Connect with us
Advertisement

Economie

Datoriile la stat pot fi plătite în rate: Persoanele fizice și firmele își pot restructura sumele restante. Cum se face eșalonarea

anaf

Publicat

Persoanele fizice cu datorii de peste 5.000 de lei și firmele cu datorii de peste 20.000 de lei vor putea să-și plătească eșalonat datoriile la ANAF și să le achite în rate până în 2023.

Guvernul Ciucă a aprobat vineri o Ordonanță de Urgență care prevede prelungirea restructurării datoriilor, până în 2023, pentru cei cu datorii mari la Fisc.

Actul normativ propus de Ministerul Finanțelor și adoptat de Executiv prevede prelungirea datei la care se raportează persoanele și firmele care au înregistrat obligațiile bugetare restante până la data de 31 decembrie 2021. Doar cele înregistrate până la această dată pot face obiectul restructurării.

Datorii la stat cu plata în rate: Cum se face restructurarea datoriei

  • până pe 31 ianuarie 2022 – să depună la ANAF o notificare privind intenția de restructurare a datoriei.
  • până pe 31 iulie – să întocmească cererea prin care solicită restructurarea datoriei către ANAF.

După aceste etape, ANAF va întocmi un plan de rambursare a datoriei în mai multe tranșe, iar penalitățile și dobânzile vor fi eliminate după achitarea sumelor restante.

Plata în rate a datoriei la stat: ce datorii sunt sunt excluse de la restructurare

  • obligații bugetare principale și accesorii care reprezintă ajutor de stat de recuperat, acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat,
  • fonduri europene sau fonduri publice naționale aferente fondurilor europene,
  • taxele vamale, accizele și taxa pe valoarea adăugată pentru care administrarea, cu excepția inspecției fiscale și a executării silite, revine Autorității Vamale Române;
  • obligații bugetare rămase de plată ca urmare a unei restructurări care a eșuat.

„Precizăm că, pentru situaţia în care solicitarea de restructurare a obligaţiilor bugetare a fost respinsă de organul fiscal până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor pentru accesarea acestei facilităţii, contribuabilul poate relua procedura de restructurare şi depune o nouă notificare şi o nouă solicitare de restructurare dacă apreciază că poate îndeplini condiţiile prevăzute în OG nr.6/2019”, arată Ministerul Finanțelor.

Ordonanța include și norme care reglementează situaţia debitorilor care au depus solicitări de restructurare sau care au depus doar notificarea privind intenţia de restructurare şi nu au depus solicitarea de restructurare, până la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă.

În cazul celor care au depus doar notificarea privind intenţia de restructurare, ANAF are obligația de a emite, din oficiu, un nou certificat de atestare fiscală, în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă. În acest caz, debitorul trebuie să aştepte noul certificat de atestare fiscală cu obligaţiile bugetare actualizate.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement