Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Două drumuri forestiere din zona orașului Zlatna, reabilitate de Romsilva. Accesibilizează peste 850 ha de fond forestier


Publicat

Două drumuri forestiere din zona orașului Zlatna, în lungime totală de peste 5 kilometri, vor fi reabilitate de către Romsilva, prin Direcția Silvică Alba. Cele două drumuri accesibilizează peste 850 de hectare de fond forestier. 

Regia Națională a Pădurilor (Romsilva) prin Direcția Silvică Alba a lansat miercuri, în SEAP, două licitații pentru reabilitarea a două drumuri forestiere de pe raza județului, respectiv Feneșeasa și Roșioara.

Valoarea totală estimată pentru cele două drumuri este de 1.982.100 de lei, fără TVA (1.044.100 de lei pentru drumul forestier Feneșeasa și 938.000 de lei pentru drumul forestier Roșioara).

Potrivit caietului de sarcini, drumul forestier Feneșeasa, este situat în nord-vestul localității Feneș, localitate ce este în subordinea administrativă a orașului Zlatna, fiind racordat la drumul forestier axial  Feneș-Groza.

Drumul forestier accesibilizează 464,35 ha de fond forestier, din care 463,90 ha fond forestier proprietate publică de stat și 0,45 ha fond forestier aflat în alt tip de proprietate.

Lungimea traseului propus spre reabilitare este de 2,9 km. Drumul este prin pădure și pornește de la cota 810 m și ajunge la cota 955. Acesta se află în prezent în stare de degradare și nu permite accesul autovehiculelor de transport lemn decât în perioadele uscate din an.

Se propune astfel realizarea unei platforme de 3,5 metri, cu partea carosabilă de 2,75 m și acostamente 2 x 0,375 m. Structura rutieră urmează să fie realizată din piatră spartă.

Au fost proiectate, de asemenea, trei stații de încrucișare și două stații de întoarcere.

Drumul forestier Roșioara este situat în nord-vestul localității Budeni, localitate ce este în subordinea administrativă a orașului Zlatna. Acesta se desfășoară din DN 74 spre vest și nord-vest, paralel cu granița cu județul Hunedoara.

Drumul forestier accesibilizează 387,3 ha de fond forestier, din care 323,77 ha fond forestier proprietate publică de stat și 63,53 ha fond forestier aflat în alt tip de proprietate.

Lungimea traseului propus spre reabilitare este de 2,146 km. Drumul este prin pădure și pornește de la cota 650 m și ajunge la cota 760. Acesta se află în prezent în stare de degradare și nu permite accesul autovehiculelor de transport lemn decât în perioadele uscate din an.

Se propune astfel realizarea unei platforme de 3,5 metri, cu partea carosabilă de 2,75 m și acostamente 2 x 0,375 m. Structura rutieră urmează să fie realizată din piatră spartă.

Au fost proiectate, de asemenea, stații de încrucișare și o platformă de întoarcere.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Declarația unică 2022: ANAF a publicat modele pentru completarea formularului 212, în funcție de venitul obținut

Publicat

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat miercuri, 19 ianuarie, modele actualizate pentru completarea declaraţiei unice (212). 

Cele cinci prezentări conțin instrucțiuni vizuale despre cum trebuie completat formularul, în funcție de venitul obținut.

  • Model de completare pentru venituri obţinute din activităţi independente impuse în sistem real
  • Model de completare pentru venituri obţinute din activităţi independente impuse la normă de venit
  • Model de completare pentru venituri obţinute din cedarea folosinţei bunurilor (contracte de închiriere în lei şi valută)
  • Model de completare pentru venituri obţinute din cedarea folosinţei bunurilor (contract de închiriere în lei)
  • Model de completare pentru persoane fără venituri care optează pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

De asemenea, ANAF a realizat o prezentare cu privire la modalitatea de obţinere a formularului PDF inteligent.

Declarația unică – Formular 212 – 2022

Cine depune declarația unică?

Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din străinătate și care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.

Declarația se depune și de către următoarele categorii de contribuabili:

– profesioniști, astfel cum sunt reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, și persoanele fizice care obținvenituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe care au beneficiat de:

  • indemnizația prevăzută la art.XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația prevăzută la art.3 din Ordonanța de urgență a Guvernuluinr.132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația prevăzută la art.6 alin.(1) lit.a) și/sau lit.b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.111/2021 pentru stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

– avocați care au beneficiat de indemnizația prevăzută la art.XV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificările și completările ulterioare.

Declarația se completează și se depune și de către persoanele fizice care nu realizează venituri și care optează pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate.

Care este termenul de depunere?

Declarația se depune:

în termen de 30 de zile de la data începerii activității/încheierii contractului între părți, în cazul contribuabililor care încep o activitate în cursul anului fiscal sau al celor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală și care nu au avut, până la acea dată, obligația depunerii declarației unice;

până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor în vederea declarării venitului realizat și stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit și a contribuțiilor sociale;

până la data de 25 mai inclusiv a fiecărui an, pentru stabilirea și declararea impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza în fiecare an fiscal, precum și pentru declararea și stabilirea contribuțiilor sociale datorate;

până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor, sub sancțiunea decăderii, în cazul exercitării opțiunii privind destinația unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câștigul net anual impozabil stabilit potrivit art. 123 alin. (3) din Codul fiscal, pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii și a unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private;

în termen de 30 de zile de la data încetării activității/rezilierii contractului între părți, în cazul contribuabililor care încetează o activitate în cursul anului fiscal sau al celor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală și care nu au avut, până la acea dată, obligația depunerii declarației unice.

Se poate corecta declarația?

Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice poate fi corectată de contribuabili din proprie inițiativă, ori de câte ori informațiile actuale nu corespund celor din declarația depusă anterior, prin depunerea unei declarații rectificative în condițiile prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Declarația rectificativă se întocmește pe același formular, bifându-se cu X căsuța/căsuțele „Declarație rectificativă privind capitolul I” și/sau „Declarație rectificativă privind capitolul II”, completându-se, după caz, capitolul I „Date privind impozitul pe veniturile realizate și contribuțiile sociale datorate pentru anul …..” și/sau capitolul II „Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate pentru anul ………..”

Declarația rectificativă se completează înscriindu-se toate datele și informațiile prevăzute în capitolul supus rectificării, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială/anterioară.

La rectificarea declarației se vor avea în vedere următoarele:

– declarația inițială este declarația care nu are nicio bifă de rectificativă selectată;

– este permisă depunerea unei singure declarații inițiale;

– declarația rectificativă este declarația cu cel puțin o bifă de rectificativă selectată (la capitolul I sau capitolul II sau la ambele capitole);

– o declarație rectificativă care rectifică ambele capitole (capitolul I și capitolul II) trebuie să aibă ambele bife de rectificare selectate.

Contribuabilii pot rectifica impozitul pe venitul estimat până la data de 31 decembrie a anului de impunere, cu excepția contribuabililor care nu au obligația completării capitolului I din declarație și care rectifică declarația în condițiile prevăzute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Contribuabilii care realizează venituri din activități independente şi/sau din activități agricole, silvicultură şi piscicultură pentru care impozitul se determină în sistem real şi care în cursul anului fiscal îşi încetează activitatea, precum şi cei care intră în suspendare temporară a activității, potrivit legislației în materie, au obligația de a depune la organul fiscal competent declarația, în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

Contribuabilii care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal, în situațiile în care intervin modificări ale clauzelor contractuale sau în cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor încheiate între părți, pentru care determinarea venitului brut se efectuează potrivit prevederilor art. 120 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și în care chiria este exprimată în lei sau reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, depun declarația în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

Contribuabilii care realizează venituri din activități independente pentru care venitul net se determină pe baza normelor de venit, în situația încetării activității în cursul anului, respectiv a întreruperii temporare, sunt obligați ca în termen de 30 de zile de la producerea evenimentului să depună declarația la organele fiscale competente și să își recalculeze impozitul pe venit.

Persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizează venituri din activități independente/activități agricole, în mod individual și/sau într-o formă de asociere, determinate pe baza normelor de venit sau în sistem real, depun declarația în termen de 30 de zile de la obținerea certificatului care atestă încadrarea în gradul de handicap, în vederea recalculării venitului net anual și a impozitului datorat.

Cum se depune declarația?

Declarația se depune, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro;

– prin intermediul serviciului „Depunere declarații”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro pe baza certificatului digital calificat;

– în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poștă, cu confirmare de primire.

Informații suplimentare privind înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se găsesc la următorul link.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unităților fiscale, cu ajutorul cărora pot efectua următoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unităților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regăsește pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Asistență contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cărora există personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistență pentru depunerea Declarației unice.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: 33 de boboci ai Colegiului Militar din Alba Iulia au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș

Publicat

33 de elevi din clasele a IX-a de la Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș, datorită rezultatelor foarte bune obținute la învățătură și purtare în primul semestru al anului școlar 2021 – 2022. 

„Orice început de drum este greu, dar fiecare pas pe care îl faci te duce mai aproape de ceea ce ți-ai propus să realizezi. Studiul și disciplina sunt atuuri care te ajută să îți îndeplinești obiectivele.

33 de boboci au primit primele lor grade, cele de elev fruntaș, datorită rezultatelor foarte bune obținute la învățătură și purtare în primul semestru al anului școlar 2021 – 2022.

Gradele sunt onorifice, dar reprezintă o recompensă pentru performanțele școlare obținute de elevi.

Cei 33 de elevi din clasele a IX-a au reușit să încheie primul semestru al acestui an școlar cu medii peste 9 și nota 10 la purtare.

Felicitări, să rămâneți la fel de ambițioși și serioși și pe viitor”, au transmis reprezentanții Colegiului Militar din Alba Iulia.

sursa, foto: Facebook – Colegiul Militar Mihai Viteazul Alba Iulia

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

JOI: Lista drumurilor din județul Alba, pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor din județ pe care vor fi amplasate radare ale Poliției Rutiere. Amplasarea radarelor în data de 20 ianuarie 2022:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea – Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nesimțire record: O femeie de 70 de ani a primit o factură de 33,5 milioane de lei la gaz, pe o singură lună

Publicat

O femeie de 70 de ani din Muntenii de Jos, județul Vaslui, a primit o factură pe luna decembrie în valoare de peste 33,5 milioane de lei la gaz. A semnalat eroarea, dar a primit o nouă factură, însă și de această dată tot greșită

Potrivit Ziarul de Vaslui, pe factură era înregistrat un consum de 146.525,153 MWH, iar singurii consumatori de gaz pe care îi are sunt aragazul și centrala folosită doar pentru încălzitul apei, pentru că femeia își încălzește locuința cu sobe cu lemne.

Factura a fost emisă de Gaz Est. ”Nu au fost probleme. Au recunoscut că este o eroare și au emis o factură, de 1.700 lei. Normal, și aceea era mult prea mare. În final, după un alt drum, a fost emisă o factură de 200 lei”, le-a spus fiul femeii, jurnaliștilor de la publicația amintita.

Nu este singura situație de acest fel. Reamintim că pste 2.200.000 de mii de facturi greșite au fost emise de Electrica Furnizare. Compania nu a aplicat, după 1 noiembrie, măsurile de plafonare a tarifelor și de compensare a facturilor. Facturile emise eronat au fost stornate.

Furnizorii de energie sunt obligați să recalculeze facturile greșite emise fară să se țină cont de plafonări și trebuie să returneze banii încasați nedrept, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern.

Sursă: Ziarul de Vaslui

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate