Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Elevii de la Centrul de Educație Incluzivă, implicați în activități creative în săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun”


Publicat

elevi

Elevii cu cerințe educative speciale (CES) de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Alba Iulia (C.S.E.I. Alba Iulia) au parte de o mulțime de activități educative extracurriculare şi extraşcolare, având ca principal obiectiv implicarea lor şi a cadrelor didactice în activităţi de educaţie non-formală, care să pună în valoare talentele, preocupările extraşcolare şi competenţele elevilor în domenii cât mai diverse şi interesante.

Cunoscută în 2012 ca „Şcoala altfel”, săptămâna „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” le oferă elevilor și profesorilor şi în acest an, în perioada 1-5 aprilie, ocazia de a desfășura împreuna activități formale și non-formale, de a-și valorifica talentul, creativitatea, ingeniozitatea, de a vizita instituţii publice şi de a cunoaşte activitatea angajaţilor acestora.

Astfel, programul educațional extracurricular propus/desfășurat în această săptămână este unul variat, cuprinzând activități din mai multe domenii, oferind, atât elevilor cu dizabilități, cât și cadrelor didactice, posibilitatea de a se implica în activități pliate pe interesul și nevoile lor.

Toți dascălii școlii și-au ales activitățile la care au dorit să participe, dovedind încă o dată, dacă mai era nevoie, apetența pentru asemenea acțiuni, iar elevii, un uriaș potențial și o remarcabilă dorință de a se pune în valoare, de a-și valorifica ideile, de a crea și de a se implica afectiv în toate acțiunile întreprinse.

Săptămâna a început cu „Atelier de creație”, activitate care i-a cuprins pe toți elevii școlii. În atelierele de lucru, elevii au confecționat obiecte decorative, colaje realizate prin diferite tehnici, s-au pictat icoane pe sticlă, realizându-se astfel, o expoziție care a încununat cu succes munca elevilor și organizatorilor.

O parte dintre elevi au optat pentru activități artistice: lecții de dans, selecții pentru trupa de dans a școlii, vizionări de teatru, scenete, selecții pentru trupa de teatru a școlii, punerea în scena a unor piese de teatru pentru copii. De asemenea, în colaborare cu Biblioteca Județeana ”Lucian Blaga” a avut loc activitatea „Cercul literar al copiilor”, unde elevii claselor a VI-a și a VII-a au participat cu mult entuziasm si plăcere alaturi de cadrele didactice organizatoare.

În fiecare zi a săptamânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”, elevii își sporesc cunoștințele de limba engleză prin intermediul jocurilor și al atelierului creativ, în care aceștia își îmbogățesc vocabularul și compun mici dialoguri în limba engleză între elevi și profesor, demonstrand tuturor că „English learning can be fun!”

Unii dintre elevii școlii, împreună cu dascălii, au optat pentru activităţi în interiorul şcolii, care să îmbine divertismentul cu dezvoltarea spiritului de competiţie şi a abilităţilor elevilor, iar alții și-au manifestat dorința de a de a vizita instituţii publice şi de a cunoaşte activitatea angajaţilor acestora.

Bucuria și plăcerea de a învăța lucruri noi sunt sporite prin intermediul „Jocurilor și al poveștilor psihoterapeutice”, prin vizionarea de filme din cadrul „Cinematografului de la școală”, prin lecturarea sau vizionarea unor materiale interesante și atractive care vizează „Un stil de viață sănătos” sau prin intermediul dezbaterilor pe marginea „Tradițiilor și obiceiurilor la români”.

Tot în această săptămână se derulează o nouă activitate din cadrul Parteneriatului cu Școala Gimnazială ” Singidava” Cugir- „Porți către prietenie”, activitate care constă în vizita elevilor de la această școală, desfășurarea de activități comune, precum și vizitarea Traseului celor Trei Fortificații.

„Ziua Porţilor Deschise” organizată de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al judeţului Alba oferă elevilor ocazia de a vizita subunitățile pompierilor și de a învăța cum acționează aceștia. Cu acest prilej, elevii vor putea vizita subunităţile pompierilor militari, unde le va fi prezentată tehnica şi echipamentele utilizate pentru diferite tipuri de intervenţie, câteva exerciţii demonstrative din programul de pregătire al pompierilor, primind şi informaţii despre misiunile pe care le desfăşoară.

Sportul și mișcarea în aer liber au locul lor bine stabilit în această săptămână, activitățile sportive fiind printre preferatele elevilor: concursuri cu mingea, fotbal, tenis de masă, concursuri de alergări, jocuri pentru cei mici și cei mari, toate încercând să stârnească amuzamentul și interesul participanților.

La acțiunile din săptămâna „Să știi mai multe, să fii mai bun!” participă și elevii școlarizați la domiciliu. Cu ajutorul profesorilor itineranți, aceștia vor viziona filme pentru copii sau vor organiza activități distractive, board-games, jocuri de rol, concursuri pe teme rutiere.

De asemenea, elevii cu deficiențe grave din Casele de tip familial „Sf. Ana” și „Sf. Maria” au parte de o săptămână bogată. Se desfășoară acțiuni de orientare spațială, concursuri de ștafete, acțiuni de orientare în natură prin utilizarea unor metode de predare alternative, activități de formare a autonomiei personale, atelier de olărit, concursuri de desene.

„Toate aceste activități fac din școală o plăcere și nu o obligație. Copiii pot afla lucruri noi pe diferite căi, învătarea cunoaște mai multe forme, iar educația non-formală nu trebuie neglijată; iar noi, dascălii, trebuie să ținem cont de faptul că, la această vârstă, jocul e „ înțelepciunea și iubirea” unui copil , cu atât mai mult a unui copil cu CES”, a precizat prof. Daniela Cristian, consilier educativ în cadrul Centrului Școlar de Educație Incluzivă.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

REZULTATE Bacalaureat 2020, etapa specială: Notele și mediile candidaților, publicate. Subiectele și baremele de corectare

Publicat

examen

Ministerul Educației a publicat vineri, 10 iulie, primele rezultate ale candidaților care au susținut examenul de Bacalaureat 2020 în etapa specială. Aproximativ 140 de absolvenți de liceu din țară au fost înscriși la probele scrise, niciunul din Alba.

AICI, rezultate Bacalaureat 2020, etapa specială.

Contestațiile pot fi depuse astăzi, între orele 14.00 și 19.00. Rezultatele finale vor fi afișate duminică, 12 iulie, după ora 12.00.

Pentru a promova Bacalaureatul, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 5 la fiecare dintre probele scrise și cel puțin media 6. De asemenea, trebuie să aibă echivalate/recunoscute probele de competențe lingvistice și digitale.

SUBIECTELE și BAREMELE de la Bacalaureat 2020, etapa specială:

Subiecte și baremele la proba de Limba și literatura română:

SUBIECT Română Real/tehnologic

Barem Română Real/tehnologic

SUBIECT Română Uman

Barem Română Uman

Vezi și UPDATE: TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2020. Rată de promovare 71,8%, mai mare după contestații, în județ

Subiectele și baremele la proba obligatorie a profilului:

MATEMATICĂ

Matematică-informatică

SUBIECT

BAREM

Matematică – Științe ale Naturii

SUBIECT

BAREM

Matematică – Tehnologic

SUBIECT

BAREM

Matematică – Pedagogic

SUBIECT

BAREM

ISTORIE

SUBIECT

BAREM

Subiectele și baremele la proba la alegere în funcție de profil și specializare:

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mesajul unei judecătoare de la Curtea de Apel Alba Iulia pentru cei care nu cred în COVID-19: ”Virusul este între noi”

Publicat

”Virusul este între noi”, ”îl prinde pe cel mai slab” – câteva dintre cuvintele unei judecătoare de la Curtea de Apel Alba Iulia, care momentan se află în spital, fiind infectată cu noul coronavirus. 

Judecătoarea este una dintre cele 9 persoane de la instanța superioară din Alba care, săptămâna trecută, au fost confirmate pozitiv pentru COVID-19. 

Aceasta se află internată alături de soțul și unul dintre copii. Într-o postare pe Facebook, făcută publică de Agerpres, judecătoarea a transmis un mesaj emoționant, dar în același timp a tras și un semnal de alarmă pentru a-i atenționa pe cei care nu cred în existența virsului. 

„Tot respectul pentru grija deosebită pe care ne-aţi purtat-o în aceste zile în încercarea voastră de a ne face viaţa mai uşoară! Cu mare groază ne-am internat joi, 2 iulie 2020, dar, datorită căldurii transmise de voi, personalul medical, presiunea psihică nu a fost aşa de mare … şi totul a trecut mai uşor.

Mulţumesc, oameni speciali şi iertaţi că vom trece, poate, pe lângă voi, fără să vă salutăm, pentru că nu v-am văzut decât ochii, şi aceia cu greu, din spatele ochelarilor aburiţi care alcătuiau costumele voastre grele”, a scris magistratul Curții de Apel Alba Iulia, citat de agerpres.ro

Ea a adăugat că ochii au fost însă suficienţi să înţeleagă că medicii şi asistentele nu sunt roboţi, ci oameni, cărora le pasă de cei aflaţi în suferinţă. „Şi atunci, dragă cititorule, ţie, care eşti acasă, la birou sau pe terasă cu băieţii, de ce să nu-ţi pese? De tine şi de familia ta? Virusul e între noi, se plimbă, adulmecă şi atacă, îl prinde pe cel mai slab.

Apără-te, armele sunt la tine, spală-te pe mâini, pune-ţi o amărâtă de mască pe faţă şi nu te duce unde-i mai multă lume!

Stai deoparte, respectă distanţa, nu te înghesui, ieşi din turmă! Nu ştii cum vei trece peste boală! Poate uşor, poate nu vei simţi nimic, dar copilul tău, mama ta? La ei te-ai gândit? (…). Mai gândeşte la asta, cititorule, înainte să ieşi din casă fără apărare, poţi să aduci virusul în casa ta şi primii pe care îi infectezi sunt membrii familiei tale, un copil, un părinte, un frate, cu organisme mai tari sau mai puţin tari, slăbite de vârstă sau de boli”, a mai scris judecătoarea.

Femeia consideră că, dacă toţi şi-ar proteja măcar familia, atunci nu ar mai fi niciun caz de COVID-19 în câteva zile. „Ascultă ce ne spun specialiştii, medicii, autorităţile din domeniul medical! Ei nu vorbesc prostii! Nu e nimic politic aici, în spital nu există partide politice.

Nu asculta glasul unor nespecialişti, neinformaţi, vedete TV, voci care nu au nicio legatură cu actul medical, dar care îşi dau cu părerea despre el, te dezinformează şi te fac să ignori un pericol real”, îşi încheie postarea magistratul.

La Curtea de Apel Alba Iulia a fost depistat un focar de coronavirus, după ce în urmă cu două săptămâni a fost testată pozitiv o grefieră.

Ulterior, în urma anchetei epidemiologice, au fost testate pozitiv încă alte opt persoane, dintre care şase magistraţi. Timp de două zile, în 2 şi 3 iulie 2020, instanţa de judecată şi-a suspendat activitatea în scopul dezinfectării tuturor spaţiilor de activitate.

sursă:agrepres.ro, adevărul.ro.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Cum se face departajarea elevilor cu medii egale, la repartizarea pe locurile din licee

Publicat

educatie, invatamant

Astăzi este repartizarea computerizată, în urma căreia elevii află unde își continuă studiile. În acest an, au fost foarte multe medii mari la Evaluare Națională și destul de apropiate după calculul mediei de admitere.

La admiterea în liceele din județul s-au înscris 2014 de candidați, din care 13 care provin din alte județe.

Vezi și ADMITERE LICEU 2020: ASTĂZI, rezultatele la repartizarea computerizată. Elevii află la ce liceu au intrat

În acest an, au fost 8 medii de 10 de admitere la liceu – adică media maximă la examenul de Evaluare Națională și în cei 4 ani de gimnaziu, iar 22 dintre candidați au avut media 10 la Evaluare Națională.

Înscrierea în clasa a IX-a se face fără examen, pe baza mediei de admitere. Media de admitere la liceu este formată din media obținută de elevi la Evaluarea Națională (contează în proporție de 80%) și media generală a claselor V-VIII (contează în proporție de 20% în media de admitere la liceu).

Înscrierea la liceu a absolvenților de gimnaziu (cu excepția celor care candidează pentru licee/clase pentru care se susțin probe de aptitudini, a celor care cer înscrierea în învăţământul special și a celor care candidează pe locurile speciale pentru romi) se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opțiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv și în limita locurilor aprobate, prin planul de școlarizare, pentru licee, potrivit metodologiei în vigoare.

Algoritmul de repartizare în licee 2020, explicat de Ministerul Educației

1. Repartizarea se face ordonând candidații în județul respectiv descrescător, după medii, încercându-se plasarea fiecărui candidat, începând de la cel cu media cea mai mare până la cel cu media cea mai mică, la una din opțiunile exprimate.
Ordonarea candidaților se face descrescător după mai multe criterii: media de admitere, media de evaluare națională, media generală de absolvire a claselor V-VIII, nota obținută la proba de limbă și literatura română din cadrul evaluării naționale, nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale și nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor Art. 10, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale.

Calculul mediei de admitere se face astfel:

MA=0,2 × ABS + 0,8 ×EN* unde:

MA este media de admitere

ABS este media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;

EN* este media generală obținută la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a

Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut Evaluarea Națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă. În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, semnată de părinte sau reprezentant legal şi de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate. Aceşti candidați, care au optat pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă, nu pot fi înscriși în învăţământul liceal sau profesional în clase cu predare în limbile minorităților naționale

2. Când se ajunge la un candidat, se caută în lista sa de opțiuni prima opțiune validă la care există locuri libere.
Ordinea opțiunilor de pe fișă este prin urmare semnificativă, prima opțiune exprimată este luată în considerare înaintea celorlalte opțiuni.

Exemplu: se verifică prima opțiune a candidatului curent; în cazul în care opțiunea este validă și mai există locuri la această opțiune, este considerat admis la această opțiune și se trece la următorul candidat; altfel se verifică a doua opțiune de pe fișă etc.

Observație
O opțiune este invalidă dacă:

– codul opțiunii alese de candidat nu există

– opțiunea aleasă necesită dată proba la limba maternă sau modernă și candidatul nu a susținut-o

– opțiunea aleasă este cu predare în limba maternă iar candidatul care a susținut Evaluarea Națională cu probă de limba maternă a optat pentru calculul mediei de Evaluare fără a lua în considerare nota de la proba de limba maternă

3. În cazul în care candidatul nu are loc la nici una din opțiunile exprimate pe fișă el rămâne nerepartizat în această sesiune de admitere și va trebui să participe la o sesiune ulterioară organizată numai pe locurile rămase libere în această sesiune.
Situația poate apare în cazul în care candidatul nu a exprimat suficiente opțiuni, opțiunile exprimate de el fiind ocupate înaintea lui de alți candidați care au medii mai mari.
Se recomandă prin urmare completarea fișei cu un număr suficient de opțiuni pentru ca această situație să nu apară.

Numărul total de locuri la licee este suficient pentru ca toți candidații să fie repartizați, dacă își exprimă opțiuni suficiente și realiste.

Observați că nu poate exista situația în care un candidat să fie declarat nerepartizat, iar la una din opțiunile exprimate de el să fi fost repartizat un alt candidat cu medie mai mică decât el.

Potrivit edupedu.ro, dacă doi candidați au medii de admitere la liceu egale, atunci vor fi departajați folosind, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a
b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
c) nota obținută la proba de limba și literatura română din cadrul Evaluării Naționale
d) nota obținută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naționale
e) nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, în cazul candidaților care solicită înscrierea la unități de învățământ cu predare în limba minorităților naționale

Metodologia prevede că, în cazul în care la un liceu, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acel liceu și au mediile de admitere egale, precum și toate mediile de mai sus egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.

CALENDAR ADMITERE LICEU 2020

10 iulie 2020: Repartizarea computerizată în învăţământul liceal  de stat a absolvenţilor clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2020-2021.

10 iulie 2020: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați în învățământul liceal de stat, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere. Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unităţile de învăţământul liceal  de stat din judeţ/municipiul Bucureşti.

13-20 iulie 2020: Depunerea/transmiterea dosarelor de înscriere la şcolile la care candidaţii au fost repartizaţi.

21 iulie 2020: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal de stat a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere.

22-24 iulie 2020: Rezolvarea de către comisia județeană de admitere/a municipiului București a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Declarația pe care românii trebuie să o arate la intrarea în Austria. Cei care nu o au, intră 14 zile în izolare

Publicat

Începând cu data de 10 iulie toți cetățenii care călătoresc din România cu destinație finală Austria vor putea intra în țara respectivă doar dacă prezintă un certificat medical si o declarație pe propria răspundere (în limba engleză sau germană) de test negativ pentru SARS-CoV-2 (PCR, RT), nu mai vechi de 4 zile.

Cei care tranzitează Austria fără oprire nu au nevoie să prezinte documentele. 

Potrivit ministerului Sănătații din Austria Românii vor avea nevoie de o declaraţie pe proprie răspundere pentru a tranzita Austria. Documentul trebuie să fie redactat în limba engleză sau germană şi să conţină testul negativ pentru infecţia cu coronavirus, efectuat în ultimele patru zile, anterior intrării în Austria. Mai jos modelul declarației:

Documentul poate fi descărcat de AICI: Declaratie Tranzit Austria

Vor exista controale stricte la frontiera din est, numărul poliţiştilor de frontieră fiind dublat.

Partea austriacă a comunicat ieri că, în cazul în care nu este respectată măsura autoizolării, amenda poate ajunge până la 1.450 de euro. De asemenea, au informat că în următoarea perioadă va exista posibilitatea ca această categorie de cetățeni să fie testați la intrarea în Austria, în cazul unui test negativ nefiind necesară măsura autoizolării.

În absența acestui certificat, cetățenii care călătoresc din România cu destinație finală Austria vor trebui să intre în autoizolare pentru o perioadă de 14 zile, imediat după intrarea în Austria. În cazul în care nu este respectată măsura autoizolării, amenda poate ajunge până la 1.450 de euro.

De asemenea, există posibilitatea ca această categorie de cetățeni să fie testați la intrarea în Austria iar în cazul unui test negativ nefiind necesară măsura autoizolării.

Ministerul Afacerilor Externe atrage atenția că potrivit autorităților austriece, măsura autoizolării nu se va aplica în cazul tranzitului fără oprire al cetățenilor provenind din România pe teritoriul Austriei spre destinații din alte state și în cazul transportului de mărfuri.

MĂSURI PE PLAN INTERN:

În ultimele săptămâni, au fost ridicate majoritatea restricțiilor de deplasare pentru populație.

În cazul deplasării în spațiul public, trebuie respectate în continuare următoarele măsuri:

  • este interzisă apropierea la o distanță mai mică de un metru față de alte persoane. Sunt exceptate de la această regulă persoanele care locuiesc împreună.
  • sunt permise evenimente cu participarea a până la 100 de persoane (inclusiv căsătorii și înmormântări), fără restricții privind ora închiderii, cu excepția situațiilor de urgență în care trebuie aplicate măsuri de combatere a COVID-19. Restricțiile privind numărul de participanți la căsătorii și înmormântări sunt în vigoare până la 31.08.
  • purtarea de măști de protecție pentru acoperirea gurii și nasului este obligatorie în mijloacele de transport în comun, unități medicale, sau în unitățile care oferă servicii unde distanța socială nu poate fi respectată (e.g. frizerii). Începând cu 1 iulie, purtarea măștilor nu mai este obligatorie pentru ospătari în restaurante. Pot fi utilizate măști de protecție chirurgicale sau eșarfe. Nepurtarea măștii de protecție sau a eșarfei va fi sancționată de organele de poliție cu amendă.

Informații generale pentru lucrătorii sezonieri în Austria (toate sectoarele de activitate) pot fi accesate AICI

Informații pentru lucrătorii sezonieri în agricultură în Austria pot fi accesate AICI

Informații cu privire la sprijinul financiar de care pot beneficia întreprinzătorii și lucrătorii independenți români din Austria sunt disponibile AICI

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate