Eveniment
FOTO: Primăria Alba Iulia, premiată la Gala Turismului Românesc 2016. Rețeta prin care un mic oraș de provincie a ajuns brand turistic
Efortul autorităților locale de transforma Alba Iulia într-un oraș turistic încep să dea roade. Pentru proiectele din ultima perioadă, Primăria municipiului a fost premiată la Gala Turismului Românesc 2016, pentru „Primul oraș cu brand turistic. De la restaurarea Cetății Alba Carolina, la Smart City”. Gala Turismului este evenimentul care promovează turismul din România, având ca obiectiv stimularea investitorilor din industria turistică, evidențiind și promovând realizările acestora.
În cadrul Galei Turismului au fost premiate cele mai reprezentative locații și servicii de turism de pe tot teritoriul României și au fost acordate premii de excelență pentru realizările remarcabile ce contribuie la dezvoltarea și promovarea turismului.
Primăria Alba Iulia a fost singura administrație din România care a fost premiată la acest eveniment, municipiul fiind apreciat ca „Primul oraș cu brand turistic și restaurarea cetății Alba Carolina la Smart City”.
Ediția de anul acesta a Galei Turismului Românesc a avut loc în data de 17 noiembrie, marcând astfel și debutul ediției de toamnă a Târgului de Turism al României 2016, ocazie cu care cei mai importanți reprezentanți ai turismului vor fi reuniți la București.
În cadrul evenimentului au participat reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, ai centrelor de informare turistică (CNIPT), instituțiilor culturale, asociațiilor de dezvoltare și promovare turistică, asociațiilor patronale și federațiilor din turism, ai Camerei de Industrie a României, organizațiilor neguvernamentale (ONG) cu activitate în domeniul turismului, agenți economici, cei mai importanți designeri din România, dar și internațional.
Care este „reţeta” prin care un oraș românesc poate ajunge brand turistic
Istoria are viitor în cea mai mare cetate din România – de la restaurarea Cetății Alba Carolina, la Smart City
Cetatea Alba Carolina a ajuns să fie printre primele în topul celor mai vizitate destinaţii turistice din România, după Castelul Peleş sau Cetatea Sighişoara.
Odată cu restaurarea cetății bastionare, realizată prin fonduri nerambursabile, internaționale, naționale sau investiții private, în Alba Iulia s-a constatat în ultimii ani o creștere substanțială a numărului de turiști. În 2008, erau 32.000 de mii. Azi sunt peste 400.000 de mii.
Nu demult, Cetatea Alba Carolina a primit din partea TripAdvisor, cel mai mare site de recomandări turistice interactive din lume, certificatul de excelenţă, rezultat al recenziilor exprimate de către turiştii care au vizitat oraşul în ultimul an.
Siemens și Primăria Municipiului Alba Iulia au agreat includerea orașului Alba Iulia în proiectul global de cercetare «Smart Cities Research», alături de alte 5 orașe – Londra, Bussles, Aberdeen, Istanbul și Madrid.
Prin acest studiu, specialiștii Siemens vor analiza modele de dezvoltare urbană pentru o serie de domenii în care pot fi implementate tehnologii inteligente, în conformitate cu strategia, planurile și ambițiile viitoare ale fiecărui oraș în parte.
Municipiul Alba Iulia este inclus în proiectul pilot Alba Iulia Smart City 2018, anunțat de către Ministerul Comunicațiilor și pentru Societate Informațională.
Cercetarea va identifica zonele în care tehnologia va spori confortul vieții cetățenilor.
Concluziile vor fi legate de trafic, de consumul de energie, de siguranță, de îmbunătățirea sistemului sanitar sau posibilitățile de interacțiune mai directă cu turiștii care vizitează orașul.
Orange este prima companie care a început un program propriu de investiții în Alba Iulia care va asigura în câteva zile internet gratuit în zona istorică, gara orașului, autogări, universitatea locală, în o parte din autobuzele orașului și va susține o rețea de 250 de beaconi care vor interacționa cu cetățenii orașului și cu turiștii, oferindu-le acestora informații relevante din viața orașului.
Alba Iulia este singura destinație internă care are un manual de brand
Alba Iulia – Cealaltă Capitală. Bine ați venit în cea mai mare Cetate din România. Alba Iulia a reușit să învingă hazardul, fiind primul oraș din România care a adoptat un brand turistic profesionist.
Din punct de vedere simbolic, acest manual e o premieră: Alba Iulia este primul oraș din România cu un manual de brand făcut la standarde internaţionale – de altfel cu strategia de marketing creată de agenţia Heraldist & Wondermarks pentru Alba Iulia şi prezentată în acest manual, orasul a făcut parte dintr-un proiect de marketing de oraş intitulat “City Logo” finanţat de Uniunea Europeană, alături de oraşe precum Oslo, Varsovia sau Genoa.
“Suntem mândri să vedem că, deși suntem singurul oraș din sud-estul Europei care a fost acceptat și suntem și cel mai mic oraș din proiect, suntem priviți nu doar ca simpli participanți, ci ca lideri pe strategie de marketing”.
Dincolo de menirea certă de a reprezenta un instrument de lucru profesionist în promovarea orașului, manualul explică și îndrumă modul de întrebuințare a elementelor de identitate. Astfel, agenții economici sau organizațiile locale de orice fel, care vor să își îmbunatățească imaginea și să își promoveze apartenența la una dintre cele mai solide și recunoscute comunități din România, au ocazia să descarce și să utilizeze cu titlu gratuit manualul de branding al orașului.
Singura cerință este respectarea instrucțiunilor, pentru a păstra nealterată ideea în care a fost creat documentul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News