Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

GDPR: Cum poți să faci plângeri dacă datele tale personale sunt prelucrate ilegal de firme sau instituții publice

Publicat

Românii care consideră că datele personale le sunt prelucrate ilegal de către companii sau autorităţi publice, după intrarea în vigoare a noului Regulament european privind protecţia datelor personale (GDPR), pot depune o plângere la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Decizia ANSPDCP nr. 133/2018 privind aprobarea procedurii de primire și soluționare a plângerilor a fost publicată vineri în Monitorul Oficial și se aplică deja de la apariție.

Persoanele care consideră că datele lor personale le sunt prelucrate ilegal de către o entitate publică sau privată au posibilitatea să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

Plângerile adresate ANSPDCP trebuie formulate în scris. Ele pot fi depuse la registratura generală de la sediul Autorităţii sau pot fi transmise prin poştă ori prin utilizarea formularului electronic, disponibil pe pagina de Internet a ANSPDCP.

Formular electronic de plângere – pentru completare este necesară salvarea acestuia și deschiderea cu Adobe Reader.

Pentru primirea şi înregistrarea valabilă a plângerilor, este obligatorie furnizarea numelui, a prenumelui şi adresa poştală de domiciliu sau de reşedinţă petiţionarului.

„La depunerea plângerilor este obligatorie precizarea detaliată a obiectului acestora, a demersurilor întreprinse de petiționar la nivelul operatorului reclamat sau al persoanei împuternicite reclamate, după caz, a informaţiilor disponibile pentru susţinerea afirmaţiilor, precum şi anexarea de dovezi concludente, în măsura în care le deține”, prevede documentul amintit.

Petiţionarul este obligat să declare dacă, anterior depunerii plângerii la ANSPDCP, a introdus pe rolul instanţelor judecătoreşti o acţiune cu acelaşi obiect şi cu acelaşi operator sau persoană împuternicită. În caz afirmativ, este obligatorie menţionarea denumirii instanţei şi a numărului dosarului respectiv. În acest caz, ANSPDCP poate dispune suspendarea sau/şi clasarea plângerii, după caz.

Atunci când este vorba de plângerile referitoare la încălcarea dreptului la viață intimă, familială și privată prin transmiterea de comunicări comerciale nesolicitate, Decizia ANSPDCP nr. 133/2018 dispune că trebuie anexate mesajele originale primite de petiționar, astfel încât expeditorul să poată fi identificat.

Primirea plângerilor la ANSPDCP şi analizarea acestora este, de regulă, gratuită.

În cazul în care plângerile sunt în mod vădit nefondate sau excesive, în special din cauza caracterului lor repetitiv, ANSPDCP poate percepe o taxă rezonabilă, bazată pe costurile administrative, sau poate refuza să le trateze.

Autoritatea a pus spre aprobare şi procedura de efectuare a investigaţiilor. Potrivit acestui document, instituţia poate demara investigaţii şi din oficiu, la propunerea preşedintelui instituţiei sau a organelor de control.

sursa: dataprotection.ro, adevarul.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax