Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Întârzieri de până la 100 de minute ale trenurilor din Alba, din cauza protestului angajaţilor CFR. Circulaţia a fost reluată


Publicat

În urma protestului angajaţilor CFR de miercuri dimineaţa, când între orele 7.00 şi 9.00 au fost oprite toate trenurile, mai multe curse cu locale şi regionale din Alba au avut întârzieri de până la 100 de minute. Prin încetarea voluntară a lucrului, angajaţii din CFR au vrut să tragă un semnal de alarmă asupra situaţiei că în ultimii şase ani nu au primit niciun procent în plus la salarii.

În Gara CFR Alba Iulia, în intervalul protestului trebuiau să ajungă şi să plece patru trenuri, un InterRegio, un Intercity şi două Regio. De exemplu, Intercity 347 Braşov – Bucureşti a înregistrat o întârziere 100 de minute.

Trenul Regio 2301 Teius – Deva a avut o întârziere de 60 minute, 2026 Cluj – Târgu Jiu, întârziere 100 de minute şi Teius – Cluj, 40 de minute.

Alte trei trenuri au înregistrat întârzieri din gara CFR Teiuş.

La nivel naţional, 131 de trenuri de călători au fost oprite în staţii, miercuri, de la ora 7.00, în urma protestului angajaţilor, cele mai multe fiind din regionalele Bucureşti, Craiova, şi Iaşi, a declarat pentru Mediafax purtătorul de cuvânt al companiei CFR, Oana Brânzan.

„La ora 7.30, conform graficului, 131 de trenuri de călători au fost oprite în staţii, pe întreaga reţea naţională”, a spus Oana Brânzan.

Dintre cele 131 de trenuri oprite în staţii, 36 sunt din regionala Bucureşti, 20 din regionala Craiova, 19 din regionala Iaşi, 15 din regionala Timişoara, câte 12 din regionalele Galaţi şi Constanţa, nouă din regionala Cluj şi opt din regionala Braşov, a precizat purtătorul de cuvânt al CFR.

Oana Brânzan a menţionat că, într-o zi normală, în circulaţie sunt 1.600 de trenuri de călători. Purtătorul de cuvânt al CFR a mai spus că miercuri vor continua negocierile pentru semnarea noilor contracte colective de muncă.

În Gara Cluj-Napoca au fost afectate peste zece trenuri în intervalul 7.00-9.00 care trebuiau să plece sau să sosească în gară, printre care Regio, InterRegio, dar şi Internaţionalul de Budapesta. Este vorba despre garnituri spre şi dinspre Oradea, Teiuş, Bistriţa, Huedin sau Dej.

Preşedintele Federaţiei Mişcare Comercial, Gheorghe Frăţică, a declarat că membrii federaţiei au întrerupt voluntar lucrul, iar între orele 7.00 şi 9.00 nu a circulat niciun tren de călători şi de marfă.

Trenurile de călători aflate în mişcare au fost în prima staţie de pe traseu, iar cele care aveau ora de plecare după 7.00 au rămas în staţii până la ora 9.00, când, treptat, a fost reluată circulaţia feroviară.

Gheorghe Frăţică a spus că între orele 7.00 şi 9.00 erau în circulaţie aproximativ 400 de trenuri de călători şi 200 de marfă.

Liderul Federaţiei Mişcare Comercial a spus că prin încetarea voluntară a lucrului, angajaţii din CFR vor să tragă un semnal de alarmă actualilor şi foştilor guvernanţi că în ultimii şase ani nu au primit niciun procent în plus la salarii.

Frăţică a mai spus că negocierile pentru încheierea noului contract colectiv de muncă au eşuat, ultima întâlnire cu ministrul Transporturilor având loc marţi. El a precizat că miercuri va mai fi o întâlnire cu ministrul, la 17.00.

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a spus că protestul nu este organizat de sindicate.

Federaţiile sindicale din transporturile feroviare ameninţau încă din 15 aprilie că ar putea declanşa conflictul colectiv de muncă începând cu 23 aprilie, dacă până atunci nu vor fi încheiate noile contracte colective de muncă, care să ţină cont de solicitările salariaţilor.

Printre nemulţumirile sindicaliştilor de numără cele legate de nivelul salariilor, de eliminarea drepturilor angajaţilor de a călători gratuit pe calea ferată şi de faptul că nesemnarea noilor contracte colective de muncă ar putea duce la disponibilizarea a 2.500 de salariaţi de la CFR Marfă.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Veşti bune pentru cei care vor să-şi construiască o casă. Noul Cod al Urbanismului va elimina o parte din birocrație

Publicat

Ministrul Dezvoltării anunţă un nou Cod al Urbanismului, precizând că nu este normal ca pentru o casă de locuit să fie necesare aceleaşi avize ca pentru un dezvoltator imobiliar care face două blocuri cu 100 de apartamente.

Potrivit ministrului Cseke Attila, nou Cod al Urbanismului va simplifica accesul la partea de avizare pentru o investiţie, și va uni 21 de reglementări din diverse acte normative.

„Guvernul a aprobat deja tezele prealabile ale noului Cod al Urbanismului, un cod care va uni 21 de reglementări din diverse acte normative şi în care urmărim două, trei chestiuni foarte clare.

În primul rând, o simplificare a accesului cetăţeanului, inclusiv al autorităţilor locale la partea de avizare pentru o investiţie.  

Vrem să facem acel birou unic de autorizare în care cetăţeanul vine, depune documentaţia şi autoritatea se ocupă de strângerea tuturor avizelor de la instituţiile competente de a aviza, nu cetăţeanul trebuie să meargă în fiecare autoritate la rând, şi primeşte toate avizele laolaltă înapoi”, a afirmat ministrul Dezvoltării.

Acesta a precizat că nu este normal ca pentru o casă de locuit să fie necesare aceleaşi avize ca pentru un bloc.

„Nu este normal ca pentru o casă de locuit să fie necesare exact atâtea şi aceleaşi avize ca şi pentru un dezvoltator imobiliar care face două blocuri cu 100 de apartamente.

Astăzi pe legislaţia actuală avem această identitate de avize şi de proceduri.

Este evident ilogic şi împovărător şi pentru un cetăţean, aceleaşi probleme sunt şi la autorităţile locale.

Cunoaştem aceste chestiuni şi lucrăm la acest Cod al Urbanismului care va aduce multă simplificare în aceste proceduri de avizare”, a explicat Cseke Attila.

sursa: adevărul.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mii de locuri disponibile la vaccinare în județul Alba. 19% dintre locuitori au primit cel puțin o doză, până în prezent

Publicat

În județul Alba sunt mii de locuri disponibile la vaccinarea anti-COVID-19, majoritatea dintre acestea fiind libere la administrarea cu serul Pfizer.

Doar în centrele de vaccinare din municipiul Blaj şi oraşul Cugir sunt liste de aşteptare, cu peste 570 de persoane înscrise.

Astfel, nicio persoană nu se afla înscrisă pe listele de aşteptare de la cele două mari centre de vaccinare din municipiul Alba Iulia, amenajate în sălile de sport ale Universităţii „1 Decembrie 1918” şi Colegiul „Alexandru Domşa”, unde erau disponibile 342, respectiv 1.322 de locuri pentru imunizarea cu Pfizer.

La centrul deschis la Colegiul Naţional Militar „Mihai Viteazul” erau doar 2 persoane pe lista de aşteptare.

Tot cu Pfizer sunt disponibile:

  • 253 de locuri la centrul din oraşul Zlatna;
  • 170 de locuri în municipiul Sebeş;
  • 162 de locuri la centrul din oraşul Câmpeni;
  • 117 locuri în oraşul Teiuş;
  • 88 în centrul din Ocna Mureş;
  • 83 de locuri în municipiul Aiud.

1.320 de locuri sunt disponibile la centrul din comuna Ighiu, unde este folosit Moderna.

500 de locuri sunt disponibile la Abrud, centru unde este utilizat AstraZeneca.

În total, în judeţul Alba erau miercuri, 5 mai, disponibile 4.357 de locuri, dintre care 2.537 cu Pfizer.

În schimb, la centrul de vaccinare din municipiul Blaj erau 0 locuri disponibile, fiind înscrise pe listele de aşteptare 469 de persoane, iar la cel din oraşul Cugir, 104 persoane.

Până miercuri, 5 mai, în Alba au primit cel puţin o doză peste 19% dintre locuitori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nunți și botezuri doar cu certificat de vaccinare pentru invitați. Propunerea premierului Florin Cîțu

Publicat

Premierul Florin Cîțu va merge în comitetul interministerial de vineri cu propunerea ca de la 1 iunie să poată fi reluate evenimentele private doar pentru persoanele vaccinate.

Este vorba despre evenimentele private cum sunt nunțile și botezurile și despre evenimente publice cum sunt concertele. 

”Noi avem certificate de vaccinare, vom face Campionatul European de fotbal în România pentru persoanele vaccinate.

Toți organizatorii de evenimente cu care am discutat au fost de acord să facă evenimentele doar cu persoane vaccinate (…)

O propunere pentru vineri: să avem evenimente private doar cu persoane vaccinate, de la 1 iunie”, a spus premierul Florin Cîțu la o conferință de presă.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Crăciunelu de Jos, Mirăslău, Roșia de Secaș, Sohodol. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba a decis măsuri ce trebuie respectate în patru comune din județ, respectiv Crăciunelu de Jos, Mirăslău, Roșia de Secaș și Sohodol.

La Crăciunelu de Jos și Roșia de Secaș sunt retrase restricțiile stabilite anterior. Sohodol însă este la incidență peste 4.

Hotărârea intră în vigoare de joi, 6 mai, ora 00.00

HOTĂRÂREA nr. 127 din 05.05.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Crăciunelu de Jos, Mirăslău, Roșia de Secaș și Sohodol

HOTĂRÂREA NR. 127 – CJSU ALBA

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 05.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 127 din 05.05.2021

Art.  (1) La nivelul comunei Sohodol unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 06.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepţii:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunei Crăciunelu de Jos, unde rata de incidenţă cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 05.05.2021 este de 3,28/1000 de locuitori, începând cu data de 06.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art.2 alin.(1) lit. a), b), c) şi e) din hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba nr. 123 din 02.05.2021.

(2) Celelalte măsuri prevăzute în hotărârea CJSU Alba nr. 123 din 02.05.2021, pentru diminuarea riscului la nivelul comunei Crăciunelu de Jos, rămân în vigoare în perioada prevăzută la art.2 alin.(1) din hotărârea menționată anterior.

Art. 4 La nivelul comunei Mirăslău unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 06.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06.00-22.00, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5 La nivelul comunei Roșia de Secaș, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 06.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 112 din 22.04.2021.

În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în perioada 8 mai-9 mai 2021, în intervalul orar 20.00-05.00 pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă specifică lunii Ramazan;

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate