Connect with us
Advertisement

Actualitate

Firmele de transport de persoane, obligate să își autorizeze inclusiv vehiculele defecte. Proiect de lege adoptat de Camera Deputaților

Publicat

Camera Deputaților a adoptat, marți, un proiect de lege pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.11/2013 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere. Printre principalele modificări se numără obligativitatea firmelor de a-și autoriza inclusiv autovehiculele defecte și avariate, pentru a putea presta serviciul.

Este vorba despre un proiect care reglementează  sectorul transportului rutier contra cost de persoane, mărfuri şi vehicule rutiere defecte sau avariate. Mai mult,  conţine reglementări referitoare la transportul elevilor în trafic judeţean/interjudeţean pentru care au fost prevăzute reguli mai stricte, astfel încât această activitate să se desfăşoare în condiţii de siguranţă numai cu autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute de către unităţile de învăţământ, autorităţile administraţiei publice locale şi/sau operatorii de transport rutier.

Având în vedere faptul că România se confruntă în ultima perioadă cu o serie de evenimente rutiere cu consecinţe extrem de grave, în care sunt implicate autovehicule construite şi echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducătorul auto, care efectuează transport rutier naţional contra cost de persoane, vehicule rutiere a căror masă totală maximă autorizată este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, care efectuează transport rutier naţional de marfă, precum şi vehicule care efectuează transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate, fără ca aceste operaţiuni de transport să fie autorizate, au fost aduse mai multe modificări actului normativ.

Printre principalele modificări se află autorizarea întreprinderilor de transport pentru vehiculele rutiere defecte sau avariate.

Pe această temă, deputatul liberal de Alba, Dan Coriolan Simedru, a avut o intervenție în plenul Parlamentului: „Concret, o persoană care desfăşoară transport în cont propriu cu un ARO la care are ataşată o semiremorcă cu care transportă materiale de construcţii ar fi trebuit să se autorizeze pentru că vehiculul depăşeşte greutatea de  2,4 tone. Acest lucru  i-ar fi impus costuri mai mari, costuri pe care i-ar fi fost greu, dacă nu imposibil, să le suporte. De asemenea, toți micii  întreprinzători care fac transport de mărfuri sau de persoane cu autovehicule de 8+1 locuri ar fi primit o lovitură grea, mulți dintre ei ar fi devenit şomeri, iar afacerile lor ar fi intrat în faliment. În concluzie, consider că, prin argumentația noastră care a dus la abrogarea acelor articole din lege, am reparat o nedreptate ce ar fi afectat atât cetăţeanul de rând, cât şi micii întreprinzători. Consecinţele ar fi fost devastatoare, fie ar fi încurajat evaziunea fiscală, fie ar fi condus la închiderea celei mai mari părţi a acestor întreprinderi din cauza lipsei resurselor financiare,” a precizat deputatul Dan Simedru.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement