Eveniment
FOTO: Cum s-a produs accidentul aviatic de la Vurpăr, județul Alba. Pilotul a confundat un câmp cu lucernă cu terenul de aterizare
Cum s-a produs accidentul aviatic de la Vurpăr, din luna aprilie. Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a finalizat raportul de investigație în cazul accidentului aviatic produs pe 28 aprilie 2024, în zona localității Vurpăr din comuna Vințu de Jos, județul Alba.
Potrivit raportului, pilotul aeronavei Apollo Fox, un bărbat în vârstă de 51 de ani din Alba, a decolat la ora 16:00 de pe aerodromul Măgura din localitatea Cisnădie, județul Sibiu, pentru transportul aeronavei la terenul de zbor din localitatea Vurpăr, comuna Vințu de Jos, județul Alba.
Vezi și VIDEO ACCIDENT AVIATIC la Alba: Un avion de mici dimensiuni a aterizat forțat la Vurpăr
Terenul de zbor, proprietatea deținătorului aeronavei, este situat la marginea localității Vurpăr.
Terenul în cauză nu a fost folosit pentru activități de tip aeronautic o perioadă îndelungată de timp, astfel că la data producerii evenimentului acesta nu era pregătit corespunzător. Nu era balizat/delimitat, iar suprafața destinată aterizării/decolării era acoperită cu iarbă cu o înălțime de aproximativ 50 cm.
Cum s-a produs accidentul aviatic de la Vurpăr. Pilotul a confundat un câmp cu lucernă cu terenul de zbor
Din cauza faptului că terenul de zbor nu era amenajat corespunzător, pilotul a confundat terenul cu un alt teren aflat în imediata vecinătate spre vest. Între cele două terenuri se afla un teren discuit/necultivat, cu o lățime de aproximativ 50 m.
După ce aeronava a luat contact cu terenul, pilotul a constatat că palele elicei lovesc lucerna, garda la sol a elicei avionului fiind de 25 cm.
Potrivit raportului AIAS, pentru a evita avarierea palelor, pilotul a procedat la devierea stânga pentru a ieși din cultura de lucernă și a finaliza rulajul pe terenul vecin necultivat.
Pe timpul rulajului, pilotul a sesizat o frânare excesivă determinată de cultura de lucernă și apreciind că aeronava nu va ajunge la terenul necultivat, a mărit pentru scurt timp regimul de funcționare al motorului.
Aeronava a continuat rulajul iar în momentul în care a ajuns la șanțul care delimita terenurile, din cauza diferenței de nivel, aceasta a capotat.
Cauza producerii accidentului a fost stabilită ca fiind efectuarea procedurii de aterizare pe un teren necorespunzător.
sursa, foto: AIAS
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News