Connect with us
Advertisement

Educație

VIDEO: EVALUARE NAȚIONALĂ 2020. Rezolvarea subiectelor la proba scrisă de ROMÂNĂ. Răspunsuri la cerințe

examen

Publicat

Au apărut variante de rezolvare a subiectelor pe care le-au primit elevii la prima probă în cadrul examenului de Evaluare Națională 2020, clasa a VIII-a.

Reamintim că aceștia au avut două subiecte mari, cu mai multe cerințe, la fiecare.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Proba a durat două ore. În toată țara, doar un singur elev nu a putut intra la examen, pentru că avea febră. Cazul a fost la Constanța.

În Alba, a fost prezență de peste 90% la examen, iar un elev a fost eliminat din sală pentru tentativă de fraudă.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020 în ALBA: Elev eliminat din examen pentru tentativă de fraudă. Prezență de peste 90% la proba de Română

O profesoară de Limba Română a prezentat modul de rezolvare a subiectelor de la examen, pentru edupedu.ro.

Baremele vor fi publicate de Ministerul Educației în jurul orei 15.00, pe subiecte.edu.ro.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: SUBIECTELE la Limba și literatura română, prima probă a examenului pentru absolvenții clasei a VIII-a

Subiectul I – soluții / rezolvare

Text la prima vedere: Sorin Titel – ”Zborul”

Vezi și Subiectele la MATEMATICĂ 2020 la Evaluarea Națională

Cerințe A:

1. Cerință: Notează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate ”ciudată”, ”era” (4 puncte)

Rezolvare: ciudată = stranie; era = exista, se afla

2. Cerință: Menționează rolul cratimei din secvența ”să urce-n pod” (4 puncte)

Rezolvare: cratima, semn de ortografie, marchează fonetic rostirea împreună a două cuvinte ”urce” și ”în” cu dispariția vocalei „î” pentru evitarea hiatului. Morfologic, desparte verbul „urce” de prepoziția „în”.

3. Cerință: Explică modul de formare a cuvintelor subliniate din secvențele: lumina aceea fierbinte oprită în hârtia geamului, o ușă care dădea într-un balconaș” (4 puncte)

Rezolvare: oprită = participiu cu valoare adjectivală prin conversiune (procedeul adjectivizării); balconaș = substantiv derivat cu ajutorul sufixului diminutival „-aș”

4. Cerință: Transcrie două cuvinte care conțin diftong fin secvența: ”Podul era plin de geamantane vechi în care erau cărți cu coperte groase de carton negru, cărți pe jumătate roase de șoareci” (4 puncte)

Rezolvare: erau = diftong (descendent); groa-se = difting (ascendent)

5. Cerință: Formulează în câte un enunț două idei principale/secundare din textul dat (4 puncte)

Rezolvare: Idei secundare: a) Mama băiatului adormit iese tiptil din odaie; b) Băiatul se trezește deoarece era foarte cald. Idei principale: fiecare elev va selecta ideile principale din tex, la alegere.

6. Precizează, într-un enunț, motivul pentru care sunetele produse de muzicuță nu erau tocmai armonioase (4 puncte)

Rezolvare: Sunetele produse de muzicuță nu erau armonioase deoarece intrase apă în interiorul instrumentului de cântat, căci fratele mai mare fusese la râu, iar „părul și muzicuța erau ude, în muzicuță intrase apă, și sunetele care ieșeau din ea nu erau tocmai armonioase”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement