Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva s-ar putea deschide în această săptămână. Răzvan Cuc: „Vor fi probleme în exploatare”


Publicat

În cursul acestei săptămâni este posibil să fie deschisă circulația rutieră pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, deși sunt și vor fi în continuare probleme în cazul acestuia, a transmis duminică, ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc.

„Probabil săptămâna viitoare, am discutat cu domnul Scarlat, vom deschide şi tronsonul 3, Lugoj-Deva Lotul 3. Acolo era o problemă la cine a condiţionat expertiza ca să putem da drumul la trafic la tablierele unui podeţ unde practic va fi o intervenţie de 2-3 zile, cred că e o problemă cum a fost aşezat acel pod şi riscă să fie anumite probleme la structură. Trebuie intervenit şi vom deschide şi acel lot, cu probleme, de altfel. Am să spun acest lucru până în ultima zi că pe acel lot vor fi probleme în exploatare”, a declarat ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, într-o conferință de presă.

CNAIR a executat la jumătatea lunii septembrie garanţia constructorului Lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, înainte de pronunţarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea.

La finele lunii august ministrul Cuc a decis rezilierea contractului cu constructorul spaniol, după identificarea a 60 de neconformităţi Săptămâna trecută, Compania de Drumuri a anunţat începerea expertizării Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, efectuată de Institutul de Proiectări Transporturi Auto Navale şi Aeriene (IPTANA).

În prima etapă se vor căuta soluţii pentru deschiderea circulaţiei cu restricţii, iar în etapa a doua se vor efectua investigaţii de profunzime în baza cărora se vor identifica soluţii tehnice de remediere, se vor stabili cantităţile de lucrări şi materiale necesare şi se vor calcula valorile aferente acestora, mai informează CNAIR.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

sursa: adevărul.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Un tânăr pălmuiește statuile din Piața Cetății din Alba Iulia, se cațără pe ele și le înjură. A primit 15000 de aprecieri

Publicat

Un tânăr a fost filmat când pălmuia câteva dintre statuile din Piața Cetății din Alba Iulia, iar scenele au ajuns pe internet. 

Tânărul pare că vrea să facă o glumă, iar în imagini se vede cum lovește statuile de metal, le vorbește, ba chiar se și cațără pe ele. Din „arsenalul umoristic” al tânărului nu lipsesc înjurăturile.

Și mai semnificativ este faptul că peste 15.000 de persoane i-a apreciat cele două videoclipuri postate online și le-au găsit amuzante.

sursa video: TikTok – Florin R. 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Persoanele fizice vor putea plăti datoriile la stat eșalonat pe 12 luni. Perioada în care firmele pot amâna plata, extinsă

Publicat

bani

Guvernul a aprobat, joi, eşalonarea la plată pentru cel mult 12 luni a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii a căror scadenţă/termen de plată s-a împlinit după data la care a fost declanşată starea de urgenţă şi până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, a anunţat Ministerul Finanţelor.

Totodată, Executivul a decis prelungirea până la 25 decembrie a perioadei în care nu se percep dobânzi şi penalităţi pentru obligaţiile fiscale neachitate la termen, a căror scadenţă s-a împlinit după declanşarea stării de urgenţă, arată un comunicat al ministerului.

Potrivit sursei citate, până la 25 decembrie 2020 organele fiscale nu vor începe executarea silită, dând posibilitatea debitorilor de a se decide cu privire la accesarea facilităţilor fiscale oferite corespunzător situaţiei sale fiscale.

„Beneficiari ai facilităţii de eşalonare simplificată sunt toţi contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit Codului de procedură fiscală şi care nu înregistrează obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă, sau acestea au fost achitate până la eliberarea certificatului fiscal”, potrivit comunicatului.

Pentru acordarea eşalonării, contribuabilul trebuie să depună cerere până la data de 15 decembrie 2020, inclusiv.

Totodată, la cerere, debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare. De asemenea, trebuie să nu înregistreze obligaţii bugetare restante la data declarării stării de urgenţă şi neachitate ulterior; să nu se afle în procedura insolvenţei; să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare; să aibă depuse toate declaraţiile fiscale; să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 şi 26 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit sursei citate, eşalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice.

„Pot beneficia de eşalonarea simplificată şi debitorii aflaţi în insolvenţa pentru obligaţiile curente născute după declararea stării de urgenţă, dar şi cei care au eşalonare la plată conform Codului de procedură fiscală. Întrucât eşalonarea simplificată nu presupune constituirea de garanţii, legiuitorul, în acord cu mediul de afaceri şi ceilalţi parteneri sociali, a instituit plata unei dobânzi. Nivelul dobânzii este redus la jumătate, respectiv 0,01% pe zi de întârziere adică la 3,65 % pe an (faţă de Codul de procedură fiscală care prevede nivelul dobânzii de 0,02% pe zi de întârziere)”, se mai spune în comunicat.

Ministerul Finanţelor precizează că debitorul poate solicita modificarea eşalonării, prin includerea obligaţiilor apărute după acordarea acesteia, de 2 ori în perioada stabilită.

„Dacă debitorul pierde eşalonarea, poate solicita menţinerea acesteia tot de două ori. Debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare, care poate cuprinde rate diferenţiate de plată”, se menţionează în comunicat.

Printre avantajele acestei măsuri, Ministerul Finanţelor precizează faptul că „este o alternativă la măsurile fiscale adoptate după intrarea în starea de urgenţă, pentru care perioada de aplicare încetează la data de 25 octombrie 2020”. Totodată, este o procedură simplificată de acordare a eşalonării la plată, pentru contribuabilii care au fost buni platnici până la data intrării în starea de urgenţă.

„Faţă de procedura normală de acordare a eşalonării, potrivit Codului de procedură fiscală, procedura şi documentele depuse de debitori sunt simplificate, în sensul că se acordă eşalonare numai în baza unei cereri, fără a fi depuse alte documente. Termenul de soluţionare este mult diminuat – 5 zile de la data depunerii cererii, întrucât nu este necesară o analiză amplă asupra situaţiei fiscale a debitorului”, precizează ministerul.

Pe de altă parte, se suspendă executarea silită pentru obligaţiile bugetare ce fac obiectul eşalonării la plată şi nu se constituie garanţii, ţinând cont de termenul scurt de acordare eşalonării la plată (12 luni), de situaţia dificilă cu care se confruntă contribuabilii din perspectiva lichidităţilor financiare mult diminuate faţă de perioada anterioară intrării în starea de urgenţă, precum şi de necesitatea susţinerii mediului de afaceri pentru revitalizarea activităţii.

Ministerul Finanţelor precizează că nu se consideră a fi restante obligaţiile bugetare pe perioada eşalonării la plată, iar contribuabilii trebuie să achite toate obligaţiile născute în această perioadă, cu posibilitatea de prelungire a termenelor de plată.

„Debitorul poate solicita, o singură dată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, modificarea eşalonării la plată prin includerea în eşalonare a obligaţiilor ce constituie condiţie de menţinere a valabilităţii acesteia”, se mai precizează în comunicat. De asemenea, acesta poate menţine eşalonarea la plată, pierdută, o singură dată pe perioada de valabilitate a eşalonării la plată, respectiv în cele 12 luni de eşalonare.

sursa: mfinante.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Premierul Ludovic Orban: Organizarea alegerilor nu crește riscul de răspândire a virusului. ”Candidații să poarte măști”

Publicat

Organizarea alegerilor nu creşte riscul de infectare, iar ziua scrutinului va fi organizată în aşa fel încât toţi cetăţenii care se prezintă la vot să fie în siguranţă din punct de vedere sanitar, a declarat, vineri, la Suceava, premierul Ludovic Orban.

”Din punctul meu de vedere, şi nu numai al meu, ci punctul de vedere al multor specialişti, organizarea de alegeri nu creşte riscul de răspândire a virusului în condiţiile în care sunt respectate regulile stabilite de autorităţi.

Sunt reguli simple care presupun limitarea evenimentelor electorale la 20 de persoane în spaţiul închis şi la 50 de persoane în spaţiul deschis, cu respectarea regulilor de distanţare şi a celorlalte reguli de protecţie sanitară.

Candidaţii şi echipele de campanie au obligaţia să poarte măşti, să asigure transmiterea materialelor de asemenea natură încât să reducă riscul de infectare”, a spus Orban.

Potrivit premierului, organizarea scrutinului din 6 decembrie se va face în condiţii de siguranţă

”Organizarea zilei votului este pregătită de asemenea natură încât să nu existe riscuri suplimentare de transmitere a virusului. Democraţia înseamnă alegeri prin care cetăţenii hotărăsc cine să-i reprezinte în instituţiile publice”, a spus Ludovic Orban.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un tânăr din Alba Iulia cu simptome COVID-19 nu a putut fi testat din cauza unui protocol neînțeles de medicul de familie

Publicat

Un tânăr din Alba Iulia care a rămas fără gust și miros, iar în urmă câteva zile a avut febră 38 de grade și frisoane, nu a putut fi testat pentru COVID-19, gratuit, la Spitalul Județean din Alba Iulia, din cauza unui protocol de lucru neînțeles sau neștiut de medicul său de familie, încheiat între medicii de familie din Alba Iulia și unitatea medicală. 

Tânărul a relatat pentru alba24.ro cum s-a plimbat pe străzi, vineri, 23 octombrie, între spital și medicul de familie și până la urmă a ajuns acasă fără a fi testat.

Între Spitalul Județean din Alba Iulia, Asociația Medicilor de Familie din municipiu și Colegiul Medicilor a fost încheiat un protocol comun de lucru pentru a stabili exact cum ajunge un pacient care se prezintă la medicul de familie cu simptome COVID-19 să fie testat la punctul de recoltare din curtea spitalului.

Procedura este una simplă și a fost comunicată medicii de familie, potrivit reprezentanților spitalului, prin Asociația Medicilor de Familie.

Ce s-a întâmplat mai exact

Potrivit tânărului, care a dorit să rămână anonim, duminică seara, 18 octombrie, a avut febră 38 de grade și frisoane.

Luni s-a prezentat la medicul de familie, care i-a dat un tratament pe bază de antibiotic și concediu medical.

Marți acesta a rămas fără gust și fără miros – simptom întâlnit foarte des la persoanele infectate cu COVID-19.

Acesta a stat acasă izolat și a sperat că tratamentul își va face efectul. Când a văzut că nu simte nici o schimbare, a sunat iar la medicul de familie, care l-a sfătuit să sune la 112 și să ceară o ambulanță.

Vineri, 23 octombrie, a sunat la 112, dar, nefiind confirmat pozitiv pentru coronavirus, dispeceratul l-a îndrumat să meargă de unul singur la punctul de recoltare al Spitalului Județean din Alba Iulia, situat în curtea unității medicale.

Ajuns la punctul de recoltare, i s-a comunicat că are nevoie de o trimitere de la medicul de familie pentru test COVID-19 ( gratuit) și Anexa2.

Tânărul s-a întors la medicul  de familie și i-a precizat că are nevoie de trimitere și de anexa respectivă. Însă medicul de familie nu ar fi știut ce trebuie să conțină anexa respectivă. Deși a dat mai multe telefoane la instituții în domeniu, nu s-a lămurit.

Între timp, tânărul  din Alba Iulia s-a întors acasă, unde vrea să stea în izolare pentru 14 zile. Apoi firma pentru care lucrează l-a programat contracost la un test pentru coronavirus peste 14 zile. Cert este că nu a putut fi testat, deși are simptome asemănătoare COVID-19.

Cum funcționează protocolul comun de lucru și ce este Anexa 2

Reprezentanții spitalului din Alba Iulia au făcut o serie de precizări legate de protocolul încheiat.

Protocolul a fost făcut pentru a gestiona cât mai bine persoanele care au simpome COVID-19 și se prezintă la medicul de familie. Până acum, medicii de familie îi trimiteau pe cei cu simptome la Unitatea de Primiri Urgențe, iar acolo exista riscul să se formeze aglomerație, iar oamenii să aștepte pentru o testare ore întregi.

Din acest motiv, a fost încheiat între spital, Asociația Medicilor și Colegiul Medicilor un protocol comun de lucru.

Ce trebuie să facă un medic de familie din Alba Iulia dacă are un pacient cu simptome COVID-19

Medicul de familie consultă pacientul și, dacă constată că are simptome asemănătoare COVID-19, îl programează pe acesta pentru testare la punctul de recoltare din curtea spitalului din Alba Iulia.

Mai exact, medicul emite un bilet de trimitere, apoi, la numărul de telefon pus la dispoziție de unitatea medicală, programează pacientul pentru testare.

Apoi descarcă, de pe site-ul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT), Anexa 2 pe care o trimite completată pe o adresă de email pusă tot la dispoziție de spital.

Anexa 2 poate fi descărcată de AICI

După programare, îi comunică pacientului ziua și ora la care acesta a fost programat pentru testare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate