Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Magistrații Curții de Apel Alba Iulia au trebuit să decidă dacă o vietnameză s-a căsătorit în România din dragoste sau interes


Publicat

Magistrații Curții de Apel Alba Iulia au avut de dat o decizie într-un dosar rar întâlnit pe rolul instanțelor din Alba.

Aceștia au trebuit să decidă dacă o femeie venită din Vietnam în România s-a căsătorit din dragoste sau din interes, cu un bărbat român. 

Între cei doi este o diferență de 27 de ani.

Povestea căsătoriei s-a întins pe trei județe: Sibiu, Timiș și Alba. La Sibiu, unde femeia a ajuns prima dată din Vietnam, la Timiș unde susținea că își are locuința după căsătorie și în Alba, unde a dat atacat în instanță decizia, de trimitere în Vietnam, a Serviciilor de Imigrări Sibiu și Timiș. 

Toată povestea unei căsătorii dintre o vietnameză și un român este detaliată în motivarea Curții de Apel Alba Iulia din data de 21 octombrie.

Judecătorii au avut de analizat versiunea femeii despre cum s-a cunoscut cu soțul român, dar și versiunea celor de la imigrări care, în urma unui control la domiciliul ales, dar și în urma unui interviu cu cei doi, au tras o serie de concluzii.

Mai mult de atât, în urma interviului, în peisaj a mai apărut încă un bărbat cu care vietnameza schimba mesaje de dragoste și chiar apăreau în poze.

Cum a ajuns femeia în România

Potrivit motivării instanței, aceasta a ajuns în Sibiu, din Vietnam, prin detașare la o companie, pe postul de ”tâmplar universal”. Femeia a intrat în țară în luna noiembrie anului 2019 și avea un permis de ședere până pe 18 noiembrie 2020, însă în 26 octombrie firma din Sibiu, care a angajat-o, a dat-o dispărută.

Serviciile de Imigrări din Sibiu au început verificările și au făcut documentația de trimitere a acesteia înapoi în Vietnam.

La scurt timp, femeia a anunțat că s-a căsătorit cu un cetățean român și că nu poate fi trimisă înpoi în Vietnam, deoarece acum are o familie în România, mai exact în județul Timiș.

De acolo, cazul a fost preluat de Serviciul de Imigrări Timiș.

Cum s-au cunoscut cei doi – versiunea vietnamezei

Thi Ngoc susține că s-a cunoscut cu I. pe Facebook și că s-au plăcut. Mai mult de atât, în luna mai a anului 2019, bărbatul ar fi mers în Vietnam pentru a o cunoaște și a-i cunoaște familia.

A mai zis că au discutat în engleză pe Facebook și la fel, față în față. De asemenea, a mai spus că diferența de 27 de ani dintre ei nu este un impediment în relația lor.

După ce a fost detașată în Sibiu din Vietnam, cei doi s-au văzut periodic și au petrecut sărbătorile la Timișoara.

Femeia, a precizat în fața intanței că au vrut să se căsătoarească mai devreme, dar din cauza unor probleme birocratice nu au reușit decât în 14 noiembrie 2020.

Mai mult de atât, a spus că a plecat de la locul de muncă din cauza faptului că nu și-a mai primit salariul. Cei doi figurau în acte cu domiciliul într-o localitate din Timiș.

Versiunea Serviciilor de Imigrări. Ce au descoperit după două verificări

După ce a fost dată dispărută de angajatorul din Sibiu, în 12 noiembrie 2020, Imigrările au revocat dreptul de ședere în România al vietnamezei.

În 16 martie 2021, femeia a făcut o cerere de prelungire a permisului de ședere pe motiv că este căsătorită în România, cu un cetățean român.

Reprezentanți ai serviciului de imigrări din Timiș au mers la domiciliul indicat, dar nu au găsit pe nimeni; proprietarii locuinței au spus că nu stau acolo cei doi.

O lună mai târziu, femeia și bărbatul au depus o nouă cerere, de prelungire și iar a urmat un control din partea celor de la imigrări.

Când au mers iar, au descoperit că femeia locuiește într-o cameră de la adresa respectivă, iar proprietarii acum încercau să îi convingă pe ofițeri că atât femeia, cât și bărbatul stau acolo. Însă nu au fost găsite haine sau obiecte personale ale acestuia.

Interviu la Imigrări. Mesaje și poze cu un alt bărbat

La scurt timp de la verificările de domiciliu, a urmat un interviu cu ofițerii de Imigrări.

În timpul inverviului, cei doi nu s-au putut pune de acord în ce an s-au cunoscut. Mai mult de atât, femeia vorbește vietnameza, engleza și chineza, iar bărbatul maghiara și cunoaște limba germană. Cei doi se întelegeau prin fraze scurte sau semne.

Când li s-a cerut să arate dacă au poze în telefon din timpul relației, mesaje sau poze de la nuntă, în telefonul femeii apăreau foarte multe poze cu un alt bărbat, dar și multe mesaje cu acesta.

Într-un final, femeia a recuoscut că are o relație cu bărbatul din poze.

Potrivit motivării instanței, femeia ar fi manifestat nervozitate și chiar panică, pe parcursul interviului.

”Din toate aceste aspecte mai sus menționate, coroborate cu faptul că cetățeana străină a dat o declarație olografă, care a fost tradusă și cu care a fost de acord, prin care recunoaște că are o relație cu numitul N. J., datorită vârstei de 27 ani diferență între cei doi parteneri și a faptului că cetățeana străină s-a căsătorit cu S. I., cu 7 zile înainte de expirarea permisului de ședere, rezultă suspiciuni cu privire la încheierea unei căsătorii de conveniență”, au notat ofițerii de la Imigări.

Mai mult de atât, ”există suficiente elemente care să evidențieze că nu există coabitare matrimonială, soții nu contribuie efectiv la îndeplinirea obligațiilor născute din căsătorie, nu vorbesc o limbă înțeleasă de amândoi, sunt inconsecvenți în declarații, există neconcordanțe în declararea datelor cu caracter personal și încheierea căsătoriei a fost condiționată de plata unei sume de bani între soți”, au precizat aceștia.

Drept urmare, nu au reînnoit permisul de ședere al femeii.

Ce a versiune au luat în considerare magistrații Curții de Apel Alba Iulia

Un prim proces s-a desfășurat pe rolul Curții de Apel Timișoara, apoi aceștia au declinat competența către Curtea din Alba Iulia.

Magistrații din Alba Iulia au analizat din punct de vedere procedural cererea femeii. Aceștia au specificat că femeia a semnat un exemplar al deciziei prin care nu i se mai prelungea permisul de ședere.

Apoi, magistrații din Alba Iulia au precizat că femeia nu a formulat o cerere de tolerare pe teritoriul României, pentru care instanța să se pronunțe.

”În prezent, în evidențele Serviciului pentru Imigrări Timiș nu se află înregistrată o astfel de cerere a reclamantei, de acordare a tolerării rămânerii pe teritoriul României. Având în vedere că formularea unei astfel de cereri nu a fost efectuată și nici depusă la instituția pârâtă, aceasta nu a fost investită a se pronunța asupra acestor aspecte, astfel că, în speță, nu există nici un act administrativ tipic și nici un act asimilat actului administrativ de tipul refuzului cu privire la care instanța să poată realiza un control de legalitate.

Formularea cererii direct la instanță, în maniera descrisă în cererea de chemare în judecată, este inadmisibilă întrucât i se solicită organului de jurisdicție să exercite o funcție administrativă, străină de competențele sale”, se arată în motivarea Curții de Apel Alba Iulia.

Drept urmare, magistrații din Alba Iulia au respins cererea femeii de anulare a suspendării obligației de returnare și de tolerare a acesteia pe teritoriul României.

Decizia din 21 octombrie a fost definitivă.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

7 decembrie: Amplasarea radarelor în județul Alba. Lista drumurilor pe care se vor afla mașinile de poliție

Publicat

Reprezentanții IPJ Alba au anunțat lista drumurilor pe care vor fi amplasate radare de control a vitezelor în trafic, în data de 7 decembrie 2021. 

Astfel, polițiștii se vor afla pe următoarele tronsoane de drum:

Drumul Naţional 1- Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1- Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7 Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C – Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74 – Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75 – Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75 – Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia – Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Restricții pentru persoanele care intră în România. Măsuri pentru perioada 10 decembrie-8 ianuarie. Hotărârea CNSU

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență a emis luni Hotărârea nr. 111 privind stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Vezi HCNSU nr 111 din 06 12 2021

Principalele măsuri:

1. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, astfel:

a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.

2. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

5. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

6. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce trebuie să știi dacă vrei să renunți la un contract de telefonie. Precizări ANCOM

Publicat

ANCOM amintește condițiile în care utilizatorii pot cere încetarea unui contract de telefonie și ce anume să verifice când doresc încetarea contractului.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiți să:

  • verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu sunt percepute penalități pentru rezilierea contractului
  • ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale
  • termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului
  • termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Toate aceste informații trebuie să se găsească în contract, anunță site-ul InfoCentru, creat de ANCOM.

Cereri în scris

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris și este transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiți să ceară un număr de înregistrare.

Trecerea de la abonament la cartelă

Atunci când utilizatorii cer trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la același furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ține de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă și în ce condiții acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situație nefiind reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice.

Dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesați în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-și păstreze numărul de telefon și, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, au posibilitatea să-și porteze numărul de telefon.

Cererea de portare

În acest caz utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în același timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceștia îl au cu furnizorul din rețeaua căruia pleacă și nu vor fi scutiți de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.

În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii: informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului, adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului, formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot întră în posesia lor, dacă este cazul, informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagină să de internet informații legate de încetarea contractelor.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: CNI va construi o sală de sport școlară la Sălciua de Sus, printr-o investiție de peste 6,5 milioane de lei. Cum va arăta

Publicat

Compania Națională de Investiții (CNI) va construi o sală de sport școlară cu o capacitate de 102 locuri în satul Sălciua de Sus, comuna Sălciua.

Investiția se ridică la peste 6,5 milioane de lei, fără TVA. 

Compania Națională de Investiții SA a lansat joi, 3 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare – faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții „Sală de sport școlară 102 locuri, sat Sălciua de Sus, comuna Sălciua, județul Alba”, combustibil solid – fără canalizare.

Valoarea totală estimată este de 6.556.708,06 de lei, fără TVA. 

 

Potrivit memoriului tehnic, clădirea propusă va fi formată din următoarele zone funcționale:

  • sala de sport, realizată pe un nivel înalt
  • zona de vestiare, de primire și cea destinată spectatorilor, realizată pe 2 niveluri, parter și 1 etaj

Suprafața sportivă

 

Sala de sport va fi dimensionată pentru suprafața sportivă – joc basket (teren basket 15 x 28 m), tenis (teren de tenis 9 x 20 m), volei, cu suprafața de gardă aferentă fiecărui sport în parte. Suprafața sportivă totală este de 754 mp.

Terenul de sport va fi situat la cota intrării și va fi accesibil prin vestiare sau prin legătura directa cu zona de foyer.

Terenul de sport va fi dotat cu coșuri de basket fixe, cu braț mobil, prinse de structură. De asemenea se vor pune la dispoziție suport pentru montarea fileului de tenis, volei, a porților pentru practicarea minifotbalului.

Suprafețele vitarte din jurul suprafeței sportive vor fi protejate cu plasă sportivă de protecție, prinsă de structura de rezistență.

Zona anexă a suprafeței sportive

Parter:

Zona de primire este amplasată pe colț, pentru a permite pozarea accesului pe două laturi diferite, în funcție de amplsament.

Zona de primire va fi dotată cu o ușă rotativă ce va avea rolul de tampon termic.

În zona de primire se va accesa scara spre etaj. Accesul se va face nefiltrat dat fiind că este o sală sportivă școlară, dar pentru utilizarea ei și pentru publicul larg, în zona de foyer se va putea amplasa un desk de recepție cu garderobă.

Vestiare sportivi și arbitri:

Sala va fi dotată cu o baterie de vestiare (separate pe sexe / echipe) dotate cu dușuri și grupuri sanitare dimensionate și configurate conform legislației în vigoare. De asemenea se vor realiza vestiare pentru profesori / arbitrii și un cabinet de prim ajutor.

Organizarea vestiarelor s-a făcut în regim filtru separând-se circulațiile de acces în vestiare de cele de acces la terenul de sport. Vestiarele vor fi dotate cu lockere pentru protecția hainelor elevilor și sportivilor.

Zona dușurilor va fi dotată cu pare de duș fixe, cu temporizare, astfel evitându-se vandalizarea acestora și risipa de apă.

Vestiarul de profesor / arbitru va fi dotat cu duș propriu. Înălțimea liberă a spațiilor va fi de 2,5 m.

 

Etaj:

Tribuna propusă este realizată din structură de beton monolit și este prevăzută cu scaune individuale. Scaunele sunt realizate din polietilenă copolimerizată colorată în masă, au clasa de reactivitate la foc 1 și au fixări ascunse cu șuruburi amplasate în șezut, mascate cu capace clipsate la față cu șezutul.

Capacitatea tribunei este de 102 de persoane.

Gradenele constituie rânduri cu adâncime de 80 cm și înălțime de 60 cm. Treptele scărilor au dimensiuni 24 x 20 cm și sunt dispuse la pas uniform. Spațiul de acces pe rândurile de scaune este neobstrucționat de trepte (treptele intermediare sunt dispuse în dreptul scaunelor).

Zona de tribună va avea liber acces către un grup sanitar destinat publicului. Acesta va fi dimensionat în conformitate cu normativele în vigoare, și va fi grupat pe sexe. Se vor realiza pardoseli din rășini epoxidice, iar pereții vor fi placați cu faianță.

Toaletele vor fi despărțite prin panouri de HPL. Se vor utiliza obiecte sanitare din porțelan alb.

Spații tehnice:

La etaj se vor amplasa spațiile pentru centrala termică și centrala de ventilație și un vestiar pentru personalul de întreținere echipamente. Acestea vor fi avea pardoseala finisată cu ciment sclivisit.

Spațiul dstinat centralei de ventilație va comunica direct cu exteriorul, pe acea zonă neexecutându-se învelitoare.

Centrala de ventilație va fi în sistem rooftop.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate