Connect with us
Publicitate

Educație

Evaluare standardizată 2022: de astăzi, testările pentru elevi din școli selectate în țară și în Alba. Precizările ministerului

Publicat

De luni, 30 mai, au început testările standardizate în școlile selecționate de Ministerul Educației. Primii care susțin aceste testări sunt elevii din clasele a III-a, a V-a și a VI-a.

Testarea standardizată se desfășoară în timpul orelor de curs. Toți cei aproximativ 100.000 de elevi din programul pilot vor da câte 2 teste în zile diferite, la Română și Matematică.

La liceu, există și opțiunea Istorie pentru cei de la uman. La finalul testului va fi generat un raport care va ajunge la profesori, la elevi și la părinți, potrivit edupedu.ro.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: TESTELE de antrenament, setul 6 – Română și Matematică. Modele de subiecte pentru examen

Elevii claselor I-VII din cele 329 de școli (șapte dintre acestea din Alba) alese de ministerul Educației pentru testarea standardizată pilot, susțin testarea pe dispozitive electronice la limba română și matematică.

Din județul Alba, sunt selectate următoarele unități de învățământ:

  • Colegiul Național ”Inochentie Micu Clain” Blaj
  • Școala Gimnazială ”Vasile Goldiș” Alba Iulia
  • Școala Gimnazială ”Axente Sever” Aiud
  • Liceul Teoretic Teiuș
  • Școala GImnazială ”Decebal” Cricău
  • Școala Gimnazială ”Nicolae Drăgan” Galda de Jos
  • Liceul Tehnologic Agricol ”Alexandru Borza” Ciumbrud

Vezi Evaluare Națională 2022: Toate TESTELE de ANTRENAMENT publicate de Ministerul Educației. Alte MODELE de SUBIECTE pentru examen

Evaluarea standardizată este organizată pentru a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar, fiind la stadiul de proiect-pilot.

Elevii claselor a IX-a – a XI-a susțin la limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Calendarul testării standardizate

Matematică/Istorie

30 mai: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a

  • 31 mai: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
  • 2 iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a Limba română
  • 3 iunie: Clasele a III-a, a V-a și a VI-a
  • 6 iunie: Clasele a II-a, a IV-a, a VII-a și a IX-a
  • 7 iunie: Clasele I, a X-a și a XI-a
  • 8 iunie: Reprogramări pentru sesiunile de testare care nu s-au putut efectua.

Peste 15.000 de teste administrate luni dimineața

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că luni dimineaţă au fost administrate 15.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a.

„Astăzi, 30 mai, începând cu ora 8,00, au fost deja administrate 15.000 de teste de matematică în cadrul programului de evaluare standardizată pentru clasele a III-a, a V-a şi a VI-a. La ora 10,00 începe administrarea acestor teste în cele mai multe dintre situaţii. Până la ora 10,00 avem deja 15.000 de teste administrate”, a spus ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, au fost completate de către copii şi 10.000 de chestionare de satisfacţie, trei sferturi dintre respondenţi apreciind „pozitiv” implementarea acestor teste.

„Trei sferturi din primii elevi care au răspuns au apreciat pozitiv implementarea acestor teste. (…) Din cei 10.000, aproape 75% au apreciat pozitiv administrarea acestor teste”, a susţinut Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei a mai spus că elevii care doresc trebuie să lăsaţi să susţină testul pe propriile dispozitive.

„Conform asigurărilor pe care le-am primit de la fiecare inspectorat şcolar judeţean, care a inclus şapte şcoli la nivelul fiecărui judeţ, respectiv al sectorului din Municipiul Bucureşti, toate şcolile au asigurate aceste dispozitive pentru susţinerea testelor. Însă insist şi repet – în momentul în care administrăm aceste teste elevilor din învăţământul primar în vârstă de 6, 7, 8 ani, cred că este natural să le permiţi, chiar să îi încurajezi, să îşi folosească propriile dispozitive cu care sunt obişnuiţi. (…)

Singurul fapt că le impui acelor copii să se aşeze în faţa unor calculatoare, laptopuri cu care nu sunt familiarizaţi induci o sursă de stres. (…) Insist ca fiecare elev care doreşte să fie lăsat să susţină testul pe propriul dispozitiv”, a arătat ministrul.

El a precizat că prin evaluarea standardizată nu şi-a propus să înlocuiască tezele sau notele. „Evaluarea standardizată se finalizează cu rapoarte narative, rapoarte descriptive care nu înlocuiesc notele, nu clasifică, nu ierarhizează nici elevii, nici şcolile, nici profesorii”, a explicat Cîmpeanu.

În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este prevăzut ca, în 2024, Ministerul Educaţiei să aibă propria platformă de evaluare standardizată.

„Începând cu momentul în care Ministerul Educaţiei va avea propria platformă de evaluare standardizată, aceste evaluări standardizate vor fi generalizate la nivelul sistemului de educaţie probabil până în anul 2027”, a afirmat Ministrul Educaţiei, potrivit Agerpres.

Vezi Model test clasa a VII-a Matematică

Reguli la testări

Elevii claselor primare au la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva testul, iar cei de gimnaziu și liceu, câte 60 de minute.

Accesarea sesiunii de testare se face folosind pagina dedicată, accesibilă în orice browser web. Elevii sunt îndrumați de un cadru didactic, care va acorda asistență tehnică.

Accesarea platformei de testare se realizează online, de pe orice dispozitiv electronic – calculator, laptop, tabletă, smartphone.

Pentru rezolvarea itemilor este necesar ca elevii să aibă la îndemână instrument de scris și hârtie (ciornă).

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate