Eveniment
FOTO: Cozi mari la Paşapoarte, în Alba. Peste 150 de cereri pe zi. Ce soluţii oferă albaiulienii pentru debirocratizare
Este perioada concediilor, iar românii se grăbesc să-şi depună cereri pentru paşapoarte. Ca de obicei, în această perioadă, se aglomerează ghişeele şi se testează răbdarea la aşteptat la cozi. La Evidenţa Populaţiei din Alba, se primesc peste 150 de cereri de paşapoarte pe zi, în ultimele săptămâni. Albaiulienii sătui de măsurile birocratice au şi soluţii pentru simplificarea procedurii de emitere.
Luni dimineața, ghișeele Serviciului Paşapoarte din Alba Iulia au fost luate cu asalt de persoanele care doreau să depună cereri pentru eliberarea paşaportului. Pe lângă faptul că au de aşteptat ore bune la coadă, trebuie să mai facă şi drumuri în plus pentru plata taxei, chiar dacă aceasta este, mai nou, una singură. Oamenii nu înţeleg de ce nu a fost suplimentat personalul în această perioadă şi de ce nu pot rezolva totul la un singur ghişeu, mai ales că pierd deja timp ca să le vină rândul.
„Funcţionează numai două ghişee, când se ştie că în august e cea mai mare aglomeraţie, că vin de afară să-şi schimbe documentele, plus cei care merg în concedii. Sistemul de bonuri de ordine nu merge şi nici Telverde la prefectură nu merge. Oamenii nu ştiu că taxa pentru paşaport se poate plăti şi la camera 120 din Prefectură şi formează cozi şi mai mari la Trezorerie. În plus, chitanţele eliberate de Prefectură sunt cu greu recunoscute de personalul de la Paşapoarte, din aceeaşi instituţie!„, ne-a relatat un albaiulian.
Tot cei care ar trebui să beneficieze de pe urma programului de debirocratizare iniţiat de Guvern au şi soluţii: „Personalul de la ghişeele de la Paşapoarte ar putea primi chitanţiere, pentru că e aceeaşi instituţie Instituţia Prefectului dă şi pasaportul şi chitanţa de la camera 120 din Prefectură! Ar scuti oamenii de o grămadă de timp şi nervi„, mai spune acesta.
Şeful Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Alba, comisar şef Andrei Draşan a explicat pentru Alba24 că diversificarea modalităţii de plată a taxelor a fost mediatizată pe site-ul Prefecturii Alba. „În această perioadă, avem circa 140-150 de cereri pe zi. Legislaţia nu ne permite şi să încasăm banii fin taxe, însă personalul rămâne la ghişeu şi după program dacă este nevoie, pentru a prelua toate cererile din acea zi”, a declarat Draşan.
Ghişeele Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Alba sunt deschise de luni până vineri între orele 8.30 – 16.30, la sediul din Alba Iulia, Piaţa Iuliu Maniu nr. 14A. Punctele de lucru din judeţ, de la Aiud, Cîmpeni, Ocna Mureş şi Cugir, au activitate suspendată temporar.
Cum şi unde se poate plăti taxa pentru Paşapoarte:
“Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poștal sau în numerar.
Plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriilor CEC Bank.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către Instituția Prefectului – Județul Alba, astfel:
– pentru contravaloarea tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere, în contul
IBAN: RO32TREZ002502601X007825
– pentru pașapoarte, în contul
IBAN: RO49TREZ002502602X007826
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN (conturile indicate mai sus, în funcție de serviciul solicitat), codul fiscal al Instituției Prefectului-Județul Alba– CUI 4562664, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Plata în numerar se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieriile Instituției Prefectului Judeul Alba (pentru pașapoarte), la ghișeele Serviciului public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor Alba (pentru documentele emise de acestea) cu sediul în Alba Iulia, Piata Iuliu Maniu nr. 14 și prin mandat poștal.
Adresa Trezoreriei statului din municipiul Alba Iulia: Alba Iulia, Strada Primăverii nr. 10, județul Alba.
Conform Ordonanței, pentru reducerea birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă.
Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul poștal. Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de M.A.I., rămân neschimbate.
Cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului”, se arată într-un anunţ pe site-ul Prefecturii.
Taxele pentru paşapoarte
– paşaport electronic simplu cu valabilitate 5 ani: 283,00 lei (261,00 lei costul paşaportului + 22,00 lei taxă pentru serviciul prestat)
– paşaport simplu electronic cu valabilitate 3 ani (minori sub 12 ani): 258,00 lei (236,00 lei costul paşaportului + 22,00 lei taxă pentru serviciul prestat)
– paşaport simplu temporar cu valabilitate 12 luni: 219,00 lei (97 lei costul paşaportului + 22,00 lei taxă pentru serviciul prestat + 100 lei tarif suplimentar de urgenţă).
Paşaportul simplu electronic se eliberează conform legii în termen de cel mult 30 de zile lucrătoare (în prezent termenul este redus la 14 zile calendaristice). Valabilitatea paşaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu vârsta sub 12 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.
Paşaportul simplu temporar are valabilitatea de 12 luni şi se eliberează conform legii în termen de cel mult 3 zile lucrătoare (în prezent termenul este redus la 2 ore), în următoarele situaţii:
– pentru persoanele care nu dispun de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu electronic;
– în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătorească în state în care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu sau în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict;
– când titularul deţine paşaport simplu sau paşaport simplu electronic care conţine vize valabile, dar filele au fost epuizate;
– când titularul a depus paşaportul simplu sau paşaportul simplu electronic pentru obţinerea unor vize şi trebuie să călătorească urgent în străinătate;
– când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii, concursuri oficiale, pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa îi este pusă în pericol şi nu există timpul necesar pt.obţinerea acordului celuilalt părinte.
Pentru eliberarea pasaportului simplu temporar in oricare din situatiile menţionate mai sus se percepe tariful suplimentar de 100 lei prevăzut de Legea nr. 248/2005, se menţionează pe site-ul Serviciului Paşapoarte.
De asemenea, cererile de eliberare a paşapoartelor simple electronice şi a paşapoartelor simple temporare se depun şi se tipăresc automat în momentul depunerii documentelor la ghişeu.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pasionat
miercuri, 17.08.2016 at 11:32
„La Evidenţa Populaţiei din Alba, se primesc peste 150 de cereri de paşapoarte pe zi…”
Cerea pentru pasaport nu se depune la „Evidenţa Populaţiei”. De fapt, asa ceva nici nu exista.