Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Examenele anului 2014 pentru elevi. CALENDARUL simulărilor şi testărilor pentru clasele II-XII. Evaluare Națională și Bacalaureat

Publicat

examen bacalaureat evaluare

Evaluare Națională 2014. Bacalaureat 2014. Simulări și testări 2014. În acest an şcolar, elevii vor avea de trecut noi testări şi vor trebui să respecte o serie de modificări în sistemul de educaţie. Ministerul a decis extinderea evaluărilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în toate şcolile din ţară, continuarea simulărilor pentru Evaluarea Naţională susţinute de elevii din clasa a VIII-a şi introducerea simulărilor la nivel naţionale pentru Bacalaureat, destinate elevilor din clasa a XI-a. De asemenea, admiterea în liceu se va face pe baza mediei la evaluarea naţională în pondere de 75 la sută, iar pentru admiterea la facultate nu se mai ţine cont de notele din liceu.

Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Citeşte şi BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE şi calendarul probelor din acest an. Detalii despre examen

Vă prezentăm în continuare detalii legate de organizarea testărilor pentru examenele naţionale şi principalele detalii organizatorice.

Evaluările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a se desfăşoară în două sesiuni, în prima parte, respectiv a doua parte a lunii mai. A doua sesiune este rezervată copiilor care au absentat la prima etapă. Notele nu se trec în catalog.

Testele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare, precizează Ministerul Educaţiei.

Potrivit ministrului Educaţiei, prin aceste evaluări se doreşte „o evaluare a întregului sistem”, astfel încât peste şase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a să fie deja obişnuiţi cu acest gen de verificare. „Modele de subiecte vor fi făcute publice pe site-ul ministerului”, a mai spus Pricopie.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.

Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Potrivit Ministerului, responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ. Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Citește și DE MIERCURI: Se termină vacanţa de primăvară, începe şcoala. CALENDARUL examenelor

CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ – clasele II-VI

SESIUNEA I

6 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba română

7 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

8 mai 2014 EN II – Matematică

13 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

14 mai 2014 EN IV – Matematică

14 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

15 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

SESIUNEA a II-a

20 mai 2014 EN II – Scris-citit

21 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

22 mai 2014 EN II – Matematică

27 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

28 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

28 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

29 mai 2014 EN IV – Matematică

 

Elevii de clasa a VIII-a vor susţine simularea Evaluării naţionale la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă), matematică. Testările încep din 18 februarie 2014.

La limba şi literatura română, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate: procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: alegoria) – conținut asociat competenței specifice 1.1; complementul direct și propoziția subordonată completivă directă; complementul indirect și propoziția subordonată completivă indirectă; complementele circumstanțiale și propozițiile subordonate circumstanțiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop) – conținuturi associate competenței specifice 2.2.

La matematică, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

– din capitolul Calcul algebric (rapoarte de numere reale reprezentate prin litere; simplificare; operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg);

– capitolul Funcţii: inecuaţii şi sisteme de ecuaţii; rezolvarea în RxR a unor sisteme de ecuaţii, probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii

– din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul: calculul unor distanţe în interiorul corpurilor studiate

– din capitolul Corpuri geometrice – paralelipipedul dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată:desfăşurări; aria laterală, aria totală, volumul.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum si la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

CALENDARUL Simulărilor de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a:

Probă scrisă la limba şi literatura română – 18 februarie

Probă scrisă la matematică – 19 februarie

Probă scrisă la limba şi literatura maternă – 20 februarie (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursuri gimnaziale în limba maternă).

Rezultatele vor fi afişate în 7 martie.

Citește și SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014: Rezultatele FINALE la probele susținute de elevii de clasa a VIII-a din județul Alba

Vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea. Primele controlate sunt şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi rezultatele de la Evaluarea Naţională.

Modul de calculare a mediei de admitere la liceu se schimbă. Dacă până acum, media celor 4 ani de gimnaziu avea o importanţă de 50%, acum, ponderea acesteia scade la 25%. În schimb, evaluarea naţională pentru liceu va avea un impact mai mare, adică 75%, faţă de vechea metodă de calcul cu 50%.

Cursurile la clasa a VIII-a se vor încheia în 13 iunie 2014, iar în perioada 16-18 iunie va avea loc înscrierea la Evaluarea Naţională.

Examenele propriu zise de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a încep în 23 iunie. Ordinul privind organizarea evaluării naționale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul școlar 2013-2014 prevede că exemenele vor începe cu proba scrisă la Limba si literatura română, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. Examenul va fi supravegheat video și în 2014, iar camerele vor fi instalate și în sălile în care se descarcă subiectele, precum și în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Calendarul Evaluării Naţionale 2014

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie
Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie
Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie
Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie
Matematică – proba scrisă: 25 iunie
Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie
Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie
Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie
Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

 

Elevii claselor a XI-a şi a XII-a susţin simulări la nivel naţional ale examenului de BACALAUREAT. Testările încep din 3 martie.

Elevii de clasa a XI-a vor avea de susţinut probe scrise de simulare la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie. Potrivit Ministerului Educației Naționale (MEN), elevii de clasa a XI-a vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii testului.

“Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse în primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii să se familiarizeze cu atmosfera de examen şi modelul de subiecte. La anul (2015 – n.r.), când aceşti elevi vor fi în clasa a XII-a, vor a avea a doua simulări, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerăm că este importantă această analiză, pentru că vedem nivelul de pregătire pentru două discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dacă materia respectivă nu face parte din programa de bacalaureat”, a declarat anterior ministrul Educaţiei.

Pentru proba de limba şi literatura română, din conţinuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare românești în context european – conținuturi asociate competenței specifice 3.2; interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară – conținuturi asociate competenței specifice 4.3; autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Citeşte şi conţinuturi pentru simulare la matematică şi istorie: Lista continuturi simulare BAC clasele XI

Citește și SIMULARE examen BACALUREAT 2014. Proba la limba română. Vezi MODELE de SUBIECTE și BAREME

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: BAREMELE de CORECTARE la proba de limba și literatura română pentru clasele a XI -a și a XII -a

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Vezi SUBIECTELE la Limba și literatura română . Nivel de dificultate mediu în opinia elevilor din Alba

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE cu BAREME pentru proba la MATEMATICĂ, la toate profilurile

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: SUBIECTELE la MATEMATICĂ pentru clasa a XI-a și a XII-a. Proba obligatorie a profilului

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Modele de SUBIECTE și BAREME pentru proba la ISTORIE

Elevii de clasa a XII-a: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

La proba de limba şi literatura română, pentru simulare, sunt exceptate următoarele conținuturi: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2; autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Vezi în continuare conţinuturi pentru simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii de clasa a XII-a pentru matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie: Lista continuturi simulare BAC clasele XII

Ca şi în cazul simulărilor de Evaluare Naţională, rezultatele obţinute de elevi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

CALENDAR Simulare BACALAUREAT 2014:

Limba şi literatura română – probă scrisă (3 martie)

Limba şi literatura maternă – probă scrisă (4 martie)

Proba obligatorie a profilului – probă scrisă (5 martie)

Proba la alegere a profilului şi specializării – probă scrisă (7 martie) – doar pentru elevii claselor a XII-a

Rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

Calendarul Examenului de Bacalaureat 2014, Sesiunea iunie-iulie 2014

26 – 30 mai 2014 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen

30 mai 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

10 – 12 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

11 – 13 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

16 – 20 iunie 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

23 – 27 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

30 iunie 2014 Limba şi literatura română – proba E) a) – proba scrisă

1 iulie 2014 Limba şi literatura maternă proba E) b) – proba scrisă

2 iulie 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – proba scrisă

4 iulie 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – proba scrisă

7 iulie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)

7 iulie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

8 -10 iulie 2014 Rezolvarea contestaţiilor

11 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale

Programul cursurilor şi al vacanţelor în anul şcolar 2013-2014

Cursurile au reînceput luni, 6 ianuarie 2014 şi continuă până vineri, 31 ianuarie 2014. Din 1 februarie (care pică sâmbătă) până în 9 februarie 2014 (duminică), elevii intră în vacanța intersemestrială. Semestrul al II-lea începe luni, 10 februarie 2014 şi se încheie vineri, 11 aprilie 2014, iar în vacanţa de primăvară de sâmbătă, 12 aprilie 2014 până marți, 22 aprilie 2014.

De miercuri, 23 aprilie 2014 până vineri, 20 iunie 2014 sunt programate cursuri, iar de sâmbătă, 21 iunie 2014 începe vacanţa de vară, până duminică, 14 septembrie 2014.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

Săptămâna 7–11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific.

Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

Ministrul Educaţiei vrea ca profesorii care fraudează să nu mai fie la catedră, ca legea să fie mult mai clară cu privire la măsurile care pot fi adopta în situaţii de fraudă. În noul an şcolar, autorităţile vor mai multe controale în şcoli, verificarea absenţelor, o situaţie clară a incidentelor şi măsuri anti-fraudă, dar şi începerea pregătirilor pentru bacalaureat din prima zi de şcoală.

În plus, anul şcolar 2013-2014 aduce mai multe zile cu program special pentru elevi. Pe lângă vacanţă, unităţile de învăţământ vor celebra prin activităţi specifice 5 octombrie ca Ziua internaţională a educaţiei şi 5 iunie în cinstea Învăţătorului. Iar în semestrul al doilea, săptămâna 7 – 11 aprilie, toţi elevii vor participa la activităţi extracurriculare şi extraşcolare. Titlul programului este “Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” şi va avea un program special.

Noutățile anului școlar:

1. Extinderea evaluărilor la nivel naţional pentru clasele: a II-a, a IV-a şi a VI-a

2. Simulări pentru clasele: a VIII-a, a XI-a şi a XII-a

3. Media pentru admiterea la liceu: 25% media anilor gimnaziali + 75% evaluarea naţională.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax