Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

DOCUMENT: Fermierii afectați de secetă pot primi despăgubiri de la Stat. Lista sumelor acordate. Model de cerere


Publicat

Fermierii pot fi despăgubiți pentru pierderile înregistrate la culturile agricole înființate în toamna anului trecut: grâu, secară, triticale, orz, orzoaică, ovăz și rapiță. O nouă Ordonanță de Urgență publicată în Monitorul Oficial a intrat în vigoare.

Condiții de eligibilitate pentru despăgubirile de secetă:

Potrivit Agrointeligența.ro, beneficiarii sunt producătorii agricoli care își desfășoară activitatea în domeniul producției agricole primare și au depus cerere unică de plată 2020:

a) producătorii agricoli persoane fizice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, constituite potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările și completările ulterioare;

b) producătorii agricoli persoane juridice, cu excepția grupurilor de producători.

Despăgubirile nu vor fi obținute de cei care au obținut un ajutor ilegal anterior declarat incompatibil cu piața internă printr-o decizie a Comisiei Europene, atât timp cât ajutorul ilegal nu este rambursat sau plătit într-un cont cu destinație specială, reprezentând valoarea totală și dobânzile aferente ajutorului ilegal și incompatibil cu piața internă.

Fermierii care pot beneficia de ajutoare de secetă trebuie să îndeplinească, cumulativ, condițiile:

a) dețin proces-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor, încheiat până la data de 15 iunie inclusiv, în care procentul de calamitare menționat este de peste 30% aferent culturii calamitate;

b) suprafața calamitată reprezintă un procent de peste 30% din suprafața totală declarată în cererea unică de plată in anul 2020, aferentă culturii calamitate;

c) sunt înregistraţi în evidenţele Agenției de Plăți și Intervenței pentru Agricultură cu cerere unică de plată 2020;

d) nu sunt în dificultate, respectiv în reorganizare, în lichidare sau în faliment, la data depunerii cererii de solicitare a ajutorului de stat, în baza evidențelor Oficiului Național al Registrului Comerțului.

Cererea și actele doveditoare se depun la APIA. Modelul de cerere poate fi descărcat de AICI:cerere-solicitare-ajutor-de-stat-seceta

Fermierii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 6, depun la centrele locale / județene APIA unde au depus cererea unică de plată 2020, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de Urgență a Guvernului, o cerere de solicitare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de următoarele documente:

a) copie a procesului-verbal de constatare şi evaluare a pagubelor;

b) coordonate bancare în condițiile în care nu se mențin coordonatele bancare existente la cererea unică de plată 2020; copiile documentelor de identificare a coordonatelor bancare existente la dosarul cererii unice de plată depuse la APIA, rămân valabile și pentru acordarea ajutorului de stat prevăzut de prezenta Ordonanță de Urgență a Guvernului.

Cererea de solicitare a ajutorului de stat, însoţită de documentele doveditoare, poate fi transmisă la centrele locale / județene APIA, prin fax sau poştă sau în format electronic prin e-mail.

Documentele depuse în copie de către beneficiar, vor purta sintagma “conform cu originalul”, vor fi datate și însușite prin semnătură de către beneficiar.

Câți bani de plătesc pe hectar la fiecare cultură:

Ministrul Agriculturii a anunțat că există disponibilă suma de 850 de milioane de lei pentru plata despăgubirilor. Astfel, Adrian Oros i-a informat pe agriculturi că se va achita circa 80% din cuantumul stabilit pentru fiecare cultură, per hectarul calamitat.

Sumele minime pe care urmează să le primească fermierii în conturi din luna septembrie:

Grâu – 80% din 925 de lei/ha adică 740 de lei/ha

Secară – 80% din 925 de lei/ha adică 740 de lei/ha;

Triticale – 80% din 805 lei/ha adică 644 lei/ha;

Orz – 80% din 912 lei/ha adică 729,6 lei/ha;

Orzoaică – 80% din 951 lei/ha adică 760,8 lei/ha;

Ovăz – 80% 772 lei/ha adică 617,6 lei/ha;

Rapiță – 80% din 1.002 lei/ha adică 801,6 lei/ha.

Sumele se calculează în funcție de procentul de calamitare a culturii:

Conform datelor MADR, valoarea ajutorului de stat se calculează sub formula procentului de calamitare, care trebuie să depășească 30 la sută, înmulțit cu cuantumul pe hectar în lei.

Un fermier care are 5 hectare de grâu calamitate în proporție de 70% ar urma să încaseze echivalentul a 647,5 lei/ha, adică pentru supafața totală, 3.237,5 lei. Aplicând procentul de 80 la sută rezultă că pentru 5 hectare un fermier poate încasa 2.580 de lei.

Conform ministrului agriculturii, Adrian Oros, cererile pentru acordarea banilor vor fi depuse la Agenția de Plăți și Intervenție în agricultură (APIA), în termen de 10 zile de la publicare în Monitorul Oficial a Ordonanței de Urgență care prevede sumele alocate.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Năsui dă afară 3 administratori ”speciali” cu salarii de stat de până la 14.000 de lei. ”Mai închidem niște sinecuri”

Publicat

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a anunțat marți elibararea din funcție a trei administratori speciali de companii românești care încasau salarii de 10.000 – 14.000 de lei fără să facă nimic. 

În același timp, companiile ”administrate” se înfundau în datorii.

Ministrul Claudiu Năsui a detaliat situația, pe contul său de Facebook.

”Mai închidem niște sinecuri din statul român.

În 2002 a apărut o nouă categorie de sinecuri. Statul a inventat o nouă categorie de administrator al unei societăți: administratorul „special” pentru privatizare.

În teorie, această funcție trebuia să aibă grijă de aceste companii și să le pregătească pentru privatizare. În practică, niște oameni și-au luat bani în fiecare lună, nefăcând aproape nimic timp de ani de zile.

De ce nu au făcut nimic? Pentru că ei își au salariu atât timp cât nu se privatizează compania. Deci de ce s-ar fi grăbit? 19 ani mai târziu, companiile nu sunt nici privatizate și arată și dezastruos.

De aceea, azi eliberăm din funcție administratorii „speciali” pentru privatizare de la trei companii de stat: Băița SA, Uzina Mecanică Plopeni și Uzina Mecanică București.

Salariile lor de la stat erau de 10.871 de lei, 10.476 de lei și 14.658 de lei pe lună. Toate acestea mergeau de fapt către două persoane, pentru că una dintre ele era administrator „special” în două locuri.

Ca să înțelegem puțin starea acestor companii. Uzina Mecanică Plopeni are datorii la stat de peste 85 de milioane de lei și face pierderi an de an.

Uzina Mecanică București are capitaluri proprii negative (adică are mai multe datorii decât active). Doar anul acesta a mai făcut 6.7 milioane de lei datorii suplimentare la bugetul de stat și face pierderi an de an.

Băița SA avea 50 de milioane de lei datorii, din care va mai rambursa doar 2.7 milioane de lei. De ce? Pentru că peste jumătate s-au șters și restul au fost convertite în acțiuni. Deci nu vor mai fi rambursate vreodată.

Nu-i așa că v-ar plăcea și vouă să tot acumulați datorii și apoi să le tot ștergeți?

O companie privată nu o să beneficieze niciodată de un asemenea tratament „special” din partea statului.

În ministerul economiei reforma a început. Nu sunt nici primele sinecuri pe care le desființăm și nici ultimele”.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Rezultate TITULARIZARE 2021 în ALBA: 92 de profesori cu note sub 5. Rată de promovare de 42,7%, mai mică față de anul trecut

Publicat

sediul ISJ Alba

În județul Alba, la Titularizare 2021, 42,7% dintre candidați au luat note între 7 și 9,99. Anul acesta, a fost o singură notă de 10 la proba scrisă.

Comparativ, anul trecut, procentul era de 54,23% și erau două note maxime.

Vezi și TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), în județul Alba au fost 426 de candidați cu note la proba scrisă, dintre care:

–  1 candidat cu nota 10

–  182 candidați cu note între 7 și 9,99 –  42,7%

–  151 candidați cu note între 5 și 6,99 – 35,4%

–  92 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 21,5%.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

TOP REZULTATE la Titularizare 2021 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note la examen. Un candidat a luat 10 la proba scrisă

Publicat

sediu ISJ Alba

În acest an, un singur candidat a luat nota 10 la proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare 2021. Rezultatele au fost publicate marți de Ministerul Educației.

TOP cele mai bune note la proba scrisă – TITULARIZARE 2021 – județul Alba:

Candidat/ localitate domiciliu / disciplină / notă

Merlaș Horea Cornel – Educație Muzicală – 10

Olar Ana Daniela –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,85

Suciu Elena Nicoleta – Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,75

Cîmpean Mirela Ionela – Economic, Administrativ, Poștă – 9,7

Marc Claudia – Alina –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,7

Buta Ioan Adrian – Religie Ortodoxă – 9,65

Penciu Dan – Electrotehnică, Electromecanică, Energetică (Maiștri Instructori) – 9,6

Otvos Dana Maria –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,55

Dumitraș Andreea Niculina –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,5

Feurdean Maria Garofița –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,5

Ferchian Adriana Ofelia –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,45

Vătui Maria – Adriana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,4

Javla Cristina Giorgiana – Limba și Literatura Română și Matematică, Elemente de Pedagogie Școlară, Metodica Predării Limbii și Literaturii Române / Comunicării în Limba Română și Metodica Predării Matematicii / Matematicii și Explorării Mediului în Invățământul Primar (Învățământ Primar în Limba Română) – 9,35

Pojar  Camelia – Maria – Consiliere Psihopedagogică – 9,3

Popa Alexandra – Ana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9,3

Blaga Ioana – Marinela – Limba și Literatura Română – 9,2

Draghita  Gabriela – Limba și Literatura Engleză – 9,2

Florea IAlexandra –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii – 9.15

Crișan A. Camelia – Limba și Literatura Engleza – 9,1

Lazăr G. Denisa – Georgiana –  Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv – Educative în Grădinița de Copii – 9.1

Man V. Andreea – Ioana – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Rad E. Loredana – Maria – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Sicoe P. Alina – Petronela – Limba și Literatura Engleza – 9.1

Adam A. Madalina – Limba și Literatura Română și Matematică, Elemente de Pedagogie Școlară, Metodica Predării Limbii și Literaturii Române / Comunicării în Limba Română și Metodica Predării Matematicii / Matematicii și Explorării Mediului în Invățământul Primar (Învățământ Primar în Limba Română)- 9

Bembea V. Toma – Daniel – Limba și Literatura Engleza – 9

În actualizare

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE-VIDEO: Ministrul Mediului, Barna Tanczos, în județul Alba. Declarații de presă, la sediul Prefecturii

Publicat

Ministrul Mediului, Barna Tánczos susține marți, 27 iulie, o conferință de presă la sediul Prefecturii Alba. Mai apoi, acesta va efectua o vizită de lucru în localitățile afectate de inundații din județ. 

Pe lângă vizita în teren, ministrul Taczos a avut o întâlnire la Prefectura județului alături de forțele care au gestionat și au acționat în urma inundațiilor.

Programul vizitei este următorul:

  • ora 08.30 – Şedinţă cu instituţiile implicate în gestionarea efectelor inundaţiilor
  • ora 09.30 – Declaraţii de presă la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba
  • ora 09.45 – Întâlnire la Primăria Municipiului Alba Iulia
  • ora 10.00 – Deplasare spre comuna Roşia Montană
  • ora 11.30 – Vizită comuna Roşia Montană
  • ora 12.30 – Deplasare spre comuna Sohodol
  • ora 12.50 – Vizită comuna Sohodol
  • ora 13.30 – Deplasare spre comuna Ocoliș
  • ora 14.30 – Vizită comuna Ocoliș și declarații de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate