Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, mentori pentru tineri din Spania, Germania, Olanda, Turcia, Polonia


Publicat

Din acest an școlar, elevii și profesorii Școlii „Avram Iancu” din Alba Iulia vor avea ocazia să participe la un schimb de experiență și de bune practici alături de parteneri din Spania, Germania, Olanda, Turcia și Polonia, în cadrul proiectului „Pupils teach pupils”,  prin programul Erasmus+. Proiectul a debutat în 1 septembrie 2018 și va dura până în 31 august 2020.

În prima mobilitate, șase elevi și trei profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia vor merge în Spania, în Pamplona, fostă capitală istorică a Regatului Navarrei, în perioada 12-16 noiembrie 2018.

Parteneriatul din cadrul proiectului „Pupils Teach Pupils” a fost inițiat de prof. Diane Popa de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia. În cadrul proiectului dintre cele șase școli partenere, accentul se pune pe evaluarea practicii pedagogice și pe mediul de învățare prin implicarea elevilor în a-și crea ei înșiși lecții la materiile din curriculă, coordonați bineînțeles de dascălii lor. Aceștia vor învăța să colaboreze într-o clasă multiculturală și diversificată, se vor bucura de o perspectivă diferită a învățării pe tot parcursul vieții, vor înțelege că munca în echipă crește eficiența fiecărui individ implicat.

Scopul principal al proiectului este să îmbunătățească experiențele și abilitățile de viață ale elevilor, să creeze un spațiu propice pentru predare/învățare pentru elevi din șase țări diferite. Diversitatea din cadrul clasei va încuraja/stimula rezolvarea de probleme prin colaborare și va trage atenția beneficiarilor asupra patrimoniului cultural. De asemenea, profesorii vor învăța să creeze lecții interactive din punctul de vedere (”virtual”) al elevilor, iar elevii vor avea o perspectivă din interior a procesului de învățare/predare.

Obiectivul principal al proiectului ”Pupils Teach Pupils” este de a dezvolta abilități de viață în rândul elevilor prin implicarea acestora în procesul de predare în fața colegilor lor, prin folosirea unor strategii didactice și metode interactive în timpul schimbului de bune practici între școlile partenere.

Participanții la proiect sunt șase școli din Olanda, Turcia, Polonia, Germania, Spania și România, șase reprezentanți legali (directori), 18 profesori, 218 potențiali elevi din școlile partenere.

Activitățile ce vor fi derulate pe durata de implementare vor viza șase materii din curricula școlară: predarea unei lecții-experiment de științe, literatură (poezie) artă/muzică, istorie și științe sociale. Toate aceste lecții vor fi predate din perspectiva patrimoniului cultural. Apoi în cadrul programului „Duminica – o zi în familia gazdei”, elevii oaspeți, găzduiți în familiile elevilor din țara vizitată, vor beneficia de „ritualurile” specifice în familia gazdă pentru a învăța obiceiurile din țara respectivă. Elevii își vor prezenta locul lor de naștere folosind mijloacele multimedia. Profesorii vor deveni elevi la rândul lor și vor fi învățați și evaluați de elevii participanți la program pentru a se promova învățarea intergenerațională. La sfârșit se va elabora un instrument de autoevaluare pentru profesori pentru a reflecta/adapta tehnicile de lucru cu elevii.

Elevii participanți la program vor crea bloguri și vlogguri de instruire pentru a promova noile metode de predare/învățare, folosind metodologia Comunității de Învățare Profesională (Iteach).

Vor avea loc 5 vizite în țările partenere, iar după fiecare vizită se vor testa soluții și se va evalua impactul proiectului și activităților asupra școlii și comunității vizitate.

Astfel proiectul ”PTP” se va axa asupra procesului de predare la clasă,  cu accent pe învățarea de la colegii de aceeași vârstă și învățarea intergenerațională dintre alți elevi, profesori și părinți.

Rezultatele/impactul proiectului: creșterea procentului participării la învățare în rândul elevilor din școlile partenere din Olanda, Romania, Spania, Turcia, Polonia și Germania. De asemenea, în urma schimbului de bune practivi, elevii participanți la program din cele șase țări partenere își vor dezvolta abilitățile de comunicare în limba engleză, își vor îmbunătăți competențele digitale și cele de lucru în echipă.

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

România va avea o hartă a şcolilor dezavantajate. Cum vrea Ministerul Educației să ajute elevii defavorizați

Publicat

Ministerul Educației și Cercetării vrea să implementeze o hartă a școlilor dezavantajate din România , cu scopul precis de a ști unde e nevoie să aloce mai multe resurse pentru educație. 

„Hărta şcolilor dezavantajate din România” va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027. În plus, va putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie, se precizează într-un comunicat al Ministerului.

Pentru realizarea acestui obiectiv, ministrul Monica Anisie a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului.

Harta ar urma să identifice problemele specifice ale școlilor, de la lipsa toaletelor și până la calitatea actului educațional

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor şi instituţiilor.

De altfel, între acestea şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există „o colaborare de lungă durată”, concretizată în diverse parteneriate şi proiecte care au scopul de asigurare a echităţii în educaţie.

„Cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, se mai arată în comunicatul de presă.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

sursa: edu.ro

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și între prieteni. Ce spune un medic

Publicat

sarbatoare chef pahare

Coronavirusul se răspândește cel mai mult în familie și la evenimentele private, arată un studiu făcut în Statele Unite, iar și în România concluziile sunt similare.

Medicul Valeriu Gheorghiță, de la Spitalul Militar din București, a explicat situația, la Digi24.

„Este cu siguranță unul dintre factorii care contribuie la răspândirea acestui virus, în mediul familial și în special la anumite petreceri desfășurate în mediul privat, unde este foarte greu să intervii din punctul de vedere al măsurilor de control.

Există o tendință de a nu respecta măsurile de protecție atunci când ne întâlnim în grupuri de persoane pe care le cunoaștem, cu care obișnuim să ne vedem periodic, cu diverse ocazii, și bineînțeles că cu această ocazie există acest risc de răspânire a infecției de la o persoană la alta, cu atât mai mult acolo unde avem o răspândire comunitară accelerată.

E clar că vorbim de o perioadă de sacrificii pentru toată lumea, dar dacă unii aleg să eludeze aceste reguli și să creadă că păcălesc măsurile de prevenție, se înșală, pentru că, inevitabil, această creștere a numărului de de cazuri se întoarce ca un bumerang și se răsfrânge și asupra lor. Nu putem trăi izolați, trăim într-o societate care funcționează pe baza unor reguli”, a declarat medicul.

sursă: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LOCKDOWN în Franța. Președintele Macron a anunțat carantină strictă pentru cel puțin o lună. Școlile vor rămâne deschise

Publicat

Franţa va intra din nou într-un “lockdown” naţional începând de vineri pentru a limita răspândirea noului coronavirus, a anunţat miercuri preşedintele Emmanuel Macron într-un discurs către naţiune, relatează Reuters şi AFP. Școlile vor rămâne deschise.

“Am decis că trebuie să reintrăm începând de vineri în izolarea care a stopat virusul. Măsura este valabilă pentru întreg teritoriul naţional”, a declarat şeful statului într-o alocuţiune televizată.

Noile măsuri pe care le-a anunţat, şi care vor intra în vigoare de vineri, înseamnă că oamenii vor trebui să rămână în locuinţe cu excepţia achiziţionării de bunuri esenţiale, deplasărilor la medic sau orei zilnice de mişcare în aer liber. Noul “lockdown” va fi valabil cel puţin până la 1 decembrie.

Oamenilor li se va permite în continuare să meargă la serviciu dacă angajatorul va considera că este imposibil să lucreze de acasă şi, o diferenţă faţă de precedenta izolare din martie, cele mai multe şcoli vor rămâne deschise.

Barurile, restaurantele şi magazinele neesenţiale vor fi închise în Franţa începând de vineri în cadrul noului “lockdown”, a precizat Macron.

“Virusul circulă cu o viteză pe care nici cele mai pesimiste estimări nu au anticipat-o. Ca toţi vecinii noştri, suntem depăşiţi de creşterea bruscă a răspândirii virusului”, a declarat Macron în discursul său.

“Suntem cu toţii în aceeaşi situaţie: depăşiţi de un al doilea val despre care ştim că va fi mai greu, mai letal decât primul”, a adăugat el.

Franţa a raportat marţi 523 noi decese de noul coronavirus într-o singură zi, cel mai ridicat bilanţ zilnic din aprilie.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Rezultatele îngrijorătoare ale unui studiu: Creierul uman ar putea îmbătrâni cu 10 ani din cauza Covid-19

Publicat

Cercetătorii avertizează că persoanele care se recuperează după COVID-19 pot suferi efecte semnificative asupra funcției creierului, cele mai grave cazuri de infecție fiind asociate cu un declin mental echivalent cu îmbătrânirea creierului cu 10 ani, potrivit Reuters.

Un studiu la care au participat peste 84.000 de persoane, condus de Adam Hampshire, medic la Imperial College London, a constatat efecte îngrijorătoare ale coronavirusului asupra creierului uman. Astfel, la pacienţii cu forme severe de COVID-19, infecţia poate provoca un deficit cognitiv semnificativ timp de câteva luni.

„Analizele noastre se aliniază opiniei potrivit căreia există consecinţe cognitive cronice ale COVID-19”, au scris cercetătorii într-un raport. „Oamenii care şi-au revenit, inclusiv cei care nu mai manifestă simptome, au prezentat deficite cognitive semnificative”.

Testele cognitive măsoară cât de bine îndeplineşte creierul anumite sarcini, spre exemplu amintirea cuvintelor sau îmbinarea pieselor de puzzle. Astfel de teste sunt utilizate pe scară largă pentru a evalua performanţele cerebrale la persoane care suferă de boli precum Alzheimer şi îi pot ajuta pe medici să monitorizeze tulburările temporare de la nivelul encefalului.

Echipa condusă de Hampshire a analizat rezultatele obţinute de 84.285 de persoane, în urma rezolvării testului numit „Great British Intelligence Test”. Constatările, care nu au fost încă revizuite de alţi experţi, au fost publicate online pe site-ul MedRxiv.

Aceştia au remarcat un deficit cognitiv „de dimensiuni substanţiale”, mai ales în rândul pacienţilor internaţi în urma îmbolnăvirii de COVID-19. În cele mai grave cazuri se remarcă efecte echivalente „declinului mediu al performanţelor generale pe o perioadă de 10 ani, la persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 70 de ani.”

Oamenii de ştiinţă care nu au fost implicaţi direct în cercetare susţin, însă, că rezultatele studiului ar trebui analizate prudent şi că testele trebuie continuate pentru a obţine date concludente.

„Funcţiile cognitive ale participanţilor nu au fost evaluate înainte de COVID-19, iar rezultatele nu reflectă recuperarea pe termen lung”, spune Joanna Wardlaw, profesor de neuroimagistică aplicată la Universitatea din Edinburgh. „Astfel, orice efect poate fi pe termen scurt”.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate