Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Fermierii aflați în dificultate pot primi ajutor de 5000 de euro de la stat. Programul se lansează în 27 mai. Cum se obțin banii

Publicat

tractor ferma

Fermierii aflați în dificultate pot obține de la stat un ajutor de 5000 de euro. Cu acești bani pot fi plătite facturi restante, datorii la bugetul de stat, la bugetul local sau restanțe la furnizori. Banii se acordă prin intermediul APIA, iar programul de sprijin va fi lansat până la sfârșitul acestei săptămâni.

Directorul general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), Adrian Pintea, a declarat, marţi, la Târgu Mureş, că începând cu sfârşitul acestei săptămâni fermierii pot aplica pentru microgranturi de până la 5000 de euro pentru ieşirea din dificultate sau din incapacitate de plată, suma totală alocată fiind de 50 milioane de euro.

„Vă anunţ în premieră, începând cu data de 27 mai, avem o colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene şi cu Ministerul Tineretului, astfel încât fermierii pot accesa acele microgranturi de până în 5000 de euro.

Cum se pot obține microgranturile de 5000 de euro

Este o noutate şi pentru fermieri, şi pentru noi, adică nu trebuie să se deplaseze la APIA, fiecare va primi un link, astfel încât toate documentele vor fi încărcate în acea aplicaţie.

Avem un plafon de 50 milioane de euro, merge pe principiul ”primul venit, primul servit”, orice înregistrare în sistemul informatic se face cu dată, oră, minut, astfel încât să se poată face departajarea corectă.

Eu estimez că în maxim 3 zile se vor epuiza aceste fonduri, pentru că sunt foarte mulţi fermieri. Preconizăm undeva în jur la 10.000 de beneficiari.

Şi aceştia, până undeva în data de 30 iunie, noi o să trebuiască să-i primim, să-i procesăm şi imediat să facem şi aceste plăţi”, a declarat presei Adrian Pintea, potrivit Agerpres.ro.

Cine poate accesa aceste fonduri

Potrivit directorului APIA, persoanele fizice nu pot accesa aceste granturi, ci doar cei constituiţi într-o firmă, PFA sau întreprinderi individuale, aflate în dificultate.

„Aceşti bani de fapt ce sunt? Este o sumă de bani, 5000 de euro, care se acordă pentru aceştia pentru a-şi plăti, de exemplu, datorii restante, facturi restante, datorii la bugetul de stat sau la bugetul local, restanţe la plata imputurilor, deci pentru a veni în sprijinul lor, să iasă din dificultate sau din incapacitatea de plată”, a precizat Pintea.

Ce fermieri pot primi microgranturile de 5.000 de euro

Fermierii care pot primi microgranturile de 5.000 de euro trebuie să îndeplinească și o serie de condiții. În primul rând, ei trebuie să fie fiscalizați, adică măsura nu se aplică fermierilor care lucrează pe persoană fizică, detaliază agrointel.ro.

Microgranturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu următoarele categorii de beneficiari:

  • a) microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în anexă;
  • b) persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în OUG.

Microgranturi 2022: condiții de eligibilitate

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții de eligibilitate, condiții cumulative:

  • a) au desfășurat activitate curentă/operațională pe perioada a cel puțin 3 luni calendaristice înainte de data de 31 decembrie 2019;
  • b) au obținut o cifră de afaceri/venituri de cel puțin echivalentul în lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat care au fost înființați în anul 2019, cu o cifră de afaceri mai mică de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculează prin înmulțirea numărului de luni întregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, și a beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la litera b din secțiunea de Beneficiari eligibili (persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevăzute în OUG).
  • c) își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea măsurii de sprijin sub formă de microgrant.

Microgranturi fermieri mici – cum se pot cheltui banii

Cheltuielile efectuate din microgranturi trebuie să fie în legătură cu activitățile/subactivitățile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanțare.

Beneficiarii pot utiliza microgranturile, sub formă de sumă forfetară, alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțate din bugetul de stat, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat în format electronic, pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020:

  • a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
  • c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;
  • e) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente/operaționale;
  • f) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații și tehnologii necesare reluării activității curente/operaționale;
  • g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.

Obligațiile beneficiarilor de microgranturi

Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face de către MADR în parteneriat cu APIA pe un eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.

Beneficiarii de microgranturi vor depune o declarație pe propria răspundere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.

Beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, împreună cu documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor, în platforma IMM Recover, în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia.

Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informații/documente solicitate dă dreptul AM-POC/MADR/APIA să inițieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant, în baza unei metodologii de recuperare a ajutorului de stat care va fi dezvoltată ulterior Deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat de către Comisia Europeană.

Lista CAEN-urilor eligibile pentru măsura de acordare microgranturi

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Dănăilă Petru

    sâmbătă, 04.06.2022 at 17:03

    Sunt Dănăilă Petru am 300capre și vreau să accesez un ajutor

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

AIUD

Municipiul Aiud va avea o nouă grădiniță, pentru 100 de copii. Valoarea și termenul de finalizare

Publicat

Aiudul va avea o nouă grădiniță cu program normal, construită de la zero, în care vor învăța și se vor juca peste 100 de copii (4 grupe).

Lucrările vor fi finalizate într-un termen de aproximativ 3 luni, spun reprezentanții administrației locale. 

Potrivit primarului Oana Badea, este singura grădiniță din județul Alba construită printr-un proiect al Ministerului Educației. Primăria contribuie cu terenul și cu introducerea utilităților.

Lucrările sunt ușor întârziate din cauza schimbării constructorului, însă, spune primarul, noul constructor avansează bine. În perioada următoare va fi trimis și mobilierul și alte elemente care compun dotările.

Grădinița este finanțată printr-un proiect al ministerului, prin POR. Valoarea totală a proiectului deste de 2,6 milioane de lei, dintre care 2,2 milioane reprezintă bani europeni.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

18 august: 269 de pacienți COVID-19, internați la ATI. Numărul cazurilor noi, anunțate la 24 de ore, în scădere

Publicat

Autoritățile sanitare transmit că în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 5.485 cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 (COVID-19), cu 2.015 mai puține față de ziua anterioară. 1.019 din cazurile noi din 24 de ore sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 90 de zile după prima infectare.

În unitățile sanitare de profil, numărul de persoane internate în secții cu COVID-19 este de 3.542 cu 159 mai puține față de ziua anterioară.

De asemenea, la ATI sunt internate 269 persoane, cu 5 mai puține față de ziua anterioară.

Din cei 269 pacienți internați la ATI, 235 sunt nevaccinați. Din totalul pacienților internați, 467 sunt minori, 462 fiind internați în secții, cu 10 mai puțini față de ziua anterioară și 5 la ATI, cu 1 mai mult decât în ziua anterioară.

24 de decese

În intervalul 17.08.2022 (10:00) – 18.08.2022 (10:00) au fost raportate de către INSP 24 decese (15 bărbați și 9 femei), fără decese raportate anterior intervalului de referință.

Dintre cele 24 decese, 2 au fost înregistrate la categoria de vârstă 50-59 de ani, 2 la categoria de vârstă 60-69 de ani, 9 la categoria de vârstă 70-79 de ani și 11 la categoria de vârstă peste 80 de ani.

Toți pacienții decedați prezentau comorbidități și 7 erau vaccinați.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 99 de cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 18 august

Publicat

Au fost înregistrate 99 de cazuri COVID, în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP), joi, 18 august.

Comparativ, marți erau 33 de cazuri noi. În județ sunt, în total, 1.502 cazuri active (1.540 anterior).

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 57.492 cazuri confirmate, 54.552 persoane vindecate, 1.301 decese.

În același interval au fost procesate 486.805 teste, din care 362.252 PCR și 124.553 rapide.

În ultimele 24 de ore, în județul Alba, au fost făcute 390 testări: 93 PCR (70 la DSP și 23 la spitalul județean) și 297 teste rapide.

Cazuri COVID confirmate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Mediul urban

  • Alba Iulia – 27 cazuri (+11 cazuri reinfectare)
  • Aiud – 11 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Cugir – 9 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Sebeș – 5 cazuri
  • Blaj – 4 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Ocna Mureș – 4 cazuri
  • Câmpeni – 3 cazuri
  • Teiuș – 1 caz
  • Zlatna – 1 caz (+1 caz reinfectare)

Mediul rural

  • Ighiu – 3 cazuri
  • Unirea – 2 cazuri
  • Berghin – 1 caz
  • Ciugud – 1 caz
  • Cricău – 1 caz
  • Gârbova – 1 caz
  • Horea – 1 caz reinfectare
  • Jidvei – 1 caz (+1 caz reinfectare)
  • Livezile – 1 caz
  • Mirăslău – 1 caz
  • Noșlac – 1 caz
  • Ohaba – 1 caz
  • Roșia de Secaș – 1 caz
  • Șona – 1 caz
  • Stremț – 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 4,03 (anterior 4,13).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
MUNICIPIUL BLAJ 7.61 157
MUNICIPIUL ALBA IULIA 7.12 547
MUNICIPIUL AIUD 4.99 125
ORAŞ CUGIR 4.46 113
ORAŞ TEIUŞ 3.92 28
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.04 42
MUNICIPIUL SEBEŞ 3.01 99
ORAŞ ZLATNA 2.7 21
ORAŞ CÂMPENI 2.67 19
ORAŞ ABRUD 2.52 13
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 1.07 4
Rural    
VALEA LUNGĂ 7.71 24
ŞONA 6.19 27
RÂMEŢ 6.01 3
CRĂCIUNELU DE JOS 5.62 12
CRICĂU 5.62 11
ÎNTREGALDE 5.47 3
RIMETEA 5.11 5
BUCERDEA GRÂNOASĂ 4.42 10
MIHALŢ 4.33 14
CUT 3.97 5
ARIEŞENI 3.92 6
ROŞIA MONTANĂ 3.73 10
OHABA 3.43 2
ALMAŞU MARE 3.37 4
CIUGUD 3.01 10
SÂNTIMBRU 2.98 9
VINŢU DE JOS 2.72 15
DAIA ROMÂNĂ 2.56 8
IGHIU 2.39 17
RĂDEŞTI 2.38 3
ŞPRING 2.36 6
BLANDIANA 2.27 2
NOŞLAC 2.21 4
SĂLCIUA 2.2 3
HOREA 2.11 4
GALDA DE JOS 2.04 9
OCOLIŞ 2.03 1
FĂRĂU 2.01 3
SĂSCIORI 2.01 13
DOŞTAT 1.98 2
LUNCA MUREŞULUI 1.97 5
CETATEA DE BALTĂ 1.96 6
SÂNCEL 1.93 5
CENADE 1.9 2
ROŞIA DE SECAŞ 1.9 3
JIDVEI 1.89 10
HOPÂRTA 1.75 2
LIVEZILE 1.74 2
ŞIBOT 1.72 4
UNIREA 1.66 8
LOPADEA NOUĂ 1.61 4
CÂLNIC 1.55 3
METEŞ 1.47 4
BUCIUM 1.46 2
LUPŞA 1.42 4
PIANU 1.4 5
POŞAGA 1.13 1
BERGHIN 1.06 2
MIRĂSLĂU 1.02 2
CIURULEASA 0.89 1
SĂLIŞTEA 0.85 2
STREMŢ 0.83 2
VADU MOŢILOR 0.79 1
AVRAM IANCU 0.71 1
ŞUGAG 0.7 2
BISTRA 0.67 3
VIDRA 0.67 1
CERGĂU 0.62 1
SOHODOL 0.61 1
ALBAC 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
GÂRBOVA 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
MOGOŞ 0 0
POIANA VADULUI 0 0
PONOR 0 0
SCĂRIŞOARA 0 0

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Bacalaureat 2022, sesiunea a doua în ALBA: Șase candidați eliminați din examen, la proba la alegere. Prezență de 80%

Publicat

Bacalaureat 2022, sesiunea a doua: peste 280 de candidați din Alba au susținut proba la alegere în funcție de profil și specializare. Șase dintre aceștia au fost eliminați din examen.

Potrivit datelor comunicate de inspector școlar general adjunct IȘJ Alba, Dan Cherecheș, la a treia probă scrisă – cea la alegere în funcție de profil și specializare – au fost 360 candidați înscriși, 288 prezenți, iar șase au fost eliminați din examen pentru tentativă de fraudă. Cei mai mulți dintre candidați au susținut proba la Biologie, Anatomie, Geografie sau Logică.

Cazurile de candidați eliminați de la proba la alegere au fost înregistrate la centrul de examen Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud (4), respectiv Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia (2).

Miercuri, 17 august, la proba obligatorie a profilului au fost prezenți 225 de candidați (din 288 înscriși), 58 au absentat și șase candidați au fost eliminați pentru tentativă de fraudă. Aceștia au fost de la centrul de examen Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud.

Marți, la proba de Română, au fost 339 de candidați înscriși, 284 prezenți (249 la profil real și 35 la profil umanist), 52 absenți și șapte au fost eliminați din examen. Dintre candidații eliminați, șase au fost la centrul de examen de la Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud, iar unul de la centrul din Colegiul Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia.

Candidații prinși copiind sau cu telefoane /căști sau alte gadget-uri asupra lor, sunt eliminați din examen pentru tentativă de fraudă, potrivit metodologiei. Aceștua nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni.

Reguli la examen

La examen, se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax