Connect with us
Advertisement

Eveniment

SIMULARE BACALAUREAT 2014: Vezi SUBIECTELE la Limba și literatura română. Nivel de dificultate mediu în opinia elevilor din Alba

elevi

Publicat

Subiecte Simulare Limba Română. Peste 7.000 de elevi din județul Alba au susținut luni dimineața simularea examenului de final de liceu, Bacalaureatul. Așa cum se va întâmpla și la examen, subiectul a fost structurat în trei părți, un text la prima vedere pe baza căruia elevii au avut de răspuns la câteva întrebări, redactarea unui text argumentativ într-un număr limitat de cuvinte și de redactat un eseu în care să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ studiat din opera scriitorului Liviu Rebreanu. În opinia elevilor care au ieșit din săli după aproximativ o oră și jumătate, subiectul nu a fost greu.

Citește și  SUBIECTE SIMULARE BAC 2015, Română: Texte din Slavici, Arghezi şi Sebastian, importanţa ecranizării operelor şi a comunicării în familie »

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: BAREMELE de CORECTARE la proba de limba și literatura română pentru clasele a XI -a și a XII -a

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE cu BAREME pentru proba la MATEMATICĂ, la toate profilurile

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Modele de SUBIECTE și BAREME pentru proba la ISTORIE


La primul subiect, elevii de clasa a XII-a, profil real tehnologic, au avut în față un fragment dintr-o piesă de teatru de Teodor Mazilu, Somnoroasa aventură. Pe baza fragmentului, acestora li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte, să explice rolul virgulei într-o propoziție, să menționeze câteva motive literare și modalități de caracterizare a unui personaj, dar și să comenteze o secvență din text.

Cel de-al doilea subiect le-a propus elevilor să redacteze un text argumentativ despre importanța călătoriilor în formarea personalității tinerilor, în limita a 150-300 de cuvinte.

Subiectul al treilea le-a cerut elevilor să redacteze un eseu de maximum 900 de cuvinte în care să evidențieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ studiat, scris de Liviu Rebreanu.

Elevii de clasa a XII-a, profil uman-pedagogic au avut de rezolvat un subiect pe următoarea structură: Subiectul I – Un text la prima vedere din opera „Titanic Vals”, de Tudor Muşatescu, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe. Subiectul II- Un text argumentativ despre importanţa studierii disciplinelor umaniste. Subiectul III – Un eseu în care să prezinte relaţia dintre două persoanaje dintr-un text studiat de Liviu Rebreanu.

La clasa a XI-a, profil real-tehnologic, subiectul a avut aceeași structură. La primul subiect, elevii au avut în față un text la prima vedere, un fragment din Margărita de Vasile Alecsandri. Pe baza textului, elevilor li s-a cerut să numească sinonime la mai multe cuvinte din text, să explice rolul virgulei într-o secvență, să construiască un enunț care să conțină verbul „a duce”, să precizeze două motive literare din text și perspectiva narativă folosită de autor. De asemenea, aceștia au avut de comentat un fragment din text, în limita a 60-100 de cuvinte.

La subiectul al doilea, elevii au avut de redactat un text argumentativ despre impactul rețelelor de socializare asupra tinerilor, în limita a 150-300 de cuvinte.

Subiectul al treilea, care li s-a părut elevilor cel mai dificil, le-a cerut acestora să scrie un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să evidențieze particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie studiată.

La clasa a XI-a, profil uman-pedagogic, subiectul a avut următoarea structură: Subiectul I – Un text din opera „Tinereţe fără tinereţe”, de Mircea Eliade, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe, Subiectul II- Un text argumentativ despre rolul artei în educaţia tinerilor, Subiectul III – Un eseu despre relaţia dintre două personaje dintr-o comedie studiată.

Simularea Bacalaureatului reprezintă un antrenament pentru examenul ce va avea loc în această vară, și se desfășoară exact în felul în care va fi examenul. Accesul în săli va fi permis până la ora 8:30, iar testarea propriu-zisă începe la ora 9:00, când profesorii vor deschide plicurile sigilate care conțin subiectul. Elevii au la dispoziție trei ore pentru a rezolva toate cerințele, aceștia fiind supravegheați de doi profesori de alte specialități, dar și de camere video în școlile care dețin astfel de echipamente. Profesorii supraveghetori provin din școala în care elevii susțin simularea, iar președintele comisiei de organizare a simulării este directorul liceului. Elevii sunt repartizați pe clase în ordine alfabetică, iar listele vor fi afișate pe ușile claselor unde se susțin probele. Fiecare elev este așezat singur în bancă.

În judeţul Alba sunt 14 centre de corectare a lucrărilor. La Alba Iulia sunt organizate astfel de centre la Colegiul Naţional HCC şi Colegiul Tehnic “Apulum”, la Aiud – Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” şi Colegiul Tehnic, la Blaj – Colegiul Naţional “Inochenţie Micu Clain” şi Liceul Tehnologic “Ştefan Manciulea”, la Câmpeni – Colegiul Naţional “Avram Iancu” şi Liceul Tehnologic Silvic, la Cugir – Colegiul Naţional “David Prodan”  şi Colegiul Tehnic “I.D. Lăzărescu”, la Ocna Mureş – Liceul Teoretic “Petru Maior” şi Liceul Tehnologic, la Sebeş – Colegiul Naţional “Lucian Blaga” şi Liceul cu Program Sportiv. Lucrările se vor corecta în alte centre faţă de cele în care au fost susţinute testările.

Din datele disponibile până la ora 10.30, cele mai multe absenţe la simularea de limba română au fost înregistrate în rândul elevilor de la seral. Precizăm că la ora amintită site-ul ISJ Alba nu este funcţional, din cauza unor probleme tehnice.

Rezultatele vor fi afișate în data de 14 martie și vor fi analizate la nivelul fiecărei unitati de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Citește și BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE şi calendarul probelor din acest an. Detalii despre examen

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

5 Comentarii

5 Comentarii

  1. Asdqwe

    luni, 03.03.2014 at 14:12

    Simularea a fostc…comedie.

  2. gicu

    luni, 03.03.2014 at 19:42

    Ba boilor Eminescu a fost Eminescu , Creanga a fost Creanga, Ion Slavici a fost Ion Slavici, Rebreanu a fost Rebreanu, pana cand bai boilor v-ati apucat voi sa-l comentati sa-l externalizati sa-l f***** in pricepere .Nimic nu mai are valoare ,nimic nu-i mai atrage pe tineri din cauza conceptiilor voastre demente .Mergeti la psiholog!. Cand I. Creanga a venit fara chiloti voi l-ati transformat ca a venit fara lenjerie intima exact ca Gargantua si Pantraguel. Unde mai sunt farmecul povestirilor care ii captau pe elevi daca voi a-ti ajuns sa filozofati ca boii pe nimica toata .

  3. Elevu` model

    luni, 03.03.2014 at 21:12

    Gicu, nu stiu unde MAI SUNT farmecul. Nu mai critica fara sa te vezi pe tine !

  4. Bettina

    luni, 03.03.2014 at 22:44

    Ați face bine să corectați, „La primul subiect, elevii de clasa a XII-a profil real tehnogic lau avut în față un fragment dintr-o piesă”.Nu are logică, este scris cu greşeli gramaticale, fapt care este cel puțin interzis a fi folosite de către redactori.

    • moderatorul de serviciu

      luni, 03.03.2014 at 22:53

      @Bettina, la tehnologic s-a scris tehnogic. Am corectat. Probabil s-a grabit ca sa vedeti voi repede subiectele. Multumim de observație. Se mai intampla

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement