de 350 – 400 de euro pe lună, bugetul ar depăși cu mult cei 1.600 de lei pe care tatăl îi are ca salariu, la care se adaugă alocațiile copiilor.

Iar cei care aud că familia este cu 9 copii nu acceptă să-i primească în chirie.

Mai mult de atât, fetița de un an s-a născut cu sindromul Down.

Timpul trece și în două luni soarta celor 9 copiii va fi incertă în ceea ce privește siguranța unui acoperiș deasupra capului.

Planul revoluționarului albaiulian Oliviu Gașpar: ”Eu vreau să le fac o casă, dar am nevoie de ajutor”

Oliviu Gașpar a aflat despre situația aceste familii în luna decembrie, cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Alături de Clubul Rotary – Filiala Alba Iulia, acesta a mers cu mai multe daruri și produse pentru familie.

Însă atunci când a auzit că vor fi nevoiți să se mute, s-a gândit să le construiască o casă.

”Pur și simplu vreau să mă apuc să le fac o casă. Cei de la Rotary s-au mobilizat și o să înceapă cât de curând acțiunea, da nu vrem o acțiune simplă, banală, vrem să se miște orașul, că dacă nu se mișcă orașul, nu putem face casa asta”, spune Gașpar.

Gașpar îi roagă pe albaiulieni să se implice alături de el

Cel mai important lucru de care au nevoie în ceea ce privește construcția casei este terenul. Gașpar face un apel către cei care dețin terenuri și care pot dona minimum 250 de metri pătrați necesari pentru construcție.

Copiii sunt legați de Alba Iulia, unde învață și merg la centrul de zi, iar terenul ar trebui să fie în oraș sau undeva în apropiere.

Din punctul de vedere al revoluționarului albaiulian, cel mai important factor este mobilizarea cetățenilor. Acesta intenționează să organizeze câteva centre de donare, să deschidă un cont bancar și să pună la dispoziție cel mai probabil un număr de telefon prin care să se facă teledonații.

Centrele de donare ar vrea să le organizeze în fiecare cartier din Alba Iulia, în fiecare instituție publică.

„…Dacă fiecare ar dona 50-100 lei, eu mă angajez ca, într-un an, să le ridic o casă”, a precizat acesta.

De asemenea, Oliviu Gașpar face apel la firmele din județ care dețin materiale de construcții, dar și la instituțiile care pot da o mână de ajutor.

Acesta a spus că va merge să discute cu primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa, cu președintele Consiliului Județean, Ion Dumitrel, cu reprezentanții Electrica, cu cei de la Apa CTTA, cu toți care îl pot ajuta în demersul pe care l-a început alături de cei de la Rotary.

Oliviu Gașpar, revoluționarul albaiulian care a fost împușcat de 5 ori în decembrie 1989

Oliviu Gașpar a fost unul dintre revoluționarii grav răniți la Alba Iulia. Acesta a fost împuşcat de 5 ori, dar a scăpat cu viaţă, pentru că a fost dus rapid la spital. Pe atunci avea 29 de ani și era inginer proiectant la societatea Mecanica din Alba Iulia.

În timpul primelor mişcări de stradă din oraş, în 21 şi 22 decembrie, acesta s-a aflat în primele rânduri, fiind astfel remarcat și inclus pe lista reprezentanţilor Frontului Patriotic Libertatea, care au preluat puterea de la fosta conducere comunistă a judeţului.

Acesta se afla într-o mașină în data de 24 decembrie, la 2 zile de la preluarea puterii de către revoluționari. La un moment dat, în centrul orașului, asupra mașinii în care se afla a fost deschis focul. Potrivit acestuia, se trăgea în rafale, cinci gloanțe l-au nimerit în plin. Salvarea acestuia a fost că șoferul a condus până la Casa Armatei și acesta a fost scos din mașină și preluat de urgență cu o ambulanță și dus la spital.

Alba24.ro va reveni în curând cu mai multe detalii despre modul în care cei interesați se pot alătura proiectului început de Oliviu Gașpar, acela de a construi o casă pentru cei 9 copii.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Flavius Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

HARTA PÂRTIILOR de SCHI din județul ALBA și împrejurimi. Variantele de distracție pe schiuri cu tarife, program și acces

Publicat

zapada, partie, schi, telesaun, sureanu

Alba este una dintre locațiile preferate de către turiștii pasionați de sporturile de iarnă. Județul are un total de aproximativ 20 de kilometri de pârtii de schi.

La Șureanu, sunt 11 pârtii la altitudini între 600 m și 2060 de metri. O altă variantă sunt traseele de la Arieșeni, respectiv Vârtop, cu un total de aproape 3 kilometri. Accesul cel mai facil, pe drum asfaltat și autostradă este la Arena Platoș din Păltiniș. De la Alba Iulia la pârtiile de la Arena Platoș se poate ajunge în maxim o oră.

În zone apropiate județului Alba mai sunt pârtii la Păltiniș (Sibiu), Băișoara, Feleacu și Mărișel (Cluj), Straja (Hunedoara), Transalpina Ski Resort pe Transalpina (Vâlcea).

Vă prezentăm în continuare detalii despre pârtiile din Alba și județele învecinate, cu informații despre acces, tarife și servicii turistice.

Infoschi Sureanu

Domeniul Schiabil Şureanu

Pârtii: 11 (A_1; A_2; A_3; C_1; C_2; C_3; C_4; S_1; S_2; S_3; pârtia-școală)

Lungime totală a pârtiilor și racordurilor existente: 18 km

Altitudine maximă: 2.060 m

Instalații de transport pe cablu: 3 (2 teleschiuri, 1 telescaun), din care funcționale 2 (teleschi „Curmătura”, telescaun „Aușel”)

Tunuri de zăpadă: nu

Webcam: da

Nocturnă: nu

Pârtie pentru sănii: da

Semnal mobil: Vodafone (integral), Telekom (parțial), Digi Mobil (parțial), Orange (slab)

Acces unic spre pârtii: Sebeș – Șugag – lacul Oașa (DN 67 C), apoi la dreapta spre – mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei – Poarta Raiului – Domeniul Schiabil Șureanu (DJ 704). Distanță față de Sebeș: 82 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h (fără popasuri).

Starea drumului între Sebeș și lacul Oașa (62 km): drumul este complet asfaltat; pot exista porțiuni cu gheață și zăpadă, în zonele de umbră, așadar sporiți atenția și evitați vitezele mari.

Starea drumului forestier lacul Oașa – Domeniul Schiabil Șureanu (18 km): sunt necesare lanțurile, începând cu barajul Oașa, pentru a nu avea nici un fel de problemă la manevrarea mașinii pe zăpadă sau gheață.

Servicii turistice: școală de schi pe pârtii (0762 501 913); centru de închirieri schiuri și plăci în Poarta Raiului (0762 501 913); restaurant la baza pârtiilor și pe domeniul schiabil; punct Salvamont și Jandarmerie Montană, la baza pârtiilor.

Tarife:

Abonamente pe puncte sau pe perioada unei zile (1 urcare teleschi – 1 punct, 1 urcare telescaun – 2 puncte):

10 puncte: 60 lei adulți/copii

20 puncte: 110 lei adulți/copii

50 puncte: 250 lei adulți/copii

100 puncte: 450 lei adulți/copii

1 zi: 110 lei adulti/90 lei copii

3 zile: 310 lei adulti/250 lei copii

6 zile: 600 lei adulti/490 lei copii

Baby ski – 1 zi: 50 lei adulți/copii

Prețurile nu includ garanția pentru cartela de schi. Aceasta este 20 de lei și se restituie în momentul returnării cartelei.

arieseni2

Arieşeni, Vârtop și Nucet

Pârtii: 4 (Vârtop 1 și Vârtop 2 în județul Alba; Piatra Grăitoare în județul Bihor; pârtie pentru sanie)

Lungime: 3 km

Altitudine maximă: 1.400 m

Tunuri de zăpadă: da

Webcam: da

Nocturnă: da

Pârtie pentru sănii: da

Semnal mobil: toate rețelele

Acces: Alba Iulia – Abrud – Câmpeni (DN 74 A) – Albac – Arieșeni (DN 75). Distanță față de Alba Iulia: 120 km, care pot fi parcurși în aproximativ 2 h 30 min.

Starea drumului: este accesibil oricărui tip de autovehicul.

Servicii: asistenţă Salvamont la baza pârtiilor; școală de schi & snowboard la baza pârtiilor; centre de închirieri schiuri & plăci la baza pârtiilor; restaurante și unități de cazare la baza pârtiilor și în stațiune.

Program și tarife:

Pârtia Vârtop 1 (lungime 1000 m, teleschi pe 780 m cu capacitate de transport de 800 persoane/oră; diferenţa de nivel 240 m): luni-duminică 9.00-17.00; nocturnă: vineri-sâmbătă 17.00-20.00 – în actualizare

Preț teleschi – adulți: 6 lei, copii: 3 lei, fără abonament

Pârtia Vârtop 2 (lungime 430 m, teleschi cu capacitate de transport de 630 persoane/oră; diferenţa de nivel 109 m; are tun de zăpadă): luni-joi 10:00-17:00; nocturnă: vineri-duminică 10.00-20.00 – în actualizare

Preț teleschi: adulți 3,5 lei (o urcare) copii 2,5 lei (o urcare)

Tarife 5,10,20, 50 și 100 urcări: de la 17 lei/35 lei adulți (12 lei/25 lei copii) până la 300 lei adulți / 200 lei copii.

Piatra Grăitoare (județul Bihor) – la 200 de metri de pârtiile Vârtop; are instalaţie de telescaun şi nocturnă; lungime totală 1880 m; program: 12.00-17.00 (luni), 10.00-17.00 (marți-joi); 10.00-20.00 (vineri și sâmbătă), 10.00 – 18.00 (duminică); capacitate transport 1400 persoane/oră; nivel de dificultate pârtie roșie: mediu; lungime: 1340 m; nivel dificultate pârtie neagră: dificil pe 540 m

Tarife telescaun: o urcare 10 lei adulţi, 5 lei copii; 6 urcări 55 lei adulţi, 25 lei copii; 12 urcări – 100 lei adulţi, 45 lei copii; cartelele cu 1,6 şi 12 urcări sunt valabile o zi.

Cartelele cu 18, 24, 30 de urcări sunt valabile 7 zile şi au preţuri de la 145 lei adulţi, respectiv 65 lei copii la 220 lei adulţi, respectiv 100 lei copii.

Cartela luni-joi: 250 lei.

Cartela weekend (vineri-duminică): 290 lei

Garanția pentru cartelă este 10 lei.

 

partie baisoara_sursa foto baisoara.ro

Pârtia Păltiniș (județul Sibiu)

Arena Platoș

Staţiunea de schi si snowboard Arena Platoş este situată în munții Cindrel, la o altitudine de 1400 m, pe platoul Poiana Poplăcii, la 30 km de oraşul Sibiu şi 1 km de intrarea în staţiunea Păltiniş.

Acces: Traseul de la Alba Iulia este spre Sibiu (pe autostradă sau DN 1). În localitatea Săcel se virează pe DJ 106D, iar din localitatea Orlat se merge pe DJ 106J. Distanța față de Alba Iulia este de aproximativ 80 km, care pot fi parcurși în aproximativ 1 h 20 min. Drumul este asfaltat și practicabil.

Arena Platoş este compusă din mai multe pârtii, de dificultate uşoară şi medie, astfel:
A: Pârtia Platoş cu o lungime de 520 m, diferenţă de nivel de 75 m, capacitate de transport de 2.200 persoane/oră, cu nocturnă
B1: Pârtia Panorama Sibiului cu o lungime de 600 m, diferenţă de nivel de 100 m, capacitate de transport de 1200 persoane/oră, cu nocturnă
B2: Pârtia Poiana Poplăcii cu o lungime de 600 m, diferenţă de nivel de 100 m, capacitate de transport de 1 200 persoane/oră, cu nocturnă
D: Pârtia Arena cu o lungime de 240 m, diferenţă de nivel de 35 m, capacitate de transport de 500 persoane/oră, cu nocturnă
E: Pârtia Soarelui cu o lungime de 640 m, diferenţă de nivel de 75 m, bandă rulantă

Facilităţi şi servicii: nocturnă, tunuri de zăpadă, centru de închirieri, şcoală de schi, après ski bar, pârtie sanie, parcare, fun park, cazare.

Program: 10.00-17.00 (luni, marți, joi, vineri); 10.00-21.00 (miercuri), 9.00-21.00 (sâmbătă), 9.00-17.00 (duminică). Detalii actualizate aici.

Tarife:

Skipass: 2 pct urcare teleschi pârtia D și bandă rulantă pârtia E; 3 pct urcare teleschi pârtiile A și B; 4 pct urcare telescaun pârtia A; cardurile de puncte nu sunt reîncărcabile

Skipass puncte:

30 puncte: 70 lei adulți, 55 lei copii 7-11 ani, 65 lei elevi/studenți/pensionari

60 puncte: 140 lei adulți, 110 lei copii 7-11 ani, 130 lei elevi/studenți/pensionari

Skipass zile:

Prețuri de la 1 zi (70 lei adulți, 50 lei copii 7-11 ani, 10 lei copii 0-6 ani, 60 lei elevi/studenți/pensionari) la 5 zile (315 lei adulți, 215 lei copii 7-11 ani, 50 lei copii 0-6 ani, 265 lei elevi/studenți/pensionari)

Skippas weekend:

1 zi: 90 lei adulți, 70 lei copii 7-11 ani, 10 lei copii 0-6 ani, 85 lei elevi/studenți/pensionari

2 zile: 170 lei adulți, 130 lei copii 7-11 ani, 20 lei copii 0-6 ani, 160 lei elevi/studenți/pensionari

Băişoara (judeţul Cluj) şi Buscat Resort

Pârtii: 2 la Băişoara (pârtia mare, 1.200 m – dificultate medie, pârtia slalom – avansaţi, 300 m) şi 6 la Buscat Resort (partia 1 – albastră 1300 m, partia 2 – roşie 800 m, pârtia 3 neagră – 900 m, pârtia 4 începători – 150 m, pârtia 5 verde – 1700 m, pârtie sanei 200 m)

Lungime: 1,5 km la Băişoara, 5 km la Buscat Resort

Altitudine maximă: 1.400 m la Băişoara; Vf Buscat, 1676 m

Acces: la 60 km de Cluj-Napoca. Variante acces: Cluj-Napoca – Ciurila – Băișoara – Buscat; Cluj-Napoca – Florești – Băișoara – Buscat; Turda – Buru – Băișoara – Buscat; Aiud – Buru – Băișoara – Buscat. De la Băișoara, este drum modernizat din DJ 107M (10 km pe Valea Ierta până în satul Muntele Băișorii, apoi 2 km până la Muntele Buscat).

Buscat Ski Resort

Vârful Buscat – 1676 m; la 60 km de Cluj-Napoca, aprox 100 km de Alba Iulia, Tg. Mureș și Zalău și la 3 km de stațiunea Băișoara

6 pârtii: pârtia 1 albastră (1300 m), pârtia 2 roșie (800 m), pârtia 3 neagră (900 m), pârtia 4 începători (150 m), pârtia 5 verde (1700 m), pârtie sanie 200 m.

Program pârtii: luni, miercuri, vineri, orele 10.00 – 17.00; marțea închis: revizie telescaun; sâmbătă și duminică, orele 8.00 – 17.00

 

Tarife:

O urcare cu telescaun: 10 lei adulţi, 7 lei copii sub 12 ani, pensionari şi studcard

Abonamente

– 11 urcări: 100 lei adulţi, 70 lei copii sub 12 ani, pensionari şi studcard

– 25 urcări, 175 de lei adulţi, 130 lei copii sub 12 ani, pensionari şi studcard

– all day: 120 lei adulți, 90 lei sub 12 ani, pensionari şi studcard; abonament

– ½ zi (9.00-13.00, 13.00-17.00): 100 lei adulți, copii sub 12 ani, pensionari şi studcard;

– 2 zile vineri-duminică: 200 lei adulți, 160 lei sub 12 ani, pensionari şi studcard;

– 40 urcări: 250 lei adulți, 180 lei copii sub 12 ani, pensionari şi studcard.

Pentru cartelă se reţine garanţie de 10 lei ce se returnează la predarea acesteia. Punctele neconsumate de pe cartelă nu pot fi schimbate în bani. Cartelele nu sunt transmisibile și abonamentele nu se pot împărți pe mai multe cartele.

Servicii turistice şi agrement: apres ski restaurant cota 1600, restarant la baza pârtiei, parcare 300 locuri, telescaun: capacitate 3000 pers/oră, durată urcare, 5 min; plimbare cu sania trasă de cai, monitor ski, închirieri echipamente. Detalii aici

 

feleac

Feleacu ski & snowboard resort Cluj

Pârtiile Feleacu sunt amplasate la 12 km de municipiul Cluj-Napoca, pe Dealul Feleacului. Este un loc idilic, de unde se poate admira o panoramă unică a orașului, animată pe parcursul zilei, cât și pe cel al nopții.

Sunt 2 pârtii: mare și începători și un snowpark; lungimea traseului – 765 de metri, diferența 98 m.

Acces: din DN 1 Cluj-Turda, intrarea de la postul de control pe Dealul Feleacului spre comuna Feleacu

Dotări: teleschi cu capacitate de 412 persoane/oră, sistem supraveghere 24 h/24, internet wireless pe pârtie, 9 tunuri zăpadă artificială, ratrac, nocturnă, tubing, snowpark.

Program pârtie: luni, orele 18.00-22.00; marți – joi,  orele 16.00-22.00; vineri,  orele 14.00-22.00; sâmbătă – duminică, orele 10.00-22.00. Programul se poate modifica în funcție de condițiile meteo și în zilele de vacanță sau sărbători legale.

Tarife: 1 urcare – 5 lei; 10 urcări 45 lei; 15 urcări 65 lei; 20 urcări 80 lei.

Servicii: închirieri skiuri (20 lei), închiriere clăpari (20 lei), închiriere bețe (10 lei), închiriere echipament complet (40 lei), școală schi (de la 50 lei/oră)

Aici, detalii.

Mărișel Ski & Snowboard Resort Cluj

Aflat la 50 km de Cluj-Napoca, resortul de schi oferă o priveliște deosebită spre lacul de acumulare Beliș-Fântânele și spre Munții Apuseni.

Dotări: patru pârtii cu grade de dificultate medie (două albastre, pentru începători, una roșie, una neagră, plus una pentru săniuș), două instalații de teleschi, o instalație telescaun, zăpadă artificială, instalație nocturnă, parcare amenajată și iluminată 500 locuri

Acces: DJ 107 P Mărișel sau DN1 R Beliș-Fântânele

Program: 10.00-19.00 (teleschi/telescaun), în weekend: 10.00-17.00 telescaun. Informații actualizate aici.

Tarife: abonament/zi (telescaun și teleschi): luni-vineri: 135 lei adulți, 90 lei copii; sâmbătă și duminică: 160 lei adulți, 105 lei copii; abonament/zi teleschi: luni-vineri: 95 lei adulți, 60 lei copii, sâmbătă și duminică: 110 lei adulți, 70 lei copii.

Pachet puncte: de la 21 lei adulți/14 lei copii 20 puncte la 150 lei adulți/100 lei copii 160 puncte. Prețurile diferă în weekend. Detalii, aici.

 

Straja-teleschi

Ski Resort Transalpina – Lacul Vidra (Voineasa)

Administratorul locației a fost schimbat. Se fac lucrări de amenajare. Urmează să fie anunțată data pentru începerea sezonului de schi 2021. Detalii aici

Zona Lacul Vidra (Obârsia Lotrului, Voineasa – Vâlcea) un important punct de atracție turistică din România, are din 2012 o locație pentru schi care completează oferta turistică din zonă. În zona Lacului Vidra, pe vârfurile ce depășesc 2000 m înălțime, zăpada persistă până în luna mai. În imediata apropiere (7,5 km), la Obârșia Lotrului se afla intersecția cu Transalpina.

Partiile de schi se află pe domeniu schiabil Voineasa, în nord-vestul judetului Vâlcea. Distanta de la Voineasa până la Ski Resort Transalpina este de aproximativ 34 km.

Pârtii: Pârtia 1 (lp: 2257m), Pârtia 2 (lp: 730m), Pârtia 3 (lp: 350m), Pârtia 4 (lp: 730m), Pârtia 5 (lp: 675m), Pârtia 6 (lp: 120m), Pârtia 7 (lp: 1230m)

Altitudinea la bază este de 1350 m. De aici porneste o telegondolă (pe o lungime de aproximativ 2.9 km), până la 1800 m. De acolo, ascensiunea se continua cu un teleschi, care urcă până la 2000 m pe Vârful Bora. Lungimea totală este aproximativ 6 km.

Acces: Petrosani – 36,7 km km (DN7A) – aproximativ 40 min; ruta acces pârtia schi Vidra: Petroșani – Obârșia Lotrului – Vidra

Sibiu – 137 km (DN7/E81 şi DN7A) – aproximativ 2 ore; ruta acces pârtie schi Vidra: Sibiu – DN7 – Brezoi (Valea Oltului) – Voineasa – Vidra.

Pârtiile din Straja (județul Hunedoara)

Staţiunea Straja este localizată în judeţul Hunedoara, la o altitudine de 1445 de metri, în inima Munţilor Vâlcan, în zona Valea Jiului, la aproximativ 8 km de municipiul Lupeni.

În Straja sunt amenajate 12 pârtii de schi, fiecare fiind echipată cu instalaţie de transport pe cablu (teleschi). Cinci dintre acestea beneficiază şi de instalaţie de nocturnă, făcând astfel posibilă utilizarea pârtiilor până seara târziu. Sunt întreţinute cu ajutorul utilajelor de bătătorit zăpada, ratrac-uri, pentru a le menţine în condiţii cât mai bune de schi. Prin cele 12 pârtii de schi, staţiunea Straja însumează aproximativ 26 km de domeniu schiabil.

Cele 11 instalaţii de transport pe cablu vă asigură accesul facil la toate pârtiile din staţiune: 4 telescaune, 6 teleskiuri și telegondola care face legătura dintre Lupeni și stațiune.

Pe Vf. Straja este telegondolă și telescaun. Cea mai lungă pârtie este Pârtia Straja, care pleacă din Vf. Straja (1.868m) şi ajunge la staţia de îmbarcare a telegondolei (750 m), având o lungime de 8,1 km.

Acces

Dinspre Petroşani sau dinspre Târgu Jiu, pe DN 66, la intersecţia de la Livezeni se urmează pe DN 66A indicatorul „Lupeni”. După 15 km, în Lupeni, în zona cartierului Braia, se urmează indicatorul „Straja” şi, pe „Drumul Crucii” (asfaltat în totalitate), după aproximativ 7 km, se ajunge în staţiune. În zona de agrement Brăiţa, există o parcare păzită, unde se poate lăsa maşina şi, cu ajutorul telegondolei se poate ajunge în Straja.

Pârtia Straja

Lungime: 8,1 km;

Diferenţă de nivel: 1.118 m;

Altitudine plecare: 1.868 m;

Altitudine sosire: 750 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu;

Zăpadă artificială: da

Pârtia Lupului

Lungime: 519 m;

Lăţime: cca. 40 m;

Diferenţă de nivel: 163 m;

Altitudine plecare: 1.610 m;

Altitudine sosire: 1.447 m;

Grad de dificultate: dificil;

Simbol internaţional: negru;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Pârtia Lupului II

Lungime: 750 m;

Lăţime: cca. 40 m;

Diferenţă de nivel: 163 m;

Altitudine plecare: 1.610 m;

Altitudine sosire: 1.447 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Pârtia Canal

Este amenajată pentru snowboard. Se poate schia până în luna aprilie.

Lungime: cca. 1.400 m;

Diferenţă de nivel: cca. 180 m;

Grad de dificultate: dificil;

Simbol internaţional: negru;

Iluminată: nu

Zăpadă artificială: nu

Pârtia Canal II

Lungime: cca. 1.200 m;

Diferenţă de nivel: cca. 180 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu;

Iluminată: nu

Zăpadă artificială: da

Pârtia Constantinescu

Lungime: 1.100 m;

Lăţime: cca. 50 m;

Diferenţă de nivel: 205 m;

Altitudine plecare: 1.565 m;

Altitudine sosire: 1.360 m;

Grad de dificultate: uşor;

Simbol internaţional: albastru;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Pârtia Sfântu Gheorghe

Lungime: 700 m;

Lăţime: cca. 40 m;

Diferenţă de nivel: 144,5 m;

Altitudine plecare: 1.343 m;

Altitudine sosire: 1.198 m;

Grad de dificultate: uşor;

Simbol internaţional: albastru;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Pârtia Mutu

Lungime: 1.269 m;

Lăţime: cca. 100 m;

Diferenţă de nivel: 200 m;

Altitudine plecare: 1.697 m;

Altitudine sosire: 1.497 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu + albastru;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Platoul Soarelui

Lungime: 405 m;

Lăţime: cca. 50 m;

Diferenţă de nivel: 102 m;

Altitudine plecare: 1.462 m;

Altitudine sosire: 1.360 m;

Grad de dificultate: uşor;

Simbol internaţional: albastru;

Iluminată: da

Zăpadă artificială: da

Pârtia Telegondola

Lungime: cca. 3.200 m;

Lăţime: cca. 40 m;

Diferenţă de nivel: cca. 593 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu;

Iluminată: nu

Zăpadă artificială: da

Pârtia Vf. Straja

Lungime: cca. 1.000 m;

Grad de dificultate: mediu;

Simbol internaţional: roşu;

Iluminată: nu

Zăpadă artificială: da

Pârtia pentru începători

Lungime: 100 m;

Grad de dificultate: uşor;

Simbol international: verde;

Este folosită pentru cursurile de schi și snowboard Straja.

Program și tarife teleschi/telescaun: Preț cartelă: 1 zi – 110 lei; 2 zile – 200 lei; 3 zile – 280 lei; 4 zile – 350 lei; 5 zile – 420 lei; întregul sezon – 1500 lei; 4 ore: 60 lei; între orele 9.00-17.00: 90 lei: între orele 13.00-21.00: 90 lei. 10 puncte: 30 lei, 100 puncte: 270  lei. Aici, informații actualizate la zi.

Sunt două tipuri de cartele pe o zi. Una este valabilă pe toate instalațiile din stațiune, în intervalul orar 9.00-17.00, iar cealaltă doar pe instalațiile Comexim R (9.00-21.00).

Cartela pe zile este valabilă în intervalul orar 9.00-21.00.

Teleschiurile taxează 2 puncte, iar telescaunul 3 puncte.

Zilele de valabilitate de pe cartelă nu sunt obligatoriu consecutive. Copiii cu vârste până la 6 ani, însoțiți de părinți, au acces gratuit. Cartelele sunt individuale.  Nu le vor folosi mai multe persoane. În caz de vreme rea, contravaloarea cartelei nu se returnează. Garanția unei cartele este de 10 lei. Instalațiile funcționează cu minimum 15 persoane pe fiecare dintre ele.

Marțea este zi de revizie la telescaune și telegondolă.

Servicii: 4 telescaune, 6 teleschiuri și telegondola, cursuri schi, cazare, salvamont, jandarmerie montană. Aici, detalii.

Ski Parâng

Cele 9 pârtii sunt situate în inima Munților Parang, la aproximativ 5 kilometri de municipiul Petroșani. Stațiunea Parâng se află la aprox 1.800 de metri altitudine.

Pârtii (9):
Partia B – 3.200 m (de la 1.073 m 1.685 m); dificilă în prima jumătate; telescaun, fără nocturnă
Pârtia A –350 m; ușoară; (de la 1.430 m la 1.500 m); teleschi, are nocturnă
Europarâng – 600 m, medie, teleschi, fără nocturnă
Sub Telescaun –376 m (1.592 m-1.685 m); telescaun, are nocturnă
Saivane – 900 m (1.330 m – 1.550 m), medie; teleschi, nu are nocturnă
Pârtia C (Poiana) – 250 m (1.430 m – 1.500 m), medie; teleschi, nu are nocturnă
Culoarul Porcului – 750 m (1.497 m – 1.697 m), medie; telescaun, nu are nocturnă
Telescaun Nou – 300 m, ușoară, telescaun, nu are nocturnă
Zidul Morții – 300 m, dificilă, telescaun, fără nocturnă

Program pârtii: luni, marți, joi 9.00 – 16.00 și vineri duminică 9.00-17.00 (telescaun vechi), luni, miercuri, joi, 10.00-15.00 și vineri-duminică 10.00-16.00 (telescaun nou). Miercurea, revizie tehnică la telescaun vechi, iar marțea la telescaun nou.

Tarife: de la 14,5 lei adulți / 8 lei copii (călătorie dus telescaun) la 40 lei adulți/20 lei copii pe o jumătate de zi, respective 60 lei adulți/30 lei copii pe 1-5 zile.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Costurile necesare operaționalizării centrelor de vaccinare. Câți bani primesc medicii, asistenții și registratorii

Publicat

Costurilor necesare operaţionalizării centrelor de vaccinare anti- COVID, precum şi pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare au fost aprobate de Guvern în ședința de vineri. Proiectul de ordonanță de urgență a stârnit revolta primarilor, după ce în varianta inițială a documentului nu erau incluse și resursele financiare necesare. Potrivit OUG, cheltuielile pentru amenajarea centrelor și pentru plata personalului vor fi decontate de Ministerul Sănătății.

Astfel, pentru activitatea prestată în cadrul centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 personalul medico-sanitar şi auxiliar beneficiază de un tarif orar:

  • 90 lei/ora pentru medici;
  • 45 lei/ora pentru asistenţi medicali;
  • 20 lei/ora pentru registratori.

„Cheltuielile curente şi de capital pentru operaţionalizarea centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale, prin transferuri către bugetele locale prin introducerea unui nou articol bugetar la Cap 66.01 ‘Sănătate’.”, se arată în nota de fundamentare.

Finanțarea cheltuielilor către administrațiile locale se va face prin transfer din bugetul Ministerului Sănătăţii după ce în prealabil DSP-urile vor încheia contracte de finanțare cu primăriile.

„Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital în vederea operaţionalizării centrelor de vaccinare împotriva COVID 19, care se asigură prin transfer din bugetul Ministerului Sănătăţii către bugetele locale, se face în baza contractelor de finanţare încheiate între direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti cu autorităţile administraţiei publice locale beneficiare de astfel de transferuri. Finanţarea şi decontarea cheltuielilor necesare implementării măsurilor stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă se pot realiza şi prin alte surse legal constituite. Fonduri externe rambursabile sau nerambursabile”, potrivit aceluiași document.

În notă se precizează şi categoriile de cheltuieli care se asigură pentru funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 din bugetul Ministerului Sănătăţii: „cheltuielile prevăzute în Programul naţional de vaccinare pentru: materiale sanitare, medicamente, transport, obiecte de inventar, dezinfectanţi, etc. conform cheltuielilor eligibile prevăzute în OMS 377/2017; cheltuieli privind plata personalului medico-sanitar şi auxiliar care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 organizate în cadrul unităţilor sanitare aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe baza solicitărilor CNAS formulate în acest sens”.

De asemenea, pentru funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID 19, din sumele transferate de la bugetul de stat către bugetele locale, autorităţile administraţiei publice locale asigură fondurile necesare finanţării următoarelor categorii de cheltuieli: „pentru plata personalului medico-sanitar şi auxiliar sanitar care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 organizate cu această destinaţie în alte locaţii în afara unităţilor sanitare; pentru organizarea, dotarea şi operaţionalizarea centrelor de vaccinare, conform prevederilor art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, cu modificările ulterioare”.

Peste 1,5 miliarde de lei pentru dotarea centrelor și plata personalului în următoarele 6 luni

În nota de fundamentare este prezentată şi o estimare a costurilor pe 6 luni pentru plata personalului medico-sanitar şi auxiliar care va fi implicat în activitatea de vaccinare şi a medicilor de familie. Astfel, pentru plata unui număr de aproximativ 2.000 de medici, 6.000 de asistenţi medicali şi 2.000 registratori medicali, costurile estimate se ridică la aproape 1,2 miliarde de lei, alte 200 de milioane de lei fiind necesare pentru pentru acordarea beneficiilor către medicii de familie, în funcţie de activităţile care se vor desfăşura la nivelul cabinetelor acestora.

Pentru funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID 19 se estimează că este necesară o sumă de aproximativ 112 milioane de lei pentru organizarea, dotarea şi operaţionalizarea centrelor de vaccinare.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate