Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO ȘTIREA TA: Au început amenzile. Polițiștii locali din Alba Iulia, pe urmele șoferilor care nu și-au plătit taxa de parcare


Publicat

Începând de luni, 1 februarie, șoferii care nu-și plătesc locul de parcare publică pe care-l ocupă cu mașina în Alba Iulia riscă să fie amendați. Perioada de două săptămâni, acordată de administrația locală cetățenilor pentru a se obișnui mai degrabă cu ideea decât cu instrumentele de plată, a expirat. 

Încă de la primele ore ale dimineții, polițiștii locali din municipiu au fost surprinși într-o parcare din zona centrală, unde au verificat dacă mașinile parcate au plătit taxa. 

Reamintim faptul că sistemul parcărilor publice cu plată a intrat oficial în vigoare din 18 ianuarie, în municipiul Alba Iulia, însă în ultimele două săptămâni au fost aplicate doar avertismente.

Citește și PARCARE cu PLATĂ la Alba Iulia. De LUNI, șoferii riscă AMENZI. Cum se poate plăti abonamentul, tarifele și MODIFICĂRI propuse

Tarifele de parcare sunt între 2 lei pe oră (zona zero – roșie), 1 leu pe oră (zona 1 – albastră) și 0,5 lei pe oră (zona 2- galbenă), fiind disponibile și variante de taxare la o jumătate de oră, 2 ore sau o zi.

Abonamentele costă 50 lei pe lună sau 300 lei pe an pentru persoane fizice, respectiv 100 lei pe lună / 600 lei pe an pentru persoane juridice.

Abonamentul transmisibil este de 75 lei pe lună pentru persoane fizice, respectiv 150 lei pe lună pentru persoane juridice.

Controalele au început și în zona Cetății Alba Carolina, încă de duminică seară. Polițiștii și-au făcut apariția în cetatea oricum aproape goală și au început să verifice cele câteva mașini aflate în parcări, o operațiune anevoioasă, din moment ce plata cu ajutorul aplicației sau cea prin sms nu generează un bon care să fie pus pe parbriz.

Perimetrul Cetății Alba Carolina este considerat zona zero de parcare. Acolo abonamentele pe care și le pot face locuitorii orașului nu sunt valabile, astfel că aceștia trebuie să plătească o nouă taxă, inclusiv în weekend.

Parcarea pentru o oră costă 2 lei, iar pentru o zi 17,5 lei.

Administrația locală pare a fi luat în calcul doar turiștii care vin să viziteze cetatea.

Asta în condițiile în care acolo își au sediul mai mai multe instituții publice, există mici afaceri care funcționează, dar și locuințe private.

Citește și: Angajații instituțiilor și ai firmelor din Cetatea Alba Iulia, turiști în orașul lor. Abonamentele de parcare nu acoperă zona zero.

Amenzile sunt între 500 de lei și 1000 de lei, pentru staționarea fără plată sau între 100 și 300 lei pentru cei care depășesc timpul de staționare pentru care au plătit.

Plata taxei pentru locurile publice de parcare la Alba Iulia (nu cele rezidențiale) se poate face prin intermediul aplicației Tpark (prin opțiunea plata SMS sau card ori abonament).

Se pot cumpăra și tichete răzuibile, de la puncte de vânzare – în holul primăriei, la sediul din clădirea FLIPS, la Direcția de venituri urmează să fie amplasate unul sau două puncte de vânzare. Însă administrația locală nu încurajează acest mod de plată (cu tichete).

În linkul de mai jos, cum se poate plăti parcarea, pas cu pas, de pe smartphone sau calculator – în aplicația Tpark:

Vezi ABONAMENT PARCARE la Alba Iulia. Cum poți plăti taxa de parcare



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. eu

    luni, 01.02.2021 at 09:31

    Numai la ciupeala stați. Voi nu aveti sistemul pus la punct dar v-a trimis șeful la amenzi.

  2. NICIU DAN

    luni, 01.02.2021 at 10:02

    Si cum mă așteptam vrem bani pe parcare si aplicația nu funcționează. În cazul ăsta ce facem?Asa ziși paznici abia apucă să te amendeze.

  3. Gilu

    luni, 01.02.2021 at 14:51

    In articolul de mai sus, ca și în altele anterioare, se scrie ca poți cumpăra tichete razuibile in holul primăriei. MINCIUNA!!! Am fost sa cumpar si doamnele habar nu aveau de asa ceva. Lucru facut ca la Alba Iulia! Cum e posibil sa faci parcari cu plata fara automate de tichete?! Saracul oraș pe mâinile cui a încăput!!!

  4. Gilu

    luni, 01.02.2021 at 14:53

    Si stati! Urmeaza nebunia cu colectarea gunoiului menajer!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Ambulanță din Alba, implicată într-un accident rutier în Cluj Napoca. Echipajul, rănit ușor

Publicat

O ambulanță a Serviciului Județean de Ambulanță Alba a fost implicată într-un accident rutier petrecut în noaptea de duminică spre luni, pe o stradă din Cluj Napoca.

Echipajul: un medic de 69 de ani, o asistentă și șoferul au fost răniți ușor.

Aceștia au dus la Cluj Napocaun pacient cu COVID, care era în transfer către un spital din Oradea.

Echipajul din Alba Iulia a predat pacientul către un alt echipaj clujean și mergeau către decontaminare. 

Potrivit IPJ Cluj, accidentul s-a produs în jurul orei 23.00, pe strada Horea. Din primele date, ambulanța ar fi pătruns în intersecție în timp ce semaforul indica culoarea roșie, având în funcțiune semnalele acustice și luminoase.

În urma evenimentului rutier a rezultat rănirea medicului de 69 de ani din Alba Iulia, care a suferit o contuzie la coloană, ambulanțierul o contuzie la șold și asistentul un traumatism minor la nivelul capului, au transmis reprezentații SJA  Alba pentru alba24.ro

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Alba, trimis în judecată după ce a încercat să întrețină relații sexuale cu verișoara sa într-un lan de porumb

Publicat

Un tânăr din județul Alba a fost trimis în judecată pentru tentativă de act sexual cu un minor, după ce a vrut să întrețină relații intime cu verișoara sa în vârstă de 14 ani. 

Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, fapta s-a petrecut în noaptea de 27 iulie 2020.

Atunci în jurul orei 23.00, tânărul s-a deplasat alături de verișoara sa într-un lan de porumb, din apropierea unui imobil, unde au încercat să întrețină relații sexuale.

Tânărul a așezat-o pe minoră pe pământ și a apucat să se dezbrace parțial.

Însă, aceștia au fost surprinși de mama fetei, iar actul sexual nu s-a mai consumat, au transmis procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru alba24.ro.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, însă momentan nu a primit un prim termen de judecată.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Care sunt principalele probleme resimțite de profesori în perioada şcolii online. Diferențe între urban și rural. Studiu

Publicat

laptop calculator

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: ACCIDENT la Alba Iulia. Două mașini s-au lovit în giratoriul din zona Pieței agroalimentare Cetate

Publicat

Un accident rutier s-a produs luni dimineața, în giratoriul aflat în zona Pieței agroalimentare Cetate din Alba Iulia. Două mașini s-au lovit, cel mai probabil după ce unul dintre șoferi nu a acordat prioritate.

Evenimentul rutier s-a produs în giratoriul aflat la intersecția dintre Bulevardul Revoluției 1989 și strada Toporașilor din Alba Iulia.

Un cititor Alba24 a surprins pe imagini mașinile avariate.

Este vorba despre un autoturism marca VW și un altul marca Land Rover.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate