Actualitate
Începe modernizarea DJ103 Gîrbova de Jos, cu acces dinspre DN1, lângă Aiud. Investiţie de 8,6 milioane lei
Consiliul Judeţean Alba începe lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ 103E, pe tronsonul ce face legătura între DN1, Gîrbova de Jos şi Gîrbova de Sus, zona Aiud. Investiţia totală este în valoare de 8,6 milioane lei, iar durata lucrărilor de un an.
Citeşte şi Modernizări de drumuri pe lista Consiliului Judeţean Alba, în acest an. Lucrări programate
Potrivit documentaţiei prezentate pentru aprobare în şedinţa Consiliului Judeţean Alba din 22 februarie, DJ 103 E se află pe teritoriul administrativ al municipiului Aiud și asigură legătura localităților Gîrbova de Jos, Gîrbovița și Gîrbova de Sus cu DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 9,390 km, din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit între km 0+000 – 7+540, iar restul de 1,850 km este de pământ.
“În prezent, pe drumul respectiv se poate circula doar cu viteză redusă, din cauza gropilor, lipsei unor sisteme de scurgere a apelor pluviale atât de pe partea carosabilă (panta tranversală) cât și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate) și în special a lipsei unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.
Corectarea elementelor geometrice ale drumului, atât în plan cât și în profil longitudinal și transversal, urmate de lucrări de executare a unui sistem rutier modern ar elimina aceste neajunsuri. Amenajarea acestuia va contribui la realizarea unor activități productive, ducând la ridicarea standardului de viață al locuitorilor, așa încât acest lucru să conducă la stabilizarea populației în aceasta zonă, cu toate consecințele benefice ale acesteia”, se explică în proiectul de hotărâre.
Astfel, este vizată modernizarea tronsonului de drum poziționat între km 0+000 – km 7+675, respectiv de la intersecția cu drumul național DN1 până în localitatea Gârbova de Sus, pentru care a fost întocmită documentaţia tehnico-economică faza Studiul de fezabilitate.
Prin soluția de proiectare adoptată în Studiul de fezabilitate s-a propus modernizarea sectorului de drum de 7,67 km, prin realizarea unei structuri rutiere elastice din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare.
Acostamentele vor avea structura rutiera din piatră spartă împănată în grosime de 10 cm, dispusă pe umplutură de balast cu grosimea de 20 cm. Scurgerea apelor se va asigura prin realizarea de şanţuri pereate 1:1-2:3 cu fundul de 30 cm, sanțuri reprofilate de pământ și rigole carosabile ranforsate.
Conform devizului general elaborat, valoarea totală a investiției este de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 7.580.389,50 lei (inclusiv TVA). Durata de realizare a investiției este estimată la 12 luni.
Indicatori economici:
– valoarea totală a investiției 7.262.541,08 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.365.964,19 lei, cu un total de 8.628.505,27 lei (inclusiv TVA) din care C+M 6.370.075,21 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.210.314,29 lei, cu un total de 7.580.389,50 lei (inclusiv TVA)
– durata de execuție estimată: 12 luni
Indicatori tehnici:
– categoria funcțională a drumului: Drum județean;
– clasa tehnică: IV;
– viteza de proiectare: 20-30 km/h;
– lungimea totală a traseului amenajat: 7675 m;
– lățimea părții carosabile: 4,00 – 5,50 m;
– lățimea acostamentelor: 2 x 0,50 m;
– lățimea platformei: 5,00 – 6,50 m;
– panta transversală este 2,5% în aliniament la carosabil (pantă unică și profil acoperiș) și
4% la acostamente.
– structura rutieră adoptată: în intravilan și în zonele unde linia roșie nu se poate ridica suficient: 4 cm BA 16 rul 50/70, 5 cm BA 20 leg 50/70 sau BA 20 leg 50/70 PC (cu pietriş concasat), 15 cm strat de bază din piatră spartă, 30 cm fundaţie din balast, 15 cm strat de formă din balast nisipos; în extravilan: 4 cm BA 16 rul 50/70, 5 cm BA 20 leg 50/70 sau BA 20 leg 50/70 PC (cu pietris concasat), 15 cm strat de bază din piatră spartă, 15 cm fundaţie din balast, pietruirea existentă cu completare balast dacă este necesar, care se scarifică și se reprofilează, astfel încât să aibă minimum 35 cm;
– pentru scurgerea şi evacuarea apelor pluviale s-a prevăzut executarea următoarelor amenajări: șanțuri pereate – 474 m; șanțuri reprofilate de pământ; rigole carosabile ranforsate – 655 m.
– descărcarea apelor din dispozitivele de colectare a apelor se va face la podeţele proiectate: podețe traversare 33 buc., din care podețe reparate – 16; podețe noi – 16; podeț refăcut tip C2 – 1; podețe laterale 10 buc. (din care: DN600 mm – 7 buc; DN300 mm – 3 buc)
– lucrări de consolidare: fundație adâncită de parapet în lungime de L=25,00 m și înălțime H=2,50 m, poziție km 3+269,00 – 3+294,00 st.; protejarea taluzelor – lucrări de anrocamente cu înălțimea H=2,00 m: pe o lungime de 40 m, poziție km 6+469,00 – 6+509,00 st.; pe o lungime de 100 m, poziție km 6+514,00 – 6+614,00 st.
– amenajare intersecții cu drumuri laterale pe 25 m lungime și lățime variabilă în funcție
de ampriza drumului lateral – 35 buc.
– parapet rutier tip N1 – 1670 m;
– indicatoare rutiere – 130 buc.;
– accese la proprietăți – 116 buc.;
– borne kilometrice – 7 buc.;
– borne hectometrice – 69 buc.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News