Eveniment
”Legea mersului pe jos” a fost votată. Prevede taxe pentru mașini, mai puține locuri de parcare și zone cu acces special
Camera Deputaților a adoptat, miercuri, un proiect de lege care prevede o serie de obligații pentru primăriile orașelor mari.
Legea precizează că administrațiile locale „vor lua măsuri care să limiteze utilizarea autovehiculelor personale în oraşe” începând cu 2026.
Legea, care va merge spre promulgare la șeful statului, obligă orașele să realizeze o strategie prin care încurajeze cetățenii să meargă pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public mai degrabă decât cu mașina personală.
Printre scopurile legii se află „reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, „reducerea congestiei la nivelul oraşelor”, „dezvoltarea orientată spre transport public” și „încurajarea utilizării transportului alternativ în detrimentul autovehiculelor personale”.
Strategia va deveni obligatorie pentru toate municipiile din România începând cu 1 ianuarie 2026.
În plus, municipiile reședință de județ au obligația să instituie, până la data de 1 noiembrie 2026, benzi dedicate transportului în comun, în baza prevederilor planului de mobilitate urbană durabilă pentru liniile de transport public cu o viteză medie de deplasare mai mică de 15 km/h.
Ce prevede legea mersului pe jos
Legea mersului pe jos prevede realizarea unui plan de acțiuni care presupune:
- promovarea mijloacelor de transport alternative
- mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier
- dezvoltarea infrastructurii, dotărilor şi serviciilor pentru mersul cu bicicleta
- creşterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante, prin reducerea spaţiilor de parcare/staţionare destinate acestora
- scăderea numărului de autovehicule la 1000 de locuitori
- o dezvoltare orientată spre transportul public” și propune proiectarea şi realizarea spaţiilor urbane prin asigurarea unor „conexiuni facile prin mersul pe jos şi cu bicicleta
- stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos şi cu bicicleta prin introducerea unor taxe de parcare şi reducerea volumului de parcări pentru autovehicule.
Se vor institui zone cu nivel scăzut de emisii – ZNSE. În aceste zone se vor institui taxe suplimentare și va fi redus numărul locurilor de parcare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Revoluție
miercuri, 10.05.2023 at 19:14
Printre scopurile legii se referă că vor să devină oamenii sclavi în turme , să nu mai ai mașini și case , să fi sclav hoților din guvern. să lucrezi gratuit și să îți dea prafuri de mâncare să vadă cum chinuie oimea și mor dureros 😉
ion
joi, 11.05.2023 at 07:10
Este atit de simplu! transport public gratuit si s-a rezolvat.
titi
joi, 11.05.2023 at 09:40
Faceți bani serioși dacă vreți comfort si lux in viitor. Pulimea pe jos aau cu bicicleta ori cu autobuzul, ca prea s a aglomerat continentul.Stiti cum se numește autobuzul in Italia??Sposta poveri 😅
Zaitev
luni, 15.05.2023 at 23:00
Măi Robotu Ion,
Dacă vreau să plec la mare noaptea pe răcoare, să zicem 2-3am trebuie să merg pe jos până la gară sau stația de autobuz unde oprește autocarul. Crezi că traversarea orașului noaptea pe jos cu un troller după tine este o plăcere, mai ales să înceapă și ploaia.
Mai Robotu ion, vezi că ai eroare 404, autobuzele in oraș se opresc după ora 23 și abia pe la 5 dimineața apar primele.
Și nu mai există taxi, a fost interzis, asa că marș înapoi în celulă.
În Constituție ( ce-i aia?) scrie că proprietatea este garantată. Deci, ești propritar de automobil dar partidu spune că este mai presus de lege și fură drepturile oamenilor.
Bun venit în anii ’50 când comunismul era în floare și erau pline pușcăriile de „chiaburi și burgheji”.
Un Logan diesel are rezervor de 50litri și consum de 5l la 100km, înseamnă că un plin ajunde pentru Distanță de 1000km ( cam un drum de la Timișoara la Constanța fără realimentare sau oprire).
Dacă tragi o remorcă cu 5butoaie de 200litri de motorină poți parcurge 20000km (20k km), jumătate din Circumferința globului care este de 40000km.
Asta înseamnă libertate de circulație, nu o mașină electrică care abia ajunge dintr-un oraș în altul și trebuie să o pui la încărcat cu orele. Că are o grămadă de calculatoare care I-ți dictează ce să faci, altfel rămâi pe marginea drumului sau dacă comentezi la adresa partidului, ai placuta surpriza să te uiți pe geam și să vezi mașina cum i-și ia talpasita din fața casei și revine doar după ce scorul tău social a crescut peste un număr de puncte, altfel rămâi pieton.
Limitarea dreptului de mișcare nu este un basm. La istorie ai învățat de sclavii din antichitate, care erau ținuți în lanțuri, apoi a apărut evul mediu cu serbii legati de glie ( erau sate de 15minute să ajungă să muncească la câmp și să ducă recolta la castelul osului, la cârciumă în zilele de sărbătoare, cine fugea era omorât în bătaie în fața satului să nu mai aibă alții idei). Epoca moderna a început cu munca pe plantație si apoi în fabrică, însă în ciuda tuturor eforturilor oamenii sunt prea mulți.
Așa că Echilibrium, Matrix, Snow Piercer, Alegiant, Jocurile Foamei, Mad Max, Waterworld, Poștașul sunt mai reale și apropiate de cât crezi.
După cum se spune în Independence Day.
Peace!!