Actualitate
Elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, mentori pentru tineri din Spania, Germania, Olanda, Turcia, Polonia
Din acest an școlar, elevii și profesorii Școlii „Avram Iancu” din Alba Iulia vor avea ocazia să participe la un schimb de experiență și de bune practici alături de parteneri din Spania, Germania, Olanda, Turcia și Polonia, în cadrul proiectului „Pupils teach pupils”, prin programul Erasmus+. Proiectul a debutat în 1 septembrie 2018 și va dura până în 31 august 2020.
În prima mobilitate, șase elevi și trei profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia vor merge în Spania, în Pamplona, fostă capitală istorică a Regatului Navarrei, în perioada 12-16 noiembrie 2018.
Parteneriatul din cadrul proiectului „Pupils Teach Pupils” a fost inițiat de prof. Diane Popa de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia. În cadrul proiectului dintre cele șase școli partenere, accentul se pune pe evaluarea practicii pedagogice și pe mediul de învățare prin implicarea elevilor în a-și crea ei înșiși lecții la materiile din curriculă, coordonați bineînțeles de dascălii lor. Aceștia vor învăța să colaboreze într-o clasă multiculturală și diversificată, se vor bucura de o perspectivă diferită a învățării pe tot parcursul vieții, vor înțelege că munca în echipă crește eficiența fiecărui individ implicat.
Scopul principal al proiectului este să îmbunătățească experiențele și abilitățile de viață ale elevilor, să creeze un spațiu propice pentru predare/învățare pentru elevi din șase țări diferite. Diversitatea din cadrul clasei va încuraja/stimula rezolvarea de probleme prin colaborare și va trage atenția beneficiarilor asupra patrimoniului cultural. De asemenea, profesorii vor învăța să creeze lecții interactive din punctul de vedere (”virtual”) al elevilor, iar elevii vor avea o perspectivă din interior a procesului de învățare/predare.
Obiectivul principal al proiectului ”Pupils Teach Pupils” este de a dezvolta abilități de viață în rândul elevilor prin implicarea acestora în procesul de predare în fața colegilor lor, prin folosirea unor strategii didactice și metode interactive în timpul schimbului de bune practici între școlile partenere.
Participanții la proiect sunt șase școli din Olanda, Turcia, Polonia, Germania, Spania și România, șase reprezentanți legali (directori), 18 profesori, 218 potențiali elevi din școlile partenere.
Activitățile ce vor fi derulate pe durata de implementare vor viza șase materii din curricula școlară: predarea unei lecții-experiment de științe, literatură (poezie) artă/muzică, istorie și științe sociale. Toate aceste lecții vor fi predate din perspectiva patrimoniului cultural. Apoi în cadrul programului „Duminica – o zi în familia gazdei”, elevii oaspeți, găzduiți în familiile elevilor din țara vizitată, vor beneficia de „ritualurile” specifice în familia gazdă pentru a învăța obiceiurile din țara respectivă. Elevii își vor prezenta locul lor de naștere folosind mijloacele multimedia. Profesorii vor deveni elevi la rândul lor și vor fi învățați și evaluați de elevii participanți la program pentru a se promova învățarea intergenerațională. La sfârșit se va elabora un instrument de autoevaluare pentru profesori pentru a reflecta/adapta tehnicile de lucru cu elevii.
Elevii participanți la program vor crea bloguri și vlogguri de instruire pentru a promova noile metode de predare/învățare, folosind metodologia Comunității de Învățare Profesională (Iteach).
Vor avea loc 5 vizite în țările partenere, iar după fiecare vizită se vor testa soluții și se va evalua impactul proiectului și activităților asupra școlii și comunității vizitate.
Astfel proiectul ”PTP” se va axa asupra procesului de predare la clasă, cu accent pe învățarea de la colegii de aceeași vârstă și învățarea intergenerațională dintre alți elevi, profesori și părinți.
Rezultatele/impactul proiectului: creșterea procentului participării la învățare în rândul elevilor din școlile partenere din Olanda, Romania, Spania, Turcia, Polonia și Germania. De asemenea, în urma schimbului de bune practivi, elevii participanți la program din cele șase țări partenere își vor dezvolta abilitățile de comunicare în limba engleză, își vor îmbunătăți competențele digitale și cele de lucru în echipă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News