Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

INVESTIŢIILE bugetate de Primăria Alba Iulia în 2019. LISTA obiectivelor şi lucrărilor finanţate de administraţie


Publicat

soare

Pentru 2019, Primăria Municipiului Alba Iulia a bugetat 50,88 milioane lei pentru obiective de investiţii şi lucrări de reparaţii. Din această sumă, 36,3 milioane lei sunt pentru continuarea unor investiţii, 9 milioane lei pentru altele noi şi 2,3 pentru reparaţii curente.

Restul banilor sunt pentru alte cheltuieli de investiţii, printre care dotarea sediului Primăriei cu barieră automată (8.040 lei) şi platforma integrată pentru servicii electronice Administraţie Publică Digitală (922.780 lei).

LISTA obiectivelor de investiţii şi lucrări de reparaţii propuse pentru finanţare în 2019 (exemple):

Lucrări în continuare:

Conservarea, restaurarea şi valorificarea durabilă a ansamblului Palatul Principilor din Alba Iulia – Centrul expoziţional Corp E şi ziduri Latura de Nord – POR 2014-2020 (execuţie): 11.237.580 lei (din total rest 21.419.390 lei)

Reabilitarea şi extinderea clădirii Colegiului Economic Dionisie Pop Marţian (proiect tehnic şi execuţie) – PNDL: 4.058.320 lei (din rest de executat 6.597.900 lei)

Realizare ansamblul memorial al Marii Uniri, Alba Iulia, Parcul Unirii (documentaţie şi execuţie): 3.869.120 lei din rest 5.820.000 lei

Reabilitare clădire Şcoala Gimnazială Liviu Rebreanu (proiect tehnic şi execuţie) – PNDL: 1.325.100 lei (din rest de executat 1.703.640 lei)

Reabilitarea monumentelor de for public – statui: Iuliu Maniu şi IIC Brătianu (proiectare şi execuţie): 53.180 lei

Reconstruire/restaurare şi punere în valoare monumente funerare ale personalităţilor Camil Velican, Iona Arion şi Samoil Mârza (proiectare şi execuţie): 11.700 lei din rest 12.000 lei

Lucrări remediere în cadrul obiectivelor Latura de Vest şi zona interioară – Cetatea Alba Carolina: 28.900 lei din rest 427.000 lei

Reconversie funcţională şanţ exterior – Latura de Nord a Cetăţii alba Iulia, spaţii publice amenajate pentru agreement şi petrecerea timpului liber – elaborare proiect tehnic (POR POR 2014-2020): 31.000 lei din total 8,3 milioane lei

Remediere lucrări reabilitare termică bloc 22 Bd Transilvaniei: 20.400 lei

Viabilizarea terenului de locuinţe ANL str. Detunata şi Lalelelor (documentaţie şi execuţie) 542.600 lei

Reparaţii canal colector Miceşti: 485.520 lei din rest 2.030.000 lei

Modernizare drumuri zona Dealul Furcilor, str. Izvorului, Nicolae Labiş, Barbu Catargiu: 974.650 lei din rest 1.334.700 lei

Reparaţii capitale strada Biruinţei, Busuiocului, Dumbrăviţei – Oarda: 5.196.490 lei

Reabilitare strada Brînduşei (proiect tehnic şi execuţie): 8.125.890 lei

Modernizare şi reparaţie capitală DJ 107A de la km2,498 la km 4,018 – strada Carpenului – execuţie: 231.640 lei sin rest de executat 3.972.100 lei

Sisteme de supraveghere şi dotări de siguranţă a circulaţiei, inclusiv semafoare pe str. Alexandru Ioan Cuza: 106.110 lei

Staţii încărcare vehicule electrice: 36.300 lei din total 458.100 lei

Lucrări noi:

Creşterea eficienţei energetice a clădirilor de învăţământ – Liceul cu Program Sportiv – POR 2014-2020 (proiect tehnic şi execuţie): 4.442.560 lei din rest de executat 6.345.620 lei

Creşterea eficienţei energetice a clădirilor de învăţământ – Colegiul Tehnic “Alexandru Domşa” – actualizare documentaţie: 35.000 lei din total 100.000 lei

Creşterea eficienţei energetice a clădirilor de învăţământ – Colegiul Tehnic “Dorin Pavel” – actualizare documentaţie: 40.000 lei din total 140.000 lei

Refuncţionalizare spaţii de învăţământ “Liceul de Arte Regina Maria” – expertiză şi documentaţie tehnico-economică: 35.000 lei din total 55.000 lei

Modernizare corp clădire “Liceul de Arte Regina Maria” – elaborare documentaţie şi execuţie: 20.500 lei

Dotări multifuncţională (Şcoala Colegiul Tehnic Apulum), paratrăsnet (Şcoala Gimn. Nr. 6) – 6.500 lei din total 28.000 lei

Centrul de ştiinţe şi educaţie creativă – Muzeul copiilor – elaborare documentaţie POR 2014-2020: 570.580 lei

Amenajare zonă de agrement şi debarcader pe râul Mureş  – POR: 73.910 lei

Conservarea, restaurarea şi valorificarea durabilă a ansamblului Palatul Principilor din Alba Iulia – reabilitare acoperişuri şi planşee peste etaj la corpurile A, B, C, D, F şi G – 5.610 lei din rest 16,9 milioane lei

Documentaţii de autorizare – securitate la incendiu pentru clădirea “Principia” şi Bazinul de Înot Olimpic: 12.000 lei

Realizare soclu bust Justinian Teculescu: 15.000 lei

Extindere, reabilitare şi modernizare infrastructura serviciului social “Centru de zi pentru persoane vârstnice” Alba Iulia POR 2014.2020 (proiect şi execuţie): 150.000 lei din rest 2.617.810 lei

Proiect Alba Iulia 360 – reabilitare clădire şi lucrări: 1.747.000 lei

Creşterea edicienţei energetice a clădirilor rezidenţiale – loturile 1 şi 2: 957.500 lei

Extindere reţele electrice distribuţie cartier Orizont (cota finanţare): 200.000 lei

Crearea sistemului de iluminat public – zona centrală, cartierele Ampoi 1, Ampoi 2, Ampoi 3 şi Partoş – POR: 195.340 lei

Crearea sistemului de iluminat public – cartier Cetate – POR: 183.310 lei

Extindere reţea gaze naturale pentru adăpost câini fără stăpân (documentaţie, execuţie): 84.000 lei

Redeschidere strada Mitropolit Alexandru Sterca Şuluţiu (documentaţie şi execuţie): 45.000 lei din total 350.000 lei

Reabilitare şi înlocuire instalaţii electrice de dirijare a traficului: 250.000 lei

Alte cheltuieli de investiţii:

Elaborare documentaţie SF construire ansamblu urban, cartier Ghe. Şincai, construire locuinţe sociale, modernizare piaţa Talcioc, facilităţi recreere – proiecte GAL: 75.000 lei

Audit energetic 60 apartamente ANL str. Nazareth Ilit 1,3,5: 13.860 lei

Documentaţie SF cartier Ghe. Şincai (spaţii verzi, centru multifuncţional – sală spectacole, sală activităţi, sală întâlniri comunitare, construire întreprinderi sociale de inserţie, construire dispensar, after-school, microcantină socială, post de poliţie) – proiecte GAL: 55.000 lei

Achiziţie imobil (teren şi construcţie) pentru obiective noi de investiţii: 553.510 lei

Amenajare parcări şi demolare, str. Arnsberg bloc G2 – elaborare documentaţie tehnică: 55.000 lei

Dotări piaţa agroalimentară – bariere acces, camere de supraveghere, pereţi mobili etc: 12.530 lei

Achiziţie maşină trasat marcaje rutiere (Serviciul Întreţinere Domeniul Public): 10.570 lei

Achiziţie mijloace transport public – autobuze electrice – POR: 90.000 lei

Elaborare documentaţii – proiect GAL: creare, reabilitare, modernizare spaţii publice urbane pe teritoriul SDL – infrastructura de drumuri şi reţele edilitare: 40.000 lei

Studii şi documentaţii – modernizare strada Merişor (Oarda), modernizare străzi, construire pod peste Valea Orzii etc: 381.000 lei

Reparaţii

Reparaţii asfaltice, plombări etc: 1.498.280 lei

Reparaţii curente – alte clădiri administrative: 510.000 lei

Reparaţii curente la grădiniţe, şcoli, licee: 130.420 lei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Iohannis: În noaptea de Înviere SE RIDICĂ restricțiile de circulație și nu se completează declarații. Se poate intra în biserică

Publicat

Creştinii vor putea participa la slujbele de Înviere şi nu vor completa declaraţii, spune preşedintele Klaus Iohannis.

Restricţiile de circulaţie se ridică, în noaptea de Înviere, iar fiecare creştin va putea merge la biserică dacă doreşte, potrivit sursei citate.

Vezi și OFICIAL: Reguli stabilite de Sfântul Sinod pentru slujbe, în perioada 24 aprilie– 7 mai 2021, la Florii, Denii, Paști, Înviere

Bisericile vor organiza slujbele aşa cum este datina: „nu ne amestecăm în felul în care vor fi organizate slujbele la biserica. Ştim cu toţii că prima parte a slujbei se ţine afară, după care o parte intră în biserică”.

În noaptea de Înviere restricţiile de circulaţie se ridică, iar creştinii vor putea participa la slujbele de Înviere, nu vor trebui să completeze declaraţii.

„Aşa vom organiza lucrurile ca totul să se desfăşoare în linişte şi bună rânduială. Aceste lucruri sunt deja prevăzute în hotărârea de Guvern pentru starea de alertă care este acum în vigoare şi nu vor exista modificări în aceste reglementări.

Deci nu vor fi restricţii suplimentare în noaptea de Înviere, dimpotrivă, vor fi mai puţine restricţii. Ne dorim ca oamenii să poată merge la biserică”, afirmă Iohannis.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Noșlac și Sohodol. Ce restricții trebuie respectate

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri pentru comunele Noșlac și Sohodol. Acestea intră în vigoare de joi, 22 aprilie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 110 din 21.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Noșlac și Sohodol

HOTARAREA 110 CJSU 21.04.2021

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 21.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 110 din 21.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Sohodol unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 22.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepţii:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunei Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 22.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Incidența cazurilor COVID a scăzut sub 3 în Alba. Județul, pe locul 6 în situația anunțată la nivel național

Publicat

Rata de incidență a cazurilor COVID a scăzut, miercuri, sub 3 în județul Alba. Tendința era de scădere a numărului de cazuri noi, potrivit datelor comunicate de autoritățile sanitare, la data de 21 aprilie.

Sunt și câteva excepții. Incidența a crescut ușor la Sebeș, Cugir, Aiud, Crăciunelu de Jos sau Livezile.

Vezi ALBA: 87 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența actualizată în localitățile din județ, la 14 zile

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19:

Ocna Mureș – 69 cazuri –  4,94 (anterior 5,01)

Câmpeni – 31 cazuri – 4,22 (anterior 4,36)

Alba Iulia – 317 cazuri – 4,14 (anterior 4,29)

Cugir – 103 cazuri – 4,01 (anterior 3,93)

Abrud – 20 cazuri – 3,82 (anterior 4,39)

Blaj – 72 cazuri – 3,46 (anterior 3,70)

Aiud – 87 cazuri – 3,42 (anterior 3,19)

Sebeș – 101 cazuri – 3,07 (anterior 2,92)

Baia de Arieș – 9 cazuri – 2,36 (anterior 2,63)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 2,62)

Zlatna – 5 cazuri – 0,63 (anterior 0,63)

Mediul rural:

Localitate – cazuri la 14 zile – incidența cazurilor COVID-19

Crăciunelu de Jos – 15 cazuri – 7,04 (anterior 6,57)

Livezile – 6 cazuri – 4,96 (anterior 3,31)

Sălciua – 7 cazuri – 4,89 (anterior 5,59)

Cut – 6 cazuri – 4,71 (anterior 4,71)

Ciugud – 14 cazuri – 4,31 (anterior 4,61)

Sohodol – 7 cazuri – 4,20 (anterior 4,20)

Șibot – 9 cazuri – 3,72 (anterior 4,13)

Ighiu – 26 cazuri – 3,70 (anterior 3,84)

Stremț – 9 cazuri – 3,67 (anterior 3,67)

Noșlac – 6 cazuri – 3,31 (anterior 3,31)

Vințu de Jos – 18 cazuri – 3,26 (anterior 3,45)

Gârbova – 7 cazuri – 3,25 (anterior 2,78)

Poșaga – 3 cazuri – 3,13 (anterior 3,13)

La nivel național, județul Alba se află pe locul 6, la egalitate cu Arad, ca rată de incidență, după București și Ilfov, Cluj, Hunedoara și Brașov.

TOP național în funcție de incidența COVID:

Ilfov – 4,61

Mun. București  – 4,51

Cluj – 4,39

Hunedoara – 3,08

Brașov – 3,07

Alba – 2,99 / Arad – 2,99

Timiș – 2,94

Covasna – 2,83

Bihor – 2,77

Sibiu – 2,73

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rechizitoriul dosarului în care este implicat directorul DSP Alba, respins definitiv de judecători. Ce spune Alexandru Sinea

Publicat

Rechizitoriul dosarului de delapidare, în care printre inculpați se află și directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a fost respins definitiv de magistrați. 

Mai exact, acesta a fost trimis înapoi procurorilor din Blaj, după ce magistrații au hotărât că rechizitoriul a fost ”neregulamentar întocmit”.

Decizia definitivă a fost dată de magistrații Tribunalului Hunedoara, în urma apelului făcut de mai multe părți din dosar, în  urma deciziei Judecătoriei Deva de la sfârșitul lunii ianuarie 2021.

“Nu doresc sa comentez o decizie a unei instante chiar daca îmi este oarecum favorabilă, având în vedere că Tribunalul Hunedoara a decis azi, în esența, retrimiterea rechizitoriului pentru refacere la Parchetul de pe lângă Judecatoria Blaj.

Îmi văi permite totuși sa trag o concluzie în urma sentinței de azi, și anume ca adevărul iese mereu la suprafață. Este, să zicem, o batalie caștigată, dar am toata încrederea ca voi caștiga în cele din urmă și războiul.

Ceea ce va pot spune cu siguranță este ca toată energia mea se va îndrepta și de acum înainte către îndeplinirea atribuțiilor pe care le am ca director executiv al DSP Alba”, a declarat Alexandru Sinea pentru alba24.ro.

Dosarul s-a judecat în cameră preliminară timp de luni bune.

”(…) respinge contestaţiile formulate de Parchetul de pe lângă Judecătoria Deva şi inculpaţii Stâncel Ioan şi Sinea Dumitru Alexandru împotriva încheierilor penale din data de 08.10.2020 şi 13.01.2021, pronunţate de judecătorul de cameră preliminară din cadrul Judecătoriei Deva, în dosarul nr. 7896/221/2019/a1*. Obligă pe inculpatul Sinea Dumitru Alexandru la plata sumei de 100 lei cu titlu de cheltuieli judiciare avansate de stat în calea de atac a contestaţiei.(…)  Definitivă. Pronunţată în camera de consiliu azi, 21.04.2021”, se arată în sentința pe scurt a Tribunalului Hunedoara.

Reamintim că, la sfârștitul anului 2017, în data de 12 decembrie, actualul director DSP Alba, Alexandru Sinea a fost reținut pentru 24 de ore, iar apoi plasat sub control judiciar, pentru a fi cercetat alături de alte șapte persoane, într-un dosar de delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori, cu un prejudiciu de peste 450.000 de lei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate