Connect with us
Publicitate

Actualitate

Garanţiile produselor, prelungite automat cu perioadele în care bunurile sunt nefuncţionale

Publicat

ambalaj produs Guvernul a adus, la sfârșitul lunii ianuarie, unele modificări legislaţiei referitoare la garanţiile produselor cumpărate de la comercianţi. Noile reguli au intrat în vigoare duminică, 28 februarie. Printre noutăți se numără și prelungirea automată a garanţiilor cu perioadele în care produsele sunt nefuncţionale.

Ordonanţa Guvernului nr. 9/2016 privind modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora a apărut în 29 ianuarie în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 66 şi urmează să intre în vigoare duminică, 28 februarie.

Potrivit documentului, garanţia legală şi cea comercială vor fi prelungite automat cu perioadele de nefuncţionare ale produselor, atunci când este vorba de lipsa de conformitate apărută în cadrul termenului de garanţie. Practic, perioada de nefuncţionare va reprezenta intervalul dintre aducerea la cunoştinţă a neconformităţii sau prezentarea produsului la comerciant/service şi aducerea produsului în starea normală de funcţionare sau predarea/notificarea de ridicare a produsului.

„Timpul de nefuncţionare din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi cel al garanţiei comerciale şi curge, după caz, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentării produsului la vânzător/unitatea service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi, respectiv, al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator”, precizează actul normativ.

În prezent, în cazul lipsei de conformitate, comercianţii trebuie să aducă produsul la conformitate ori prin reparare, ori prin înlocuire, fără niciun cost pentru clienţi. De asemenea, consumatorii mai pot cere reducerea corespunzătoare a preţului sau desfacerea contractului privind produsul.

Tot de duminică, 28 februarie, repararea sau înlocuirea produselor se va face într-o perioadă de timp stabilită de comun acord, însă nu mai mare de 15 zile calendaristice de la data aducerii la cunoştinţă a lipsei de conformitate sau data predării produsului pe baza unui document de predare-preluare.

„Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare”, prevede OG nr. 9/2016.

Pentru produsul înlocuit, obligaţiile legale ale comercianţilor vor fi cele aplicabile produsului vândut iniţial.

Citește și Consumatorii nu mai sunt obligaţi să păstreze ambalajul original al produselor pentru a beneficia de garanţie. Modificări în legislaţie

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate