Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Icoana Maicii Domnului de la Mănăstirea Dragomireşti, adusă la Ocna Mureş. Vezi programul şi locaţiile


Publicat

Vineri, la biserica ortodoxă din Războieni, va ajunge Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului de la Mănăstirea Dragomireşti, judeţul Maramureş. Credincioşii sunt aşteptaţi la lăcaşul de cult după ora 17.30. Icoana va ajunge la Ocna Mureş, sâmbătă şi duminică.

Icoana Maicii Domnului de la Mănăstirea Dragomirești va fi adusă la Ocna Mureș, cu prilejul Zilelor Orașului. Prima biserică în care va ajunge este cea de la Războieni, după care aceasta își va continua traseul prin bisericile din oraș. Va fi adusă de către starețul Mănăstirii Dragomirești, părintele Sofronie Perța și cu binecuvântarea arhiereilor din cele două eparhii.

Icoana aparține Mănăstirii Dragomirești, din  județul Maramureș. Mănăstirea, de călugări, a fost arsă în timpul ocupației austriece. Totuși, această icoană a supraviețuit în mod incredibil, fiind găsită în cenușa incendiului din 1949, fiind şi singura, de altfel, care a rezistat flăcărilor.

Nu doar modul miraculos în care a rămas i-au atras numele de „făcătoare de minuni”, ci și nenumăratele vindecări produse de-a lungul timpului. Un aspect interesant al icoanei cu autor necunoscut este unul din picioarele lui Hristos, care este pictat ca mână. Nu se cunoaște cu certitudine intenția pictorului, dar unii clerici spun că ar fi vorba de faptul că, sărutând piciorul lui Dumnezeu, e ca și cum am săruta mâna Acestuia, firea divină fiind întreagă în toate membrele corpului.

Vă prezentăm programul în care puteţi vedea icoana:

Vineri

Ora 17.30 – primirea icoanei la biserica ortodoxă din Războieni, păstorită de părintele Vladimir Beregoi. Icoana va rămâne în biserică spre închinare până sâmbătă dimineaţa la ora 7.00. Credincioşii care doresc pot participa la slujba de priveghere din timpul nopţii.

 

Sâmbătă

Ora 7.00 – plecarea în procesiune spre Ocna Mureş. La intrarea în oraş se face rugăciunea de mulţumire, ocrotire, binecuvântare şi rugăciune de ploaie. Se merge apoi la Biserica cu hramul Sfântul Apostol Andrei (biserica ortodoxă nr. 1) păstorită de părintele Cornel Marcu şi este pusă spre închinare în biserică.

Ora 8.00 – 10.30 – Sfânta Liturghie

Ora 11.00 – plecarea icoanei în procesiune prin centrul oraşului la Biserica cu hramul Sfântul Ierarh Nicolae (biserica ortodoxă nr. 2) păstorită de părintele Petru Curşeu.

Ora 12.00 – 13.00 – icoana este pusă în biserică spre închinare

Ora 13.00 – plecarea cu icoana în procesiune spre Biserica cu hramul Sfântul Ierarh Nectarie, păstorită de părintele Gigel Roată

Ora 14.00 – 16.00 – icoana este pusă în biserică spre închinare

Ora 16.00 – plecare cu icoana în procesiune spre Biserica hramul Sfântul Ierarh Nicolae, păstorită de părintele Ioan Botoş

Ora 17.00 – icoana este pusă în biserică spre închinare până la ora 22.00

Ora 22.00 – plecare cu icoana în procesiune până la Biserica cu hramul Naşterea Maicii Domnului, păstorită de părintele Vasile Armanca

ora 23.00 – icoana este depusă la închinare în biserică, urmând un program de rugăciuni în cinstea Maicii Domnului, săvârșite toată noaptea

 

Duminică

Ora 8.00 – Sfânta Liturghie la Biserica „Naşterea Maicii Domnului” (cartier Soda)

Ora 12.30 – plecarea icoanei în procesiune spre Micoşlaca, la Biserica ortodoxă cu hramul Înălţarea Domnului păstorită de părintele Mihai Grozăvescu

Ora 13.00 – 15.00 – icoana este depusă în biserică spre închinare

Ora 15.00 – plecarea icoanei în procesiune spre Biserica ortodoxă cu hramul Arhanghelii Mihail şi Gavril din Cistei, păstorită de părintele Călin Ioan

Ora 15.30 – 17.00 – icoana este depusă spre rugăciune în biserică

Ora 17.00 – plecarea icoanei în procesiune spre Biserica ortodoxă (biserica ortodoxă Uioara de Jos II) cu hramul Adormirea Maicii Domnului, păstorită de părintele Constantin Purcaru din Ciunga

Ora 17.30 – 19.00 – icoana este depusă spre închinare în biserică

Ora 19.00 – Procesiunea icoanei făcătoare de minuni se încheie cu rugăciuni de mulţumire în biserica ortodoxă din Ciunga.

Serafim ARMANCA

 

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Blajul va fi supravegheat cu 128 de camere video de înaltă rezoluție. Pot detecta inclusiv numerele de înmatriculare auto

Publicat

Municipiul Blaj va avea un sistem performant de supravegehere video, format din 128 de camere inteligente, care vor fi amplasate pe toată raza orașului, a anunțat pe contul său de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.

Primul modul, format din 32 de camere video, de cea mai înaltă rezoluție, de la Full HD până la 4K, este montat în aceste zile, la intrările principale din municipiul Blaj, dinspre Alba Iulia, Târnăveni și Mediaș, dar și în cele mai frecventate zone din oraș, aceste camere fiind legate la un sistem nou de fibră optică.

Camerele pot detecta inclusiv numerele autovehiculelor care tranzitează orașul, imaginile fiind conectate la un sistem centralizat amplasat în clădirea Primăriei Blaj.

Primele 32 de camere video inteligente vor fi amplasate până în data de 15 septembrie, urmând ca în primăvara anului 2021 să înceapă montarea celorlate 3 module.

”Prin acest nou sistem de supraveghere video va crește siguranța și confortul locuitorilor și vom putea preveni și mai eficient abaterile de la normele de conviețuire socială de pe raza municipiului. Blajul va avea, astfel, unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere video din România, conform standardelor orașului european pe care ni-l dorim cu toții!” a transmis primarul.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Reducerea programei și revizuirea modelelor de subiecte, cerute de Federația Asociațiilor de Părinți

Publicat

examen

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită reducerea programei de examen pentru Evaluarea Națională 2021, revizuirea noului model de cerințe pentru examen și cursuri de formare pentru profesorii corectori.

Părinții nu sunt mulțumiți de modalitatea în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și literatura română, potrivit edupedu.ro.

Reamintim că în iulie Ministerul Educației a publicat noile modele de subiecte, pentru Evaluare Națională 2021, ce au ca model testele PISA.

Vezi MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Federația mai solicită teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte.

Reprezentanții acesteia cer “reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line”.

Aceștia solicită și “revizuirea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2021 şi conceperea unor subiecte ‘de tranziţie’, care să facă trecerea între vechile modele şi modelele la care se doreşte să se ajungă”.

De asemenea, vor “cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“.

“Renunţarea la formatul tip broşură, care, prin numărul mare de pagini, are un impact psihologic negativ asupra copiilor, dat fiind faptul că nici la şcoală, pe parcursul anilor de gimnaziu, dar nici la olimpiadele şcolare nu s-a abordat această variantă de examinare – pot ajunge în criză de timp şi la descurajare văzând numărul mare de pagini”, este de asemenea una dintre revendicările federației.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate