Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

LISTA: Instituțiile publice și magazinele din Alba Iulia, în care accesul este condiționat de certificatul verde. Ce spune legea

Publicat

  • Certificatul verde COVID a devenit obligatoriu, oficial, pentru majoritatea activităților, începând de luni, 25 octombrie, când au intrat în vigoare noi restricții.

În aceste condiții, accesul în anumite locații este condiționat de acest document.

Unde este necesar certificat verde COVID. Ce spune legea

Accesul doar cu certificat verde COVID se face la:

– centrele comerciale (mall-uri), unitățile de cazare (hoteluri, pensiuni – etc), restaurante, cafenele sau alte unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate

– instituții publice centrale și locale (inclusiv primării, consiliul județean, prefectură), regiie autonome și operatorii economici cu capital public; acces vizitatori cu certificate verde sau test (rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore)

– spații comerciale (comercializarea produselor nealimentare)

– firmele private care funcționează în clădiri cu birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan

Excepții (adică nu trebuie certificat verde pentru acces la):

  • alimentare, farmacii (în afara centrelor comerciale), benzinării;
  • activități religioase (biserici)
  • unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale (ex: supermarket în afara mall-ului)

Vezi integral Lista CLARĂ a regulilor, restricțiilor și excepțiilor în vigoare în România, aprobate de Guvern

Restricțiile de acces nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

Acces doar cu certificat verde COVID în ALBA IULIA

Ne-am interesat despre condițiile de acces în unele locații din municipiul Alba Iulia, pentru a veni în sprijinul locuitorilor.

Instituția Prefectului Alba și servicii subordonate / Primăria Alba Iulia și servicii subordonate / (inclusiv Evidența Populației)

Accesul persoanelor, cu excepţia angajaţilor, este permis doar celor care:

– fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

– prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore;

– prezintă rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;

– se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Dovada vaccinării, testării sau trecerii prin boală se realizează prin intermediul CERTIFICATULUI DIGITAL VERDE al Uniunii Europene care va fi verificat  prin aplicația mobilă de verificare.

Pentru preluare hârtii/acte/operațiuni simple – se preiau din afara sediilor, după caz.

Audiențele la Instituția Prefectului Alba sunt suspendate.

Primăria Alba Iulia – număr redus de participanți pentru cununiile civile

Primăria a anunțat că numărul participanților la cununiile civile a fost redus la 9.

Taxe și impozite Alba Iulia (Direcția Venituri Primăria Alba Iulia)

– acces în interiorul sediului doar cu certificat verde covid sau test negativ;

– în cazul persoanelor nevaccinate/netrecute prin boală, care nu prezintă rezultat test negativ și care au nevoie de anumite operațiuni, actele se preiau și în afara sediului, după caz;

– sunt disponibile serviciile electronice – Ghiseul.ro sau portal primărie – pentru plata amenzi de exemplu.

Administraţia Județeană a Finanţelor Publice Alba (și Serviciile Fiscale Municipale și Orășenești)

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID (dovada vaccinării, testării sau trecerii prin boală)

– obligaţiile fiscale pot fi îndeplinite prin mijloacele de comunicare la distanţă: SPV, formular de contact, etc.

– plățile pot fi făcute prin internet banking sau www.ghiseul.ro

Magazine

Alba Mall

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID

Mercur City Mall

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID / test negativ

Altex

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID

Dedeman

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID sau rezultat test negativ imprimat hârtie

Ambient

– acces în incintă doar cu certificat verde COVID

PEPCO

– acces în incintă cu certificat verde COVID

La supermarketuri/ magazine alimentare, farmacii (în afara mall-urilor), accesul nu este restricționat.

Ce este certificatul verde COVID

Certificatul digital COVID atestă îndeplinirea uneia din următoarele condiții:

a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;

b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.

Certificatul verde COVID poate fi descărcat de AICI.

Certificatul verde COVID este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.

Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.

În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. Suport Call Center: 021.414.44.25

Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Persoanele care pot obține certificatul digital sunt cele care:

  •  au schema completă de vaccinare în România;
  • au cel puțin o doză în România din schema completă;
  • au schema completă într-un stat terț (NON UE) și sunt cetățeni români sau membrii familiilor acestora;
  • au trecut prin boală (pe teritoriul României), dacă nu au trecut 180 de zile de la obținerea primului rezultat pozitiv la testare;
  • au rezultat negativ la testarea PCR în ultimele 72 de ore (pe teritoriul României);
  • au rezultat negativ la testul antigen rapid în ultimele 24 de ore (pe teritoriul României).

Foto: Arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ABRUD

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen medical. Valoarea investiției

Publicat

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen, pentru creșterea capacității de tratare și asigurarea unui tratament corespunzător pacienților. Investiția se ridică la peste 1,7 milioane de lei. 

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud a lansat vineri, 25 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția a două stații de producere oxigen în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-Cov-2”.

Valoarea totală este estimată la 1.742.600 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează asigurarea unui tratament corespunzător pacienților infectați cu Covid precum și creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu Sars-Cov-2 la nivelul spitalului.

Generatorul de oxigen medical va avea un debit minim continuu de 18 mc/h, la o puritate minimă garantată de 93% +- 3%. Acesta va fi complet automatizat, iar monitorizarea va putea fi făcută în timp real prin remote Desktop și touchscreen LCD.

De asemenea, va fi prevăzut cu senzori pentru presiune, temperatură, punct de rouă, puritate oxigen, CO, debitmetru și va avea cel puțin următoarele filtre: 5 microni, 1 micron, 0,01 microni, turn de cărbune, filtru steril, filtru de praf.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Fostul ministru PSD, actual consilier al Curții de Conturi, Niculae Bădălău, REȚINUT de DNA. Acuzațiile procurorilor

Publicat

Niculae Bădălău a fost reținut duminică seara, după ce a fost audiat la DNA într-un dosar de corupție pentru mită și trafic de influență. În dosar, procurorii investighează un presupus lobby pentru companiile pe care le dețin copiii săi. 

Niculae Bădălău este consilier în cadrul Curții de Conturi și vicepreședinte al Autorității de Audit din cadrul aceleiași instituții.

El a fost reținut pentru 24 de ore pentru comiterea infracțiunilor de dare de mită, în formă continuată, și trafic de influență.

În același dosar, a mai fost reținută o persoană fizică, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru comiterea infracțiunii de complicitate la dare de mită, potrivit DNA.

Surse judiciare au precizat pentru G4Media că este vorba despre Elena Matache iar firma în cauză este Samby Intex SRL, firma ginerelui său.

În datele de 09.08.2022 și 19.11.2022, inculpatul Bădălău Niculae, în calitatea menționată mai sus, i-ar fi pretins unui primar de comună să atribuie un contract privind „Reabilitare sistem de alimentare cu apă potabilă…,”, estimat la valoarea de 7.071.925 lei fără TVA, unei societăți administrată de o rudă a acestuia, lăsând să se creadă că are influență asupra unei persoane din conducerea Companiei Naționale de Investiții (C.N.I.), pe care ar fi promis că o va determina să asigure finanțarea a două proiecte depuse la această instituție de către primăria respectivă.

În perioada 2021-2022, în contextul derulării unui contract pe care aceeași primărie îl avea încheiat cu aceeași societate comercială, privind „Înființare rețea de alimentare cu apă…”, inculpatul Bădălău Niculae, prin intermediul celeilalte persoane cercetate în prezenta cauză, i-ar fi oferit edilului mai multe sume de bani pentru ca în schimb acesta să efectueze în continuare plățile către firma respectivă, chiar și pentru lucrări neconforme.

În același context, după ce, la data de 19 noiembrie 2022, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului remiterea unui procent de 7% din valoarea contractului menționat mai sus (4.903.959,97 lei fără TVA) dar și dintr-un viitor contract a cărui atribuire urmarea să o obțină pentru aceeași firmă de la primăria respectivă, în data de 25 noiembrie 2022, prin intermediul aceluiași om de afaceri, i-ar fi remis edilului 35.000 lei, reprezentând o parte din suma de bani promisă.

În total, inculpatul Bădălău Niculae i-ar fi promis primarului suma totală de 170.000 euro, ce reprezintă procentul de 7% din valoarea celor două contracte.

Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 28 noiembrie 2022, cei doi inculpați urmează să fie prezentați Curții de Apel București cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile”, arată comunicatul DNA.

Niculae Bădălău a fost deputat, senator și prefect de Giurgiu și ministru al Economiei și propus de fostul premier Viorica Dăncilă ministru interimar la Energie, în septembrie 2019.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Foc de armă în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia. Un agent a tras cu pistolul în podea, din greșeală

Publicat

IPJ Alba a deschis o anchetă internă după ce arma unui polițist s-a descărcat în podea în timpul schimbului de tură.

Incidentul s-a produs în sediul Poliției Municipiului Alba Iulia, joi, în zona specială destinată preluării și încărcării armamentului, dar nu a fost anunțat public

Un agent de poliție a apăsat pe trăgaciul armei pe care o are în dotare, care s-a descărcat în podea. Nimeni nu a fost, din fericire, rănit.

Reprezentanții IPJ spun că acesta ar fi tras accidental.

„Se va face o cercetare care va stabili exact ce s-a întâmplat. Incidentul s-a produs la data de 24 noiembrie 2022, în zona destinată preluării armamentului și încărcării acestuia de la Poliția Municipiului Alba Iulia, cu ocazia verificării armamentului din dotare, un agent de poliție a executat, în mod accidental, un foc de armă în podea.

În urma incidentului, nu au fost înregistrate victime, iar, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a fost dispusă demararea unei proceduri de cercetare, în conformitate cu prevederile interne privind exploatarea armamentului”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Primăria Blaj organizează „Revelionul Pensionarilor” 2023. Cum se fac înscrierile și care este taxa de participare

Publicat

După pauza impusă de autoritățile sanitare naționale din cauza pandemiei de coronavirus, Primăria Blaj reia tradiția organizării „Revelionului Pensionarilor”. Astfel, pensionarii din Blaj care doresc să participe la ediția din acest an a „Revelionul Pensionarilor” se pot înscrie până în data de 20 decembrie 2022.

Potrivit reprezentanților administrației locale, „Revelionul Pensionarilor” 2023 va avea loc la Căminul Cultural din Tiur.

Taxa de participare este de 75 de lei, iar pensionarii care doresc să participe la eveniment se pot înscrie la Secretariatul primarului, camera 1, la etaj, până la data de 20 decembrie 2022.

Actele necesare pentru înscrierea la „Revelionul Pensionarilor” 2023 sunt cartea de identitate şi cuponul de pensie.

În cazul în care, într-o familie, unul dintre soţi nu este încă pensionar, acesta va achita suma de 150 de lei pentru meniul de Revelion.

Informaţii suplimentare se pot obține la telefon 0258.710110.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax