Connect with us
Advertisement

Eveniment

Două drumuri din comuna Ponor vor fi asfaltate, printr-o investiție de peste 9,2 milioane de lei. Acord de mediu, solicitat la APM

Publicat

Două drumuri din comuna Ponor, care fac legătura între satele După Deal, Geogel și rețeaua județeană de drumuri, vor fi asfaltate printr-o investiție de peste 9,2 milioane de lei. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat marți, 17 ianuarie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare DC 62 – După Deal și DC 106 – Geogel, comuna Ponor”, titular comuna Ponor.

Potrivit memoriului de prezentare, drumurile comunale fac legătura între satele După Deal, Geogel și rețeaua județeană de drumuri. Astfel, drumul comunal DC 106 face legătura cu drumul judeţean DJ 107 I (Aiud) – DN 74 (Abrud) și cu drumul județen DJ 750C (Teiuș – Râmeț – Ponor – Sălciua), iar DC 62 asigură legătura cu drumul județean DJ 107 I (Aiud) – DN 74 (Abrud).

Acestea au o lungime totală de 7.850 m, astfel:

  • drum comunal DC 62, lungime 4.800 m
  • drum comunal DC 106, lungime 3.050 m

Având în vedere că drumul comunal DC 106, cuprins între km 0+000 – 1+350, pe o lungime de 1.350 m a făcut obiectul altei investiții, lungimea drumului comunal DC 106 rămasă de modernizat va fi de 3.050 m, de la km 1+350 la km 4+400.

Drumurile comunale au o bandă de circulație și o structură rutieră nerigidă formată dintr-o pietruire superficială, în prezent acesta se prezintă într-o stare tehnică necorespunzătoare.
Pe aproximativ întreaga lungime a sectoarelor de drumuri, şanţurile existente sunt necorespunzătoare fiind necesar proiectarea de dispozitive noi de colectare a apelor de suprafață.

Datorită stării tehnice necorespunzătoare a drumurilor propuse spre modernizare, circulaţia se desfăşoară cu dificultate, în special pe timp defavorabil. În general structura rutieră prezintă o serie de degradări specifice drumurilor pietruite, fapt ce conferă îmbrăcămintei o viabilitate necorespunzătoare, accesul auto fiind îngreunat datărită gropilor, făgașelor și a degradărilor structurii rutiere.

Pentru modernizarea drumurilor comunale se prevede o structură rutieră suplă formată din urmatoărele straturi:

  • scarificare și reprofilare pietruire existentă, și folosirea acestuia ca strat de formă
  • 25 cm grosime strat inferior de fundație din balast
  • 15 cm grosime strat superior de fundație de piatră spartă
  • 5 cm grosime strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 22,4
  • 4 cm grosime strat de uzură din beton asfaltic BA 16

Acostamentele vor fii realizate din 25 cm balast peste care se va așterne un strat de 25 cm piatră spartă.

Scurgerea apelor de suprafaţă de pe platforma drumului se va realiza prin intermediul pantelor transversale de 2,5 % a părţii carosabile şi de 4,0 % a acostamentelor. În lungul drumului scurgerea apelor se face prin intermediul şanţurilor si rigolelor proiectate de la marginea platformei care vor deversa în podeţele proiectate.

Podețele tubulare din beton proiectate, sunt în număr de 40 podețe (31 podețe diametrul 600 mm, 5 podețe diametrul 800 mm și 4 podețe diametrul 1000 mm).

Se vor amenaja 70 de accese la proprietăţi (30 accese pe drumul comunal DC 106 și 40 accese pe drumul comunal DC 62) şi vor fi amenajate pe o suprafaţă medie de cca. 12 mp
cu o structură rutieră alcătuită din 15 cm balast și 15 cm beton de ciment C25/30. În dreptul acceselor la proprietăţi ce vor fii amenajate pentru asigurarea accesului la imobile sau
terenurile adiacente drumului s-au prevăzut podeţe tubulare din teavă corugată cu diametrul nominal de 300 mm în lungime de 6,0 m pe acces.

Deoarece drumurile comunale au fost proiectate cu o platformă de 3 m și o singură bandă de circulație, au fost prevăzute 32 de stații de încrucişare. Acestea au o lăţime de 2,5 m, o lungime de 15 m şi pene de racordare de 2 x 5 m si vor fii amenajate cu aceeasi structură ca a drumurilor comunale.

Elementele drumurilor comunale în profil transversal ale drumurilor comunale sunt următoarele:

  • platforma 4 m
  • partea carosabilă 3 m
  • acostamente 2 x 0,50 m
  • panta transversală a părţii carosabile 2,5 %
  • panta transversală a acostamentelor 4,0 %
  • şanţuri și rigole

Valoarea investiției este estimată la 9.262.915 lei, cu TVA inclus. Durata estimată de realizare a investiției este de 18 luni, din care durata de de execuție a lucrărilor este de 13 luni.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement