Connect with us
Advertisement

Eveniment

FOTO: Drumul județean DJ 750C, care leagă comunele Sălciua, Ponor, Râmeț, Stremț și orașul Teiuș, va fi reabilitat și modernizat

Publicat

Drumul județean DJ 750C, care leagă comunele Sălciua, Ponor, Râmeț, Stremț și orașul Teiuș va fi reabilitat și modernizat pe o porțiune de peste 38 de kilometri. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat miercuri, 9 februarie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Reabilitare și modernizare drum județean DJ 750C : Sălciua de Sus (DN75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN1), județul Alba”.

Potrivit memoriului de prezentare, prin modernizarea a două tronsoane din drumul județean DJ 750C se urmărește creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T. De asemenea, se urmărește conectarea microregiunii Munților Apuseni și a microregiunii Mureșului cu autostrada Sebeș – Turda și crearea unui cadru favorabil valorificării potențialului turistic și economic al zonei.

Investiția urmează să fie făcută în intravilanul orașului Teiuș, respectiv intravilanul și extravilanul comunelor Sălciua, Ponor, Râmeț, Stremț, pe domeniul public al județului Alba, aflat în administrarea Consiliului Județean Alba.

Terenul în suprafață de 501.863,09 mp corespunde unei lungimi totale de 38.270 m alcătuită din două tronsoane cu lungimile de 14.200 m (km 0+000 – km 14+200) și 24.070 m (km
27+500 – km 51+570). Terenul este amplasat pe teritoriul administrative al orașului Teiuș (13.808,54 mp) și comunelor Sălciua (109.811,53 mp), Ponor (80.488,75 mp), Râmeț (89.007,04 mp) și Stremț (208.747,23 mp).

Starea actuală a drumuriilor tratate în cadrul prezentului proiect este necorespunzătoare unui trafic civilizat.

Sistemul rutier existent se prezintă pe tronsonul 1 ca un drum asfaltat de cca. 600 ml aflat într-o stare considerabilă de degradare și pe restul lungimii împietruit.

Pe tronsonul 2 sistemul rutier este realizat din pământ sau pământ în amestec cu piatră și drum care prezintă îmbrăcăminte asfaltică, dar este afectat de alunecări de teren.

Tronsonul 1 se regăsește în intravilanul și extravilanul comunelor Sălciua și Ponor

Comuna Sălciua este situată în partea de nord a județului Alba, pe valea Arieșului, la o distanță de aproximativ 100 km de municipiul Alba Iulia (reședința județului) și la 15 km de Baia
de Arieș, orașul cel mai apropiat, pe drumul național DN 75: Câmpeni – Sălciua – Turda.

Comuna este așezată în bazinul mijlociu al Arieșului, între Munții Trascău și Muntele Mare, într-un bazin depresionar, are un relief specific de munte, dezvoltat pe calcare și șisturi cristaline. Altitudinea variază între 700 și 1400 m. Lunca largă a Arieșului este propice agriculturii, aici aflându-se întinse suprafețe cultivate, ceea ce i-a atras denumirea de „Bărăganul Munților Apuseni”.

Varietatea reliefului carstic, prin spectaculozitatea sa, a florei și faunei, precum și caracteristicile climatice o fac atractivă din punct de vedere turistic. De asemenea, în satul Valea Largă există o biserică de lemn monument istoric.

Comuna Ponor este formată din satele După Deal, Geogel, Măcărești, Ponor (reședința), Valea Bucurului și Vale în Jos.

Tronsonul 2 se regăsește în intravilanul și extravilanul orașului Teiuș și a comunelor Râmeț și Stremț

Orașul Teiuș este format din localitatea componentă Teiuș (reședința) și din satele Beldiu, Căpud, Coșlariu Nou și Pețelca.

Comuna Râmeț este formată din satele Boțani, Brădești, Cheia, Cotorăști, Florești, Olteni, Râmeț (reședința), Valea Făgetului, Valea Inzelului,
Valea Mănăstirii, Valea Poienii, Valea Uzei și Vlădești.

Comuna Stremț este formată din satele Fața Pietrii, Geoagiu de Sus, Geomal și Stremț (reședința).

Lucrări propuse

Lucrările propuse vor cuprinde:

  • structură rutieră cu îmbrăcăminte asfaltică
  • parte carosabilă
  • acostamente
  • consolidări anrocamente
  • piloți forați
  • șanțuri
  • rigole
  • reparații și amenajări podețe și realizare podețe noi
  • reabilitare poduri existente
  • ziduri de sprijin
  • parapet metalice
  • intersecții cu drumurile laterale
  • lucrări privind siguranța circulației

Modernizarea DJ 750C se va face prin realizarea unui sistem rutier compus din următoarele straturi:

Structură rutieră nouă:

  • 4 cm beton asfaltic BA16
  • 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4
  • geocompozit antifisură
  • 25 cm strat de fundație superior din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație inferior din balast
  • 10 cm strat de formă din balast
  • Decapare sistem rutier existent / săpătură în corpul drumului

Acostamentele se vor realiza din balast 30 cm și piatră spartă 30 cm.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement