Actualitate
Inspectorii Antifraudă vor putea cere ospătarilor şi comercianţilor să prezinte banii personali. Suspendarea activităţii, de la a doua abatere
Valul de nemulţumiri generate în rândul agenţilor economici, în urma controalelor Antifraudă din martie a determinat Guvernul să ia în considerare unele modificări privind obligaţiile comercianţilor cu case de marcat.
Executivul a discutat marţi un proiect de OUG potrivit căruia comercianţii care utilizează case de marcat vor trebui să întocmească documente justificative pentru banii aduşi sau luaţi din magazine sau restaurante, astfel încât „organele de control să aibă la dispoziție instrumentele necesare pentru a identifica sumele care nu pot fi justificate prin documente conform legii”.
Banii personali deţinuţi de angajaţii unităţii vor trebui consemnaţi într-un registru de bani personali „astfel încât, în cazul unui control, eventualele sume de bani în plus să nu fie justificate ca fiind banii aparținând angajaților”, potrivit documentului.
Nu vor mai putea fi înregistrate sume în registrul de bani personali după ora începerii programului de lucru „tocmai pentru a evita înregistrarea bacșișului drept bani personali, pe măsura obținerii acestuia pe parcursul programului de lucru și evitarea astfel a fiscalizării”.
Acelaşi document prevede că „angajații, atunci când se află în incinta în care își desfășoară activitatea și în timpul programului de lucru, la solicitarea organelor de control, au obligația de a prezenta sumele de bani aflate asupra lor”.
Citeşte şi CONTROALE Antifraudă în ALBA: ANAF a închis cinci unităţi, din cauza bonurilor fiscale. RECOMANDĂRI pentru comercianţi
Proiectul le oferă „organelor de control instrumentele necesare pentru a putea circumstanția sancțiunile pe care le aplică, astfel încât să nu apară interpretări eronate în aplicarea legii, cu consecințe nefaste în ceea ce privește activitatea operatorilor economici controlați”.
La capitolul sancţiuni, acestea pot porni de la avertisment, dacă diferența constatată este de până 1% inclusiv dar nu mai mult de 100 lei inclusiv, din valoarea înregistrată în casa de marcat până la ora controlului şi până la 25.000 – 30.000 lei și suspendarea pentru 30 de zile a activității începând cu cea de-a doua abatere constatată într-un interval de 24 de luni, dacă diferența constatată este mai mare de 1.000 lei și mai mare de 1%, din valoarea înregistrată în casa de marcat.
surse: capital. ro, realitatea.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News