Actualitate
Ministerul Comunicațiilor: Sistemul Electronic de Achiziţii Publice se privatizează. Vezi care sunt tarife propuse
Ministerul Comunicaţiilor dorește ca Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) să perceapă tarife pentru autorităţile contractante care îl utilizează, tarifele fiind stabilite în funcţie de cât de des este utilizat acesta.
O ordonanţă care prevede cum se va face tarifarea autorităţilor care utilizează sistemul electronic de achiziţii a fost postată în dezbatere publică de către Ministerul Comunicaţiilor, pe site-ul propriu. Astfel, autoritatea contractantă înregistrată în SEAP și care utilizează platforma are obligaţia să plătească anual operatorului SEAP un tarif de utilizare după următorul plan de tarifare:
– pentru cel puţin 3 proceduri electronice derulate prin intermediul SEAP sau achiziție directă din catalogul SEAP, tariful de utilizare SEAP este în cuantum de 200 lei;
– între 4 și 50 de proceduri electronice derulate prin intermediul SEAP sau achiziții directe din catalogul SEAP, tariful de utilizare SEAP este în cuantum de 400 lei;
– între 51 si 100 de proceduri electronice derulate prin intermediul SEAP sau achiziții directe din catalogul SEAP, tariful de utilizare SEAP este în cuantum de 800 lei;
– peste 100 de proceduri electronice derulate prin intermediul SEAP sau achiziții directe din catalogul SEAP, tariful de utilizare SEAP este în cuantum de 1.200 lei;
Proiectul mai prevede că tariful de utilizare SEAP se calculează ținând cont de procedurile electronice sau achizițiile directe inițiate prin intermediul SEAP în trimestrul pentru care se face facturarea.
De asemenea, documentul prevede că autoritățile contractante au obligația achitării tarifului de utilizare SEAP în maxim 60 de zile de la primirea deciziei titlu de creanță. În cazul neachitării tarifului, autoritatea contractantă datorează dobânzi si penalități de întârziere potrivit Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
„Tariful propus este orientat pe costuri, ținându-se cont de analiza pe costuri generată de funcționarea, operarea și dezvoltarea SEAP. Astfel costurile operaționale de funcționare, reprezentate de energie electrică și utilități sunt estimate la o cota de 380 mii lei/an, la care se adaugă costurile aferente personalului ce întreține sistemul S.E.A.P. (personal callcenter, personal suport operațional și personal tehnic – 16 persoane) în cuantum de aproximativ 880 mii lei (salarii și contribuții aferente).
Modificările legislative permanente și necesitatea de a adapta permanent sistemul generează necesitatea dezvoltărilor cu o ritmicitate anuală; din estimările anilor precedenți rezultă un necesar financiar pentru dezvoltare anuală în cuantum de aproximativ 2700 mii lei/an. La aceste cheltuieli se adaugă cheltuielile aferente întreținerii hardware ce necesită atât operațiuni de întretinere periodică cât și schimbări totale de echipament, costurile estimate fiind în cuantum de 2000 mii lei/an. Cheltuielile aferente climatizării, întreținerii acestora sunt în cuantum de aproximativ 40 mii lei/an.
Totalul cheltuielilor aferente întreținerii și operării SEAP sunt în cuantum de aproximativ 6.000 mii lei/an.
Veniturile estimate a se realiza ca urmare a modificărilor tarifare sunt în cuantum de aproximativ 2.100 mii lei/an”, se precizează în nota de fundamentare.
sursa: mcsi.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News