Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UPDATE: Selecţia pentru viitorii directori de şcoli şi licee. Profesori admişi pentru corpul de experţi în managementul educaţional, seria a VI-a


Publicat

sediu ISJ Alba

De marţi, 10 iunie, au început înscrierile pentru a şasea sesiune de selecţie a cadrelor didactice în vederea constituirii Corpului Naţional de Experţi în Managementul Educaţional, aferentă anului 2014. Este vorba despre profesori care, dacă trec de condiţiile impuse la această selecţie, pot participa la concursuri pentru posturile de directori, directori adjuncţi de şcoli şi licee sau inspectori şcolari. Până acum, pe lista Ministerului Educaţiei cu experţii în managementul din sistemul de învăţământ, din judeţul Alba sunt admise, la sesiunile anterioare, 394 de cadre didactice. Anul acesta, sunt disponibile 212 locuri.

Vezi Lista Corp Experti Management Educational judetul ALBA

UPDATE: În urma selecţiei, din judeţul Alba au promovat 30 de candidaţi. Alţi 21 de profesori nu au fost admişi. Vezi Lista candidatilor CNME_ISJ Alba 2014

Potrivit Legii Educaţiei Naţionale, la concursurile pentru ocuparea unei funcţii de conducere în învăţământ, inclusiv cele de directori, directori adjuncţi, inspectori şcolari, pot participa doar experţii în management educaţional. Actualizarea legii din 2012 a coincis cu înscrierea a sute de profesori din Alba la aceste selecţii, aproape 400 fiind şi declaraţi admişi şi înscrişi în registrul naţional de experţi în managementul educaţional.

Pentru sesiunea din anul acesta, a şasea, înscrierile se fac prin completarea formularului online începând cu data de marţi, 10 iunie, până în 18 iunie, când va fi afişată şi lista celor admişi. Din 19 iunie, candidaţii care sunt titulari pe posturi în judeţul Alba depun dosarele cu documente la IŞJ Alba, potrivit metodologiei, iar rezultatele finale vor fi aflate după data de 27 iunie. Programul pentru depunerea portofoliilor la IŞJ Alba este în 19 iunie între orele 8.00-16.30 şi în 20 iunie, între orele 8.00-14.00.

Calendarul selecţiei cadrelor didactice în vederea constituirii Corpului Naţional de Experţi în Managementul Educaţional, sesiunea 2014, seria I (seria a şasea):

10 iunie 2014: Afişarea programului orar al înscrierilor, a numărului de locuri scoase la concurs şi a metodologiei de concurs, la sediul inspectoratelor şcolare şi pe site-ul propriu al acestora.
10-18 iunie 2014: Completarea formularului de selecție online

18 iunie 2014: Afişarea listelor cuprinzând candidaţii admişi în etapa de selecţie online.
19-20 iunie 2014: Depunerea portofoliului cu documentele prevăzute la art. 7 din Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional aprobată prin OMECTS nr. 5549/2011, la inspectoratul şcolar, de către candidaţii declaraţi admişi după etapa de selecţie online, conform programului afișat la fiecare inspectorat școlar. Portofoliile se depun la Inspectoratul Școlar de care aparține unitatea la care candidatul este titular.
23 iunie 2014: Inspectoratele școlare transmit la MEN lista candidaților declarați admiși după etapa de selecție online, care la data înscrierii la selecție ocupă o funcție de conducere sau de îndrumare și control din inspectoratul școlar, precum și dosarele acestora

24-26 iunie 2014: Evaluarea portofoliilor candidaţilor de către comisiile de evaluare constituite la nivelul inspectoratului școlar, respectiv la nivelul MEN.
27 iunie 2014: Validarea rezultatelor selecţiei de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea rezultatelor evaluării, în ordinea descrescătoare a punctajelor
30 iunie-4 iulie 2014: Depunerea contestațiilor la inspectoratul școlar, respectiv la MEN.
7-8 iulie 2014: Soluţionarea contestaţiilor.
9-10 iulie 2014: Afişarea rezultatelor finale ale evaluării portofoliilor depuse la concursul de selecţie a cadrelor didactice în vederea constituirii Corpului Naţional de Experţi în Management Educaţional – Sesiunea 2014, Seria 1 (Seria a 6-a).

Condiţii de participare la selecţie:

Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional prevăzută în OMECTS nr. 5549/6.10.2011 descrie modul de derulare a acestuia.

Potrivit documentului citat, calitatea de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional se dobândeşte prin înscrierea în Registrul naţional al experţilor în management educaţional, în urma promovării concursului de selecţie organizat

La concursul de selecţie pentru dobândirea calităţii de membru al corpului naţional de experţi în management educaţional poate participa orice cadru didactic care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

– face dovada acumulării a 60 de credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educaţional;

– este titular în învăţământul preuniversitar/într-o unitate de învăţământ şi are cel puţin gradul didactic II;

– a obţinut calificativul „foarte bine” în ultimii 4 ani şi nu a fost sancţionat disciplinar în anul şcolar curent;

– nu a fost lipsit de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere sau de îndrumare şi control în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

– nu a fost exclus, conform prevederilor art. 21, din Registrul naţional al experţilor în management educaţional.

Portofoliul candidaţilor înscrişi la selecţie pentru a deveni membri în corpul naţional de experţi în management educaţional se evaluează pe baza fişelor de evaluare, ţinându-se seama de următoarele criterii generale:

– absolvirea unor programe de formare în domeniul managementului educaţional;

– experienţa managerială;

– performanţe deosebite în inovarea didactică/managerială;

– participarea la proiecte.

Dosarul de înscriere cuprinde următoarele documente, numerotate pe fiecare filă şi consemnate într-un opis:

– cerere de înscriere;

– curriculum vitae, redactat după modelul comun european, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;

– portofoliu personal, care să cuprindă dovezi referitoare la îndeplinirea criteriilor generale amintite;

– copii legalizate la notariat sau la alte autorităţi învestite cu acest drept ale actelor de studii, diplomei/diplomei de licenţă şi ale certificatului/adeverinţei/diplomei de absolvire a unui program acreditat de formare în domeniul managementului educaţional, cu minimum 60 de credite transferabile;

– certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;

– actul de titularizare în învăţământ;

– adeverinţe/certificate/diplome de acordare a gradelor didactice/titlului ştiinţific de doctor;

– documentul, carnetul de muncă/documentul echivalent, conform prevederilor art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, eliberat de unitatea de învăţământ/instituţia de la care provine candidatul, completat la zi;

– hotărâri judecătoreşti, pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;

– adeverinţă cu calificativele din ultimii 4 ani, în original;

– cazier judiciar în original;

– declaraţie pe propria răspundere prin care să confirme că documentele depuse la dosar aparţin candidatului şi că prin acestea sunt certificate activităţile desfăşurate

În opisul dosarului, în două exemplare, pe care se va consemna numărul total de file; un exemplar se restituie, cu semnătura persoanei care a depus dosarul şi a preşedintelui comisiei de înscriere.

Documentele vor fi prezentate în copie certificată „conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ de la care provine candidatul.

Etapa de evaluare a portofoliilor candidaţilor se desfăşoară la sediul inspectoratului şcolar şi constă în: verificarea datelor înregistrate în aplicaţia online şi stabilirea punctajului conform fişei de evaluare.

Lipsa documentelor justificative ale datelor înregistrate în aplicaţia online conduce la eliminarea candidatului de la evaluarea portofoliului.

Stabilirea punctajului se face, în plenul comisiei, prin acordarea de puncte. Punctajul minim de promovare este de 70 de puncte din maximum 100 de puncte.

Reamintim că, în 2012, actualul inspectorul școlar general al IȘJ Alba, Dorin Sandea, a promovat concursul de selecție a cadrelor didactice în vederea constituirii Corpului Național de Experți în Management Educațional (CNEME), la a treia încercare. Acesta a fost iniţial „respins de evaluator”, în cele două serii precedente ale concursului, pe motiv că nu deținea suficiente credite transferabile în cadrul unor programe acreditate de formare în domeniul managementului educațional.

Citeşte şi A treia încercare, cu noroc: Șeful IȘJ Alba, Dorin Sandea, a promovat concursul pentru Corpul Național de Experți în Management



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Bărbat din comuna Ighiu, după gratii, pentru conducere sub influența alcoolului. Cât va sta la închisoare

Publicat

inchisoare

Un bărbat din comuna Ighiu a ajuns la închisoare, după ce instanța l-a condamnat pentru conducere sub influența alcoolului. Va sta după gratii aproape un an și jumătate.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, polițiștii Secției 1 Poliție Rurală Galda de Jos, sprijiniți de jandarmi, l-au identificat și reținut pe un bărbat de 45 de ani, din comuna Ighiu, care este posesorul unui mandat de executare a pedepsei închisorii.

Bărbatul a fost condamnat, de Judecătoria Alba Iulia, la un an, 4 luni și 20 de zile de închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului.

Condamnatul a fost depus în Penitenciarul Aiud, pentru executarea pedepsei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O casă de avocatură din Cluj și-a trimis angajații în izolare acasă din cauza focarului de COVID de la Curtea de Apel Alba Iulia

Publicat

Casa de avocatură Lăpușan & Partners a decis trimiterea în izolare la domiciliu a tuturor angajaților, după ce soțul unei angajate a fost confirmat pozitiv cu COVID-19.

Acesta lucrează la Curtea de Apel Alba, potrivit publicației Monitorul de Cluj. 

Curtea de Apel din Alba Iulia și-a suspendat miercuri activitatea până la sfârșitul săptămânii, după ce la nivelul instituției a fost descoperit un focar de coronavirus.

Testele realizate de specialiștii de la Direcția de Sănătate Publică Alba au arătat că o grefieră și cinci judecători sunt infectați.

„Soțul unei colege a fost confirmat pozitiv cu coronavirus ieri după-masă. Dânsul lucrează la Curtea de Apel Alba.

Noi de când am aflat că există un caz acolo, în urmă cu câteva zile, am rugat-o pe colegă să rămână acasă, am luat această măsură preventivă de atunci, iar de aseară, când am aflat că și soțul ei e confirmat, am decis să stăm fiecare acasă. Am anunțat DSP și urmează să fim testați, să vedem dacă există colegi pozitivi.

Nu există până acum niciun semnal între colegi că ar exista ceva, dar am considerat că e mai bine așa decât să ne asumăm riscul de a transmite și altcuiva virusul. Lucrăm toți în aceeași clădire.

Soțul este asimptomatic, iar colega noastră și-a făcut un test aseară, dar încă nu știm dacă ea e pozitivă sau nu. Toți angajații sunt acasă, până ne facem testele”, a declarat Mihai Lăpușan, pentru Monitorul de Cluj.

Citește și: UPDATE: Persoanele infectate cu COVID la Curtea de Apel Alba Iulia ar fi judecători. Instituția și-a suspendat activitatea

Curtea de Apel din Alba Iulia funcționează la etajul doi al unei clădiri istorice din centrul municipiului. La etajul I este sediul prefecturii, iar la parter cel al Consiliului Județean.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reacția ministrului Muncii, în cazul femeii din Alba care a încasat 16 ani o pensie mai mică: Scuze, demisii și banii restanți

Publicat

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru a reacționat extrem de dur în cazul femeii din Alba, care a încasat timp de 16 ani o pensie mai mică din cauza funcționarilor de la Casa Județeană de Pensii. 

Ministrul și-a cerut public scuze de la pensionară și a solicitat demisii la instituția din Alba. De asemenea, a promis că aceasta își va primi toată suma restantă, pentru cei 16 ani.

Citește și: VIDEO Caz revoltător la Casa de Pensii Alba: Din cauza unui „cod greșit”, o femeie a încasat timp de 16 ani o pensie mai mică

Postarea integrală a ministrului Muncii, Violeta Alexandru:

”Este inadmisibil ca oameni care muncesc o viață întreagă, să fie privați de un drept câștigat cinstit, prin muncă, dreptul la pensia cuvenită integral.

Pensionată în anul 2002 cu penalitate pentru ieșirea anticipată la pensie, conform legii, doamna A.B, din Alba, avea dreptul la o pensie întreagă, nepenalizată, prin trecerea la pensia de limita de vârstă, încă din luna iulie a anului 2004.

Nu pot decât sa mă întreb dacă acei oameni, funcționari publici din cadrul Casei de Pensii Alba care au greșit în anul 2004, când, odată cu trecerea doamnei la pensie de limita de vârstă, aveau obligația legală de a ridica penalizarea pensiei și de a plăti integral drepturile, au astăzi cea mai mică remușcare pentru cei 16 ani în care greșeala lor a îngreunat și mai mult traiul acestei doamne.

Neplata tuturor drepturilor cuvenite retroactiv pentru cei 16 ani de către Casa de pensii Alba la momentul descoperirii erorii reprezintă o a doua gravă problemă.

Să fii conștient că i-ai luat unui om un drept și să nu-i restitui integral suma, pentru toți acești 16 ani reprezintă o lipsă de respect față de oamenii care au muncit și contribuit în țara aceasta.

Nu voi tolera niciodată așa ceva!!!

Am sesizat Casa Națională de Pensii Publice pentru că vreau ca doamnei pensionare să i se acorde toate drepturile cuvenite. Până la ultimul leu, toți banii datorați din 2014.

Față de suma deja plătită în luna aprilie 2020, astăzi, la sesizarea mea, s-au făcut toate demersurile legale pentru ca doamna să primească prin casierie sau prin mandat poștal integral diferența pentru cei 16 ani în care a fost privată de dreptul integral de pensie.

Funcționarii publici care au greșit vor răspunde! Pentru șeful de serviciu vinovat, deși avea o mustrare scrisă pentru o altă eroare din urmă cu două luni, am cerut demisia!

Vă rog doamnă, deși e târziu să repar ceva ce v-a fost luat dintr-o greșeală gravă, să acceptați scuzele mele și promisiunea că voi face tot ce îmi stă în putință să nu mai existe astfel de cazuri în România modernă!

Voi face toate demersurile legale pentru ca situații în care, din vina funcționarilor publici au fost calculate greșit drepturile pensionarilor și nu s-au achitat retroactiv banii, să nu mai existe.

Nu poate exista prescripție pentru drepturile unui pensionar când funcționarul a stabilit greșit cât i se cuvine acestuia! Voi lupta să schimb acest lucru pe care-l consider total abuziv!”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Percheziții la Alba Iulia, într-un dosar de furturi de telefoane mobile. Un tânăr, reținut de Poliție

Publicat

perchezitii

Polițiștii din Alba Iulia l-au reținut pe un tânăr care este bănuit de furt. Acesta ar fi furat din incinta unei societăți comerciale, în care ar fi pătruns prin efracție, telefoane mobile în valoare de 12.600 de lei. Identificarea acestuia a fost făcută cu sprijinul polițiștilor Direcției pentru Operațiuni Speciale și pentru probarea infracțiunilor au fost făcute trei percheziții.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia l-au reținut, pentru 24 de ore, pe un bărbat de 35 de ani, din Alba Iulia, care este bănui de furt.

În noaptea de 24/25 iunie 2020, ar fi pătruns, prin efracție, în birourile unei societăți comerciale din cartierul Micești al municipiului Alba Iulia de unde ar fi sustras 5 telefoane mobile, în valoare de 12.600 de lei.

Pentru probarea activității infracționale a bărbatului, polițiștii de investigații criminale, sprijiniți de luptătorii Serviciului pentru Acțiuni Speciale și jandarmi, au făcut 3 percheziții domiciliare.

Bărbatul va fi prezentat în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru dispunerea măsurilor legale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate