Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Din 2016, sponsorizările devin mai avantajoase. Cresc sumele care pot fi scăzute din impozitul pe profit

Publicat

firmeOdată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, de la 1 ianuarie 2016, regimul fiscal al sponsorizărilor va suferi modificări.

Sponsorizarea este actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susținerea unor activități fără scop lucrativ desfășurate de către una dintre părți, denumită beneficiarul sponsorizării.

Contractul de sponsorizare se încheie în formă scrisă, cu specificarea obiectului, valorii și duratei sponsorizării, precum și a drepturilor și obligațiilor părților, însă nu este obligatoriu încheierea acestuia în forma autentică.

Conform Codului fiscal, în prezent, contribuabilii care efectuează sponsorizări și/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor legii privind sponsorizarea și ale legii bibliotecilor, precum și cei cei care acorda burse private scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente în limita de 3 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Sponsorizările se acordă spre finalul anului, moment în care societățile au o imagine de ansamblu cu privire la nivelul cifrei de afaceri și al impozitului pe profit, criterii în funcție de care se poate stabili nivelul sumei acordate ca sponsorizare.

De asemenea, în anul 2016, cheltuielile de sponsorizare/mecenat sau burse private rămân în continuare nedeductibile la calculul impozitului pe profit, însă, odată cu intrarea în vigoare a noului Cod fiscal, va fi majorată limita minimă menționată anterior. Mai exact, în loc de 3 la mie din cifra de afaceri, firmele vor putea să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 5 la mie din cifra de afaceri, dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Începând cu 1 ianuarie 2014, sumele aferente acestor cheltuieli care nu sunt scăzute din impozitul pe profit în anul în care au fost suportate, pot fi reportate în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se efectuează în ordinea înregistrării acestora (cronologic), în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit (trimestrial/anual). Această prevedere referitoare la recuperarea în următorii 7 ani a cheltuielilor de sponsorizare neutilizate rămâne valabila și conform Noului Cod fiscal.

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax