Aiud
Extindere pentru acces de urgență, la Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud. Proiect, în ședința CJ Alba
Spitalul de Pneumoftiziologie din Aiud va beneficia de o extindere pentru realizarea unui acces de urgență, în vederea eficientizării activității medicale. Proiectul mai prevede, de asemenea, crearea unui nou flux de circulație exterioară, realizarea a 24 de locuri de parcare și redimensionarea porții de acces.
Consilierii județeni din Alba vor avea de votat în ședința din 23 iunie un proiect privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții „Extindere pentru acces de urgență aripă nord – Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud”.
Potrivit documentației, în contextul actual privind măsurile ce se impun pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei, respectiv gestionarea traseelor pentru pacienți este necesară realizarea unui acces de urgență (ambulanță) la fațada nordică, în zona liftului care se construiește prin proiectul la pavilionul central (corp C3).
În prezent, prin intermediul rampei existente de la fațada vestică nu se poate face trierea pacienților critici, deoarece aceasta are acces în secția Covid-19.
Prin această investiție se va eficientiza activitatea medicală prin reducerea timpului de transport al pacienților în stare critică deoarece după trierea acestora la parterul clădirii, pot fi transportați pe secții prin intermediul liftului. Zona liftului va avea acces direct din exterior și se va racorda la rampa propusă.
Ce prevede proiectul
Conform documentației, proiectul prevede:
- realizarea unei noi rampe de acces din beton armat pentru ambulanță pe latura nordică a pavilionului central al spitalului de pneumoftiziologie Aiud
- racordarea rampei la zona de primire și la zona de distribuție a pacienților (ascensorul de persoane aflat la momentul actual în faza de execuție) și crearea unui nou acces în incinta unității medicale printr-o pasarelă exterioară deschisă, cu copertină
- crearea unui nou flux de circulație exterioară între zona de primire și zona de decontaminare localizată în exteriorul clădirii, în colțul opus accesului nou-propus
- reamenajarea zonei nord-estice a amplasamentului prin crearea unui flux auto de circulație cu sens unic în interiorul parcelei, unui număr de 24 locuri de parcare dintre care unul pentru persoanele cu dizabilități, unei rețele de trotuare și alei pietonale cu dispunere coerentă care să deservească unitatea sanitară și anexele specifice și prevederea unui iluminat corespunzător în această zonă
Extinderea se va realiza pe structură proprie, independentă de construcția existentă. Structura de rezistență a întregii intervenții va fi din beton armat. În ceea ce privește finisajele, se vor utiliza tencuieli decorative de culoare albă, iar circulațiile propuse (atât cele pietonale, cât și cele auto vor avea drept finisaj dale din beton).
Rampa de acces a ambulanței va fi prevăzută cu un parapet din zidărie cu o înălțime de 40 cm, iar pe porțiunile cu circulație mixtă (auto + pietonală) – respectiv pe zona de îmbarcare / debarcare pacienți, acest parapet din zidărie se va continua cu o balustradă metalică cu o înălțime de 50 cm.
Pasarela și zona de acces nou propusă, precum și pachetul de trepte vor beneficia de același parapet din zidărie cu o înălțime de 40cm și aceeași balustradă metalică cu o înălțime de 50 cm.
Proiectul mai prevede rezolvarea deficiențelor din punct de vedere al accesibilității, respectiv crearea unui acces coerent, în condiții de siguranță și de maximă eficiență pentru ambulanțe direct la zona de triaj și mai apoi la zona de distribuție a pacienților, iar pe de altă parte crearea de noi locuri de parcare menite să elibereze zona de acces în vederea evitării formării de blocaje.
O altă soluție adoptată legată de accesibilizare este redimensionarea porții de acces, respectiv mărirea gabaritului de la 4,30 m la 5,70 m și înlocuirea acesteia cu o barieră acționată cu comandă electrică în vederea eficientizării fluxului de circulație, cu scopul conformării la standardele și cerințele funcționale actuale.
Refuncționalizarea se rezumă la crearea unei legături coerentă și absolut necesară între trei zone de importanță majoră și anume: zona de acces ambulanță – zona de triaj – zona de distribuție a pacienților către saloane sau zonele de tratament (respectiv ascensorul ce se realizează la momentul actual pe fațada nordică). Se reorganizează, astfel, fluxurile de circulație, în vederea evitării contaminării prin limitarea accesului la zona destinată exclusiv pacienților Covid-19.
Valoarea totală a lucrărilor este de 1.382.410,35 de lei, cu TVA inclus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News